Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä maan keittiön hehkutusta et ymmärrä?

Vierailija
15.02.2016 |

Mulla on Ranska. Tykkään paljon enemmän esim. Italian, Meksikon, Nepalin, Japanin, Intian, Kiinan, Kreikan, Espanjan, Turkin, Marokon ja monen muun maan keittiöistä. Ranskassa on ihan hyviä jälkiruokia, leipiä ja suolaisia piiraita, mutta muuten tuntuu ehkä vähän yliarvostetulta.

Minkä maan ruokakulttuuri on lempparisi ja vähiten lempparisi? :)

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia on varmaan eniten mieleeni. Ranska ja Venäjä ei ole koskaan iskenyt, itämaisetkaan eivät oikein viehätä.

Vierailija
2/51 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Ranska on ihan kiva, mutta ei mitenkään säväyttävä. 

Omat suosikit on Lähi-Idästä (esim. Libanon) ja Aasiasta (thai, korealainen, japanilainen, tietyt Kiinan keittiöt..)

Suomalainen ruoka on kans yliarvostettua, tosin arvostusta on lähinnä Suomessa :D Mitään ei mausteta, kaikki on yhtä tasaisen ja laimean makuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sun kanssa samoilla linjoilla. Perinteinen ranskalainen ruoka ei oikein innosta, koska liha maistuu minulle aika harvoin. Mutta nykyään bistroissa on tooosi hyvää ruokaa ja rakastan juustoja ja quichejä.

Tykkään samoista kun sä ja monesta muusta (Venäjä, Nepal) ja mitään inhokkia ei ihan nyt tule mieleen. Ehkä joku brittiruoka ei niiiiin hyvin uppoa? Ei kyllä suomalainen maksalaatikko, karjalanpaisti, makkarakeitto, kinkkukiusaus, jauheliha/kanakastike -meinikikää enää uppoa.

Vierailija
4/51 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranska myös. Se hehkutus taitaa olla enemmänkin sitä tekniikoiden hallitsemista, eikä pelkästään makua. Näin olen itselleni järkeillyt. Se on kokille monipuolinen keittiö valmistaa.

Mä olen nyt siirtymässä intialaisesta korealaiseen keittiöön. 

Suomalainen keittiö on tietenkin lähellä sydäntä. Kuten tuossa yllä jo sanottiin, mautonta mössöä yleensä. Eli pyrin purkamaan suomalaista keittiötä osiin ja lisäämään niitä mausteita. Ei niin kuten arabialaisessa perinteessä tai intialaisessa, mutta sinne päin.

Vierailija
5/51 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranska aasialainen ja intialainen. Ja joo tiedän että Intia on osa aasiaa

Vierailija
6/51 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minä olen aika kaikkiruokainen, maistuu kreikkalainen, intialainen, texmex, unkarilainen, italialainen, espanjalainen ja se ranskalainenkin. Tänään teenkin päivälliseksi bouillabaissea, nams! Ranskassakin on monen erityylisiä keittiöitä ja arvostan erityisesti ranskalaista ruokailun hitautta ja sitä, että ykkösarvo ruuassa on siitä nauttiminen ja että raaka-aineiden on oltava ensiluokkaisia. Se on myös hienoa, että Ranskassa jo pikkulapset opetetaan syömään kaikkea, itse en kyllä ihan kaikkea halua edes maistaa, esim. munuiset, aivot ja pässinkivekset saavat jäädä maistamatta ;D. Meillä syödäänkin vähän ranskalaisittain; syömme aamupalaksi voisarvia ja cafe au lattea ja useimmiten appelsiinia, lounas syödään klo 13 ja päivällinen klo 19.30. Teini-ikäiset lapset syövät lisäksi iltapäivällä välipalan. Ja jokaisella päivällisellä on kolme ruokalajia, yleensä salaatti, pääruoka ja jälkkäri. Sunnuntaisin sitten viisi ruokalajia.

Suomalainen keittiö on varmaan yksi maailman surkeimmista. Raaka-aineitahan täältä löytyy erinomaisia: metsämarjat ja sienet, luomukasvikset ja -liha. Mutta täällä arvostetaan enemmän tehokkuutta ja nopeutta ja ihmiset asettavat etusijalle helppouden, halpuuden ja suuri osa myös ravintoarvot. Minusta taas kun syö vaihtelevaa ja herkullista ruokaa hitaasti nautiskellen ja mielellään hyvässä seurassa, on se terveellisintä mahdollista syömistä.

