Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäksi vasta yli nelikymppisenä

Vierailija
18.02.2016 |

Onko kokemuksia? Kuinka todennäköistä on edes löytää lapsetonta naista enää siinä vaiheessa, joka kuitenkin haluaa ja pystyy vielä saamaan lapsia? Onko 40-v. mies jo tosi vanha kolmekymppisten silmissä?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tosta yhdestä kommentista surullinen olo... Jos joku 19v ei osaa huolehtia lapsestaan niin pitääkö sitä taas yleistää, ei kaikki 3-kymppisetkään ole sopivia vanhemmiksi! Itse sain 19-vuotiaana tyttäreni ja hyvin olen hänet kasvattanut mieheni kanssa (joka oli tyttären syntyessä 20v) eikä tyrkätty isovanhemmille :( myös lapsen isän kanssa ollaan edelleen yhdessä (tytär nyt 10v.)

Vierailija
22/41 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo ehkä vielä just 40 vuotiaana mutta ei enää 45 ---> Oletko ap juuri 40v täyttänyt. Ja eihän sitä yleensä heti suhteen alussa aleta lapsia tekemään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa etsiä ensin se nainen ja sitten vasta miettiä tuota Lapsiasiaa.;) Profiilia vaan tekemään deittipalstalle tai tinderi soimaan. Kaikki on mahdollista, jos vaan itse olet avoimin mielin.

Vierailija
24/41 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos fyrkkaa löytyy ja muutenkin kunnossa niin nuorta piparia kyllä löytyy vauvahommiinkin. 

Vierailija
25/41 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenhankintaan pitäis olla ikäraja. Ja sen ikärajan pitöis olla 25v. Eräs tuttavani sai viimevuonna vauvan ollessaan 19-vuotias.. nyt vauva on isovanhempien hoivissa suurimman osan ajasta ja tämä äiti päätti ''jatkaa nuoruuttaan'' entiseen malliin baareissa hyppäämällä. 

Öö.. Minä sain esikoisen 18-vuotiaana ja olin aivan täydelllinen äiti. Kuopukseni sain 28-vuotiaana ja lasten isä kuoli, kun toinen lapsi oli 2-vuotias.

Menin aivan rikki ja minun nuoremman lapsen lapsuus on aivan toisenlainen, kuin esikoisen. Tälläkin hetkellä lapset on isovanhemmilla ja minä kotona ryyppäämässä.

Eli ei todellakaan ole iästä kiinni hyvä vanhemmuus.

Vierailija
26/41 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 30-vuotias nainen, en ole ollut naimisissa eikä minulla ole lapsia. Voisin aivan hyvin seurustella 40-vuotiaan miehen kanssa ja perustaa hänen kanssa perheen. Ja siis perheen perustaminen voisi koittaa vaikka parin vuoden seurustelun jälkeen, ei olisi mikään kiire heti alkaa vauvapuuhiin :) En näe vähän yli nelikymppistä miestä mitenkään liian vanhana isäksi. Lähemmäs 50 alkaisi jo olla minun makuun turhan vanha, mutta varmasti löytyy niitäkin naisia joille sekään ei olisi ongelma.

Ehtisit 40 vuotiaan kanssa tekemään sen yhden lapsen. Riittääkö se? Vaikka itse voisit tehdä vielä lisää? Toisen kohdalla mies olisi jo lähemmäksi 50v. Ensin pari vuotta seurustelua (42v), ehkäisy poi ja lapsi syntyy aikaisintaan vuoden päästä (43v). Harva tietää vielä vauvavuonna tahtooko lisää (44v). Jos päättää haluta, toinen lapsi taas aikaisintaan vuoden perästä (paitsi jos akka tissittää niin yleensä kestää kauemmin) (45v). Mun olisi äärettömän vaikea nähdä tuota omaa miestäni 20 vuotta vanhempana ja juoksevan samalla tavalla 5v poikien kanssa. Yleensä nämä kannattaa miettiä nuorempana loppuun.

Tuu sit laskemaan kun se sun äijä vaihtaa sut nuorempaan. Tommonen 50v setä ei enää 30v eukkoa lähde helpolla vaihtamaan nuorempaan.  Et kaikessa on hyvät ja huonot puolet. Ja sedillä on massipuoli kunnossa, eikä ne jaksa juosta baareissa. 

Vierailija
27/41 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin miehen kanssa molemmat 20v, kun ensimmäinen ilmoitti tulostaan. Kaikki läheiset ystävät ''vihjailivat'' koko raskauden siitä, että eikös minua pelota kun suhde todnäk kaatuu lapseen jne. Nyt olemme 30-vuotiaita ja edelleen yhdessä, meillä on tyttäret 9v ja 4v. Olemme täysin tavallinen onnellinen perhe ja tyttäremme paransivat parisuhdettamme.

Tämä nyt ei liittynyt aloitukseen yhtään mitenkään, mutta tälläinen tavallinen onnellinen perhe tuntuu olevan suuri ihmeen aihe nykyään...

Vierailija
28/41 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin suurin osa perustaa perheen +30 vuotiaana. Ja sen ikäiset miehet, no sanotaan näin että monesta ei ole rauhoittumaan, poikkeuksiakin on.

Mielestäni sulla on varsin hyvät lähtökohdat perheen perustamiseen nuoremman (+30) naisen kanssa.

Tsemppiä!

Vierailija
29/41 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastenhankintaan pitäis olla ikäraja. Ja sen ikärajan pitöis olla 25v. Eräs tuttavani sai viimevuonna vauvan ollessaan 19-vuotias.. nyt vauva on isovanhempien hoivissa suurimman osan ajasta ja tämä äiti päätti ''jatkaa nuoruuttaan'' entiseen malliin baareissa hyppäämällä. 

Öö.. Minä sain esikoisen 18-vuotiaana ja olin aivan täydelllinen äiti. Kuopukseni sain 28-vuotiaana ja lasten isä kuoli, kun toinen lapsi oli 2-vuotias.

Menin aivan rikki ja minun nuoremman lapsen lapsuus on aivan toisenlainen, kuin esikoisen. Tälläkin hetkellä lapset on isovanhemmilla ja minä kotona ryyppäämässä.

Kamalaa :(

Paljon voimia sinulle ja lapsillesi.

Vierailija
30/41 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan nainen halua sulle mikskään lapsentekokoneeks alkaa, HYI 

Vierailija
31/41 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole liian vanha, mieheni on 43 ja ensimmäinen lapsi tulee kesällä :) varmasti jaksaa olla lapsen kanssa, on sen verran urheilullinen muutenkin. Itse olen reilusti nuorempi mutta paljon "huonokuntoisempi" selkävaivojen takia, joten todennäköisesti mies on se joka lapsen perässä parhaiten pysyy

Vierailija
32/41 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai ehkä vanhempana ymmärtää, että elämässä tulee varautuu kaikkeen. Ei elämää voi miehen varaan rakentaa, vaan kasvaa ensin aikuiseksi.

Vierailija
33/41 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vanhhat isovanhemmat jaksaa hoitaa, mutta sinä et? Eikö tuo ole sangen epäloogista?

Vierailija
34/41 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kokemuksia? Kuinka todennäköistä on edes löytää lapsetonta naista enää siinä vaiheessa, joka kuitenkin haluaa ja pystyy vielä saamaan lapsia? Onko 40-v. mies jo tosi vanha kolmekymppisten silmissä?

Nykyäänhän monet tekee lapsensa vasta kolmenkympin korvilla/jälkeen, joten et todellakaan tavoittele taivaita. Nelikymppinen ei ole kymmenen vuotta nuoremman naisen mielestä vanha. Itse ainakin etsin tietoisesti kumppania lähemmäs nelikymppisistä, oma ikä 31. Oman ikäiset tuntuvat järjestelmällisesti liian nuorilta. Aikuinen mies on kuuma.

Vierailija
35/41 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-vuotiaana jos on rahapuoli kunnossa ja terveys, miksipä ei vois perustaa perhettä. Elämänkokemusta on jolla kasvattaa lapsia. 50-vuotiaana en ehkä perustaisi perhettä, paitsi jos tuntee itsensä tosi energiseksi. Jos löydät puolison joka on n. 33-37 vuotta, se olisi hyvä ikäero, mitä nuorempi ensisynnyttäjä on niin parempi :) vauva-aika on yleensä rankkaa ja väsyttävää, se kannattaa muistaa.

Vierailija
36/41 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvähän se on lapsen kannalta, perintö rapsahtaa jo opiskeluaikana.

Tai sitten vasta 5-kymppisenä.

Vierailija
37/41 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin tässä jo vastattu, jokainen kokee ikänsä ja elämäntilanteensa eri tavalla. Itse olen 44 v. ja lapset on jo tehty enkä millään jaksaisi alkaa vauva-aikaa uudestaan.

Mutta ystäväpiirissäni on 41 vuotias, joka on nyt vasta tavattanut sen oikean ja haluaa perustaa perheen. Minusta sekin on tosi hienoa.

Mutta pitäisin jotain 50 v. vanhemmuuden ikärajana sekä miehille että naisille

Vierailija
38/41 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
39/41 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vika lapsellisessa naisessa? Kelpaahan naisillekin eronneet, kersoja siittäneet ukot...

Vierailija
40/41 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole liian vanha. Omassa tuttavapiirissäni et olisi mikään poikkeus. Kyllä 40+ vuotiaana jaksaa hyvin lapsen perässä juosta. Enemmän olisin huolissani 20+ vuotiaista joita ei huvita lapsensa perässä juokseminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi