Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaveri vaihtoi koulua ilmoittamatta

ope
18.02.2016 |

Yksi lapsen parhaista kavereista vaihtoi koulua. Yks kaks vaan oli poissa. Meidän lapsi monta kertaa viikossa leikkinyt myös koulun jälkeen yhdessä, mekin kuskattu Mäkkäriin ja kyyditty ja otettu yökylään jne. Nyt hän on vain poissa, eikä meidän lapselle tai kellekään muullekaan kerrottu mitään. Aika ikävää kun meidän lapsi on nyt etsinyt häntä liki itkien siellä koulussa. Eikö olisi voinut vaikka tekstaria laittaa ja kertoa meille?

Kommentit (255)

Vierailija
21/255 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ope kirjoitti:

Mikä kirvoittaa nämä oudot kommentit??? En toki syytä sitä lasta mistään. Ihmettelen vanhempien käytöstä. Omaa lastani kohtaan. Ja omaa lastaan kohtaan.

Heidän tehtävään on huolehtia omasta lapsestaan, eikä sinun lapsesi.  Sinun tehtäväsi on sitten huolehtia omasta lapsestasi ja opettaa häntä kestämään näitä pettymyksiä. Eiköhän tällä lapselle on muuton motiivit yms kerrottu, jne. Ne ei vaan kuulu sinulle ja sinun lapsellesi.

Tämä ystävyys oli solmittu tiettyyn vaiheeseen ja tiettyyn aikaan ja sen motiivit eivät enää päde toisen perheen olosuhteiden muuttuessa. Ei kaikkien ihmisuhteiden ole tarkoitus kestää hauttaan asti. Olisiko jo aika lapselle opettaa vähän elämän realismia?

Vierailija
22/255 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuuhan näitä. Meidän lapsi ystävystyi hyvin naapurin lapsen kanssa ja sitten yhtäkkiä huomataan että heidän asunto on myyty ja muuttokamoja pakataan autoon. Sitten vasta kysyttäessä jotain pientä jutuntynkää irtosi. Mitään yhteyttä sieltä suunnasta ei muuton jälkeen kuulunut. Ehkä tässä on kyse jostain sellaisesta ettei haluta julistaa koko maailmalle, kuten joku arveli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/255 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä minä minusta minun lapsi. Oletpas itsekäs ap. Et taida muuta kuin omaa napaa tuijotella.

Vierailija
24/255 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessä ei ole todennäköisesti kaikki kunnossa. Siis vanhemmilla. Elämänhallintaongelmia, jotka eivät näy päälle. Mukana on varmaan myös häpeää. Ehkä ulosottomieskin on perässä ja perhe haluaa (vanhempi/vanhemmat) vain kadota. Lapsi voi kyllä löytyä sosiaalisesta mediasta. 11v. ehkä käyttää whatsappia tai instaa...

Vierailija
25/255 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä minä minä minusta minun lapsi. Oletpas itsekäs ap. Et taida muuta kuin omaa napaa tuijotella.

Juuri näin. Itse olisin kyllä ainoastaan huolissani, ettei lapsen kaverin perheessä ole tapahtunut mitään ikävää.

Vierailija
26/255 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyys on kestänyt vuosikausia. Kuka tahansa joka on nämä lapset nähnyt yhdessä on varmasti nähnyt, että he on toisilleen tärkeitä. Mitään muuta en ole ollut vailla kuin sitä, että meille olisi voitu laittaa se yksi tekstari, jotta olisin voinut kertoa lapselleni, että tuo hänelle tärkeä ihminen katoaa arjesta. Niin mekin ollaan aina tehty, kun meidän lapset on vaihtaneet koulua.

Kyllä aikuinenkin takuulla järkyttyisi, jos esimerkiksi aviopuoliso yks kaks vain katoaa. Joku päivä iloisesti viet ihmisen kotiinsa ja seuraavana hän on poissa. 

Vierailija
27/255 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaivautuisitte lukemaan, olen kyllä ilmaissut huoleni myös siitä toisesta lapsesta...

Vierailija
28/255 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et kyllä ole. Olet huolestunut kun SINULLE ei eilmoitettu.

Vierailija
29/255 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se on kiusaamisesta johtuvaa, niin silloin olisi oman lapsen kanssa keskusteltava, että onko siihen osallistunut ja mitä siitä tietää ym. Kiusaamisen pitää varmasti olla jo aika pahaa, että koulua vaihtaa..?

Toisaalta sitten taas on myös vanhempia, jotka eivät ymmärrä lasten kaverisuhteiden tärkeyttä. Voivat itse olla epäsosiaalisia ym. ja voivat sanoa lapsille, ettei heidän muutosta ja asioistaan ylipäätään saa puhua kenellekään.

Kyllä se 11 v. osaa varmasti itse ottaa yhteyttä, jos haluaa yhteyksissä olla.  Ymmärrän kyllä, että se loukkaa jos kaveri vain katoaa, ilmoittamatta, mutta kai siihen on omat painavat syynsä.

Vierailija
30/255 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmaissut. LUE.

Ja MINULLE olisi voinut ilmoittaa, koska sitten olisin voinut työstää asian oman lapseni kanssa. Sen sijaan että hän ensin pari viikkoa etsii sitä kaveriaan sieltä turhaan, saa käydä kyselemässä joka paikassa ja lopulta sitten tulee kotiin itkien, kun ei löydä mistään.

Ja kai nyt kaikki tajuaa, että takuulla ollut äärimmäisen traumaattista sille toiselle. Yks kaks tempaistaan ilman hyvästejä ja tökätään jonnekin uppo-outoon paikkaan. Hän on ollut näiden luokkalaistensa ja koulukavereidensa kanssa aina. Ei takuulla tunne ketään sieltä uudesta koulusta.

Vierailija
31/255 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ope kirjoitti:

Ystävyys on kestänyt vuosikausia. Kuka tahansa joka on nämä lapset nähnyt yhdessä on varmasti nähnyt, että he on toisilleen tärkeitä. Mitään muuta en ole ollut vailla kuin sitä, että meille olisi voitu laittaa se yksi tekstari, jotta olisin voinut kertoa lapselleni, että tuo hänelle tärkeä ihminen katoaa arjesta. Niin mekin ollaan aina tehty, kun meidän lapset on vaihtaneet koulua.

Kyllä aikuinenkin takuulla järkyttyisi, jos esimerkiksi aviopuoliso yks kaks vain katoaa. Joku päivä iloisesti viet ihmisen kotiinsa ja seuraavana hän on poissa. 

Jotenkin surullista, että tavallaan solmitaan parisuhde jo lapsuudesta ja ollaan riippuivia yhdestä ystävästä ja eletään vain sen yhden kautta ja kaikki romahtaa, kun tapahtuu näitä ihan lapsenkin elämään kuuluvia luonnollisia muutoksia. Tässä sitä elävää oppimateriaalia, jota ei kannata ohittaa. Meidän elämään tulee ihmisiä, toiset pysyy ja toisen menee viipyen ensin vuosia. 

Vierailija
32/255 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset itse laita viestiä perään, että lapsesi kaipaa ystävää?

Vierailija
33/255 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset itse laita viestiä perään, että lapsesi kaipaa ystävää?

Mä en myöskään ymmärrä, miksi tämä on niin ylitsepääsemättömän vaikeaa? Täällä palstallahan me syy tiedetään, eikun...

Vierailija
34/255 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai pari viikkoa ap:n lapsi etsinyt kaveriaan koulusta ja ihmetellyt missä on eikä ole voinut laittaa vaikkapa viestiä kaverille että missä se on? :D Onpas typerä juttu. 

Ja sivuhuomautuksena sellainen että ulkopuolisille ei noita koulun vaihtamiseen johtaneita syitä kyllä kerrota koulusta (ja se niiiin paras ja läheisin kaverikin on juuri sitä, ulkopuolinen) eli vaikka sieltä olisi joku syy kerrottukin niin totuus on toinen.

Vierailija
35/255 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ope kirjoitti:

Jotenkin surullista, että tavallaan solmitaan parisuhde jo lapsuudesta ja ollaan riippuivia yhdestä ystävästä ja eletään vain sen yhden kautta ja kaikki romahtaa, kun tapahtuu näitä ihan lapsenkin elämään kuuluvia luonnollisia muutoksia. Tässä sitä elävää oppimateriaalia, jota ei kannata ohittaa. Meidän elämään tulee ihmisiä, toiset pysyy ja toisen menee viipyen ensin vuosia. 

Kyllä sen todellisen ystävän kadottaminen tuntuu varmasti tosi pahalta, vielä kun tapahtuu täysin odottamatta. Ei tuossa ole kyse mistään riippuvuudesta.

Vierailija
36/255 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö 11-vuotias voi jo itse kysyä kaverilta syytä koulunvaihtoon, tai kysyä nähtäisiinkö jne.? Minun 10-vuotiaanikin pitää yhteyttä koulua vaihtaneeseen kaveriinsa whatsapilla.

Se, mikseivät tuon pojan vanhemmat eivät kertoneet koulun vaihdosta voi olla mitä vaan, sitä me emme voi tietää, mutta asia on helposti korjattavissa.

Vierailija
37/255 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ope kirjoitti:

Kyllä sen todellisen ystävän kadottaminen tuntuu varmasti tosi pahalta, vielä kun tapahtuu täysin odottamatta. Ei tuossa ole kyse mistään riippuvuudesta.

Niin ja vielä sellainen asia, että minusta ei ole ok. opettaa lapselle, että voi noin vain kadota toisten elämästä, selittämättä. Ongelmat eivät ratkea niin.

Vierailija
38/255 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun lapseni ole hänestä riippuvainen. Kyllä tällä on muitakin kavereita, läheisiäkin.

Ja aluksi luuli, että ko. lapsi on sairaana - kaikki on nyt ties missä flunssissa.  Minäkin luulin että lapsi on matkoilla/kipeä tms. mutta nyt sitten on selvinnyt, että ei ole tästä kyse.

Ja jos se viestin laittaminen on simppeliä, miksei se sitten ole simppeliä toisinpäin??? Heidän lapsensa elämähän siinä särkyi, joten luulisi, että sen viestin saisi laitettua niille, joista voisi olla apua.

Vierailija
39/255 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko sinä, tai lapsesi ottaa yhteyttä. Kertoisitko ap, miksi ette ole näin tehneet?

Lapselle luulisi olevan luontevaa pyytää kaveria koulun jälkeen kylään tmv.

Vierailija
40/255 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ope kirjoitti:

Ei minun lapseni ole hänestä riippuvainen. Kyllä tällä on muitakin kavereita, läheisiäkin.

Ja aluksi luuli, että ko. lapsi on sairaana - kaikki on nyt ties missä flunssissa.  Minäkin luulin että lapsi on matkoilla/kipeä tms. mutta nyt sitten on selvinnyt, että ei ole tästä kyse.

Ja jos se viestin laittaminen on simppeliä, miksei se sitten ole simppeliä toisinpäin??? Heidän lapsensa elämähän siinä särkyi, joten luulisi, että sen viestin saisi laitettua niille, joista voisi olla apua.

Se on kuule niin yksinkertaista että he eivät ole laittaneet viestiä teille koska eivät ole kokeneet tarvetta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi