Keksikää ammatti/koulutus INTROVERTILLE!
Haluan opiskella itselleni uuden ammatin, joka sopii juurikin introverttiyteeni. Ehdottakaapa jotain, missä olisi jopa töitäkin tarjolla!
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas. Lun juuri wikipediasta introvertin ja extrovertin kuvaukset. Ja totesin olevani molemmat yhäaikaa.... Mikä siis olen? Normaali?
Ambivertti?
Monet ihmiset ovat toisissa tilanteissa enemmän introverttejä ja toisissa ekstroverttejä. Joillakin toinen puoli on huomattavasti vahvempi (esim. itse olen selkeästi introverttiyteen taipuvainen).
Useimmat ihmiset ovat ambivertteja, (eli introvertin ja ekstrovertin välimuoto) mutta ääripään ihmisiäkin on toki olemassa..
Minä voin introverttinä pitää puheen milloin vain aiheesta joka kiinnostaa, extrovertit enemmän hikoilee niissä tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas. Lun juuri wikipediasta introvertin ja extrovertin kuvaukset. Ja totesin olevani molemmat yhäaikaa.... Mikä siis olen? Normaali?
Ambivertti?
Monet ihmiset ovat toisissa tilanteissa enemmän introverttejä ja toisissa ekstroverttejä. Joillakin toinen puoli on huomattavasti vahvempi (esim. itse olen selkeästi introverttiyteen taipuvainen).
Oho!
Googlailin ambiverttia ja tuohan se taitaa sitten olla. Aina oppii uutta.
Vierailija kirjoitti:
Minä voin introverttinä pitää puheen milloin vain aiheesta joka kiinnostaa, extrovertit enemmän hikoilee niissä tilanteissa.
Jep. Monet meistä introverteista ollaan sellaisia ettei pätkääkään kiinnosta mitä muut ihmiset meistä ajattelee, joten ihan sama mokaako tai miten se menee. Ei siis jännitä ollenkaan.
Itse muuten ihan tykkäänkin esiintymisestä ja sitä kuuluu työhöni. Sen sijaan inhoan syvästi epämuodollisia sosiaalisia tilanteita kuten naapurin kohtaamista rapussa tai roskakatoksella. En halua puhua vapaa-aikanani kellekään ihmiselle mitään vaan välttelen niitä kuin ruttoa. Silti töissä osaan olla hyvinkin sosiaalisen oloinen, kun saa näytellä roolia.
Vierailija kirjoitti:
Ekstrovertti voi pitää ne hauskat välispiikit ja juontaa sut lavalle.
Ambivertti?