Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako kannella eduskunnan oikeusasiamiehelle jos perustoimeentulotukea on leikatto 30% "liian kalliin" asunnon takia, vaikka on hakenu

Vierailija
15.02.2025 |

vaikka on hakenu halvempaa asuntoa ja todistanut sen.

Nyt ei oo rahaa ruokaan ja olen joutunut näkemään nälkää...Muun muass hakeutumaan sairaalan päivystykseen kun olin olllut monta päivää syömättä.

Nyt taas ei ole rahaa ruokaan loppukuuksi, tämä on aivan karmeaa. Milloin hallitus kaatuu??!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee töihin!

Vierailija
2/15 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee töihin!

Toki menen. Kertoisitko lisää tästä työpaikasta jota minulle nyt tarjoat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ja voit muutenkin lopettaa tuon turhanpäiväisen jankuttamisen!

Vierailija
4/15 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti syömättömyys ei näköjään sinun kohdallasi kuitenkaan ollutkaan kuolettavaa. Harmi.

Vierailija
5/15 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene Konala jo muualle jankuttamaan. Kukaan ei enää usko näitä jatkuvia, lähes sanasta sanaan samanlaisena toistuvia kitinöitäsi.

Vierailija
6/15 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala tilanne

Vierailija
7/15 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuropaketti tai makaronit maksavat noin euron. Ei pitäisi kenenkään nälkään kuolla.

Vierailija
8/15 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppa👴🏻💖 auttaa. Vasussa joditabletteja💊 ja silakka!🐟.

Vierailija
9/15 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakia voi pyytää parantamaan, ettei leikattaisi ja puuttumaan siihen. Samoin eu. Ja riittävä tulo kaikille. Perustulo. Mutta se vaatii myös asenteen, koska jos osa äänestää leikkuria, homma on yhtä heikko. Lupaukset eivät toimi, vain käytäntö.

Vierailija
10/15 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkuin saat vastauksen kanteluusi, niin ehdit hankkia pienemmän ja halvemman asunnon. Tee näin.

Vierailija
11/15 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin itse. Ei auttanut valitettavasti. Hyvin hyvin tiukkaa on taloudellisesti tämän takia.

Eron takia asun nyt vuokralla ihan tavallisessa yksiössä. Ei kallis alue, pieni yksiö. Normaali vuokra. Ei vain löydy Kelan kohtuuhintaisen taulukon mukaisia alhaisia vuokra-asuntoja. Kaikki ovat järjestään ainakin 150-200€/ kk yli. Todella ikävää

ja mahdotonta löytää niin halpoja pitkäaikaisia vuokra-asuntoja (yli 6kk). Epäilen että hallitus tajuaa tämän, mutta tahallaan leikkaa 'näkymättömästi' kansalta toimeentuloa. Kun on lainvastaista että ei jää perusosaa elämiseen. Silkkaa pahuutta ja ahneutta hallitukselta. 

Niin ja töitä olen hakenut hyvin ahkerasti. Ikää jo 50+ niin varmasti vaikeuttaa työnsaantia. 

Vierailija
12/15 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kannellut ainakin ja asia on myös korjattu. Lisäksi tuli päälle vahingonkorvaukset pahan mielen aiheuttamisesta 

Vierailija
13/15 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustuslaki takaa kaikille riittävän toimeentulon. Valittakaa ihmeessä kaikkiin mahdollisiin paikkoihin!

Vierailija
14/15 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta voitte mennä vaikka telttamajoitukseen, ei jaksa noita uliuliulivalivalivali.......juttuja. Pummeilla on aina selitykset valmiina.

Vierailija
15/15 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä kannata, koska kantelussa tutkittaisiin rikotaanko olemassa olevaa lakia. Nythän on laki, joka mahdollistaa sinun tilanteesi, vaikka todistettavasti hakisit halvempaa asuntoa. Kannattaa muistaa, että kaikki kantelut tuottavat parhaimmillaan tuoksena "so-so noin ei saisi tehdä - jatkakaa"- lausunnon.

Jos liian korkean vuokran lisäksi perusosaasi alennetaan 20 - 40:a, niin kannattaa tehdä oikaisuvaatimus. Vain valittamalla päätöksestä, tuen voi saada takautuvasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme