Puolison jatkuva skypessä puhuminen pelatessa
Hei!
Olen asunut puolisoni kanssa kohta 2 vuotta yhdessä, seurusteltu ollaan n. 4v. Tätä ongelmaa ei ole aiemmin ollut, vaan ongelma on ilmaantunut tässä viimeisen vuoden kuluessa.
Ärsyttää aivan suunnattomasti, sillä mies ei aiemmin ole pelannut pleikalla lähes ollenkaan, ja ne muutamat kerrat viikossa eivät oikeastaan ole häirinneet, koska pelaamista on ihan mukava välillä seurata.
Nykyään kuitenkin pelaamista on usein todella monena iltana viikossa. (3-4) Se tapahuu niin, että puolisoni istuu tv:n ääreen 6 aikoihin ja pian skype soi, kun kaksi muuta kaveria ovat myös tulleet peliin mukaan. Pelit jatkuu 11-12 yöllä, jolloin olen itse jo aivan puhki ja tuntuu, että korvat halkeaa ( pieni kerrostaloasunto, enkä haluaisi mihinkään baariin lähtä oottelemaan että herrat lopettavat pelin.)
Ärsyttää kun tänäänkin kuvittelin, että samalla kun itse teen luentohommia, niin voidaan keskustella päivän kulusta samalla kun puoliso pelaa. Hetken kuluttua kuitenkin uhelin soi ja taas skype-huudot päällä.
Tuntuu, etten saa olla koskaan rauhassa, ja joudun monena iltana peräkkäin kuuntelemaan kun kaikki kolme huutavat ja kiroilevat tv:lle :(
Raivostuttaa kun en saa edes nätisti kysyä: voisiko tänään pelata ilman skypeä? Tai mennä 10 sanomaan että: "nyt riitti."
Olen hukassa mitä tehdä, kun oman uupumuksen päälle tämä on aivan liikaa :(
Kommentit (12)
Jos puolison kanssa negatiivisista asioista keskustelu tuntuu hankalalta, niin muista ettei siinäkään heti tarvitse olla mestari. Voit ihan hyvin aloittaa myöntämällä, että hei, tämä on hankalaa minulle, mutta haluaisin että kuuntelet.
Sitten yrität kertoa rauhallisesti että mikä mättää.
Kommunikointi on ehkä hyvän parisuhteen tärkein peruskivi. Ilman sitä katkeroitumisen riski on aivan liian suuri, kun ei osata sanoa jos joku ahdistaa. Pienetkin asiat patoutuvat vuosien varrella, ja yhtäkkiä saatat huomata, ettet enää arvosta puolisoasi.
Hommaa sille headset, niin ei tarvitse kuunnella kuin miehesi puhetta.
Miten olet tästä aiheesta miehelle puhunut ja miten mies on reagoinut?
Ongelmahan tässä oli, että olen koittanut monestikkin puhua, mutta ilmeiseti pyyntöni ovat liian suuria, tai vaadin liikoja.
Halusit keskustella päivän asioista, mutta halusit kuitenkin olla rauhassa?
Yritäs nyt päättää mitä haluat. Ilmeisesti vain haluat, että miehelläsi ei ole hauskaa.
Olen yrittänyt nätisti ilmaista että hei: miten olisi, kun eilen jo pelasitte 6h putkeen, jos tänään ei pelattais ollenkaan. Mutta jotenkin kummasti tilanne menee aina siihen että itse olen se pahis ja minua ei tarvitse kuunnella.
Miehellä on headset jota käyttää välillä, mutta silloin sen oma huuto on vielä raivostuttavampaa.
Mietin että onko tää ihan yleistä, pitääkö vaan sitten kestää ja lähtä jonnekkin muualle jos aina ärsyttää?
Nämä sen kaverit eivät asu kenenkään kanssa, joten kohtalontovereita ei siltä saralta löydy.
Siis näin mieskin on sanonut, että haluan pilata hänen hauskuuden. Mutta pointti oli, että haluaisin puhua hänen kanssaan, enkä hänen kavereidensa.
Siksi kysyin kun halusin tietää onko tämä muille miehille ihan yleistä käytöstä, roikkua päivästä toiseen kavereiden kanssa skypessä?
Naapureillakin varmasti kivaa, kun joutuvat pitkälle yöhön kuuntelemaan omassa makuuhuoneessaan vieraan nuoren kundin ölötystä ja mölötystä pitkälle yöhön.
Heh, tuommoista se pelaaminen on, itsekin sitä tulee välillä jätkien kanssa harrastettua, pc:llä tosin. :D
Olisi kyllä asiallista ottaa se kumppani tuossa huomioon. Pari iltaa viikossa ihan jees, mutta toista saman katon alla asuvaa ei saisi häiritä.
Minusta kertoo suhteen laadusta, miten kyetään tällaisesta asiasta rakentavasti keskustelemaan jne.
Meillä pelaaminen on yhteinen harrastus ja välillä solkotetaan yhdessä pelikavereille.
Kuitenkin mies pelaa vielä paljon muakin enemmän, mutta kyllä mä ainakin ihan nätisti sanomalla saan äänenvoimakkuudet herralta alas. Koskaan ei ole tästä tarvinnut riidellä, eikä tarvitse tulevaisuudessakaan.
Eikä mulla ole mitään tarvetta rajottaa peliaikoja "koska pelasit jo eilen". Se on mun miehen rakkain harrastus, miksi mä ottaisin sen siltä pois?
Jos näinkin yksinkertaisesta asiasta puhuminen on hankalaa, suosittelen harkitsemaan sitä parisuhdetta vielä uudemman kerran.
No miksei voi sanoa jos joku asia häiritsee?