Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloin treenaamaan: kävelen askelkyykkykävelyä kotona :D

Vierailija
16.02.2016 |

En tietysti kokoajan, mutta jos menen vessaan tai katsomaan telkkaria niin kävelen niin. On muuten aika kovaa treeniä :D kävely vie toki vähän enempi aikaa, näyttää pöljältä mutta eikö se hyvä kunto tule nimenomaan elintapoja muuttamalla? Vinkkejä mitä muita liikkeitä sujuttaa arkeen?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous tietenkin on itessään treeni kun pitää korsetin kasassa ja työskentelee lihaksilla kunnolla. Myös järjestyksen vaihtaminen (yksin) menee treenistä. Arkiliikunta on tehokasta. Siihen päälle voimaliiikkeitä niin pärjää jo pitkälle!

Vierailija
42/60 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Kärkkäisellä halvin leukojenvetotanko oli 10€, eli nyt miutkin hakemaan. Itse ostin edullisimman täysmetallisen, 15€, mies asentaa huomenna ja siitä lähtee! :D jalat ihan makaronia, mutta loistava fiilis! Toi karhukävely/rapukävely YKSIN kuulosti hyvältä, voin vaan kuvitella miten äidin liikuntahetkistä tulee koko perheen naurunaiheita mutta antaa tulla! :D

Nyt tuli muuten mieleen että teini-iässä vedin aina vatsaa sisään, ja lihakset oli aika hyvässä kunnossa! Auttaako se oikeasti? Toihan tosi kätsy ja huomaamaton treeni.

Auttaako muuten jos ylipäätään liikkumisen ohessa lantionpohjan lihaksia?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun istut, pyri istumaan mahdollisimman ryhdikkäästi ja jännitä keskivartalon lihaksia. Alkaa ryhti paranemaan, ja jos on nolla kunto, niin tuntumaan myös nopeasti.

Itse taas yksin kotona ollessa käännän stereoista hyvää tanssittavaa musiikkia, siis ihan kunnon sheikkaus musaa, vaikken sitä erityisemmin muuten kuuntelekkaan. Juuri jotain Shakiraa, Kat Delunaa, Jennifer Lopez yms. Ja huomaamata alkaa jalka vipattamaan ja perse pyörimään:D äkkiä tulee hiki ja hauskaa on, aivan sama kuinka tyhmältä näyttää:D

Vatsalihaksia on myös kätevä tehdä televisiota katsoessa ja portaat nousen kaksi askelmaa kerrallaan niin tulee juuri kyykkyjä.

Pitää kyllä itsekkin ruveta kävelemään kotona kyykäten:D

Onko käsivarsille miteen treenejjä? Auttaisiko ne nyrkkeily iskut kävellessä?

Vierailija
44/60 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju!

Vierailija
45/60 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuttele jännittämään vatsalihaksia "aina", se treenaa syviä vatsalihaksia ja parantaa ryhtiä. Kävellessä voit tehdä niin, että työnnät hieman lantiota eteenpäin, kuvittele naru vetämään sinua lantiosta. Eli aina lantio edellä, ja ei, tämä ei näytä typerältä ollenkaan, vaikka siltä kuulostaa. Ero on ulkoisesti todella pieni ja sitä tuskin edes huomaa, mutta lihaksesi saavat enemmän tekemistä.

Vierailija
46/60 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh! Kyllä on muuten koko keho ihan hellänä. Ei puhettakaan että tänään voisi tehdä muuta kuin noita leukoja. Istumaan menokin jo lähes mahdotonta, saati et siitä nouseminen.. :D mahtava fiilis! Ap

Vierailija
47/60 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun aika moni näistä on ihan äänettömiä (ellei omasta ähkimisestä lähde ääntä). Kukaan ei huomaa, jos yksinäinen yövuorolainen näyttää vähän höperöltä edetessään. :D

Vierailija
48/60 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä katon youtubesta pilatesvideoita ja pidän omaa jumppaa kotona :) Niitä löytyy tosi paljon kun hakee "pilates challenge". Varmaan voi pilateksen korvata melkein millä tahansa muullakin jumpalla, vaikka sillä kahvakuulalla :)

Mulla on vaikeuksia tehdä aikaa sellaiselle liikuntahetkelle, joten ujutan sen mielummin osaksi tekemistä. Eli et kiireettömät matkat askelkyykätään, sen tangon pistän tuohon oveen, käyn kohta kaupassa ja yritän etsiä. Valitsen portaat, auton sijasta kävelyn/pyörän, vielä jos saisi jonkun selkälihas/vatsalihasjutun tähän kaveriksi!

Eihän sitä tiedä jos innostuu, olen noita videoitakin miettinyt mutta tuntuu vaan itselle hankalalta.

Ap

Arkiliike vatsoille:telkkaria katsoessa lankuta mainoskatkot :) tai niin pitkään kun jaksat. Tai joka toinen mainoskatko selkäliikkeitä. Eli mahallaan ja siitä yläkropan nosto kädet niskan takana.

Vierailija
49/60 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa puoliammattilainen voi suosittaa tätä. Ei ainoa oikea liikunta ole jumpissa käymistä tai salilla juoksemista. Pienillä asioilla ja hyvällä fiiliksellä. Tanssiminen kotona on yhtä tehokasta kuin ryhmäliikuntatunneillakin. Kävely näyteikkunaostoksilla on kävelyä myös. Hyvä! Jes!

Vierailija
50/60 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina harjoitan pohkeita nousemalla varpaille hampaidenpesun ajan. Montaa muutakin jalkalihasliikettä voi tehdä esim. hiuksia föönaillessa tai ruokaa laittaessa. Vedän lasta pulkassa veivaamalla käsiä eestaas.

Vierailija
51/60 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauroin ääneen kuvitellessani sun tekevän tuota, ja vielä mielikuville rapu- ja karhukävelystä :D

Hyvin vinkkejä täällä!

Vierailija
52/60 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainoskatkoilla voi hyppiä hyppynarua tai haaraperushyppelyä. Telkkaria katsoessa istua ilmassa niin että jalat on 90 asteen kulmassa tai tehdä vatsalihaksia selällään maaten ja nostellen jalkoja yhtäaikaa tai vuorotellen n. 30 cm lattialta ilmaan tai pyörittää hulavannetta. Kotona voi kulkea pomppimalla, ottaen oikein kunnolla vauhtia ja pompata pitkälle. Tanssiminen on myös hyvä, discot soimaan ja vaikka koko perhe tanssimaan, on hauskaa ja kunto nousee. Kaikki mahdolliset matkat kävellen tai pyörällä ja hissin sijaan portaat.

Vierailija
53/60 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä. Katsoin eilen illalla leffan niin että makoilin lattialla ja nostin siitä pepun ilmaan, vuorotellen nostellen jalkoja. Ja tänään on menty kotona karhukävelyä, se kun onnistuu jotenkuten. Leukoja menee nyt yksi... En masennu, katsotaan viikon päästä uusiksi :D vaikuttais siltä että muutama muukin on innostunut liikunnasta tämän johdosta, mahtavaa!! Ap

Vierailija
54/60 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lankutan kun lämppään mikrossa ruokaa, kahvivesi kiehuu tms. :D joo tyhmää on mutta silti..Kyykkään myös kun pesen hampaita tai harjaan hiuksia XD

Vierailija
55/60 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju tämä. Voisin kuvitella suihkukyykkäyksen muodostuvan luontevaksi tavaksi, täytyy pistää heti seuraavalla kerralla toteutukseen.

Mua harmittaa kun asun maalla, taajaman ulkopuolella kaukana palveluista ja kaikkialle täytyy käytännössä kulkea autolla. Minä kun tykkäisin hyötyliikkua kulkemalla kirjastoon ja kauppaan kävellen tai polkupyörällä. Täällä hevonkuusessa täytyy lähteä erikseen "tarkoituksettomalle" kävelylle eikä sitä tule koskaan tehtyä. Polkupyöräkin on nykyään tyhjänpanttina.

Vierailija
56/60 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä etene kuperkeikoilla kopiokoneelle/kahviautomaatille/vessaan.

:D

Tai kärrynpyörillä.

Vierailija
57/60 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pieni lapsi (tai miksei isokin), niin kaikki heittelyt ja "kotiakrobatia" mistä lapset yleensä tykkää on hyvää treeniä. Maahan makaamaan ja lapsi jalkojen päällä ilmaan tms ;)

Imurointi vauva kantorepussa (hiki taattu!)

Aktiivisuus sängyssä ;D aina hyvä treeni!

Vierailija
58/60 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama missä asut. Koti on paras kuntosali. Maalla on ihan luksusliikuntaa lumien kolaamiset ja puiden kannot. Ja, mitä pitempi matka kirjastoon sitä useempi askel sinne tulee otettua :) Tsemppiä.

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ketju tämä. Voisin kuvitella suihkukyykkäyksen muodostuvan luontevaksi tavaksi, täytyy pistää heti seuraavalla kerralla toteutukseen.

Mua harmittaa kun asun maalla, taajaman ulkopuolella kaukana palveluista ja kaikkialle täytyy käytännössä kulkea autolla. Minä kun tykkäisin hyötyliikkua kulkemalla kirjastoon ja kauppaan kävellen tai polkupyörällä. Täällä hevonkuusessa täytyy lähteä erikseen "tarkoituksettomalle" kävelylle eikä sitä tule koskaan tehtyä. Polkupyöräkin on nykyään tyhjänpanttina.

Vierailija
59/60 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama missä asut. Koti on paras kuntosali. Maalla on ihan luksusliikuntaa lumien kolaamiset ja puiden kannot. Ja, mitä pitempi matka kirjastoon sitä useempi askel sinne tulee otettua :) Tsemppiä.

Tulee kyllä aika rankan monta askelta kirjastolle täältä kotoa enkä halua tehdä kirjastokäynnistä koko päivän vievää patikkareissua. Jos olisin niin viitsiväinen kävisin varmaan muutenkin lenkillä. Ei ei, tarvitsen toistuvaa puolihuomaamatonta hyötyliikuntaa joka ei tunnu liikunnalta. Lunta meidän ei tarvitse kolata mutta puunkanto on kyllä hyvää jatkuvaa treeniä, hauis on kasvanut. Ja rappuset hei! Kun minulla on suklaalevy, vien sen yläkerran pöydälle niin joudun kapuamaan portaita joka suklaapalan eteen.

Vierailija
60/60 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites menee? :)