Tahtoisin vastauksia uskovilta tähän
Tuli tuossa " kuolema pelottaa" -ketjua lukiessani mieleeni tällaista:
Kun uskoo ja herätetään kerran kuolleista taivaan paratiisiin Herran kanssa, niin kuinka voi olla siellä silti onnellinen, jos kerran ei- uskovaiset joutuvat kadotukseen ja kadotukseen on saattanut joutua omia rakkaita? Että tähän uskovat, vastatkaa nyt! Olisitko onnellinen päästessäsi taivaaseen, kun vaikkapa oma lapsesi, puolisosi ja äitisi olisi joutunut kadotukseen?
Tämä on asia, mikä on minua aina lievästi sanoen hämmentänyt. Valaiskaa nyt minua. Voin uskoa itse, pyytää itselleni ja rakkailleni uskon lahjaa ja pelastusta, mutten voi varmistaa kenestäkään krintinuskovaista. En voi varmistaa, että löydyn taivaasta rakkaitteni kanssa. Tällaisen uskon mukaan saatan olla siellä ilman kaikkia " maan päällisiä" rakkaitani. Sekö on sitten autuutta?
Kommentit (92)
mutta kysymys ei ole taivaaseen pääsijöistä, vaan juutalaisista, jotka tulevat ihan lopun aikoina evankelioimaan koko maailmaa. Taivaaseen pääsevaät kaikki, jotka uskovat Jeesukseen henkilkohtaisena vapahtajanaan.
Toi 144 000 taivaspaikkaa on Jehovan todistajien harhaoppia.
Eikö ole mielettömän röyhkeää ajatella, että sinun uskosi on objektiivinen totuus. Eikö se ole ylimielistä ja yksinkertaista?
Ps. Joskus oli totuus, että maailma on litteä.
Vierailija:
En siis voi ajatella että enpä huudakaan, ehkä siellä ei mitään rotkoa olekaan.Kyllä minä hyväksyn että ihminen on onnellinen (vaikka sitten buddhalaisena). En vain tahtoisi kenenkään joutuvan sinne kadotukseen.
Jumalan asemaan en itseäni korota, siksi en kuvittelekaan että monikaan minun varoituksistani välittäisi, siksi en tuputa en tyrkytä ja ennenkaikkea en halveksi muita ihmisiä/heidän elämänkatsomustaan. Tiedän, että aina on mahdollisuus että olen väärässä.
enkä niin kamalasti perehtynyt tuohon Raamattuun, mutta eikös siellä näin opeteta:
- Jeesus on kuolemallaan lunastanut kaikkien ihmisten synnit omakseen, ja siis nimenomaan kaikkien, oli sitten uskova tai ei?
- Kaikki ihmiset ovat Jumalan lapsia ja samanarvoisia?
Joten minä ajattelen näin että kaikki pääsevät taivaaseen kuoleman jälkeen (jos sellaista on), eikä ole väliä mitä eläessään on tehnyt/uskonut.
Vierailija:
Eikö ole mielettömän röyhkeää ajatella, että sinun uskosi on objektiivinen totuus. Eikö se ole ylimielistä ja yksinkertaista?Ps. Joskus oli totuus, että maailma on litteä.
uskoa ei voi järjellä selittää eikä ymmärtää. Sen olen huomannut.
En sano TIETÄVÄNI mikä on totuus. Eikö siinä ole pieni ero? Miksi on röyhkeää kertoa miten uskoo?
Vierailija:
uskoa ei voi järjellä selittää eikä ymmärtää. Sen olen huomannut.
Vierailija:
Ps. Joskus oli totuus, että maailma on litteä.Vierailija:
Täällä menee hieman monien kirjoituksetkin jo sekaisin kyllä...
Mukavaa viikonloppua ja keskinäistä arvostusta! :)
Vierailija:
En sano TIETÄVÄNI mikä on totuus. Eikö siinä ole pieni ero? Miksi on röyhkeää kertoa miten uskoo?
Heikko jumala vaatii ihmiseltä uskoa, jotta tämä voisi pelastua. Ilman uskoahan tällainen heikko jumala lakkaisi olemasta. Jos jumala on ihan oikeasti olemassa - siis riippumatta meidän uskostamme - tie pelastukseen on puhtaasti teoissamme.
En ole ateisti, mutta en kuulu mihinkään uskonnolliseen ryhmään. Pidän elämän tarkoituksena elämää itseään. Meidän jokaisen elämämme on huikea mahdollisuus, ihana ainutkertainen lahja. Tämä velvoittaa meitä elämään elämämme ihmisiksi, myös muiden elämää kunnioittaen.
