Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsellani ensimmäinen "pikkueukka" maanantaina

Vierailija
20.02.2016 |

Ehkä vähän tyhmää kysyä mitä siellä tapahtuu, koska saan vastauksen joka tapauksessa silloin maanantaina häneltä itseltään, mutta haluaisin tietää millainen sessio on kyseessä? Annetaanko siellä joku yksilöllinen harjoituspaketti? Lapsi ei ollut kysynyt muilta luokkakavereilta millaista siellä oli ollut.

Kommentit (123)

Vierailija
61/123 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seiskaluokkalaiseni hyvä ystävä käy steineria. Kieliä tämä tyttö osaa vain muutaman hassun sanan vaikka niitä on opeteltu vuosia ja taas vuosia.

"Steinerkoulun alaluokilla keskitytään oppimisvalmiuksien kasvattamiseen. Juho Peltonen sanoo, että lapsen tietoisuus saa vielä alakouluikäisillä uinua rauhassa. Analyyttistä ja kriittistä ajattelua aletaan ruokkia vasta 14 ikävuoden jälkeen. Lapsilla on elämä aikaa ajatella. Lapsuus on tärkeä hetki aivan elämän alussa. Käden, jalan, kehon motoriikka on aivojumppaa. Siksi Steiner -koulussa keskitytään muita kouluja enemmän koulun alkuvaiheessa käsillä tekemiseen, sosiaalisuuden kehittämiseen ja taiteeseen."

Olisiko tässä syy?

http://www.pelastakaalapset.fi/media/pelastakaa-lapset-verkkolehti/toiveaiheet/harrastaminen-lisaa-pienen-lapse/

Suomeksi sanottuna opettajaa ei kyseenalaisteta, ei oppilaat eivätkä vanhemmat. Siksi on vaarallista että lasta opettavat juuri siihen kasiluokkaan asti ihmiset joilla ei ole opettajan koulutusta.

Vierailija
62/123 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää, että pikkulapset altistetaan typerälle okkultistiselle hörhöilylle. Eurytmian tarkoitus on kehittää lapsen selvänäköisyyden kykyä. Sitä samaa kykyä, jonka avulla Rudolf Steiner väitti lukeneensa kosmista Akasha-kronikkaa, josta hän ammensi opit mm. Steiner-pedagogiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/123 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla. Naurusta huolimatta oon myös hyvin hämmästynyt. Voi lapsi parkoja.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei juma, en olekkaan nauranut piiiitkään aikaan näin makeasti =D

Kiitos ap, mä todella tarttin tätä!

Luin ton toisenkin ketjun ja tikahdun nauruun =D.

Miten tollanen höyrypäädiipadaapa voi edes olla laillista???

Vierailija
64/123 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seiskaluokkalaiseni hyvä ystävä käy steineria. Kieliä tämä tyttö osaa vain muutaman hassun sanan vaikka niitä on opeteltu vuosia ja taas vuosia.

"Steinerkoulun alaluokilla keskitytään oppimisvalmiuksien kasvattamiseen. Juho Peltonen sanoo, että lapsen tietoisuus saa vielä alakouluikäisillä uinua rauhassa. Analyyttistä ja kriittistä ajattelua aletaan ruokkia vasta 14 ikävuoden jälkeen. Lapsilla on elämä aikaa ajatella. Lapsuus on tärkeä hetki aivan elämän alussa. Käden, jalan, kehon motoriikka on aivojumppaa. Siksi Steiner -koulussa keskitytään muita kouluja enemmän koulun alkuvaiheessa käsillä tekemiseen, sosiaalisuuden kehittämiseen ja taiteeseen."

Olisiko tässä syy?

http://www.pelastakaalapset.fi/media/pelastakaa-lapset-verkkolehti/toiveaiheet/harrastaminen-lisaa-pienen-lapse/

Suomeksi sanottuna opettajaa ei kyseenalaisteta, ei oppilaat eivätkä vanhemmat. Siksi on vaarallista että lasta opettavat juuri siihen kasiluokkaan asti ihmiset joilla ei ole opettajan koulutusta.

Kyllä meidän lapsen opettajalla on sekä normaali luokanopettajan koulutus että Snellman-korkeakoulussa hankittu steinerpedagogisen luokanopettajan koulutus :) Useimmat tietysti kouluttautuvat ainoastaan Snellussa, mutta päteviä tyyppejä tuntuu sieltäkin tulevan. -aloittaja

Vierailija
65/123 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko tässä syy?

Kyllä meidän lapsen opettajalla on sekä normaali luokanopettajan koulutus että Snellman-korkeakoulussa hankittu steinerpedagogisen luokanopettajan koulutus :) Useimmat tietysti kouluttautuvat ainoastaan Snellussa, mutta päteviä tyyppejä tuntuu sieltäkin tulevan. -aloittaja

Siis ei kai KT maisteri opiskele snellussa koko luokanopettajalinjaa uudelleen! Kyllä steinerpedagoginen perehtyneisyys riittää kelpoisuuteen, jos kerran maisteri on. Mutta kaikki koulut eivät toki kelpuuta näitä maistereita, vaan vaativat snellmankorkeasta valmistumista.

Vierailija
66/123 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päteviä mihin?

Vierailija
67/123 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako ap kysyä, että miksi sun lapsi on Steinerissa? Ihan siis vilpittömän uteliaasti kysyn.

Oletko itse käynyt Steinerin? Ilmeisesti uskot ihan tosissasi tuohon Eurytmiaterapiaankin kuitenkin.

Mitä mieltä olet tuosta "keltaiset jalat" jutusta ja viisikulmioiden tekemisestä? 

Oletko aatemaailmaltasi muuten jotenkin valtavirrasta eroava? Uskotko esim. jonkinlaisiin luonnonjumaliin, astrologiaan tms.?

Tuntuu, että viimeinen asia jonka haluaisin omalle lapselle tehdä, on laittaa mukaan tuollaiseen, mutta ehkä en näe isompaa kokonaisuutta, Kerro!

Vierailija
68/123 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko tässä syy?

Siis ei kai KT maisteri opiskele snellussa koko luokanopettajalinjaa uudelleen! Kyllä steinerpedagoginen perehtyneisyys riittää kelpoisuuteen, jos kerran maisteri on. Mutta kaikki koulut eivät toki kelpuuta näitä maistereita, vaan vaativat snellmankorkeasta valmistumista.

Ei, käsitit väärin. Snellman-korkeakoulun luokanopettajalinjan jälkeen opintoja voi täydentää 2v yliopistossa, että saa normaalin luokanopettajan kelpoisuuden. -aloittaja

Vierailija
69/123 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö Steiner-koulun esittelyssä kerrota tai vanhempia muuten tiedoteta?

Tietenkin tiedotetaan. Olen nähnyt monta luokan eukkaesitystä ja ne ovat olleet aivan ihania :) Eurytmiaterapiastakin mainittiin vanhempainillassa joskus kauan sitten. Lapselle etsitään omia eurytmiaharjoituksia ja esimerkiksi omia kirjaimia, joita voi tehdä. Haluaisin vain tietää tarkemmin miten harjoitukset etsitään jne. Esittääkö esim. luokanopettaja ehdotuksia eurytmianopettajalle? -aloittaja

Uskotko sä ap ihan oikeasti tuohon? Että luokanope etsii lapselle kirjaimia? Hmmmm.... Ilpo? Ilpo? Mikähän kirjain Ilpo olisi? Oiiiiiii, Ilpo on ilmiselvästi O, Rudolf kertoi sen minulle näyssä viime yönä. Teepä nyt Ilpo O kun laitan tämän laulun soimaan.

En vaan tajua miten joku ihan normaali ihminen voi laittaa tavallisen lapsen Steinerkouluun. Erityistarpeiset on erikseen. Lapsen luokkakaveri meni tuolla niin sekaisin, että oli pakko siirtää tavalliseen kouluun kesken vuoden, eli siis lapseni luokalle. Mutta olikin vissiin liian fiksu steinerpedagokiikkaan.

Asiat voi esittää niin monella tavalla. Kyllä minä ainakin huomaan, että kirjaimissa on eroja. I on selvästi positiivinen, iloinen kirjain, kun taas O:ssa on enemmän rauhaa ja pehmeyttä. Tietenkin niiden tekemisellä on myös vaikutus, samoin kuin vaikkapa tietynlaisen musiikin kuuntelemisella. -aloittaja

Lääkkeet kohdillaan? Haluatko varmasti sekoittaa lapsesikin pään tuollaisella?

Vierailija
70/123 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päteviä mihin?

Steinerkouluun.

