Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten köyhät rahoitatte lapsenne vanhojen tanssit?

Vierailija
16.02.2016 |

Kun puvut, kampaukset yms maksaa paljon. Miten maksatte ne?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä säästin opintotuesta ja lainasin kaverin mekkoa. Meikit ja kampauksen tein itse. Terv. Köyhän perheen nuori

Vierailija
2/22 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä jätin itse menemättä kun se rahan määrä tuntui ihan älyttömältä :) Kampauksen voi tehdä itse, puvun saa halvalla kiinasta nykyään ( esim. http://www.dresslily.com/strapless-sleeveless-sequined-lace-up-dress-pr…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä säästin opintotuesta ja lainasin kaverin mekkoa. Meikit ja kampauksen tein itse. Terv. Köyhän perheen nuori

Harmittiko kun muiden vanhemmat maksoivat kalliit puvut, kampaukset yms?

Vierailija
4/22 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat kyllä selviää peruspuvuilla, miksi siis naisten on pakko koreilla?

Vierailija
5/22 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko nää vanhojen tanssitkin taas parin viikon varoitus ajalla.... huoh....

Pari vuottahan sitä tiedetään että nämä on tulossa, jos järkevä on niin alkaa ajoissa valmistumaan, että ei olla sitten pulassa.

Vierailija
6/22 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin käytetyn mekon (100e), siskoni teki kampauksen ja itse meikkasin. En erottunut muista.

Vierailija
7/22 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan noihin uppoamaan vaikka kuinka paljon rahaa, kuten monella käykin, mutta yhtä hyvin selviää pienellä budjetilla. Käytetty mekko netistä tai kirpparilta, meikkaus itse, samoin kampaus kotijoukkojen voimin.

Tässäkin hommassa on mopo pahasti karannut käsistä. Oman ikäryhmäni kohdalla ei olisi tullut mieleenkään käyttä moisia suuria summia tällaiseen juhlaan. Kävin kuitenkin ns.eliittikoulua.

Vierailija
8/22 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin nykypäivän hömppää joku fucking vanhojen tanssit :D

Ei ollut 20v sitten tuonlaisia turhia ylimääräisiä päänpatteja

Vierailija
9/22 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman tytön uusi mekko maksoi 35 euroa ja oli tosi kaunis, hänen toivomansa. Kampaajalla kävi. Muuhun ei mennyt rahaa. Meikki tehtiin itse. Rakennekynsistä ei keskusteltu muutama vuosi sitten, eivätkä ne ole välttämättä kauniit. Tämä asia myös tiedettiin vuosia etukäteen. Enemmän häntäkin kiinnosti laittaa rahaa valmennuskursseihin ym.

Tekisi mieleni kysyä, miksi kukaan ei kysy tällä palstalla, miten köyhän perheen nuori voi saada ajokortin. Haluaisin joskus jonkun sanovan, ettei saanut ajokorttia heti, kun täytti 18 vuotta - taloudellisista syistä. Tällaista en ole vielä koskaan kuullut.

Vierailija
10/22 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niin nykypäivän hömppää joku fucking vanhojen tanssit :D

Ei ollut 20v sitten tuonlaisia turhia ylimääräisiä päänpatteja

Ai? Kyllä mulla vaan oli lukiossa vanhojentanssit ja vuosi oli 1979.

Vierailija
11/22 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä mäkin tanssin vanhoja vuonna 1989, ja ihan oli puvut ja kampaukset. Ja vein opelle kukkia joulu-ja kevätjuhlassa vuodesta 1978 alkaen. Ja ongintaa (=kaverilahjat) oli synttäreillä jo 70-luvun puolivälissä. Eli jos jotain ei ollut sinulla lapsena, ei ei se tarkoita ettei kenelläkään muullakaan ollut!

Vierailija
12/22 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika tarvitsi vain uuden kravatin, joka matsasi tytön puvun väriin. Onneksi pojalle sopi rippijuhliin ostettu puku ja kengät.

Poika sitten maksoi taksimatkat, kun päivällä piti siirtyä koululta tanssipaikalle. Hän myös tarjosi sitten tytölle ruuat ravintolassa.

Vierailija
13/22 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrasin teatterin puvustamosta.

Vierailija
14/22 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavalsin kaupan käteiskassasta ja möin iltaisin persettä steissillä.

Vierailija
15/22 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/22 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman tytön uusi mekko maksoi 35 euroa ja oli tosi kaunis, hänen toivomansa. Kampaajalla kävi. Muuhun ei mennyt rahaa. Meikki tehtiin itse. Rakennekynsistä ei keskusteltu muutama vuosi sitten, eivätkä ne ole välttämättä kauniit. Tämä asia myös tiedettiin vuosia etukäteen. Enemmän häntäkin kiinnosti laittaa rahaa valmennuskursseihin ym.

Tekisi mieleni kysyä, miksi kukaan ei kysy tällä palstalla, miten köyhän perheen nuori voi saada ajokortin. Haluaisin joskus jonkun sanovan, ettei saanut ajokorttia heti, kun täytti 18 vuotta - taloudellisista syistä. Tällaista en ole vielä koskaan kuullut.

En saanut.  Eikä saanut kkaan neljästä sisaruksestani. Ei ole korttia vieläkään vaikka ikää 33. 16-vuotiaasta saakka pitänyt maksaa omat menot.

Vierailija
17/22 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrattiin luottokortilla pojalle puku ja kengät. En todellakaan halunnut sitä kohtaloa pojalle, että hän olisi ollut ainoa, jolla ei olisi ollut asiaankuuluvaa vaatetusta. Sisareni oli aikoinaan töissä ravintolassa, johon tuli vanhoja aterioimaan. Joukossa oli yksi poika, jolla ei ollut pukua. Voihan se toki olla, ettei ollut edes halunnut, mutta siskoani säälitti tämä poika, mikäli olikin kyse kodin köyhyydestä. Poika oli vaikuttanut surulliselta.

Vierailija
18/22 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 42 eikä kukaan ole tarjoutunut maksamaan ajokorttia. Lukion kolmosen asuin jo omillani hankalien kotiolojen vuoksi. Minä laskin rahoja vuokraan, kun toiset kävi autokoulua vanhempien rahoilla. Lakkiaiset järjestin pieneen yksiööni.

Vierailija
19/22 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokrattiin luottokortilla pojalle puku ja kengät. En todellakaan halunnut sitä kohtaloa pojalle, että hän olisi ollut ainoa, jolla ei olisi ollut asiaankuuluvaa vaatetusta. Sisareni oli aikoinaan töissä ravintolassa, johon tuli vanhoja aterioimaan. Joukossa oli yksi poika, jolla ei ollut pukua. Voihan se toki olla, ettei ollut edes halunnut, mutta siskoani säälitti tämä poika, mikäli olikin kyse kodin köyhyydestä. Poika oli vaikuttanut surulliselta.

Ajokorttiasiasta: en ole sellaista kuitenkaan pystynyt hankkimaan. Ei ole minullakaan, eikä ollut vanhemmilanikaan. Meidän suvussa ajellaan fillarilla . Onneksi Helsingissä pärjää hyvin ilman autoakin, vaikka poika pystyisi sen jo tietenkin työssäkäyvänä hankkimaan.

Vierailija
20/22 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saanut.  Eikä saanut kkaan neljästä sisaruksestani. Ei ole korttia vieläkään vaikka ikää 33. 16-vuotiaasta saakka pitänyt maksaa omat menot.

Meillä vanhemmat olisivat kustantaneet ajokortista puolet, toinen puoli olisi pitänyt maksaa itse. Olisin ehkä saanut jotenkin opintotuista saanut säästettyä. Ajoin kortin vasta kolmikymppisenä, kun sain ostettua auton. Oltiin aika vähävaraisia.