vauva ei saa nukkua kuin yhden pidemmän pätkän vuorokaudessa?
siis koska tää on keksitty? mä olin ihan ihmeissäni kun neuvolan täti sanoi mulle että reilu viikon ikäinen ei saa nukkua kun yhden pidemmän pätkän päivässä, eli yli neljä tuntia, muuten saa nukkua sitten korkeintaan sen neljä tuntia kerralla. mä olen kyllä aina ajatellut että vastasyntyneet nyt saa nukkua tasan niin paljon kun ne nukkuu ja sitten kun niillä on nälkä ne herää ja vaatii ruokaa. näin meidän pieni on tehnyt syntymästään saakka. muutenkin on tullut nyt molemmilla neuvolakäynneillä semmoinen tunne että toi meidän vauva olis jotenkin epänormaali kun se on niin rauhallinen, itkee tasan silloin vaan kun sillä on nälkä. enkä kyllä tosissaan ole ruvennut vauvaa herättelemään syömään vaikka oliskin nukkunut enemmän kun neljä tuntia päivällä. tää on sentään mun kolmas lapsi jo, mutta eka kerta kun mulle joku sanoo että vauvat ei sais nukkua noin paljon.
Kommentit (22)
sanottiin ihan samaa, että pitäis herätellä neljän tunnin välein, mutta meillä siihen oli syykin: vauvan paino laski alussa aika paljon. Mutta jos vauva kasvaa ihan hyvin, niin tuskin sitä kannattaa kiusata herättelemällä...
Ja sen voin sanoa, että eipä estänyt kuukautisten alkamista täysimettäminen ainakaan mulla... Ja munkaan mielestä vauva ei edes pissaa kun se on syvässä unessa, että tuskin sitä tarvii vaipan vaihdon takia herätellä. Vai herättelettekö vauvaa öisinkin vaipan vaihtoon?
Ja kolme lasta olen saanut. Jokainen on saanut vauvana nukkua ihan niin pitkiä unia kuin on halunnut, typerää herättää nukkuvaa vauvaa.
Enkä myöskään ole vaihtanut vaippaa öisin, kuten jotkut ilmeisesti tekevät...
Miksi pitäisi vaihtaakaan jos vaippa imee tarpeeksi ja vauvan iho on hyväkuntoinen?