Viikon ruuat 44e, nelihenkinen perhe
Osa kestää pidempäänkin, mutta aina helppo ja nopea ostoslista:
9 litraa maitoa
kaurahiutaleita
5pss makaronia
perunoita
perunamuusijauhetta
4pkt makkaraa
2 x750g jauhelihaa
2pkt vaippoja
wc-paperi
2xvalmis pastapussi (urheilija-isännälle)
3pkt margariini
2pss jauhoja
pinaattilettuja
Helppoa ja halpaa :)
Ei sokeria,alkoa,röökiä tai leipää, säästää pirusti. Leipä tehdään itse.
Kommentit (98)
Huokaus, kai sä nyt itse näät mikä tossa listassa on ihan pielessä?
- Miksi muusi jauheesta? Perunoista tulee parempaa.
- Ei mitään kasviksia?
- Mihin margariinia menee noin hirveesti?
Meillä on kotona päärynöitä, porkkanoita, kurkkua ja 2 rasiaa pikkutomaatteja. Nämä kaikki heitän pois sitä mukaan kun mätänee, eipä ne kenellekkään kelpaa pari kertaa kk ostan lisää mätänemään, koska "pitää olla".
ap
Vierailija kirjoitti:
Osa kestää pidempäänkin, mutta aina helppo ja nopea ostoslista:
9 litraa maitoa
kaurahiutaleita
5pss makaronia
perunoita
perunamuusijauhetta
4pkt makkaraa
2 x750g jauhelihaa
2pkt vaippoja
wc-paperi
2xvalmis pastapussi (urheilija-isännälle)
3pkt margariini
2pss jauhoja
pinaattilettujaHelppoa ja halpaa :)
Ei sokeria,alkoa,röökiä tai leipää, säästää pirusti. Leipä tehdään itse.
Ja kasviksia saatte 14kg jostain maatilalta tai omasta maasta ilmaiseksi?
Ööh, listaappas mitä ruokia aiot noista tehdä 7 päiväksi? Oletettavasti pelkkä illallinen, jos lapset syövät koulussa.
Todella ravinneköyhää ruokaa. Luulisi että terveellinen ja monipuolinen ruoka olisi isompi prioriteetti lapsiperheissä, surullista.
Miksi aina hoette tuota vihannekset ja hedelmät ??
Ainoa vihannes mitä itse syön on peruna. Hedelmiä ja marjoja kyllä syön.
3 pkt margariinia, valmispastapusseja ...
Joo, halvemmalla pääsisi kun valmistaisi noita itse. Mihin sinun perunamuusijauhetta tarvitset, kun kuitenkin perunaa ostat? Pinaattiletut voisi tehdä itse, ja vaihteeksi joskus vaikka porkkana- tai verilettuja, vaikka makkaran sijasta.
Ei tosiaan mitään vihreää (pinaattia ei nyt lasketa), ei hedelmiä, ei juureksia, ei kalaa.
Kannattaa lihan sijaan ostaa kalaa, ainakin makkaroiden sijaan. Se on terveellisempää. Esim. kaksi pakettia pakasteseitä ja yksi kirjolohi. Näistä saa uunilohen koko perheelle ja paneroituja kalapihvejä. Myös pinaattiletut kannattaa tehdä itse, niin tulee halvemmaksi pitkällä aikavälillä: tekee ison lettutaikinan ja sinne sekaan pakastepinaatti. Kannattaa laittaa taikinaan vähemmän nestettä, kun sitä tulee sulaneesta pinaatista, säästää maitoakin. Muutenkin osan maidosta voi korvata vedellä.
Jauhelihakastike+perunat/makaroni, jauhelihakeitto (keittokasvikset pakkasessa), makkarakeitto, uunimakkara, makaronimössö. Lapsille haen vielä kalapuikkoja. Ja on meillä pari kertaa kuussa kanaakin ruokana
ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kotona päärynöitä, porkkanoita, kurkkua ja 2 rasiaa pikkutomaatteja. Nämä kaikki heitän pois sitä mukaan kun mätänee, eipä ne kenellekkään kelpaa pari kertaa kk ostan lisää mätänemään, koska "pitää olla".
ap
Ei sitten kannata ostaa monta rasiaa mitään, vain pari tomaattia ja jotain hedelmää kerralla, ja porkkanat voi käyttää vaikka keittoon tai perunamuusiin. Totta on, että kalliiksi sekin tulee, jos ruokaa pilaantuu ja menee hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina hoette tuota vihannekset ja hedelmät ??
Ainoa vihannes mitä itse syön on peruna. Hedelmiä ja marjoja kyllä syön.
Peruna ei ole vihannes.
Mitä te syötte viikon aikana????? Vinkkejä otetaan vastaan, en oikein keksi uusia ruokia. Ainiin, makaronilaatikonkin teen, munia ostin myös.
ap
Helppoa ja halpaa ja säästää. Hetkellisesti. Ravinneköyhää ruokaa, kun ei ole edes kasvisten vitamiineja sivussa, suonet tukkeutuu jne. Pidemmällä tähtäimellä säästöä ei todennäköisesti tule...
Vierailija kirjoitti:
Jauhelihakastike+perunat/makaroni, jauhelihakeitto (keittokasvikset pakkasessa), makkarakeitto, uunimakkara, makaronimössö. Lapsille haen vielä kalapuikkoja. Ja on meillä pari kertaa kuussa kanaakin ruokana
ap
Ai kauhee mikä lista, ihan paskoja ruokia. Kyllä pitäisi lasten vuoksi enemmän panostaa vaikka laiskottaisi. Häpeäisit.
Vierailija kirjoitti:
ap
Onko ihan totta että jos teet porkkanaraastetta valmiiksi näiden ruokien kanssa niin kukaan perheestäsi ei syö sitä vaan joudut heittämään sen roskiin?
Terkkuja sinne Porvooseen!! Kamoon, tämä on nyt jo hieman liian tökkivä provo..
Vierailija kirjoitti:
Mitä te syötte viikon aikana????? Vinkkejä otetaan vastaan, en oikein keksi uusia ruokia. Ainiin, makaronilaatikonkin teen, munia ostin myös.
ap
Puuroa, marjoja, jogurttia, raejuustoa ja hedelmiä menee aamupalaksi.
Lounaat töissä/koulussa/tarhassa
Päivällisillä salaattia, kypsennettyjä kasviksia, erilaisia kastikkeita kanasta, jauhelihasta, jauhelihapihvejä/pullia, wokkia, lohikastiketta.
Iltapaloilla munakasta, marjarahkaa, hedelmiä, ruokaisampia salaatteja yms.
Eix öljyä ollenkaan... :O
Muuten, luin tänään 15 e vko/ 1 henkilö
juttua jostain katusoittajasta, haen linkin
Muusi jauheesta, koska en pysty käteni vuoksi kuorimaan perunoita, ja mies inhoaa sitä hommaa :)
ap
Vihannekset ja hedelmät ?