Palkka tilitoimistosta
Mitä kirjanpitäjä saa palkkaa tilitoimistossa?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä tilitoimisto maksa palkkoja, ne vaan tekee kirjanpidon. Eräässä tapauksessa oli ulkolainen firma jolla Suomessa vain yksi työntekijä, niin palkka maksettiin asianajotoimiston kautta. Näin ei tarvinnut perustaa Suomeen postilaatikkofirmaa.
Ap tarkoitti varmaankin tilitoimistossa työskentelevän kirjanpitäjän palkkaa.
Olen KLT-kirjanpitäjä. Saan Helsingissä palkkaa 3350 euroa kuukaudessa.
Minua taas kiinnostaisi tietää, paljonko tilitoimistojen kirjanpitäjä laskuttavat asiakkailtaan kuukaudessa? Haluaako kukaan vastata tähän? Tietysti vaihtelee jonkin verran, mutta vaikka jotain keskiarvoa.
Meillä aloittelevan kirjanpitäjän liksa noin 2600 euroa. Työ sisältää myös jonkin verran palkkojen laskemista, maksuliikenteen hoitoa ja laskutustakin, mutta pääasiallinen työ on kirjanpitoa.
Vuosia (jotkut jopa vuosikymmeniä) töissä olleilla palkka on lähemmäs 4000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Minua taas kiinnostaisi tietää, paljonko tilitoimistojen kirjanpitäjä laskuttavat asiakkailtaan kuukaudessa? Haluaako kukaan vastata tähän? Tietysti vaihtelee jonkin verran, mutta vaikka jotain keskiarvoa.
Riippuu ihan yrityksen koosta eli paljon tehtävää työtä on. Joillain tilitoimistoilla on nettisivuilla hinnastot mutta nekin tietty alkaen hintoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan yrityksen koosta eli paljon tehtävää työtä on. Joillain tilitoimistoilla on nettisivuilla hinnastot mutta nekin tietty alkaen hintoja
Niin siis tarkoitin nyt yhden kirjanpitäjän laskutettavaa työtä, kaikilta asiakkailtansa yhteensä. Paljonko yksi kirjanpitäjä tuo rahaa työnantajalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis tarkoitin nyt yhden kirjanpitäjän laskutettavaa työtä, kaikilta asiakkailtansa yhteensä. Paljonko yksi kirjanpitäjä tuo rahaa työnantajalleen.
No tuokin riippuu aivan täysin tuntihinnoista, siitä onko laskutettava asiakas ns. urakka vai tuntihintainen jnejne. Eli aika mahdotonta vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuokin riippuu aivan täysin tuntihinnoista, siitä onko laskutettava asiakas ns. urakka vai tuntihintainen jnejne. Eli aika mahdotonta vastata.
Yhtä mahdotonta taitaa sitten olla sanoa, paljonko kirjanpitäjä saa palkkaa tilitoimistossa.
Ihan yksittäisiä kokemuksia kaipaisin, en mitään universaalia totuutta siitä, paljonko laskutus on.
Ja kysyn siis siksi, että olen itsekin kirjanpitäjä ja haluaisin jotain vertailutietoa.
Paljon palkan pitäisi olla 3 vuoden kokemuksella? Tällä hetkellä 1900e, taidan olla alipalkattu.
Onko enempää kirjanpitäjiä linjoilla?
Oho, luulin kirjanpitäjien tienaavan enemmän. Kaikki laki- ja rahajuttuihin liittyvä työ ei näköjään tuokaan tuhansia jo jossain aloituspaikoissa.
Tilitoimistoissa on kyllä aika alhaiset palkat. Olen kirjanpitäjänä yksityisessä firmassa, palkka 3500 ja rapiat/kk.
Kolme kertaa palkkansa verran pitäisi oikeastaan jokaisen työntekijän tuottaa firmalleen, muuten on siinä ja siinä kannattaako pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minun laskujeni mukaan ei tuo tarpeeksi, jotta voisi palkata. Se olisi tietysti eri, jos voisi vaatia samanlaista orjan osaa kuin itseltä yrittäjänä, mutta eihän sitä voi. Toki joku tämänkin yhtälön on onnistunut saamaan kannattavaksi, silloin varmasti tarpeeksi iso firma ja riittävästi isompia maksukykyisiä asiakkaita tai sitten perustuu työntekijöiden huonoon palkkaan, jolloin taas kyllä vaihtuvuus on isoa sekä työntekijöissä että asiakkaissa.
Minä saan laskutusta noin viisi kertaa palkkani verran. Ja palkka on siis nätisti sanottua huono.
Vierailija kirjoitti:
Minä saan laskutusta noin viisi kertaa palkkani verran. Ja palkka on siis nätisti sanottua huono.
Tilitoimistossa? Kirjanpitäjänä? Minä voisin palkata joko sinut (tolkuton työteho) tai teidän myyntihenkilön (osaa myydä eskimollekin jäätä).
Ei meillä tilitoimisto maksa palkkoja, ne vaan tekee kirjanpidon. Eräässä tapauksessa oli ulkolainen firma jolla Suomessa vain yksi työntekijä, niin palkka maksettiin asianajotoimiston kautta. Näin ei tarvinnut perustaa Suomeen postilaatikkofirmaa.