Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini ei ryyppää

Vierailija
20.02.2016 |

Eilen käytiin ihana keskustelu kohta 16v:n kanssa. Hän jutteli kavereidensa kemuista ja kuinka häntä ei kiinnosta mennä niihin, koska "kaikki ryyppää". Sanoi, ettei halua sekoilla eikä nää siinä järkeä. Suunnitteli läpällä, että juo omilla synttäreillään Frozen kuplajuomaa :)

Niin fiksuja ajatuksia tällä nuorella!! Itse olin hänen iässään hyvinkin alkoholia kokeillut ja suuri osa alaikäisenä kännäilyistä olis hyvinkin saanut jäädä tekemättä. Ihan pikkuisen tunnen ylpeyttä. Olisinko äitinä tehnyt jotain oikein :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä se oppii. Viina on siitä vähän hankala huume, että siinä on iso ja pitkä "learning vurve" verrattuna vaikka johonkin pajaan tai happoon. Mutta sitten kun sen oppii, päihtymystilakin on paljon kovempi kun miedoilla huumeilla, mikä tekee siitä sen arvoisen.

Vierailija
2/8 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin ja huumeiden käyttö on muuten tutkimusten mukaan merkki sosiaalisuudesta eli ei se välttämättä ole niin hyvä merkki, ettei päihtyminen kiinnosta ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinisi kuulostaa aika fiksulta. Ryyppääminen on huono juttu. Alkoholia ei varsinaisesti tarvitse kukaan ja jos tekee mieli jotain juoda, niin mieluiten juo sitten jotain muuta kuin alkoholia.

Vierailija
4/8 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pisteet tästäkin sulle? Inha asenne

Vierailija
5/8 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

23v pikkuveljeni ei ole koskaan ollut humalassa, mutta äitimme on alkoholisti. Viime aikoina äiti ei ole juonut, mutta ongelmia alkoholin kanssa on. Veljeni on osittain hänen vuokseen syrjäytynyt, ei käy kavereidensa kanssa viihteellä.

Paljon vaikuttaa tapoihin missä porukoissa liikkuu, mutta lopulta oma valinta mitä tekee.

Omasta teini-iästä muistan että olishan sinne "suosittujen" joukkoon ollut helpompi päästä jos olisi alkanut tupakoimaan ja roikkumaan kaupungilla, mutta mua lähinnä huvitti ne tyypit ja vaikka paras kaverikin alkoi tupakoida itse olen pysynyt savuttomana.

Vierailija
6/8 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et pisteet tästäkin sulle? Inha asenne

Mitkä ihmeen pisteet? Itelläs on vähän kumma ajattelutapa. Ja saa äiti olla ylpeä siitä että hienon lapsen on kasvattanut jolla on omia fiksuja ajatuksia.

Vierailija
7/8 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu. Oma nuori ei myöskään ole vielä kiinnostunut ryyppäilystä. Eikä hänen parhaat kaverit! Tekevät kaikkea muuta: urheilevat ja ovat kiinnostuneita musiikista.

Vierailija
8/8 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini sanoi, että ehtii kyllä sittenkin, kun se on sallittua. Ei todellakaan ole tarkoitus kasvattaa absolutistia, mutta mitä lähemmäs täysi-ikäisyyttä selviää ilman alkoa, sitä parempi. Itse työskentelen päihdeongelmaisten kanssa ja varmasti lapseni ovat vuosien varrella varovaista asennettani kuulleet. Itse juon saunasiiderin n. kerran kuussa ja hyvän ruoan kaverina lasin viiniä. Mieheni ei ole käyttänyt yhtään alkoa yli 10 vuoteen. /ap