Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osaa enää kommunikoida ihmisten kanssa

Vierailija
18.02.2016 |

On jotenkin lannistavaa. En osaa enää kommunikoida ihmisten kanssa. Ei ole kyse siitä, ettenkö jaksaisi esim. pitää yhteyttä. Minä jaksan, ja yritän, mutta epäonnistun. Vanhat ystävätkin tuntuvat etäisiltä ja vaivaantuneilta kanssani. Kaikille muille tunnun olevan täysin näkymätön. Jopa nettikeskusteluissa saan vastaukseksi vain sirkkojen sirinää, kun kirjoitan jotain.

Tuntuu, että taannun koko ajan ja uppoan yhä enemmän oman pääni sisälle. Lauseiden muodostaminen tuntuu nykyään vaikealta, koska tuntuu niin turhalta yrittää laittaa ajatuksia muiden luettavaksi/kuunneltavaksi. Pian en jaksaa enää edes yrittää. Ketään ei yksinkertaisesti kiinnosta! Ja ei, en väitä, että ketään olisi pakko edes kiinnostaa. Mutta ei se silti ole mieltäylentävää todeta, että on totaalisen epäkiinnostava persoona ja kykenemätön ylläpitämään normaalia kanssakäymistä. Tulee mieleen ala-asteen keskustelut siitä, kuka on "suosittu" ja kuka ei. Ehkä niissä oli enemmän totuutta kuin olisi arvannutkaan. Olen tajunnut, että olen lähtökohtaisesti epäsuosittu. Sellainen ihminen, josta kukaan ei sano "ai että, olisipa kiva tutustua tuohon tyyppiin". Ei tämä ole mitään itsesääliä vaan ihan faktaa. Joistain ihmisistä vaan ei pidetä.

Onko kohtalotovereita? Miten tästä eteenpäin?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihan hetki sitten murehdin samaa. Missä on mun ystävät? Kaikki kadonneet jonnekin eikä kukaan mua kaipaa..

Vierailija
22/28 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan naiivi höpsö, mutta uskon että kukaan ei ole niin uniikki ettei samankaltaisia löytyisi. Pitää vaan sitkeesti yrittää löytää se itselleen oikea ympäristö. Netin hyviä puolia on se, että tämä on mahdollista. Kirjat, leffat, ruoka, liikunta, luonto, eläimet....

Voi mä olen niin monet kerrat miettinyt, että olisipa juuri tuollainen kaveri tai ystävä..

Sellainen, jolle voisi lähettää vaikka kuvaviestin jostain metsästä löytyneestä hienosta tikankolosta tai sienestä! :D

Joo mä tiedän, olen outo tässä nykyajan pintaliito yhteiskunnassa.

Mutta näköjään meitä on muitakin. :)

Tottakai on. Pitää vaan löytää jokin kosketuspinta, vaikka luontokuvaajien tms. joukosta.  :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ole luontokuvaaja.. Mua vain kiinnostaa vähän kaikki..

nro. 22

Vierailija
24/28 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oletkohan itse sellainen, jolle ei kelpaa kukaan kaveriksi ja väheksyt kaltaisiasi?

Sun kaverin pitäisi olla joku cool, vaikka itse et ole?

Vierailija
25/28 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan..

Kuvitellen, että sussa olisi jotain vikaa, vaikka todellisuudessa olet helmi tässä kylmässä nykymaailmassa.

Vierailija
26/28 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut sitten ehdotat että Tekisitte yhdessä kun otat yhteyttä ystäviisi? Kohtaako intressinne? Ei kyse ole ehkä pelkästä kommunikoinnista vaan myös että minne mennään ja mitä tehdään.

Vierailija
27/28 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut sitten ehdotat että Tekisitte yhdessä kun otat yhteyttä ystäviisi? Kohtaako intressinne? Ei kyse ole ehkä pelkästä kommunikoinnista vaan myös että minne mennään ja mitä tehdään.

No mä (10) esimerkiksi haluaisin vain kahvitella ja jutella, ilman mitään tavoitteita tai projekteja.

Tuntuu vaan, että pitäisi antaa jokin selonteko, tilannekatsaus ja visio ja roadmap sinne.

En usko että olen mikään tylsä tyyppi minäkään, ja osaan laittaa sanoja hyvin peräkkäin.

Vierailija
28/28 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut kokemuksistasi vanhojen tuttujen kanssa ja jossain nettimaailmassa, mutta miten käy jos laajennat piiriäsi uusiin harrastuksiin tms.? Ei kannata antaa heti periksi.

Yritetty on. Uusien tuttavuuksien kanssa on vieläkin tuskallisempaa kuin vanhojen. Vanhat tutut ja (ex-)ystävät sentään ovat tottuneet minuun.

Juuri jonkin aikaa sitten yritin tutustua uusiin ihmisiin, joiden kanssa minulla on yhteinen kiinnostava harrastus. Minulla oli tämän porukan kanssa paljon yhteistä muutenkin kuin vain tuon yhden harrastuksen myötä. Luulin, että meillä synkkasi hyvin, mutta hyvin nopeasti huomasin olevani keskusteluissa näkymätön. Saan vain yksisanaisia hymiöllä varustettuja vastauksia :) viesteihini, ja jos ehdotan jotain (esim. tapaamista), ehdotus jätetään yksinkertaisesti huomiotta.

Eikä ole ainoa kokemus tämä. En sentään niin epätoivoinen ole, että jäisin roikkumaan tuttavuuksiin, jotka tekevät selväksi, ettei kiinnosta.

Tuli vaan mieleen, et jos olet uusi porukassa niin on luonnollista ettet ole heti yhtä tärkeä kuin muut. Anna vähän aikaa ihmisille rakastua sinuun 😊 itse olen tosi exteovertti eli jaan kaiken heti kaikille joten ihmiset luotavat minuun nopeasti, mutta olen huomannut, että ihmisillä joilla on joku oman yksityisyyden taju on vaikeampaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan