Miksi naiset eivät osaa pukeutua klassisen naisellisesti?
Suuri osa naisista pukeutuu kuin teinipojat tai sitten päälle vetään "muodikasta" rytkyä mistälie-halparytkyliikkeestä. Miksi niin harva on nykyään hieno nainen?
Feminismi on ajanut naiset näyttämään miesmäisiltä ja silti odotetaan, että miehet näkevät heidät hienoina naisina?
Kommentit (79)
En osaa ja ei ole rahaa. Vartalo ei ole klassisen kaunis. Haluaisin kyllä pukeutua niin ja osata pukeutua klassisesti. Pakko vain myöntää etten osaa vaikka olen yrittänyt. 170/85 ei voi näyttää klassiselta enää missään vaatteessa. :(
Vierailija kirjoitti:
Jos hame on teistä epäkäytännöllinen, se on liian pitkä. Pitäkää lyhyempää sukkahousujen kanssa.
T. Aina hame mukavuussyistä
Kun se on nimenomaan se lyhyempi hame joka tuntuu epäkäytännölliseltä. En ole 30v vuodessa tottunut niihin, en käytä.
Miksi pitäisi pukeutua tyyliin josta ei pidä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hame on teistä epäkäytännöllinen, se on liian pitkä. Pitäkää lyhyempää sukkahousujen kanssa.
T. Aina hame mukavuussyistä
Kun se on nimenomaan se lyhyempi hame joka tuntuu epäkäytännölliseltä. En ole 30v vuodessa tottunut niihin, en käytä.
30v vuodessa... anteeksi, lievä lukihäröni puskee pintaan :D
-tuo kirjoittaja
Vierailija kirjoitti:
Ei sitten saa vinkua kun ei ole naisellinen eikä miehet ihastele.
Minä pukeudun niin. Eikä se tarkoita kalliita designvaatteita vaan taitoa löytää halvastakin laatua ja kykyä yhdistellä.
Lisäksi tietty hiukset aina laitettuna, hyvin kevyt meikki ja muutenkin huoliteltu ja hoidettu olemus.
Mulle klassisuus tarkoittaa tilanteen mukaan pukeutumista, ei liian paljastavaa eikä bling blingiä. Työssä housu- ja jakkupukuja joita kevennän kauniilla paidoilla, tai esim hame/housut, paita ja erikoisesti leikattu neuletakki. Paljon mekkoja ja hameita. Trikoopuseroita käytän neuleiden ja jakkujen alla mutta nekään ei ole ihan perus t-paitoja. Siistit korkkarit, ei liian korkeat. Pitkä ulsteri näin talvella, tosin mulla on housujen kanssa myös tosi kaunis naisellisen mallinen toppatakki.
Voi kyllä meitä on! Vaan miestä löytyy miehiä, jotka kotisohvallakin istuvat kravatti kaulassa, liituraitapuku päällä ja kiiltonahkakengät jalassa?
Siis mitä on niitä lämpimiä klassisia vaatteita kun mittari näyttää -15 tai -30? En ainakaan tarkene missään villakangastakki - villasukkikset - villahame -yhdistelmässä?..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Njaa, ei kiinnosta. Miehillä on yleensä paska maku muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen talvessa ei paljon klassisen naisellisesti pukeuduta kynähameeseen ja korkoihin. Varsinkin jos kulkee työmatkat julkisilla.
Kesällä toinen juttu.Naisilla on myös klassisia ulkovaatteita.
Kerrotko, missä klassisen naisellisissa ulkovaatteissa voi pyöräillä ja kävellä -25 asteen pakkasessa? Työmatkaa 4km, ei riitä lämpimät sukkahousut tai baskeri päähän.
En ymmärrä kyseistä tyyliä. Ehkä olen sitten joku estetiikkavammainen mutta ei iske sitten yhtään. Vaatteisiin ja suuntaukseen josta ei pidä on vähän vaikea pukeutua.
Tuntuu, että jos haluaa pukeutua kauniisti talvella, täytyy mennä just siihen villakangastakki-linjalle ja palella kokonaan, tai jos haluaa kunnon untsikan täytyy sitä tasapainottaa tiukoilla housuilla, vaikka löysät olisivat lämpimimmät. Lisäksi saapasmaiset talvikengät näyttää aina vähän hölmöiltää jos housut lököttää. Eli naisen on paleltava jos mielii näyttää kivalta. 😂
Vaikeaa näyttää ruhtinatar Gracelta kun on tällainen suomalaistantta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen talvessa ei paljon klassisen naisellisesti pukeuduta kynähameeseen ja korkoihin. Varsinkin jos kulkee työmatkat julkisilla.
