Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä ei suostu maksamaan hoitovapaan ajalta tulojensa mukaan..

Vierailija
17.02.2016 |

Olen hoitovapaalla, ja haluaisin olla kotona ainakin siihen asti kun lapsi täyttää 2 vuotta. Olen yksinhuoltaja (yhteishuoltajuus isän kanssa). Isä on sitä mieltä että koska hoitovapaalla oleminen on vapaaehtoista (niinkuin onkin) niin hänen tuloja ei oteta huomioon eli hän maksaa korkeintaan sen 155e/kk.
Kysymys kuuluukin siis että katsooko lastenvalvojakin tilanteen niin että olen "vapaaehtoisesti hoitovapaalla" eli oma vika, ja sen takia ei isän huomattavasti suurempia tuloja oteta huomioon lapsen elatusta määrittäessä?
Lapsi on isällään joka viikko useamman illan/yön koska asutaan niin lähekkäin.

Ja toinen kysymys, jos menen töihin niin tuleeko päivähoitokustannukset vain minun tulojen mukaan, vai otetaanko yhteishuoltajuudessa myös isän tulot huomioon päivähoitomaksua määrittäessä?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väännetään rautalangasta.

Ero tulee, mennään lastenvalvojalle laskemaan elatustuki.

Molemmat vanhemmat ovat töissä ja isälle määrätään elatusmaksuksi 200e.

Äiti jää hoitovapaalle, isä maksaa edelleen 200e.

Isä jää työttömäksi, elatustuki lasketaan uudelleen ja tippuu.

Isä saa lapsen uuden naisen kanssa ja isä jää hoitovapaalle, maksaa edelleen 200e (koska hoitovapaa on vapaaehtoinen).

Eikös tässä ollu kyse siitä, että äiti haluais jäädä hoitovapaalle eikä isä suostu maksamaan enemmän elatustukea?

Minä ymmärsin että kyse on siitä että isä ei halua maksaa nyt määrättyä elatusapua, koska äiti on hoitovapaalla.

Isän mielestä elatusapua pitää pienentää koska äitikin on vapaaehtoisesti tiputtanut tulonsa.

Vierailija
22/22 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väännetään rautalangasta.

Ero tulee, mennään lastenvalvojalle laskemaan elatustuki.

Molemmat vanhemmat ovat töissä ja isälle määrätään elatusmaksuksi 200e.

Äiti jää hoitovapaalle, isä maksaa edelleen 200e.

Isä jää työttömäksi, elatustuki lasketaan uudelleen ja tippuu.

Isä saa lapsen uuden naisen kanssa ja isä jää hoitovapaalle, maksaa edelleen 200e (koska hoitovapaa on vapaaehtoinen).

Eikös tässä ollu kyse siitä, että äiti haluais jäädä hoitovapaalle eikä isä suostu maksamaan enemmän elatustukea?

Minä ymmärsin että kyse on siitä että isä ei halua maksaa nyt määrättyä elatusapua, koska äiti on hoitovapaalla.

Isän mielestä elatusapua pitää pienentää koska äitikin on vapaaehtoisesti tiputtanut tulonsa.

Ei vaan ap haluaa enemmän rahaa isältä hoitovapaan vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan