Onko vitsi kirosana? Opettaja kirjoitti reissu vihkoon huomautuksen kiroilusta poika sanonut "voi vitsi"!
Miten teidän mielestä, jos sanoo: Voi vitsi! onko kiroilemista? Itse en pitäisi sitä kiroiluna, mutta lapsi oli saanut koulussa toruja, kun oli sanonut näin. Reissuvihkoonkin oli merkattu siitä.
Ihan hävettää, mutta en ole edes tajunnut sen olevan tuhmiin sanoihin kuuluva.
Kommentit (47)
No ei ole kirosana.. mitähän pahaa vitsissä on. Typerä opettaja!!
On se kirosana tavallaan silloin, kun sillä on tarkoitus korvata oikea kirosana.
Lukiko siinä reissuvihossa, että kiroili juuri noin? Tuskin. Jospa kultamussukka pikkuisen jymäyttää mammaa?
Ja ehkä lapsesi oikeasti sanoikin v*ttu :)
Ei voi olla totta :,D Kysypä opettajalta saako sanoa "voi jumpe" tai "herran pieksut". Naurettavaa toimintaa. "Voi vitsi" on samaa luokkaa kuin "voi että". Mitä jos sanoisi vaikka, että "voi vitsi miten hyvää ruokaa"?
Olen kyllä joskus kuullut että "voi vitsi" on "wumasti sanottu", ja tämän tiedon minulle toimitti 3-vuotias lapsi.
Arvelen, että poika on sanonut "voi vitttttttt...si" ja sitten viattomasti silmät pyöreinä ihmettellyt sitä, että enhän minä kiroillut.
Poika ei ole vielä hoksannut sitä hauskuutta, mikä irtoaa kovaan ääneen ujelletusta lauseesta "junaLAUTOJA SAATAvana PERRRRniön asemalta".
Voi vitsin jälkeen tais tulla poikas suusta koko suomen kielen kirosanarepertuaari, kyllä opettaja on oikeassa ja sinua viedään taas kuin kuoriämpäriä: "ei, eihän meidän poika mutta ne muut", ja muuta lässyn lässyä!
Aww reissuvihot <3 Vieläkö ne on käytössä? Luulin, että Wilma korvasi ne.
Ihan jees. Tuore. Kouluteema on klassikko. 4/5.
-Provoarvioija
Laita vihkoon kysely, että missä se kirosana oli kun et huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Taitaapa olla provo.
Ei välttämättä.
Meilläkin poika sai huomautuksen kielenkäytöstä. Oli sanonut juurikin "voi vitsi". Ja tämän vahvisti opettaja.
Mitäs mieltä sanasta "juma"? Muistan saaneeni torut ala-asteella tolaistuani "voi juma".
On todella rumaa käytöstä. Missä käytöstavat? Sinun velvollisuus opettaa!!