Kesällä toinen juttu.Naisilla on myös klassisia ulkovaatteita.
Kyllä. Vai mitenhän ne ennenmuinoin ulkona olivat.
Ihan samalla tavalla kylmää oli hameaikanakin. Oli vain paksumpia sukkahousuja ja villahousuja ja paksuja hameita. Että tuo Suomen kylmyys on vähän huono selitys.
(huom. en itsekään käytä "klassisen kauniita" vaatteita)
Niin, ja naiset oli jäätymispisteessä. Kysy keneltä tahansa, varsinkin rannikkoseudulla merituulen tuivereissa eläneeltä iäkkäämmältä naiselta, että miltä näytti se osa ihosta, joka jäi sukkien ja sukkanauhaliivien välille, kun kylmä talvinen merituuli oli puhaltanut sarkakankaan läpi riittävän pitkään.
Hoidan vanhuksia ja moni muistelee huonoja vaatteita ja talven kylmyyttä. Siihen on syynsä, miksi vielä 50-luvulla "klassisen kauniisti" pukeutuneet naiset suosivat nykyään goretexiä, kunnollisia toppavaatteita ja kuomia.
No ei kai nyt Kuomia sentään? Ei kai nyt sentään lasten kenkiä aikuiselle, pliis?
Vierailija kirjoitti:
Voi kyllä meitä on! Vaan miestä löytyy miehiä, jotka kotisohvallakin istuvat kravatti kaulassa, liituraitapuku päällä ja kiiltonahkakengät jalassa?
Ei juuri mistään. Vain tyylitajuttomat barbaarit pitävät kiiltonahkakenkiä puvun kanssa.
Olen ainoa nainen työpaikallani enkä halua yhtään enempää huomiota, kuin mitä jo peruspukeutumisellani saan. Jos vaihtaisin farkut, paitapuserot ja villatakit istuvaan jakkupukuun tai käyttäisin kynähameita, joutuisin vielä enemmän huomion kohteeksi. Vapaa-ajallani panostan toki ihan eri tavalla kauniiseen pukeutumiseen, mutta klo 09-17 haluan olla mahdollisimman huomaamaton ja neutraali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuullut kenenkään vinkuvan tuollaisesta asiasta. :D Tässä mun perusduunarin päivä: koira lenkille, lumityöt, lapsen päikkyyn. Pyörällä muutaman kilometrin työmatka töihin. Töissä työasu. Töiden jälkeen aamun touhut mutta päinvastaisena. Vaatteet sellaiset että kestävät kuudenkympin pesun ja hikoilun.
Ei minulla riitä aika eikä mielenkiinto miettiä, että kenties joku ikkunasta vilkuileva peräkammarinpoika toivoisi, että tekisin lumityöt ulsterissa ja pyöräilisin ilman kypärää ja pipoa ettei vaan mee piippiraudalla väkerretyt kikkarat sekaisin. On aivan yksi ja sama kuka mua ihastelee tai on ihastelematta aamuhämärässä pyörätiellä tai vastaavasti iltapäivällä lähisalessa. Hankkisivat hekin ihan oman elämän.
Jos naiset saavat pukeutua vapaasti kuten haluavat ja he valitsevat just huppari, t-paita ja farkut - linjauksen niin entä sitten? Eikö se kerro siitä miten epämukavia ne korkkarit ja mekot on. Eri asia tietty sellaiset ammatit joissa pitää pukeutua vähän paremmin mutta muuten.
Klassinen pukeutuminen edellyttää joko autoa tai sitten sellaista elämäntapaa ettei joudu kävelemään yli parin sadan metrin matkoja koskaan. Tiedän tämän ihan miehenäkin. Ihan toivotonta räpeltämistä on yrittää näyttää klassiselta jos joutuu omin lihasvoimin liikkumaan yhtään enempää. Ja lisäksi pää jäätyy, koska klassisia talvihattuja ei sen neuvostokarvareuhkan lisäksi vain ole.
Ei ennemuinoin ollut sukkahousuja. Oli sukat ja sukkanauhaliivit. Villahousuja kyllä käytettiin. Neulottiin itse harmaat pässinpökkimät.