Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En palkkaa tupakoivaa, ylipainoista ihmistä töihin - työnantaja

Vierailija
19.02.2016 |

Senverran on huonoja kokemuksia 40-50v tupakoivista ja runsaan ylipainoisista ihmisistä fyysisiin töihin. Niin miehet kuin naiset. Paljon tuntuu olevan töistä poissaoloja, milloin selkä, milloin polvi, milloin astma ja milloin mitäkin. Runsas lihavuus viestittää huonosta motivaatiosta itsensä työkykyisenä pitämiseen ja tupakointi siihen vielä lisäksi. Miksi palkata lihava ja tupakoiva, jos jäntevä, omasta kunnostaan huolehtiva on työtehoiltaan puolet parempi ja vähemmän sairaspoissaoloja?
t. työnantaja

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on kyse fyysisesti haastavasta työstä niin en ihmettele. Toimistotyö vähän eriasia sitten.

Vierailija
2/71 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla todettiin selkäsairaus 30v. Nykyään kärsin kroonisista kivuista. Lääkärin mielestä voin tehdä nykyistä työtä. En ole poissa kipujen jos pystyn liikkumaan. Poissaoloja selän takia on ehkä kerran vuodessa tai ei sitäkään. 26v. ollut työelämässä.

T. ylipainoinen 45

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Muistat sitten ääneen sanoa vain että palkaat sopivimman/pätevimmän.

Vierailija
4/71 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi. Olen ahkera tekemään töitä, mutta tupakkaa joskus polttelen ja ylipainoakin löytyy.

Vierailija
5/71 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No noin v mäiselle työnantajalle en edes tulisi töihin.

Vierailija
6/71 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-50v nyt alkaa olemaan vaikkapa raksalla eläkeikä, jokaisella joka paikka paskana ja terveys uhrattu työlle sen paskan tuntipalkan takia. Sitten illalla kotiin kuuntelemaan stubbin jne tarinoita kuinka suomalainen duunari on liian hyvin palkattu ja eläkeikää pitäisi nostaa sinne lähelle 70v.... voi morjens.

Miksi kaikki on niin paskaa.

Vierailija
7/71 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla todettiin selkäsairaus 30v. Nykyään kärsin kroonisista kivuista. Lääkärin mielestä voin tehdä nykyistä työtä. En ole poissa kipujen jos pystyn liikkumaan. Poissaoloja selän takia on ehkä kerran vuodessa tai ei sitäkään. 26v. ollut työelämässä.

T. ylipainoinen 45

Miksi et laihduta, jos kerta on selkäsairaus ja krooniset kivut? Luulisi olevan helpompaa jos olisi vähemmän taakkaa kannettavana. Kaikille jos annettaisiin 20 kg kivireppu selkään (20 kg ylipaino), niin luulempa että aika monella olisi selkäkipeä jo muutaman päivän jälkeen.

Vierailija
8/71 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minäkään palkkaisi. Palkkaisin pienyrittäjänä kuitenkin mieluummin ylipainoisen ja tupakoivan ihmisen kuin alle 40-vuotiaan naisen. Tiedätte kyllä syyn. Tupakoitsijalle antaisin luvan tupakoida vain yrityksen alueen ulkopuolella lakisääteisillä tauoillaan.

Vierailija
9/71 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos on kyse fyysisesti haastavasta työstä niin en ihmettele. Toimistotyö vähän eriasia sitten.

No ei se runsas ylipaino ja tupakointi kenekään työkykyä tai sairastumisherkkyyttä paranna toimistotyössäkään.

Vierailija
10/71 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kokemusta naisvaltaisella alalla, ja lasten kanssa tekemisissä: kukaan ylipainoinen ei polta, mutta kaikki ketkä plttavat (hoikat ja nuoret) niin jumaleisson että ne ravaa röökillä !! Parhaimmassa tapauksessa kaksi kertaa tunnissa ja aina haistaan röökiltä. Ja yllättäävää, kun olen täällä pari vuotta tarkkaillut menoa: sairaauslomia on yllättävän helposti noilla tupakoivilla ja hoikilla.

En halua yleistää, mutta se, että jos on ylipainoa, ei automaattisesti tarkoita sitä, että on aina sairaana ja heikoin lenkki. Itselläni ylipainoa, teen fyysistä työtä ihan helposti joka päivä, en polta : olen ollut kerran sairauslomalla kolmen vuoden aikana.

Vierailija
11/71 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aivan siltä kuin haluaisit härnätä ihmisiä aloituksellasi joka on kirjoitettu provokatiiiviseen tyyliin. Paljon tällä palstalla on tällaisia ihmisiä, minkäs sille voi kun kaikenmaailman puuronpurijat pääsee tiedon valtaväylälle ilman ajokorttia (miettikääs jos autoa voisi ajaa anonyymisti), itsekin joskus sorrun valheellisiin ja provokatiivisiin postauksiin mutta visusti niitä aina häpeän jälkikäteen kun saan miljoonat ihmiset raivustumaan kautta maailman. Kun ei voi saada ihmisiä iloiksi teoillaan niin sitten surullisiksi, kun hiljaakan ei voida olla.

Vierailija
12/71 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla ylipaino vaikuttaa ajattelukykyyn?

Vierailija
13/71 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. En palkkaa myöskään pikkulapsiperheiden äitejä, yksinhuoltajia enkä lisääntymisikäisiä naisia. Näin säästyy paljolta ja työmarkkinoilla todella riittää tarjontaa, vaikka edellämainitut ryhmät karsiikin pois.

Vierailija
14/71 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. ylipainoinen 45

Miksi et laihduta, jos kerta on selkäsairaus ja krooniset kivut? Luulisi olevan helpompaa jos olisi vähemmän taakkaa kannettavana. Kaikille jos annettaisiin 20 kg kivireppu selkään (20 kg ylipaino), niin luulempa että aika monella olisi selkäkipeä jo muutaman päivän jälkeen.

Selkäsairaus on työperäinen. Sairaus on sellainen että se ei parane koskaan. Voi pysyä samana tai pahentua. Se on pahentunut kun olen jatkanut samaa työtä. Ei ole kyse pikkukivuista. Syön usein särkylääkkeitä.

Olen menettänyt halun liikkumiseen. Mulla on muitakin huolia kuin terveys. Jatkuva väsymys haittaa mua.

Arkisin viim. 19.00 aikaan olen niin väsynyt että en jaksa edes käydä suihkussa. 

On tarkoitus aloittaa liikunnan harrastaminen vapaina viikonloppuina. Silloin olen vähän pirteämpi.

Vierailija
15/71 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä kontrolloit ylipainon? Punnitus työhaastattelussa?

Olen ylipainoinen mutta en näytä siltä, en polta, astmakin löytyy vaika sen takia en ole ikinä ollut töistä pois ja armeijassa olin A-mies.

Selkä on taas ihan paska (viime vuonna 2.5kk saikulla) mutta sitä en sulle kerro.

Vierailija
16/71 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ap vielä, miksi iso osa pomoista on läskejä tupakoitsijoita, joilta jo naamasta näkee, että viinaaa menee? Mitä isompi pomo, sitä läskempi.

Vierailija
17/71 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro ap vielä, miksi iso osa pomoista on läskejä tupakoitsijoita, joilta jo naamasta näkee, että viinaaa menee? Mitä isompi pomo, sitä läskempi.

Nykyisin pomot ovat kylläkin timmejä maratoonareita. Toi punakka ja pönäkkä sukupolvi kuolee pian sukupuuttoon.

Vierailija
18/71 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin ennen toisin on nyt. Se paras toimitusjohtajan mallihan on nykyään ajokoira entisen bernhantilaisen sijaan. Työtahti on niin kova, että viinanhöyryiset pitkät lounaat on menneisyyttä, ja työreissuillakin kulkee kuntosalikamppeet. MOnessa yrityksessä se pomo on paraskuntoisin.

Vierailija
19/71 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. ylipainoinen 45

Selkäsairaus on työperäinen. Sairaus on sellainen että se ei parane koskaan. Voi pysyä samana tai pahentua. Se on pahentunut kun olen jatkanut samaa työtä. Ei ole kyse pikkukivuista. Syön usein särkylääkkeitä.

Olen menettänyt halun liikkumiseen. Mulla on muitakin huolia kuin terveys. Jatkuva väsymys haittaa mua.

Arkisin viim. 19.00 aikaan olen niin väsynyt että en jaksa edes käydä suihkussa. 

On tarkoitus aloittaa liikunnan harrastaminen vapaina viikonloppuina. Silloin olen vähän pirteämpi.

En usko selkäsairauden olevan työperäinen. Miten se eroteltaisiin, perintötekijöiden, ryhdin, ylipainon, tupakoinnin yms selkään vaikuttavien asioiden seasta? Ei ole olemassa jotakin tiettyä työtä joka aiheuttaisi ihmiselle selkäsairauden. Toki raskas työ voi oireita pahentaa. Mutta itsenäiseksi sairauden aiheuttajaksi työ ei riitä. Tai ainakaan sitä ei voi erotella muista mainitsemistani seikoista.

Vierailija
20/71 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin ennen toisin on nyt. Se paras toimitusjohtajan mallihan on nykyään ajokoira entisen bernhantilaisen sijaan. Työtahti on niin kova, että viinanhöyryiset pitkät lounaat on menneisyyttä, ja työreissuillakin kulkee kuntosalikamppeet. MOnessa yrityksessä se pomo on paraskuntoisin.

Mutta nämä entiset pomot olisivat jääneet ap:lta palkkaamatta. eli viis kokemuksesta, ajokoiraa haetaan tekemään 60 tuntia viikossa, ihan sama, mitä sutta ja sekundaa tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme