Lapsellani ensimmäinen "pikkueukka" maanantaina
Ehkä vähän tyhmää kysyä mitä siellä tapahtuu, koska saan vastauksen joka tapauksessa silloin maanantaina häneltä itseltään, mutta haluaisin tietää millainen sessio on kyseessä? Annetaanko siellä joku yksilöllinen harjoituspaketti? Lapsi ei ollut kysynyt muilta luokkakavereilta millaista siellä oli ollut.
Kommentit (123)
Pedagoginen lekuri. Nyt meni kiinnostavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Steiner-koulun esittelyssä kerrota tai vanhempia muuten tiedoteta?
Tietenkin tiedotetaan. Olen nähnyt monta luokan eukkaesitystä ja ne ovat olleet aivan ihania :) Eurytmiaterapiastakin mainittiin vanhempainillassa joskus kauan sitten. Lapselle etsitään omia eurytmiaharjoituksia ja esimerkiksi omia kirjaimia, joita voi tehdä. Haluaisin vain tietää tarkemmin miten harjoitukset etsitään jne. Esittääkö esim. luokanopettaja ehdotuksia eurytmianopettajalle? -aloittaja
Uskotko sä ap ihan oikeasti tuohon? Että luokanope etsii lapselle kirjaimia? Hmmmm.... Ilpo? Ilpo? Mikähän kirjain Ilpo olisi? Oiiiiiii, Ilpo on ilmiselvästi O, Rudolf kertoi sen minulle näyssä viime yönä. Teepä nyt Ilpo O kun laitan tämän laulun soimaan.
En vaan tajua miten joku ihan normaali ihminen voi laittaa tavallisen lapsen Steinerkouluun. Erityistarpeiset on erikseen. Lapsen luokkakaveri meni tuolla niin sekaisin, että oli pakko siirtää tavalliseen kouluun kesken vuoden, eli siis lapseni luokalle. Mutta olikin vissiin liian fiksu steinerpedagokiikkaan.
Asiat voi esittää niin monella tavalla. Kyllä minä ainakin huomaan, että kirjaimissa on eroja. I on selvästi positiivinen, iloinen kirjain, kun taas O:ssa on enemmän rauhaa ja pehmeyttä. Tietenkin niiden tekemisellä on myös vaikutus, samoin kuin vaikkapa tietynlaisen musiikin kuuntelemisella. -aloittaja
Mä tuijotan tätä kommenttia suu auki. Oletko tosissasi? Kannattaisiko harkita jonkin sortin lääkitystä?
Mulla on nyt eka isoeukka. Oon ihan ÖÖ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin tiedotetaan. Olen nähnyt monta luokan eukkaesitystä ja ne ovat olleet aivan ihania :) Eurytmiaterapiastakin mainittiin vanhempainillassa joskus kauan sitten. Lapselle etsitään omia eurytmiaharjoituksia ja esimerkiksi omia kirjaimia, joita voi tehdä. Haluaisin vain tietää tarkemmin miten harjoitukset etsitään jne. Esittääkö esim. luokanopettaja ehdotuksia eurytmianopettajalle? -aloittaja
Uskotko sä ap ihan oikeasti tuohon? Että luokanope etsii lapselle kirjaimia? Hmmmm.... Ilpo? Ilpo? Mikähän kirjain Ilpo olisi? Oiiiiiii, Ilpo on ilmiselvästi O, Rudolf kertoi sen minulle näyssä viime yönä. Teepä nyt Ilpo O kun laitan tämän laulun soimaan.
En vaan tajua miten joku ihan normaali ihminen voi laittaa tavallisen lapsen Steinerkouluun. Erityistarpeiset on erikseen. Lapsen luokkakaveri meni tuolla niin sekaisin, että oli pakko siirtää tavalliseen kouluun kesken vuoden, eli siis lapseni luokalle. Mutta olikin vissiin liian fiksu steinerpedagokiikkaan.
Asiat voi esittää niin monella tavalla. Kyllä minä ainakin huomaan, että kirjaimissa on eroja. I on selvästi positiivinen, iloinen kirjain, kun taas O:ssa on enemmän rauhaa ja pehmeyttä. Tietenkin niiden tekemisellä on myös vaikutus, samoin kuin vaikkapa tietynlaisen musiikin kuuntelemisella. -aloittaja
Ei helvetti...En ole aikoihin nauranut ääneen, kiitos ap!!!
Olisko linkittää jotain videota, miten rauhallinen ja pehmeä O tehdään?
"Marjatta-koulussa lapset saavat puheopetusta, eurytmiaterapiaa, rytmistä hierontaa, musiikkiterapiaa sekä kylpyjä ja käärehoitoja jaksoittain tarpeen mukaan. Konsultoiva antroposofinen lääkäri tukee terapiatyöskentelyä ja antaa siihen ohjeita. Jokaiselle oppilaalle tehdään vuosittain henkilökohtaisen opetuksen järjestämistä koskeva suunnitelma HOJKS, jonka toteutumista vanhemmat/huoltajat, opettajat, hoitajat ja terapeutit seuraavat."