Vierailija
7/51 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minä olen aika kaikkiruokainen, maistuu kreikkalainen, intialainen, texmex, unkarilainen, italialainen, espanjalainen ja se ranskalainenkin. Tänään teenkin päivälliseksi bouillabaissea, nams! Ranskassakin on monen erityylisiä keittiöitä ja arvostan erityisesti ranskalaista ruokailun hitautta ja sitä, että ykkösarvo ruuassa on siitä nauttiminen ja että raaka-aineiden on oltava ensiluokkaisia. Se on myös hienoa, että Ranskassa jo pikkulapset opetetaan syömään kaikkea, itse en kyllä ihan kaikkea halua edes maistaa, esim. munuiset, aivot ja pässinkivekset saavat jäädä maistamatta ;D. Meillä syödäänkin vähän ranskalaisittain; syömme aamupalaksi voisarvia ja cafe au lattea ja useimmiten appelsiinia, lounas syödään klo 13 ja päivällinen klo 19.30. Teini-ikäiset lapset syövät lisäksi iltapäivällä välipalan. Ja jokaisella päivällisellä on kolme ruokalajia, yleensä salaatti, pääruoka ja jälkkäri. Sunnuntaisin sitten viisi ruokalajia.

Suomalainen keittiö on varmaan yksi maailman surkeimmista. Raaka-aineitahan täältä löytyy erinomaisia: metsämarjat ja sienet, luomukasvikset ja -liha. Mutta täällä arvostetaan enemmän tehokkuutta ja nopeutta ja ihmiset asettavat etusijalle helppouden, halpuuden ja suuri osa myös ravintoarvot. Minusta taas kun syö vaihtelevaa ja herkullista ruokaa hitaasti nautiskellen ja mielellään hyvässä seurassa, on se terveellisintä mahdollista syömi.

Vähän ranskalaisittain cafe au lattea 😁

Vierailija
8/51 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

6: lle tiedoksi että Ranskassa on cafe au lait, italiaksi lähes sama asia on caffe latte. Ja itse asiaan: espanjalainen ei uppoa, ihaninta on libanonilainen ja englantilainen.

Vierailija
9/51 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushi ei maistu enään jostain syystä yhtään vaikka ennen tykkäsin. Mutta Japanilainen muuten jees.

Vierailija
10/51 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle maistuu vähän kaikki, mut ranskalaiseen keittiöön ei oo juuri tullu tutustuttua. Mielikuvissa se ja venäläinen ruoka sellasia, et ei hirveesti kiehdo. Lemppareita kaikki mausteiset ja tuliset ruuat: meksikolainen, intialainen ja nepalilainen... Poikaystäväni on Nepalista, hänen kauttaan olen rakastunut nepalilaiseen ruokaan. <3

Vierailija
11/51 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän japanilaisesta, en välitä venäläisestä, kreikkalaisesta, espanjalaisesta tai bulgarialaisesta juurikaan.

Vierailija
12/51 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas on venäläisen keittiön ystävä, joka ei välitä espanjalaisesta keittiöstä eikä texmexistä.

Vierailija
13/51 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalainen keittiö on nykyisen keittiön, keittämisen ja ruokailun kotimaa. Se ei ole pelkkää croisanttia tai hanhenmaksaa. Jos av-mammat vaivautuisivat sivistämään itseään edes tämän verran ranskan keittiön hehkutuksen syistä. Toki av-mamma pitää tärkeämpänä pitsaa ja nuudeleita.

Vierailija
14/51 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6: lle tiedoksi että Ranskassa on cafe au lait, italiaksi lähes sama asia on caffe latte. Ja itse asiaan: espanjalainen ei uppoa, ihaninta on libanonilainen ja englantilainen.

Juu tiedän kyllä ja huomasin virheeni kun luin tekstin, vaan en viitsinyt alkaa korjaamaan. Arvasin kyllä, että joku varmasti oikaisee ;D. Oon opiskellut ranskaa vain 5 v, ei siis kovin paljon ja siitäkin on aikaa jo vuosikymmeniä. Aika hyvin on kuitenkin ruokasanastoa päässä, mutta joskus tulee lapsus!

Vierailija
15/51 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meksiko, Japani, intia tuli ekana mieleen.

Vierailija
16/51 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaan

Vierailija
17/51 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä erityisemmin korealaisesta ja vietnamilaisesta. Syön kyllä, mutta noista on hankalaa löytää sellaista mistä ihan hirveästi tykkäisin. Etiopialaista testasin kerran ja siihen taitaa jäädä. Suosikkeja italialainen, ranskalainen, intialainen ja kreikkalainen.

Vierailija
18/51 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kyllä cafe au lait ja caffe latte ovat aika erilaisia! Cafe au laitiin tulee puolet kuumaa maitoa, puolet ranskalaista kahvia, caffe latteen espressoa ja eikös se ole jotain höyrystettyä maitoa? Ja kahviakin on siinä paljon vähemmän. Jos nyt halutaan alkaa bessewisseröimään.

Vierailija
19/51 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japani on yliarvostettu! Sitä sutsia joka väliin, yäk!

Vierailija
20/51 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japani on yliarvostettu! Sitä sutsia joka väliin, yäk!

ja että ihan sutsia! hih!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme