Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kämppiksen huonot hygienia- ja siivoustottumukset ottavat päähän

Vierailija
14.02.2016 |

En ole bakteerikammoinen siivoushullu, mutta mielestäni käsien pesu (saippualla) vessassa käynnin jälkeen on ihan perushygieniaa. Jos pöntön reunukselle lirahtaa pissaa, se pestään pois - tai ainakin näin minä oletin kaikkien muidenkin toimivan, mutta omilleni muuton jälkeen olen saanut todistaa jos jonkinmoista kummallista tapaa.

Mulla on ollut nyt kaksi kämppistä, joista kumpikaan ei ole osannut käsienpesun jaloa taitoa. Ensimmäinen kämppis oli suorastaan katastrofi tässä suhteessa - hän ei edes omistanut käsisaippuaa!!!! Yritin olla ajattelematta kaikkia niitä ovenkahvoja, joita hän on kakkosella käynnin jälkeen sorkkinut pesemättömillä käsillään. Muutaman kerran sain jopa kuurata pönttöä hänen oksennuksistaan/ripuleistaan (??!!!?). Tyyppi vielä ihmetteli, miksen ollut halukas tekemään tuttavuutta hänen kanssaan. Nykyinen kämppis on mukava, hän jopa noukkii suihkun viemäristä irtohiuksensa ja omistaa saippuaa, mutta ainakaan pissalla käynnin jälkeen hän ei siihen koske. Minä olen taas päätynyt vessankuuraajaksi, sillä häntä eivät pissatipat pöntön reunalla häiritse. Kaiken kukkuraksi hänellä on poikaystävä, jonka tähtäämistarkkuudessa ei ole kehumista...

Sanokaas nyt, onko kohdalleni sattunut sotkuisia kämppiksiä vai olenko vain nipottava hygieniafriikki? Tulin tänään väsyneenä kotiin vain päästäkseni taas jynssäämään pönttöä, eikä itku ollut kaukana.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm. Ymmärrän kyllä, että vessanrenkaan haluaa pitää puhtaana, koska siinä joutuu istumaan, mutta miksi sinä nyt kenenkään paskarantuja sieltä pytystä putsaat, ap? Juu, ei ole esteettistä, mutta ei se nyt mikään terveyshaittakaan ole, ei se kakka sieltä takaisin sun peppuusi hyppää.

Kannattaa nyt miettiä, mikä on yhteisasumisessa tärkeää ja mikä vähemmän tärkeää. Jos haluaa asua kimppakämpässä, pitää myös itse hiukan joustaa. Meitä kun on niin moneksi.

Minusta se riittää, että naapurit ovat sopuisia, eivät möykkää pitkin yötä, eivät varastele ja ovat edes jotakuinkin yhteistyöhaluisia siivoamisten suhteen. Se, että heillä on erilainen käsitys vessanpytyn siivosta on kategoriaa vähäinen riesa.

Joten, joo, minusta sinä ap nyt nipotat aika turhasta. Pyyhkäiset sen vessanrenkaan puhtaaksi ennen istumista, that's it. Ja ITSE peset kädet, ennen kuin alat syödä - mahdolliset ovenkahvoissa olevat basiliskot häviävät käsistäsi sillä.

Vierailija
22/27 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttua. Mä niin ootan että pääsen lähtemään tästä kämpästä. Sotkun lisäksi jälleen tänä aamuna sain lähteä yliopistolle hampaat pesemättä ja vessaankin pääsin vasta yliopistolla, kun herätessäni 6:30 kämppis oli suihkussa silloin ja vesi heitti valumasta joskus vartin yli ja sitten kuivasi hiuksia ja kävi vessassa. Mä luovutin varttia vaille 8 sen suhteen että pääsisin sinne ja lähdin yliopistolle, kun rupes oleen jo olo että pakko päästä vessaan. Monesti ei pääse illallakaan suihkuun kun koko kylppäri on täynnä pyykkejä kuivumassa. Se ei siis ajattele yhtään ketään muuta kuin itseään. Muuttanut just kotoa pois eikä tajua ostaa mitään vessapaperia yms ennen kuin huomautan että alkaa loppua ja sun vuoro ostaa ja jääkaapissa on jotain jugurtteja mitkä on mennyt vanhaksi joulukuussa...

Juuri kotoa muuttaneet eivät tosiaan usein vaan hoksaa ajatella muita kuin itseään. Nämä on rasittavia kämppiksinä ja naapureina. Eihän kukaan oikeasti halua olla se, joka kertoo uudelleen ja uudelleen että uusi itsenäinen elämä ei sitten itse asiassa tarkoitakaan vapautta tehdä kaikkea kuten itse haluaa.

Mutta näistäkin tumpelokämppiksistä kasvaa ihan kivoja tyyppejä, kun vaan jaksaa kertoa näille ystävällisesti ja hienotunteisesti uudelleen ja uudelleen miten ihmisten kanssa toimitaan. Ja jos kämppiksellä on sen verran älliä, ettei ota sitä hyvää tarkoittavaa ihmistä äitikapinan kohteekseen ja ala kiukutella. Sittenhän se onkin jo melko lailla vaikeampaa ja menee vapaaehtoistyön puolelle kasvattaa sitä keskenkasvuista, eikä sitä kukaan jaksa. En minäkään, vaikka olenkin jaksanut asua vaikka minkälaisten ihmisten kanssa ihan sulassa sovussa.

