Onko kaikki miehet "vauvoja" kipeänä olon suhteen?
Jokainen lähipiirini (muuten oikein mukava ja Järkevä) mies on suorastaan melodramaattinen jos on kipeänä: kuume lamaannuttaa täysin, sängystä ei meinaa päästä ylös edes vessaan ja aina ollaan "niin kipeitä, joka paikkaan sattuu, etkö sinä ymmärrä! Et varmaan ole ikinä itse ollut näin kipeä!". Olen minäkin perhana kipeänä ollut, usein vielä saanut sen saman taudin näiltä miekkosilta, ja kumma kyllä pystyn toimimaan. Toki kiroilun saattelemana, ja kuumeisena joka paikkaa oikeasti kolottaa, mutta ei minusta silti 90v reumapotilasta jokaisen flunssan takia tule.
Ovatko kaikki miehet tällaisia sairastuessaan, vai onko minulla vain ollut koko ikäni "hyvä lotto" tuntemieni miesten suhteen?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi niin monet naiset valittaa synnytyskipuja?
Minäkin käyn joka päivä paskalla eikä se tunnu miltään!
Koska oot viimeksi paskonut jalkapallon?
Estrogeeni suojaa mutta testosteroni pahentaa tautia.
Miehillä joilla on alhainen testosteronitaso tulee taudit kuten naisilla. Muilla ne tulee kovempana. Näin tutkimusten mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi niin monet naiset valittaa synnytyskipuja?
Minäkin käyn joka päivä paskalla eikä se tunnu miltään!
Tässäpä oikea järjen jättiläinen, hyvä!
Eiköhän Suomessakin moni mies kuole ihan turhaan kun ei halua valitella rintakipujaan tai muita särkyjään. Joten voitaisiinko lopettaa nämä typerät "miesflunssa" -jutut?
Eli saako vai eikö saa puhua tunteistaan ja tuntemuksistaan??
Mun mies pääsee kyllä tarvittaessa esim. flunssaisena töihin kun on pakko, kaikki ylimääräinen esim. kotityöt saattaa jäädä tekemättä. En koe että hän erityisesti kaipaisi huomiota kipeänä, mieluummin uskon että hän haluaisi olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Eli ilmeisesti suomalaiset miehet voi kipeänä olon suhteen jakaa kahteen kategoriaan:
1. Melodramaattiset kärsijät, jotka ovat kuolemassa tuskallisesti jokaiseen flunssaan
2. Uppiniskaiset paksukallot, jotka eivät mene lääkäriin tai jää pois töistä vaikka käsi olisi irti, perna olisi ottanut lopputilin ja keuhkoista toinen olisi luhistunut
-Ap
Periaatteessa joo, mutta niin voidaan jakaa naisetkin. Molemmissa löytyy myös tyyppejä noiden ääripäiden välillä.
Taas miehiä mitätöidään ja vähätellään. Miksi naiset sekoavat kun alapää vähän tiputtelee kuukautisten aikana?
Paskavammaista miesten sheimaamista. Yllättävää miesvihapalstalla?
Meillä ainakin on. Onneksi ei ole sairastanut kuin pari kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Montakos kertaa vuodessa miehesi ostaa sinulle siteitä, tampooneja, suklaata ja sidukkaa kun alapääsi valuu ja raivoat sekopäisenä menkkahöyryissäsi?
Vierailija kirjoitti:
Täytyy myöntää että ennen tuli dramatisoitua asioita kun oli vähän pahempi flunssa. Nyt kun on kaksi lasta vedän vaan nappia naamaan ja sinnittelen.
Sama, sekä minä että mies ei kyetty ennen lapsia mihinkään, jos oli flunssa. Nyt otetaan särkylääkettä ja tehdään suunnilleen samat mitä normaalistikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montakos kertaa vuodessa miehesi ostaa sinulle siteitä, tampooneja, suklaata ja sidukkaa kun alapääsi valuu ja raivoat sekopäisenä menkkahöyryissäsi?
Ei koskaan. Sulle nuo saattaisivat tehdä kyllä hyvää, raivohullu.
Manflu. Ei mulla muuta. Tiede on todistanut että miehet kärsivät sairaana enemmän kuin naiset. Tussukat täällä taas yrittää syyllistää miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Eli ilmeisesti suomalaiset miehet voi kipeänä olon suhteen jakaa kahteen kategoriaan:
1. Melodramaattiset kärsijät, jotka ovat kuolemassa tuskallisesti jokaiseen flunssaan
2. Uppiniskaiset paksukallot, jotka eivät mene lääkäriin tai jää pois töistä vaikka käsi olisi irti, perna olisi ottanut lopputilin ja keuhkoista toinen olisi luhistunut
-Ap
Ei, vaan tämän keskustelun perusteella av-mammat voidaan jakaa yhteen ryhmään: idiootit, joiden mielestä miehet ovat yhdestä tai kahdesta puusta veistettyjä.
Mun mies kanssa menee töihin ja salille jos vaan jalat kantaa. "Bä ed oo gosgaan gibeedä" ... Just joo. Oon sanonut että on oma vika jos saa sydänvian. Lapsellinen suhtautumistapa toisaalta tämäkin.