Ei kai tavallinen luokanopettaja voi olla pätevä steinerpedagogiseen kouluun. Tottakai steinerkoulut huolehtivat siitä, että henkilökunta on steinerpedagogisesti pätevää. Eihän ne muuten olisi steinerkouluja!

Luuletko että ihan tavallinen opettaja voi yhtäkkiä alkaa montessorikoulun opeksikaan?!

Ehkä perehtyneisyys olisi ihan kiva...

Vierailija
71/123 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä samat tyypit, jotka hetkeäkään miettimättä liittävät lapsensa uskontokunnan jäseneksi kritisoivat Steiner-suuntausta.

Hah!

Vierailija
72/123 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Marjatta-koulussa lapset saavat puheopetusta, eurytmiaterapiaa, rytmistä hierontaa, musiikkiterapiaa sekä kylpyjä ja käärehoitoja jaksoittain tarpeen mukaan. Konsultoiva antroposofinen lääkäri tukee terapiatyöskentelyä ja antaa siihen ohjeita. Jokaiselle oppilaalle tehdään vuosittain henkilökohtaisen opetuksen järjestämistä koskeva suunnitelma HOJKS, jonka toteutumista vanhemmat/huoltajat, opettajat, hoitajat ja terapeutit seuraavat."

(http://www.marjatta-koulu.fi/hoito.html)

Onko se pedagoginen lääkäri sama asia kuin antroposofinen lääkäri?

Kylpyjä ja käärehoitoja?! Koulussa?

Vierailija
73/123 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä samat tyypit, jotka hetkeäkään miettimättä liittävät lapsensa uskontokunnan jäseneksi kritisoivat Steiner-suuntausta.

Hah!

Mun lapsi ei ole liitetty mihinkään uskontokuntaan eikä myös ole Steinerissa. Hah!

Vierailija
74/123 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako ap kysyä, että miksi sun lapsi on Steinerissa? Ihan siis vilpittömän uteliaasti kysyn.

Oletko itse käynyt Steinerin? Ilmeisesti uskot ihan tosissasi tuohon Eurytmiaterapiaankin kuitenkin.

Mitä mieltä olet tuosta "keltaiset jalat" jutusta ja viisikulmioiden tekemisestä? 

Oletko aatemaailmaltasi muuten jotenkin valtavirrasta eroava? Uskotko esim. jonkinlaisiin luonnonjumaliin, astrologiaan tms.?

Tuntuu, että viimeinen asia jonka haluaisin omalle lapselle tehdä, on laittaa mukaan tuollaiseen, mutta ehkä en näe isompaa kokonaisuutta, Kerro!

En ole käynyt steineria itse :) Ei asumallani paikkakunnalla siihen aikaan vielä sellaista edes ollut. Lapselle ajattelin sen sopivan hyvin, koska hän on pienestä asti ollut jotenkin taiteellisen ja herkän oloinen. En usko, että hän olisi sopinut julmaan peruskoulumaailmaan niiden pissisten keskelle. 

En tiedä olenko niin valtavirrasta eroava - olen vain tällainen kuin olen ja sillä selvä :) Uskon kyllä, että astrologialla on perusteensa. Se on kuitenkin jo niin vanhaa. Uskon myös, että maailmassa on erilaisia tasoja, joilla liikkuu erilaisia henkiä/deevoja/voimia tms. miksi haluaa nyt niitä sitten kutsua! Mitään uskontoa en allekirjoita. -aloittaja

Vierailija
75/123 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt steineria itse :) Ei asumallani paikkakunnalla siihen aikaan vielä sellaista edes ollut. Lapselle ajattelin sen sopivan hyvin, koska hän on pienestä asti ollut jotenkin taiteellisen ja herkän oloinen. En usko, että hän olisi sopinut julmaan peruskoulumaailmaan niiden pissisten keskelle. 

En tiedä olenko niin valtavirrasta eroava - olen vain tällainen kuin olen ja sillä selvä :) Uskon kyllä, että astrologialla on perusteensa. Se on kuitenkin jo niin vanhaa. Uskon myös, että maailmassa on erilaisia tasoja, joilla liikkuu erilaisia henkiä/deevoja/voimia tms. miksi haluaa nyt niitä sitten kutsua! Mitään uskontoa en allekirjoita. -aloittaja

Kuulostaa siltä, ettei sinulla ole kaikki kunnossa. Uskotko kaikkeen hömppään vain sen takia, että se on vanhaa?

Vierailija
76/123 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, ettei sinulla ole kaikki kunnossa. Uskotko kaikkeen hömppään vain sen takia, että se on vanhaa?

Eihän Steiner-koulu ole vanha idea.

Ja Steinerissa ei ole pissiksiä? Jep. Oletko käynyt katsomassa sitä menoa?

Vierailija
77/123 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän Steiner-koulu ole vanha idea.

Ja Steinerissa ei ole pissiksiä? Jep. Oletko käynyt katsomassa sitä menoa?

Täytyy tähän väliin kommentoida, että vaikka steinerissakin niitä pissiksiä on, niin omituisen "vanhahtavasti" suurin osa oppilaista pukeutuu. Mistä tämä johtuu?

Vierailija
78/123 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö Steiner-koulun esittelyssä kerrota tai vanhempia muuten tiedoteta?

Tietenkin tiedotetaan. Olen nähnyt monta luokan eukkaesitystä ja ne ovat olleet aivan ihania :) Eurytmiaterapiastakin mainittiin vanhempainillassa joskus kauan sitten. Lapselle etsitään omia eurytmiaharjoituksia ja esimerkiksi omia kirjaimia, joita voi tehdä. Haluaisin vain tietää tarkemmin miten harjoitukset etsitään jne. Esittääkö esim. luokanopettaja ehdotuksia eurytmianopettajalle? -aloittaja

Uskotko sä ap ihan oikeasti tuohon? Että luokanope etsii lapselle kirjaimia? Hmmmm.... Ilpo? Ilpo? Mikähän kirjain Ilpo olisi? Oiiiiiii, Ilpo on ilmiselvästi O, Rudolf kertoi sen minulle näyssä viime yönä. Teepä nyt Ilpo O kun laitan tämän laulun soimaan.

En vaan tajua miten joku ihan normaali ihminen voi laittaa tavallisen lapsen Steinerkouluun. Erityistarpeiset on erikseen. Lapsen luokkakaveri meni tuolla niin sekaisin, että oli pakko siirtää tavalliseen kouluun kesken vuoden, eli siis lapseni luokalle. Mutta olikin vissiin liian fiksu steinerpedagokiikkaan.

Asiat voi esittää niin monella tavalla. Kyllä minä ainakin huomaan, että kirjaimissa on eroja. I on selvästi positiivinen, iloinen kirjain, kun taas O:ssa on enemmän rauhaa ja pehmeyttä. Tietenkin niiden tekemisellä on myös vaikutus, samoin kuin vaikkapa tietynlaisen musiikin kuuntelemisella. -aloittaja

Ei helvetti...En ole aikoihin nauranut ääneen, kiitos ap!!!

Olisko linkittää jotain videota, miten rauhallinen ja pehmeä O tehdään?

Mites sitten kirjain K tai S. Ne tuntuvat jotenkin rauhattomilta ja sihiseviltä. Mites sellaiset tehdään?

Minusta taas on surullista seurata, kun N ja G ovat menossa naimisiin, Koska N on raskaana, mutta todellisuudessa N:n odottama lapsi on E:n, N väittää lapsen olevan G:n, koska haluaa osalliseksi A:n perintöön, josta ei kuitenkaan ole mitään jäljellä, sillä Y kavalsi varat maksaakseen H:n pelivelat W:lle.

Vierailija
79/123 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah!

En todellakaan liittäisi lapsiani minkään aatteellisen yhdistyksen jäseniksi vastoin heidän tahtoaan.

Ja aivan käsittämätöntä että tällaista sallitaan maassa joka ylpelee peruskoulutuksensa tasolla. Aivan käsittämätöntä. Tuon pitäisi olla välitön kriteeri huostaanotolle jos yrittää sulkea lapsensa jonnekin hörhöleirille vuosiksi.

Vierailija
80/123 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bautismo de Fuego kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah!

En todellakaan liittäisi lapsiani minkään aatteellisen yhdistyksen jäseniksi vastoin heidän tahtoaan.

Ja aivan käsittämätöntä että tällaista sallitaan maassa joka ylpelee peruskoulutuksensa tasolla. Aivan käsittämätöntä. Tuon pitäisi olla välitön kriteeri huostaanotolle jos yrittää sulkea lapsensa jonnekin hörhöleirille vuosiksi.

Antroposofia ei ole oppiaine.