Jos Aatu on tehnyt parannuksen synneistään ennen kuolemaansa, mutta Äiti Teresa ei, silloin taivaaseen pääsee vain Aatu. Hyvät teot eivät riitä.
stinuskoinen, mutta joku Hitler voi päästä, jos on kuolinvuoteellaan rukoillut syntejään vaikka mielessään anteeksi. Ei minua haittaa, vaikka Aatu siellä olisikin, mutta se kyllä, ettei Joku Äiti Teresa-tyyppi sinne sitten pääsisi. Mitä merkitystä on silloin ollut tuon hyvän ihmisen hyvyydellä tässä elämässä hänen itsensä kannalta? Hyvä mielikö vain? Eikö tuollaisen hyvän ihmisen teot pulppua rakkaudesta ja Jumalahan on rakkaus, joten miksi Jumala heittäisi tuollaisen ihmisen kadotukseen, kun hänen rakkautensa on tehnyt työtä tuon ihmisen kautta ja hän on varmaan Jumalan jollakin tapaa siihen tehtävään valitsema?
mutta mieti sitä, että Jumala on antanut sulle elämän lahjan. Ilman Jumalaa et eläisi päivääkään. Silti sulla on pokkaa sanoa, että minä en häntä palvo. Jumala on antanut oman poikansa kuolemaan sinun pahojen tekojesi tähden, että voisit päästä taivaaseen. Sinua ei kiinnosta tippaakaan.
Olisitko sinä valmis uhraamaan lapsesi jonkun asian puolesta. Minä en ainakaan antaisi lastani uhriksi vapaaehtoisesti. Sydämeni särkyisi.
Silti Jumala teki niin, koska rakasti sinua niin paljon.
Minusta jokainen ihminen on paha. Ei ole hyvää ihmistä. Kaikilla meillä on syntiä elämässä. Ja se on suuri synti, ettei hyväksy tai arvosta sitä, mitä Jumala on tehnyt meidän puolestamme. Ts. kääntää Jumalalle selkänsä.
Voisitko sen verran avartaa mieltäni, että ottaisit huomioon vaihtoehdot. Sinä saatat olla oikeassa, mutta niin myös saatan olla minä.
T. Toisenlaiseen Jumalaan uskova
Vierailija:
mutta mieti sitä, että Jumala on antanut sulle elämän lahjan. Ilman Jumalaa et eläisi päivääkään. Silti sulla on pokkaa sanoa, että minä en häntä palvo. Jumala on antanut oman poikansa kuolemaan sinun pahojen tekojesi tähden, että voisit päästä taivaaseen. Sinua ei kiinnosta tippaakaan..
Sitä on kristittyjen jumala. Täyttä satua ja sinä vielä uskot tuollaiseen häikäilettömään jumalaan ja väität että hän tekee tällaisia tekoja rakkaudesta. huh huh.
Raamarttu kuvailee jumalaa sotaiseksi sankariksi. Etkö tajua että raamatun kyhääjät olivat /elivät barbaarien keskellä. Useat heistä itse olivat sadistisia. Oli luotava jumala joka pelotti ihmistä.
Vierailija:
Voisitko sen verran avartaa mieltäni, että ottaisit huomioon vaihtoehdot. Sinä saatat olla oikeassa, mutta niin myös saatan olla minä.T. Toisenlaiseen Jumalaan uskova
niin miksi Jumala sitten loi meidät sellaisiksi alunperin? Kävikö hänelle virhe? Siis Jumala on luonut synnynnäisesti epätäydellisiä olentoja ja vaatii heitä sitten kirouksen uhalla olemaan täydellisiä? Ja Jeesus pelastaa meidät tältä epätäydellisyydeltä? Eli siis Jumalan poika pelastaa meidät siltä mitä hänen isänsä on tehnyt??
" Kun yksi mokaa, niin kaikkia rangaistaan."
Todellakin ihmiset uhrasivat jumalille jopa lapsia. Yleisintä oli kuitenkin eläimet. Kehoitettiin viemään uhri alttarille ja sen jälkeen piti mennä pyytämään pahoja tekoja anteeksi veljeltään.
Jeesus lasketaan siis uhrilahjaksi. Viimmeinen uhrilahja jonka jumala itse antoi. Se kertoo paljon miten tuonajan ihmiset ajattelivat jumalasta. Uskottiin jumalien syntyvän maanpäälle, ainut ei ollut Jeesus, häntä ennen oli paljon muita jotka tulivat maanpäälle jumaliksi.
Juutalaisetkin odottivat jumalaansa tulevaksi, mutta hylkäsivät tämän ja tappoivat.
Jeesus ei kuitenkaan unohtunut vaikka hän oli muutama satavuotta unohduksissa.Ihmiset tekivät Jeesuksesta jumalan ja uhrilahjan jumalalle ihmisten puolesta. Jokainen voi päätellä onko Jeesuksen tarina jumaluudesta totta vai tarua eikä siitä rakastava jumala ketään heitä helvettiin.
Vierailija: