Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Saatan joutua videotyöhaastatteluun

Vierailija
15.02.2016 |

Miten selviän siitä? Eiks se oo hirveen awkwardia?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites selviät siinä duunissa jollet haastiksesta aio selvitä?

Vierailija
2/18 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä tuosta, ota ihan iisisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites selviät siinä duunissa jollet haastiksesta aio selvitä?

Menisin paljon mieluummin paikan päälle työhaastatteluun :( Niin keinotekoinen asetelma tuo videohaastattelu, miten siinä voi edes virittäytyä sopivaan tunnelmaan kun on olevinaan työhaastelussa KOTONAAN 

Vierailija
4/18 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se maailma muuttuu.

Eihän tästä ole montakaan vuotta kun työhakemuksia piti lähettää kirjallisena. Ajatella! Ensin kirjoitetaan hakemus kirjoituskoneella, sitten sullotaan paperit kirjekuoreen, nuolaistaan postimerkkiä ja lätkäistään se kuoren nurkkaan. Sitten rivakka kävely postilaatikolle jättämään kirje postinjakajan kuljetettavaksi ja eikun sitten vaan sormet ristissä jännittämään!!!

Vierailija
5/18 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota siltä kannalta, että kotona tutussa ympäristössä jännittää vähemmän.

Itsekin olin vähän aikaa sitten skypehaastattelussa (ja oli muuten ensimmäinen kerta kun edes skypeä käytin!), mutta hyvin se meni. Ei ollut kiusallista, oikeastaan yllättävän luontevaa.

Vierailija
6/18 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti lähettää yhteen paikkaan muistaakseni joku viisi itsestäni kuvaamaa videota, joissa piti vastata valmiiksi annettuihin kysymyksiin. Se oli siis täyttä yksinpuhelua. Sanoisin että paljon vähemmän awkwardia on tuollainen videohaastattelu, kun joku on siellä toisessa päässä eikä tarvitse yksinään jutella. Niinhän on paljon helpompi avautua ja haastattelija voi tarkentaa kysymyksiä tarvittaessa. Muista vaan puhua kuuluvalla äänellä ja selkeästi. Uskon että jännitys haihtuu kun videopuhelu alkaa ja näet toisen kasvot. Tsemppiä!

Vierailija
7/18 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein videohaastattelun kerran, ja sen pystyi tekemään kivasti yksi kysymys kerrallaan. Eli ei tarvinnut koko haastattelua ottaa uusiksi, jos halusi jotakin vastausta viilata. Sain 3pv aikaa vastata, ja jokainen vastaus tallennettiin erikseen. Sitten kun oli tyytyväinen settiin niin senkun lähetti eteenpäin. :)

Vierailija
8/18 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajelet karvat pimpistäsi ja levität vaan rohkeasti paikat auki.

Vierailija
9/18 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin toissa viikolla videohaastattelussa. Oli firman sisäinen haku, hastatteliha semituttu. Jännitti saada yhteys pelaamaan ja kun haastattelu oli käynnissä, en tiennyt katsoako kameraa vai kuvasaa olevaa haastattelijaa.

Ei niin paha kokemus, kuin arvelin.

Vierailija
10/18 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain juuri tänään kutsun tuollaiseen videohaastatteluun, jossa olisi pitänyt tallentaa omat yksinpuhelut 5 kysymykseen. Tein testinauhoituksen ja ei herranjumala miten kömpelöltä, luonnottomalta ja nololta vaikutin kun katsoin tallennetta :D Häpesin niin paljon että minun oli laitettava viestiä, että jättäydyn kilvasta pois. Minusta oikeat työhaastattelut ja Skype-haastattelut (jossa puhutaan siis ihan reaaliajassa oikean ihmisen kanssa) ovat paljon parempia; niissä pystyn loistamaan! Plus että hakemani työ oli asiakaspalvelua, jossa vuorovaikutus on kaiken a ja o; miten sellaista pystyy testaamaan tuollaisten nauhoitettujen yksinpuheluiden kautta??

Vierailija
11/18 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhulla tuollaista odotellessa.. Missä ihmeessä tuollaisen edes toteuttaisi kun meille ei edes saa muuta kuin mokkulanettiä tai nettiä kännykän kautta ja ne ovat aina vähän niin ja näin ne yhteydet. Toivottavasti ei tule vastaan.

Vierailija
12/18 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kaatui hakemuksen lähettäminen siihen, että olisi pitänyt tehdä itsestäni videoesittely. Ei mitään kysymyksiä tms., vaan esittely. Juu tässä laittelen ruokaa, siivoan, pesen pyykkiä, lähden kävelylle, luen kirjaa.. kun useamman vuoden on työttömänä, ei sitä ammattiin liittyvää tarinointia oikein tahdo riittää esittelyksi asti. 

Lapset olisivat kyllä auttaneet tuon tekemisessä, mutta alkoi ärsyttämään niin hirveästi, etten edes tiennyt, haluaisinko koko hakemusta lähettää. Työ kun olisi sellaista, ettei tosiaankaan tarvita mitään tuollaisia taitoja, enemmänkin empatiaa ja tiedon tallentamista tuossa hommassa tarvittaisiin, ei esiintymiskykyjä. Tuntui, että videoesittely pyydettiin sen vuoksi, että joku rekrytoija on keksinyt sellaisen olevan olemassa.

Vierailija
13/18 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI TAAS :DDDDD

Vierailija
14/18 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan tekivät lontoosta puhelinhaastattelun.

Videohaastatteluista oli puhe, muttei tainnu olla yhtään.

Jenkeistä soittelivat keskellä yötä.

Oli hassua aikaa :)

Vierailija
15/18 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes hae sellaisia paikkoja joissa jo ilmoituksessa lukee että videohaastattelu tulee/voi tulla kyseeseen.

Vierailija
16/18 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI TAAS :DDDDD

Sori en voinut vastustaa <3

Vierailija
17/18 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen noi mihin pitää nauhoittaa niin että peitän ruudulta oman naaman, siis etten katso itseäni puhumassa, ja kerralla purkkiin ja send- en kestä katsoa itseäni. Olen saanut työnkin noin :) mutta onhan ne nyt täyttä ajanhukkaa kaikille, rekryfirman on niin helppo klikata niitä hakijoille että tehkää.

Vierailija
18/18 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni työhaastatteluun päästään, ei jouduta.

Ja varsinaiseen asiaan: jos haastattelu pitää nauhoittaa niin voit harjoitella niitä pätkiä vaikka sata kertaa kunnes menee luontevasti. Ja nauhoituksenkin saa tehdä monta kertaa uudestaan kunnes on tyytyväinen ja haluaa lähettää sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme