Mikä on kuppikokosi tämän mukaan?
http://www.merittabra.fi/Kokolaskuri
Mikä on kuppikokosi tuon laskurin mukaan? Yllättikö tulos?
Omani: EU: 95J
Yllättävää, koska olen käyttänyt jo vuosia 95DD-kokoa ja vaikea uskoa, että kuppeihin löytyisi noin paljon lisää täytettä
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskurin mukaan 100F
käytössä 85F
Millaisilla mitoilla?
98 ja 121 cm
75G antoi laskuri tulokseksi.
Sen kokoisia liivejä käytänkin. Ovat sopivat.
Pienempään kuppiin ei mahdu tissit sisälle, vaan alkavat tursuilemaan ikävästi yli. Suurempi ympärys taas nousee selästä ylös ja alkaa painaa hartioita.
75AA - en käytä liivejä, vaan topattuja urheilutoppeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
75A :DD naurettavaa, osa 75C-kokoisistakin on liian pieniä.
Mä sain 85AA ja mun rintaliivit on kaikki joko kokoa 75D tai 80D. Miten helvetissä mä saisin tunettua nämä AA-kuppiin??
:DDDD
Ihan mielenkiinnosta, minkälaiset mitat? Kun satun käyttämään samaa kokoa (80D) tällä hetkellä ja sain tuolta tulokseksi 85C.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
75A :DD naurettavaa, osa 75C-kokoisistakin on liian pieniä.
Mä sain 85AA ja mun rintaliivit on kaikki joko kokoa 75D tai 80D. Miten helvetissä mä saisin tunettua nämä AA-kuppiin??
:DDDD
Ihan mielenkiinnosta, minkälaiset mitat? Kun satun käyttämään samaa kokoa (80D) tällä hetkellä ja sain tuolta tulokseksi 85C.
83/94. Toi Lumingerien laskuri antoi kooksi 75D, mikä onkin se sopivin. Mutta että AA, voi veljet. No, ainahan voisin yrittää :D
Vierailija kirjoitti:
75G antoi laskuri tulokseksi.
Sen kokoisia liivejä käytänkin. Ovat sopivat.
Pienempään kuppiin ei mahdu tissit sisälle, vaan alkavat tursuilemaan ikävästi yli. Suurempi ympärys taas nousee selästä ylös ja alkaa painaa hartioita.
Kävin testaamassa Lumingerien laskurin myös. Se antoi tulokseksi 70K
Järkyttävää. Tuntuu nololta ostaa noita 75G liivejäkin. Niitäkään ei löydy edes kaikista erikoiskaupoista. Monta kertaa olen joutunt tilaamaan liivit kun muuten ei saa omaa kokoa.
Tutkiskelin noita kuppikokojuttuja. Voiko joku asiasta tietävä selventää tämän:
Eurooppalaisen standardin mukainen kuppikoko systeemin mukaan 10-12 cm erotuksella rinnan alta ja päältä mitattaessa saa kuppikookseen AA. Englantilainen tuumastandardi on huomattavasti fiksumpi, siinä alle tuuman erotus mitoissa on AA, yhden tuuman (n. 2,5cm) erotus rinnanalusmittaan on A, kahden tuuma erotus on B jne. D-kupin "saadakseen" erotus on 4 tuumaa, eli 10cm (EU AA..?). Eli EU standardissa ekan alle kymmenen sentin erotuksella olevat koot tungetaan sinne samaan kuppikokoon, oli se ero sitten 1cm tai 10cm, näinkö se oikeasti menee?
Ei noitten laskurien tuloksia kannata liian helposti uskoa, ne ovat vain suuntaa antavia.
Monilla liivimerkeillä mitoitus vaihtelee suuresti, siksi laskurit saattavat antaa väärältä kuulostavia kokoja.
Syötin mittainen huvikseen changen laskuriin (rinnan alta 72cm, päältä 91cm). Sain rintsikoiden kooksi 65F, mikä omaan korvaan kuulostaa aivan väärältä koolta. Changella on kuitenkin jotenkin outo mitoitus ja se luo illuusion suuremmasta rintaliivikoosta. :D
Cubuksella on paljon liivejä 65 ympäryksellä, mielestäni ainakin D-kuppiin asti
Sain 80G ja tätä käytänkin! Olen löytynyt helposti kauniita rintaliivejä ja ostan alesta aina monet! :-)
Tuon mukaan minulla on: EU: 80A, UK: 36A. Mutta en saa tungettua tissejäni mitenkään A-kupin liiviin, rinnat ovat leveät ja pitkät. Ne mahtuvat ainoastaan B/C-kuppeihin.
75F:ää tarjoaa, käytän 70F (liiviliikkeessä mitattu ja hyväksi havaittu). 75 olisi aivan liian löysä.
Millaisilla mitoilla?