Onko kaikki miehet "vauvoja" kipeänä olon suhteen?
Jokainen lähipiirini (muuten oikein mukava ja Järkevä) mies on suorastaan melodramaattinen jos on kipeänä: kuume lamaannuttaa täysin, sängystä ei meinaa päästä ylös edes vessaan ja aina ollaan "niin kipeitä, joka paikkaan sattuu, etkö sinä ymmärrä! Et varmaan ole ikinä itse ollut näin kipeä!". Olen minäkin perhana kipeänä ollut, usein vielä saanut sen saman taudin näiltä miekkosilta, ja kumma kyllä pystyn toimimaan. Toki kiroilun saattelemana, ja kuumeisena joka paikkaa oikeasti kolottaa, mutta ei minusta silti 90v reumapotilasta jokaisen flunssan takia tule.
Ovatko kaikki miehet tällaisia sairastuessaan, vai onko minulla vain ollut koko ikäni "hyvä lotto" tuntemieni miesten suhteen?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
en tiiä. itse en ole ja jos kuulisin että kaverit käyttäytyy noin haukkusin lyttyyn. naurettava trendi.
😂Todennäköisesti olet!
Öö... Ei? Tuokin on ihan uusi juttu mulle. Silloin kun olen kipeä, niin olen kipeä. Teen mitä pystyn, otan lääkettä ja lepään. En marise ja itke siitä koko ajan kumppanille. Minkäs se sille voi?
m40
Täytyy myöntää että ennen tuli dramatisoitua asioita kun oli vähän pahempi flunssa. Nyt kun on kaksi lasta vedän vaan nappia naamaan ja sinnittelen.
Minun mies onkin niin kovis että menee töihin kipeänäkon ja tartuttaa muut. Kehtaa vielä ihmetellä kun tauti ei mene koskaan ohi.
No ei kaikki miehet ole tuollaisia. Samanlaisia pienestä valittajia löytyy sekä miehistä että naisista.
Mies ottaa burana ceen ja lähtee töihin, illalla sitten lepäilee ja aamulla taas töihin,ainut tauti mikä on saanut sen jäämään kotiin oli sikainfluenssa muutama vuosi sitten ja silloin kyllä olikin todella sairas.
Meillä minä olen se joka sairastaa kaikki taudit isosti. Onneksi miehellä riittää empatiakykyä, eikä hän motkota eikä paheksu, vaan tuo lääkkeet ja kuskaa lääkäriin silloin kun tarvii.
Ihana mies minulla 😊
Muistuipa tällainen mieleen:
http://www.uusisuomi.fi/tiede-ja-ymparisto/65388-tutkijat-miesflunssa-o…
Miehet saa sydänpussi tulehduksen helposti jos rehkii sairaana...
Ja miksi niin monet naiset valittaa synnytyskipuja?
Minäkin käyn joka päivä paskalla eikä se tunnu miltään!
Children get the cold,men get the flu, women get on with it.
Ei. Meidän suhtees mä oon se joka valittaa ja hyvä kun pääsen sängystä ylös kun olen kipeä.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin käyn joka päivä paskalla eikä se tunnu miltään!
Paska läppä.
Useimmat suomalaiset miehet on tollaisia. Sitä kutsutaan miesflunssaksi. Sitten on niitä, joille kipeänä olo ei ole mitään. Pitävät matalaa profiilia. Mutta näiden miesten ongelma on se, että niitä ei saa hoitoon sitten millään. Oman suvun miehet kuuluvat jälkimmäiseen ryhmään. En ole aikeissa hankkia sukuuni ensimmäisen ryhmän miehiä. Hyi olkoon sitä määkimistä ja hoivan vaatimista!
Mä en ymmärrä, miksi flunssassa pitää valittaa ja naukua huomiota. Miksei voi vain ottaa särkylääkettä ja jäädä sänkyyn nukkumaan? Miksi pitää jatkuvasti ähistä, ähkiä, hönkiä, voivotella? Flunssa menis varmaan nopeemmin ohi, kun ottaisi asian rennommin, eikä jatkuvasti mieti, miten mä saan itseni näyttämään vieläkin säälittävämmältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin käyn joka päivä paskalla eikä se tunnu miltään!Paska läppä.
Ei yhtään paskempi kun tuo avauskaan.
Ei ole, ei ainakaan mun mies. Miksi olisi?
Eli ilmeisesti suomalaiset miehet voi kipeänä olon suhteen jakaa kahteen kategoriaan:
1. Melodramaattiset kärsijät, jotka ovat kuolemassa tuskallisesti jokaiseen flunssaan
2. Uppiniskaiset paksukallot, jotka eivät mene lääkäriin tai jää pois töistä vaikka käsi olisi irti, perna olisi ottanut lopputilin ja keuhkoista toinen olisi luhistunut
-Ap
Eksä ei ainakaan ollut. Siitä ei koskaan huomannut edes että oli kipeänä. Lähti salillekin kuumeessa ja töihin/kouluun kipeänä, ei ottanut edes lääkettä. Idioottimaista mielestäni. Hänestä lepääminen oli turhaa. Vasta kun kuume oli melkein 40 astetta sain hänet pakottamalla sänkyyn lepäämään ja passattavaksi.
Itse olen ihan raato jo pienestä flunssasta ja lämmön noususta. Sitä hän tietysti ei voinut koskaan ymmärtää.
en tiiä. itse en ole ja jos kuulisin että kaverit käyttäytyy noin haukkusin lyttyyn. naurettava trendi.