Kehtaisitteko mennä kävellen kauppaan?
Jos asuisitte muutamisen kilometrin päässä esim. Prismasta niin voisitteko kävellä kauppan, ostaa kassit täyteen ja kävellä kotia?
Kommentit (50)
Kävelen aina ruokaostoksille ja takaisin. Siksi minulla on paksut reisilihakset niin kuin Kate Middletonilla.
Vierailija kirjoitti:
Aika harvoin enää näkee ihmisiä kauppakassineen kävelemässä kotia. Täällä "maalla" varsinkin on kirjoittamaton sääntö että kauppan mennään autolla, vaikka se olisi kolmen metrin päässä ja ainoa ostos olisi leipäpussi.
Asun "maalla" ja tuollaisille naureskellaan selän takana.
Meillä on kaksi autoa, prismaan 1,5km/suunta ja kävelen sen joka kerta edes takaisin. Mukavaa hyötyliikuntaa. Kauppakasseja aina 2-3 :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävelen joka kerta Lidliin, ja sinne on matkaa monta kilometriä. Pakkohan sinne on mennä, kun ei mikään muu muu liike myy ruokaa enää sopuhintaan. Muistan kun vielä muutama vuosi sitten menin S-marketiin, siellä ruokalasku oli lähes kaksinkertainen Lidliin verrattuna. Otin pankista 240 euroa käteistä, ja se riitti vain kuukauden ruokiin, nyt pärjää 140 eurolla kaksi kuukautta!
T. Lidl-mies.
Niin, tai siis säästö on paljon enemmän kuin kaksi kertaa, eihän sitä tajuakaan miten paljon säästää Liiterissä.
T. Lidl-mies.
Säästää kyllä myös laadussa
Kehitä pyörään jotain tällaista: http://s359.photobucket.com/user/tflynn25/media/Grocery%20Panniers/DSCN…
Mutta muista että kananmunat menee rikki, jos hurjastelee.
Kulkisin dösällä. Selkä ei kestä kantamista.
Kävelen melkein aina kauppaan 2,5km matkan mukana reppu ja kestokassi.
Täytyypä olla jo melkoisen arka, jollei kävellä kehtaa :D
Tietenkin. Siinä lyödään heti monta kärpästä yhdellä iskulla. Saa hankittua ruokaa, saa kestävyys- ja voimatreenit kaupan päälle.
Jos omistaisin auton, niin toimisin vihreiden arvojen mukaisesti. Ostaisin vanhan ja suhteellisen paljon bensiiniä kuluttavan auton. Eli, autolla kannattaisi ajaa vain pitkät matkat ja sekin ikään kuin "vinkkaisi" minulle, että lähdepä käymään kaupassa jalan tai pyörällä, koska tankkaamiseni tulee sinulle kalliiksi.
Joo, mutta en raahaa kauppakasseja. Käytössäni on tilava pyörällinen kärry, johon mahtuu 4 muovikassin tavarat. Meillä ruokaostokset hoituvat aina kävellen, mutta esim. kierrätyskeskukseen on mentävä autolla.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin. Siinä lyödään heti monta kärpästä yhdellä iskulla. Saa hankittua ruokaa, saa kestävyys- ja voimatreenit kaupan päälle.
Jos omistaisin auton, niin toimisin vihreiden arvojen mukaisesti. Ostaisin vanhan ja suhteellisen paljon bensiiniä kuluttavan auton. Eli, autolla kannattaisi ajaa vain pitkät matkat ja sekin ikään kuin "vinkkaisi" minulle, että lähdepä käymään kaupassa jalan tai pyörällä, koska tankkaamiseni tulee sinulle kalliiksi.
Meillä on tuollainen auto, mutta siitä pitänee lähiaikoina luopua, koska se ei tahdo enää päästä katsastuksessa läpi jatkuvasti tiukentuvien päästörajojen takia. Päästöt on aikoinaan tehtaalla varmaan mitattu sen jälkeen kun auto on ensin ajettu kuumaksi saksalaisella moottoritiellä, eikä samoihin lukemiin pääse koskaan suomalaisella katsastusasemalla. Uudempi auto ei käy, kun niissä on liikaa sähkötekniikkaa eikä niitä siis pysty itse korjaamaan kun hajoavat, ks. tämän päivän HS.
Kyllä kehtaisin, mutta en jaksa kantaa ruokakasseja, Prisma löytyy 13 km:n päästä Mennään autolla miehen kanssa kaksin. Olemme eläkkellä ja tuolla tapaa tuttuja ja entisiä työkavereita. Automme on uudehko ekologinen, ja vähäpäästöinen, ei pakokaasuongelmia.
Aikanani teloin polveni tekonivelkuntoon pyöräilyllä, muutama isku siitä lähti nivelrikko.
Just äsken raahustin reppu selässä kilometrin edestakaisin tuolla lumisössössä. Pakko, kun elää yksin eikä ole autoa. Tuleepahan pakkoliikuntaa. Eikä hävetä yhtään. (Vaikka kannoin wc-paperipakettia ihan kädessä, kaiken kansan näkyvillä.)
Vaikea kuvitella tuollainen tilanne kun asuu Helsingin keskustassa, jossa kauppaan käveleminen on ainut järkevä vaihtoehto. Kyllä mä varmasti kävelisin prismaankin, jos sellainen olisi lähistöllä, riippuen tietysti ostosten määrästä. En mä kymmentä litraa maitoa kerralla jaksaisi kantaa.
Ap:n kysymys kyllä sai mieleen nousemaan synkeitä tulevaisuuden kuvia. Ensin (pikku)kaupunkien keskustasta ja pienemmiltä kyliltä katoavat pienet lähiruokakaupat. Monella vanhemmalla ihmisellä on jo nyt siksi hankaluuksia käydä kaupassa.
Seuraava vaihe on varmaan sitten se, että osaan kauppoja ei pääse lainkaan tai entistäkin vaivalloisemmin jollei ole omaa autoa. Hehtaari marketti on useiden kilometrien päässä ja julkinen liikenne on huono vitsi ja josta vouhkaavat vain terveet ja omassa kuplassaan elävät hyvin toimeentulevat cityvihreät. - Sitä lähiruokaa vaan on vähän niukasti tarjolla, tai ainakin sen juuri nyt peittää useamman sentin lumikerros.
En tykkää mennä kassit täynnä kauppaan. Ensin helpotus.
Prisma-Mies
Käymme monesti lenkin yhteydesä kaupassa. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla. :)
Mikä kysymys toi on? Mä käyn jopa Ikeassa fillarilla tai kerran jopa hiihtäen. :)
Kehtaan käydä kävellen kaupassa jopa täällä Kanadassa vaikka jalkakäytäviä on vähänlaisesti.
Käyn kävellen kaupassa usein, mutta en tuo viikon ostoksia kerralla, koska en pysty kantamaan niin paljon tavaroita.