Ei tuossa auta muu kuin ottaa asia esille. Sopia esimerkiksi suihkuvuorot, ja mielellään jättää aamut kokonaan vapaaksi suihkuttelusta, tai sitten sopia että siellä käydään varhain aamulla. Tai mihin ratkaisuun sitä päädytäänkään. Sun kämppis ei kuulosta ilkeältä, pelkästään ajattelemattomalta, ja niin voi käydä kenelle hyvänsä. Voi olla, että sinäkin teet joskus asioita jotka hankaloittavat hänen elämäänsä. Ja muuten, kaikkialla maailmassa on luvallista koputtaa  vessan oveen jos on kova vessahätä, ja kertoa että horioppia nyt, kohta on kuset housussa. 

Oon yrittänyt keskustella rakentavasti ja vastaukseksi saan pelkkää vittuilua ja järtää vielä isomman siivon keittiöön. Niihin en koske vaikka pattiin ottaa elää läävässä välillä. Yleensä ne sitten siivoaa itse, kun joko loppuu astiat tai tässä käy aina 3kk välein vesimittarin lukija ja on vähän pakko ettei tule sanomista isännöitsijältä. Sillä on vaan joku itsenäistymiskriisi varmaan päällä ja varmaan seuraavalle kämppikselle on jo vähän vähemmän rasittava asuintoveri. Ei kaikkea voi heti osata tai älytä, minä olen jo oppinut kun olen asunut omillani 4 vuotta. Muutin tähän vain kun pääsin yliopistoon ja psoasilla yksiöitä ei ollut vapaana ja joku kämppä piti saada äkkiä. Nyt oon kuun vaihteessa muuttamassa omaan kämppään taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viestin nro 9 kirjoittajan kannattaisi jutella kämppiksen kanssa ja sopia yhteisistä pelisäännöistä. Melkein tunnin(!) kestävä suihku aamuisin on melko ajattelematonta, asunnossa kun on toinenkin henkilö jonka täytyy hoitaa aamutoimet ennen lähtöä.

Eikö talossa ole kuivaushuonetta tai kuivuria kun kämppis valloittaa kylppärin pyykeillään? Osan vaatteista voi kuivata omassa huoneessa erillisellä telineellä, kaikkea ei tarvitse sulloa wc- ja suihkutiloihin. Vasta kotoa muuttanut voi olla niin vapaudestaan huumaantunut ettei älyä ajatella omaa napaa pidemmälle, ikävä kyllä. Pari vastaavaa kämppistä ollut itsellänikin aikoinaan, tuohon ei auta muu kuin asiallinen keskustelu ja yhteisistä pelisäännöistä sopiminen. Solussa ei voi asua kuin yksiössä, se pitää sisäistää ja ymmärtää.

Kuivaushuone on, mutta sieltä on varastettu pyykkejä niin ymmärrän ettei siellä tee mieli kuivattaa mitään. Itse kuivatan omassa huoneessani telineellä samasta syystä.

Vierailija
24/27 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon yrittänyt keskustella rakentavasti ja vastaukseksi saan pelkkää vittuilua ja järtää vielä isomman siivon keittiöön. Niihin en koske vaikka pattiin ottaa elää läävässä välillä. Yleensä ne sitten siivoaa itse, kun joko loppuu astiat tai tässä käy aina 3kk välein vesimittarin lukija ja on vähän pakko ettei tule sanomista isännöitsijältä. Sillä on vaan joku itsenäistymiskriisi varmaan päällä ja varmaan seuraavalle kämppikselle on jo vähän vähemmän rasittava asuintoveri. Ei kaikkea voi heti osata tai älytä, minä olen jo oppinut kun olen asunut omillani 4 vuotta. Muutin tähän vain kun pääsin yliopistoon ja psoasilla yksiöitä ei ollut vapaana ja joku kämppä piti saada äkkiä. Nyt oon kuun vaihteessa muuttamassa omaan kämppään taas.

Jos kämppis on noin nuiva tapaus eikä tule vastaan missään, niin poismuutto on tosiaan paras (ja ainoa) ratkaisu. Ei kannata heikentää omaa elämänlaatuaan vastaanhangoittelevan ja itsekkään teinin kasvatusäitinä. Hyvä että pääset pian pois, eihän tuollaista jaksa kukaan pidemmän päälle.

Vierailija
25/27 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, kerroit, että keittiö on koko kerroksen yhteinen. Oletko ajatellut, millaiset kusi- ja paskanäpit siellä huseeraa? Ei se sinun kämppäkaverisi ole ainut sottapytty siinä kerroksessa varmaankaan.

Vierailija
26/27 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on todella kuvottavaa että käsiä ei pestä vessassa käynnin jälkeen. Mulla on monta naispuolista kaveria jotka ei pissan jälkeen pese käsiä, edes vedellä. Ja se pelkkä vesi ei todellakaan puhdista käsiä. Yks saattaa kakkosen jälkeen vain nopeasti huljaista kädet veden alla.. Hyi saatana. Ton takia en kutsu yleensä ihmisiä luokseni. Ja olen kerran jopa haistanut kaverini kuvottavan pilluhien kun tuli vessassa käynnin jälkeen viereeni ja katottiin läppäriltä jotain. :ss miettikää kuinka paljon ihmisiä tuolla kaupungilla koskee oviin, tuotteisiin yms yms pesemättömin käsin!

Vierailija
27/27 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä