silmätulehdus - pikaista apua pliis!
Heräsin aamulla silmä rähmässä, punaisena ja kipeänä. Sain lääkäriltä konjuviitti-diagnoosin (jonkin tyypin silmätulehdus) ja ohjeen laittaa tippoja 4-6krt päivässä kipeään silmään viikon ajan, tai 2 päivää oireiden loppumisen jälkeen jos paranee nopeammin. Sanoi että vaan kipeään silmään, mutta muistelen että joskus aiemmin on kyllä laitettu molempiin, ettei pääse leviämään toiseenkin. Onko lääkäriä paikalla joka osaisi vahvistaa saamani neuvon, vai laitanko molempiin ainakin parina ekana päivänä (tällaisen ohjeen luin jostain silmätulehdusartikkelista netistäkin äsken (lääkärin kirjoittama siis)). Toinen silmä ehkä tuntuukin jo vähän oudolta, tai sitten kuvittelen. Lääkäri sanoi myös ettei tartu kovinkaan helposti (kaksi pientä lasta), vaikka itse olen luullut että nimenomaan tarttuu helposti.
Kommentit (2)
30 pikkupulloa. Eli ei ole ole tarpeeksi molempiin, jos viikko pitää laittaa 4-6krt päivässä 2 tippaa per silmä, koska yhdessä minipullossa on vaan vähän yli se 2 tippaa. Voisikohan laittaa vaan tipan tällä hetkellä terveeseen silmään muutaman päivän ajan vai mitä muille on neuvottu? Tiedän että olis järkevämpää kysyä lääkäriltä, mutta sellaista ei ole lähipiirissä enkä nyt ainakaan viikonloppuna saa soittoaikaakaan sille yksityiselle.
Paljonko sulla on sitä lääkettä? Jos sitä riittää molempiin silmiin, niin itse laittaisin. Hukkaanhan se loppulääke menee joka tapauksessa.
Meillä lapsella on usein ollut silmätulehduksia pienenä, ja aina oli ohje lääkitä molemmat silmät, myös se terve silmä.