(http://www.marjatta-koulu.fi/hoito.html)
Onko se pedagoginen lääkäri sama asia kuin antroposofinen lääkäri?
Vierailija kirjoitti:
Maksetaanko tällainen "opetus" meidän verovaroista?
Jep. Samat rahat saavat kuin muutkin koulut. Lisäksi kerräävät vapaaehtoista kannatusmaksua ja kaikenmaailman myyjäisillä pitävät koulua yllä. Mihin ne valtion avut menevät, kuka tietää.
Mutta mikä hitto on pedagoginen lääkäri? :D
Ja puolustuskyvyttömät, vaikutuksille alttiit lapset joutuvat tällaisen uskomattoman paskan uhreiksi?
Ei juma, en olekkaan nauranut piiiitkään aikaan näin makeasti =D
Kiitos ap, mä todella tarttin tätä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites sitten kirjain K tai S. Ne tuntuvat jotenkin rauhattomilta ja sihiseviltä. Mites sellaiset tehdään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en oo ap mut täs on ainaki kuva: https://www.pinterest.com/pin/131097039123183630/
Opetetaanko steinereille normaaleita asioita? Siis esimerkiksi englantia, ruotsia, prosenttilaskuja, jakokulmia, hiihtoa, luistelua, kemiaa tai fysiikkaa? Vai onko kaikki vaan jotain höpölöpöä?
Seiskaluokkalaiseni hyvä ystävä käy steineria. Kieliä tämä tyttö osaa vain muutaman hassun sanan vaikka niitä on opeteltu vuosia ja taas vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Seiskaluokkalaiseni hyvä ystävä käy steineria. Kieliä tämä tyttö osaa vain muutaman hassun sanan vaikka niitä on opeteltu vuosia ja taas vuosia.
Tää on kyllä huomattu tuttavapiirissä. Ekaluokasta asti opeteltu saksaa ja enkkua, silti mun kolmasluokkalainen osaa paremmin kumpaakin vaikka saksan aloitti syksyllä ja enkku alkaa vasta ensi vuonna.
Vierailija kirjoitti:
"Steinerkoulun alaluokilla keskitytään oppimisvalmiuksien kasvattamiseen. Juho Peltonen sanoo, että lapsen tietoisuus saa vielä alakouluikäisillä uinua rauhassa. Analyyttistä ja kriittistä ajattelua aletaan ruokkia vasta 14 ikävuoden jälkeen. Lapsilla on elämä aikaa ajatella. Lapsuus on tärkeä hetki aivan elämän alussa. Käden, jalan, kehon motoriikka on aivojumppaa. Siksi Steiner -koulussa keskitytään muita kouluja enemmän koulun alkuvaiheessa käsillä tekemiseen, sosiaalisuuden kehittämiseen ja taiteeseen."
Olisiko tässä syy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä huomattu tuttavapiirissä. Ekaluokasta asti opeteltu saksaa ja enkkua, silti mun kolmasluokkalainen osaa paremmin kumpaakin vaikka saksan aloitti syksyllä ja enkku alkaa vasta ensi vuonna.
Tuttavapiirissä siis viides- ja kuudesluokkalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei juma, en olekkaan nauranut piiiitkään aikaan näin makeasti =D
Kiitos ap, mä todella tarttin tätä!
Luin ton toisenkin ketjun ja tikahdun nauruun =D.
Miten tollanen höyrypäädiipadaapa voi edes olla laillista???
Vierailija kirjoitti:
Opetetaanko steinereille normaaleita asioita? Siis esimerkiksi englantia, ruotsia, prosenttilaskuja, jakokulmia, hiihtoa, luistelua, kemiaa tai fysiikkaa? Vai onko kaikki vaan jotain höpölöpöä?
Mun opiskeluaikainen tuttu oli käynyt steinerin alusta loppuun ja suoritti ylioppilastutkinnon, tosin sekin oli jotain hörhöä, muistaakseni naistutkimusta. Eli kyllä sieltä ihan ylioppilaaksi pääsee.
Oli kyllä hieman omalaatuinen tyyppi, mutta sellainen viaton ja vähän hölmö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pedagoginen lääkäri ja eurytmisti yhdessä suunnittelevat harjoitteet. Luokanopettaja on tietenkin mukana yhteistyössä, muttei varsinaisesti päättämässä liikkeistä.
OpeJaa että harjoitukset on oikein lääkärin määräämiä :) No pitäähän niitä sitten tehdä!
Kyllä. Antroposofinen lääkäri on aina myös lääkäri, eli siis lääketieteen lisensiaatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta olikin vissiin liian fiksu steinerpedagokiikkaan.
pedagoGiikka
Hitto, mitä paskaa! =D