appivanhemmat ovat takaajina meillä lainassa ja käyvät omin lupineen aina tarkistamassa onko meillä mennyt perintään laskuja
Lainan maksussa ei ole ollut koskaan ongelmia, joskus on "joutunut" antaa meneen laskuja perintää.
Heiltä lainattiin rahaa, että saatiin maksettua muutama isompi lasku pois ja siitä tehtiin ihan kirjallinen lappu.
Ja olen tietenkin kiitollinen, että ovat auttaneet. mutta mua alkaa pikkuhiljaa tympiin ku kävyvät harva se kuu ne tarkistamassa ja sit mulle soittoa niistä (mies ei halua hoitaa laskuja) ja olen sanonut, että koitan niitä maksuja hoitaa niin kuin parhaakseni näen..
Ollaan oltu hyvin tiukilla hometaloasumisen myötä ja siihen jääneen lainan maksun takia. Ja nuo asiat anoppiki tietää kyllä.
Mikä ois hyvä konsti saada vähän tilaa anopilta?
Kommentit (30)
Ap:n on aika turha vedota siihen, että laina menee ajallaan, jos muut laskut kuitenkin laahaavat perinnässä tai jopa ulosotossa (perintä siis ei ole yhtä kuin ulosotto). Talon lainat voi hyvinkin kaatua takaajien niskaan siksi, että kympin ambulanssikyyti on jätetty maksamatta ja mennyt ulosottoon. Näitäkin tarinoita riittää.
Kokonaan toinen juttu sitten on se, mistä anoppi sun myöhässä olevat laskut tietää. Ei se tieto pankillekaan ensimmäiseksi mene, jos perintätoimisto muistuttelee maksamattomasta lehtitilauksesta (tosin maksu perintätoimistolle luonnollisesti on pankin tiedossa, vaan pankkisalaisuuden piirissä)... Eli käykö anoppi tonkimassa ap:n laskut läpi? Jos näin, niin pyydäpä sitä samantien neuvomaan sua niiden hoitamisessa.
Ja vielä se, että miten niin miestä ei kiinnosta? Mikä sitä sitten kiinnostaa? Kiinnostaako lasten ehjät (ja puhtaat) vaatteet? Tai ruoka pöydässä? Toimiva puhelinliittymä? Syytä olisi vähän niistä laskuista kiinnostua.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne mistään sellaisia tietoja saa, onko teillä joku lasku perinnässä tai ulosotossa. Joten ihan höpöhöpöä puhuu anoppi.
Totta kait saavat, ovat julkisia, milloin velka on syntynyt, velkoja ja euromäärät.
Oletko kuullut luottotiedoista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Törmänny aiemminkin pohjammaalla ko tarinoihin joissa anoppi tai appivanhemmat auttaa kun mies "ei halua hoitaa" laskuja. Onnea vaan tuoreelle miniälle ja hyvästit yksityisyydelle kun on naimisissa appivanhempien kanssa. Hyvä toki kun auttavat ja varmistavat että homma pelittää nyt --eli tottakai kannattaa ottaa apu vastaan, kiitollisuudella.
Ei pelkästään pohjanmaalla, vaan kaikkialla on noita pilalle paapottuja napanuora tiukalla olevia vauvamiehiä, joiden äidit ei anna poikiensa kasvaa aikuisiksi. Vaimo astuu lankaan ja alkaa hoitamaan miestä ja mies saa jatkaa päiväkodissa kellumistaan.
Takaajalle tulee automaattisesti tieto lainan hoidosta määräajoin. Ei tarvi erikseen kysellä.
pohjanmaan mamma kirjoitti:
Lainan maksussa ei ole ollut koskaan ongelmia, joskus on "joutunut" antaa meneen laskuja perintää.
Heiltä lainattiin rahaa, että saatiin maksettua muutama isompi lasku pois ja siitä tehtiin ihan kirjallinen lappu.Ja olen tietenkin kiitollinen, että ovat auttaneet. mutta mua alkaa pikkuhiljaa tympiin ku kävyvät harva se kuu ne tarkistamassa ja sit mulle soittoa niistä (mies ei halua hoitaa laskuja) ja olen sanonut, että koitan niitä maksuja hoitaa niin kuin parhaakseni näen..
Ollaan oltu hyvin tiukilla hometaloasumisen myötä ja siihen jääneen lainan maksun takia. Ja nuo asiat anoppiki tietää kyllä.Mikä ois hyvä konsti saada vähän tilaa anopilta?
Kiittäkää heitä! Tuo kaikki työ mitä he tekee teidän raha-asioita koskien on vaan teille tueksi. Olet heidät valtuuttanu sitomalla heidän omaisuutensa teidän lainoihin. Ei silloin kuulukaan riittää että lainanottaja hoitelee niitä miten parhaaksi sattuu näkemään. Hyvät appivanhemmat teillä kun tarjoavat apua ja vielä seurantaa ilman että teidän erikseen tarvii pyytää. Tilaa saat kun maksat heidät takauksesta ulos ja teidän perheen aikuiset alkaa hoitaa tätä asiaa 100%.
Turha tapauksessa on appivanhempia syyttää. Itse te olette heidät takaajiksi ottaneet ja nyt hölmöilette raha-asioiden kanssa. Vilkaise miehesi kanssa peiliin ja ongelma löytyy sieltä. Hoitakaa asianne kunnialla eikä kuten parhaaksi näet koska ei selvästikään riitä.
Vierailija kirjoitti:
Ulosottorekistero on julkista tietoa. Kuka vaan saa kysyä kenen vaan ulosottoasioita jos viitsii.
Eihän tässä ulosotosta ollut kyse vaan perinnästä jotka eri asioita.
Jos olet sitä mieltä heillä on oikeus tunkeutua kotiinne, laita laskut ja tietsikat lukkojen taakse, eivät kai he sentään postia availe?
Nähty on tuollaista "kun olen maksanutkin voin käydä kun haluan".
Vaikka olisi oma lapsi tietoihin ei pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulosottorekistero on julkista tietoa. Kuka vaan saa kysyä kenen vaan ulosottoasioita jos viitsii.
Eihän tässä ulosotosta ollut kyse vaan perinnästä jotka eri asioita.
Aloittaja ei ole kertonut meille, mistä anoppi saisi selville ne perinnässä olevat laskut, jotka eivät ole vielä ulosotossa.
Se on tullut selväksi, että takaamastaan lainasta saavat tiedon, ja julkisista ulosottotiedoista, mutta nämä perintään menneet on hämärämpi. Niistä ei pitäisi saada tietoa mistään muualta kuin asianomaiselta itseltään.