Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

valko roska lapsuus BINGO

Vierailija
17.02.2016 |

http://aijaa.com/sjocEA

Mitkä kohdat pitävät paikkansa sinun kohdalla?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Olin ylipainoinen jo alle 13-vuotiaana. (Tai siis olin painokäyrän ylärajalla, jonka vuoksi th passitti laihdutuskuurille. Tosin tämä th ei ottanut huomioon sitä, että olin jo aikuisen mittainen ja murrosiän läpikäynyt ja menkatkin olivat alkaneet jne. BMI:ni oli kuitenkin tuolloin reilusti alle 25, joten siinä mielessä olin täysin normaalipainoinen.)

- Synttäreilläni ainoa "terveellinen" tarjottava oli viinirypäleet. Muuten mentiin kakku-, sipsi-, keksi- ja karkkilinjalla. :D

Vierailija
2/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä osui kohdalle

- Ei kotiintuloaikoja

- Vanhemmat ostivat alkoholia ollessani ala-ikäinen

- Äitini oli alle 23v., kun synnyin

- Luonnossa käytiin kävelemässä erittäin harvoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Synttäreillä ei mitään terveellistä (lihapulla-viinirypäle-juusto-tikut varmaan terveellisimpiä asioita)

- Äiti sai esikoinen alle 23-vuotiaana

- Tappelin sisarusteni kanssa väkivaltaisesti

3 pistettä..

Vierailija
4/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 pinnaa:

-70-luvulla ei kenelläkään ollut  mitään "terveellistä" tarjolla lastenkutsuilla.... väitän että tarjoilut oli silti terveellisemmät kuin nykyinen lisäainemoska.

-ei ehkä käyty kahta kertaa oikeassa ravintolassa syömässä ihan joka vuosi

-yh-äiti

Vierailija
5/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katottiin paljon telkkaria, ei käyty ravintoloissa eikä museoissa:) -70 luvulla. Synttäreilläkään tuskin oli muuta kun kakkua ja pullaa tarjolla ;)

Vierailija
6/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1piste. Luin paljon seiskaa! 😄 mummulle tuli seiska, joita ne sit kiikutti aina meille ja mä luin ne aina.

Vierailija
7/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme osui:

- Ei käyty juurikaan museoissa tai taidenäyttelyissä, muistan vanhempieni kanssa käyneeni ainoastaan kolme kertaa museoissa.

- Minua kuritettiin fyysisesti

- Asuimme ok-talon myynnin jälkeen vuoden verran kaupungin vuokratalossa

Vierailija
8/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa osuma oli, että asuimme kaupungin vuokra-asunnossa (tämä oli muuten typerääkin typerämpi asia liittää tuohon listaan). Vanhempani olivat todella sivistyneitä, meillä luettiin paljon (itse olin kymmeneen ikävuoteen mennessä lukenut suurimman osan maailmankirjallisuuden mestariteoksista, mukaanlukien lähes kokonaan venäläisen kaunokirjallisuden). Kodin siisteydestä ja pukeutumisesta oltiin tarkkoja. Museot ja muut kulttuurikohteet tulivat hyvinkin tutuiksi jo lapsena. Politiikka oli puheenaiheena usein, varsinkin, kun oli vieraita. Kouluttautumiseen kannustettiin. Alkoholi ei kuulunut perheeni tapoihin, muista nähneeni isäni ainoan kerran hieman hiprakassa 50-vuotispäivillään. Taloudellisesti lapsuuteni oli melko köyhä, mutta muilta osin ei todellakaan.

Tällainen kategorisoiminen käyttäen kriteerinä asuntoa tai asuinpaikkaa on älytön. Suurin osa naapureistammekin oli  sivistynyttä väkeä, ainoastaan yhden perheen isällä oli lievä alkoholiongelma, sekin vain viikonloppuisin.

Tämä tarve mollata muita lähtee useimiten heikosta itsetunnosta. Onneksi vanhempani kasvattivat minut kunnioittamaan sekä itseäni että muita.

Vierailija
9/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon osumia, mutta huvittavaa jotenkin, että jos laittaisin jonoon nuo asiat mitkä ei osuneet, perheemme näyttäisi hyvinkin sivistyneeltä.

Ei osuneita kohtia oli:

- ei kotiintuloaikoja (oli, ja myös nukkumaanmenoaika ja tarkat ruoka-ajat)

- kotona ei seurattu uutisia/politiikkaa (päinvastoin, vanhempani olivat ja ovat tiukanlinjan vasemmistolaisia ja erittäin kiinnostuneita politiikasta)

- yh-äiti (noup, myöhemmin kyllä yh-isä, tuo arvostettu yksilö yhteisössämme joka uhrautuu lastensa vuoksi)

- olin ylipainoinen (no en ollut, ei meillä ollut mitään naposteltavaa)

- kirjallisuutta ei ollut (oli, äitini suurin kiinnostuksen kohde on kirjallisuus)

- juhliin arkivaatteissa (ei, äitini ompeli minulle itse mahtavia juhlamekkoja)

- laitoksessa (en ollut, mutta välillä toivoin että olisin ollut)

- pikaruokaa ja eineksiä (ei koskaan, näihin menee enemmän rahaa kuin perunoihin ja ruskeaan kastikkeeseen, jota meillä syötiin)

- juorulehtiä (ei tullut mitään lehtiä)

Vanhempieni ongelma oli alkoholi ja siitä seurauksena sitten kaikkea mahdollista ongelmaa. En oikein tiedä miten tähän pitäisi suhtautua, että yritetään nyt aikuisena vielä leimata johonkin ryhmään kuuluvaksi omien vanhempien toilailujen vuoksi. En pitänyt vanhempieni juoppoutta omana vikanani edes silloin lapsena.

Tuollaisesta lapsuudesta saa ihan erityisen perspektiivin maailmaan. Ihmiset näyttää todellisen luontonsa huonoissa oloissa kasvavalle lapselle. Sellaiselle ei tarvitse teeskennellä mitään. Olisi mielenkiintoista tavata niitä ihmisiä jotka olivat silloin aikuisia ja halveksivat minua kuin olisin ollut joku tartuttavaa tautia levittävä eläin. Mitähän mahtaisivat tuumata omasta käytöksestään kun kohdattaisiin nyt. Hävettäisiköhän yhtään.

Vierailija
10/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Alle 23-v. äiti

-10v. asuttiin kaupungin vuokra-asunnossa

-museoihin ei vanhemmat vieneet, en ainakaan muista

-ravintoloissa ei syöty

-ruumiillinen kuritus

-tappelin siskoni kanssa

-syndeillä ei terveellistä, mutta ei ollut kellään muullakaan mitään superfoodeja

Muut kohdat ei sitten osukaan yhtään.

Vierailija
11/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n pitäisi kiinnittää huomionsa mieluummin oikeinkirjoitukseen, kuin kirjoitella ilmiöstä, joka suomessa tunnetaan ainoastaan av-palstalla, eikä kuulu suomalaiseen kulttuuriin.

Vierailija
12/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 13 pistettä.

Odotin, että olisi tullut enemmän.

Ei ollut kovin ihana lapsuus :/

Vierailija
13/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kävi ilmeisesti ylilaudalla

Vierailija
14/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n pitäisi kiinnittää huomionsa mieluummin oikeinkirjoitukseen, kuin kirjoitella ilmiöstä, joka suomessa tunnetaan ainoastaan av-palstalla, eikä kuulu suomalaiseen kulttuuriin.

Tuosta Bingo -ruudukosta kieltämättä puuttui kohta:"Et koskaan oppinut oikeinkirjoitusta". Se se vasta on sivistymätöntä.

Vierailija
15/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kohtaa. Kolme liittyy kyllä toisiinsa eli:

äiti oli yh, äiti oli 19v kun sai mut, olin 14v kun muutettiin kaupungin vuokra-asunnosta omistusasuntoon (äiti sai opinnot päätökseeen työnsä ohella ja sai pälliikkötason duunin)

ja sitten noita reikiä hampaissa.. en vaan tajua... kun rautahampaat puhkesi ne jouduttiin melkein kaikki paikkaamaan, nyt mulla ei ole ollut 30v yhtään reikää hampaissa. Samalla tavalla niitä on kuitenkin hoidettu kaikki tämä aika...

Vierailija
16/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh-mutsi 

kaupunkin asunto

ja telkkari päällä aina. 

meno vitun wt. vai? 

Vierailija
17/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yh-mutsi 

kaupunkin asunto

ja telkkari päällä aina. 

meno vitun wt. vai? 

No ainakin kuulostaa siltä :)

Vierailija
18/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljä osui kohdalle

- Ei kotiintuloaikoja

- Vanhemmat ostivat alkoholia ollessani ala-ikäinen

- Äitini oli alle 23v., kun synnyin

- Luonnossa käytiin kävelemässä erittäin harvoin.

OT, mutta mitä peukutukset tarkoittavat tähän kommenttiin liittyen? Ette pidä noista asioista, vai teillä ei ollut sama tilanne?

Vierailija
19/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä: -Vanhemmat osti alkoholia ( yhden kerran ) kun olin menossa kotibileisiin. Puoli pulloa omenaviiniä. Liikuttavaa. Mulla oli kyllä lisäksi hankittuna omat lonkerot tai kaljat, en muista.

-Paskalle koulumenestykselle ei naurettu, mutta ei myöskään pidetty mitään puheita hyvän koulumenestyksen tärkeydestä. Se on sääli. Lapsena: - synttäreillä ei ollut tarjolla mitään terveellistä. Lapsena ei juuri koskaan saatu mitään makeaa tai epäterveellistä, joten ihan huolettomasti syötiin synttäreillä kakkua, keksejä, jäätelöä, limua. - esiteini-ikäisenä sain tapella veljeni kanssa yhden kerran. Äiti ei tosin ollut kotona... Isä sanoi ettei voi tilanteelle nyt mitään ja että " tappakaa vaikka toisenne!" :D siinä sitten vähän mittailtiin voimia. Onneksi jäi yhteen kertaan.

Vierailija
20/23 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskinta tässä on kuitenkin kirjoitusvirheiden määrä otsikossa, kun tarkoituksena oli kuitenkin ilmeisesti vittuilla kirjoitusvirheitä tekeville ihmisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi