Kaupunkilainen koulutettu eliitti on kadottanut yhteyden keskiluokkaan ja köyhälistöön
Siitä on kysymys koko tässä maahanmuuttokeskustelussa, jossa ei ole paljon järjen ääniä kuultu. Kaupunkilainen koulutettu ja hyvätuloinen väestö ei joudu taistelemaan samoista sosiaalieduista ja perusturvasta maahan jatkuvasti vyöryvän turvapaikanhakijamassan kanssa.
Kommentit (26)
Milloin kaupunkilaisella koulutetulla eliitillä on ollut yhteys keskiluokkaan ja köyhälistöön?
Minä olen aina ajatellut, että koulutetut kaupunkilaiset ovat keskiluokkaa, ja keskiluokka ei tavoittele sosiaalietuuksia.
Keskiluokalla, köyhällä ja turvapaikanhakijalla on paljon enemmän yhteistä kuin eliitillä mihinkään edellämainituista on koskaan ollutkaan. Ei sellaista voi hukata mitä ei ole koskaan ollutkaan. Kokoomus nauraa matkalla pankkiin kun köyhät tappelee keskenään.
Tuossa on paljon perää. Hyvätuloisen, korkeastikoulutetun ihmisen ei myöskään tarvitse esim. asua samoissa lähiöissä, missä (sekä mamujen että kantasuomalaisten) päihdeongelmat, taloudelliset ja sosiaaliset ongelmat kasaantuvat. Ongelmat ei ole joka päivä vastassa kun astuu ovesta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Siitä on kysymys koko tässä maahanmuuttokeskustelussa, jossa ei ole paljon järjen ääniä kuultu. Kaupunkilainen koulutettu ja hyvätuloinen väestö ei joudu taistelemaan samoista sosiaalieduista ja perusturvasta maahan jatkuvasti vyöryvän turvapaikanhakijamassan kanssa.
Kantsisko hankkia parempi koulutus sen rasismin sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina ajatellut, että koulutetut kaupunkilaiset ovat keskiluokkaa, ja keskiluokka ei tavoittele sosiaalietuuksia.
Keskiluokalla tarkoitetaan nykyisin duunareita ja työttömyysturvan varassa eläviä. Keskiluokkaisuus ei ole enää pitkään aikaan ollut sitä, että elättää itsensä. Suuri osa tulonsiirroista, esim. lapsilisät ohjautuvat keskiluokkaan.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa keskiluokkaisiksi luokiteltavista palkansaajista on nettosaajia. Keskiluokka ei ehkä hinku sosiaalietuja, mutta iso osa keskiluokasta ei maksa olemistaan takaisin elinaikanaan yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa keskiluokkaisiksi luokiteltavista palkansaajista on nettosaajia. Keskiluokka ei ehkä hinku sosiaalietuja, mutta iso osa keskiluokasta ei maksa olemistaan takaisin elinaikanaan yhteiskunnalle.
Väitteesi on keksitty ja aivan täyttä potaskaa. Keskiluokka tuottaa käytännössä kokonaan palvelut itselleen. Miten se sopii yhteen mielipiteesi kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskiluokalla tarkoitetaan nykyisin duunareita ja työttömyysturvan varassa eläviä. Keskiluokkaisuus ei ole enää pitkään aikaan ollut sitä, että elättää itsensä. Suuri osa tulonsiirroista, esim. lapsilisät ohjautuvat keskiluokkaan.
Höpö höpö.
Minulle heistä tulee mieleen USA:n uusliberaalit, siis demokraatteja äänestävät ihmiset.
Kopioitko ajatuksen Hiilamolta tämän päivän Hesarista? Jos et, niin kaikkien kannattaa lukea hyvä artikkeli sosiaalipolitiikan proffalta. Kuktapossu proffan lausonnossa vain häiritsi se, että metsätehtaiden lopetus Suomesta hänen mukaansa oli työläisten vika, jptka eivät suostuneet leiikkaamaan palkkojaan. Proffan palkkaa voisi leikata puoeen, jotta Helsingin yliopistossa ei tarvitsisi irtisanoa, eikö niin? Besserwissereitä riittää, joille tulee iso kuukausipalkka ns.ajatuksien latelemisesta,
Vierailija kirjoitti:
Ei joudu taistelemaan niin, mutta me joudumme sen maksamaan.
Älä höpötä.
Asuisitko mieluumin kymmenen kansakunnan vuokragetossa Helsingin itäpuolella, jossa kaikki ovat työttömiä sosiaaalituella vai mukavalla paikalla palveluiden ja koulujen läheltä jossa ei eri värisiä näe edes siivoomassa? Toiset eivät tätä valintaa voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Kopioitko ajatuksen Hiilamolta tämän päivän Hesarista? Jos et, niin kaikkien kannattaa lukea hyvä artikkeli sosiaalipolitiikan proffalta. Kuktapossu proffan lausonnossa vain häiritsi se, että metsätehtaiden lopetus Suomesta hänen mukaansa oli työläisten vika, jptka eivät suostuneet leiikkaamaan palkkojaan. Proffan palkkaa voisi leikata puoeen, jotta Helsingin yliopistossa ei tarvitsisi irtisanoa, eikö niin? Besserwissereitä riittää, joille tulee iso kuukausipalkka ns.ajatuksien latelemisesta,
Hiilamo kaatuu milloin oikealle, milloin vasemmalle. Ei ota selvää.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on paljon perää. Hyvätuloisen, korkeastikoulutetun ihmisen ei myöskään tarvitse esim. asua samoissa lähiöissä, missä (sekä mamujen että kantasuomalaisten) päihdeongelmat, taloudelliset ja sosiaaliset ongelmat kasaantuvat. Ongelmat ei ole joka päivä vastassa kun astuu ovesta ulos.
Paljon on kiinni paikkakunnasta, asumme noin 30 000 asukkaan kunnassa ja naapuristossa asuu sekä duunareita että yliopistosta valmistuneita.
Alkoholiongelmat voivat iskeä kenelle vain, muutama vuosi siten se iski ex-naapuriin. Hälytysajossa oleva poliisiauto tuli tutuksi meidänkin lintukotoon, lapsia kävi sääliksi.
Miksi globalisaatio olisi suomalaisen eliitin syytä? Tai se, että moni ei ole kouluttanut itseään, mutta haluaa silti asua ja käydä töissä vain synnyinpaikkakunnallaan?
Vierailija kirjoitti:
Miksi globalisaatio olisi suomalaisen eliitin syytä? Tai se, että moni ei ole kouluttanut itseään, mutta haluaa silti asua ja käydä töissä vain synnyinpaikkakunnallaan?
Eikä se suomalainen akateeminen ole edes eliittiä. Eihän täällä koulutus edes takaa hyvää ansiotasoa. Kyllä se eliitti, joka niitä savupiipputehtaita on alasajanut on ihan muualla kuin Helsingin yliopiston käytövillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kantsisko hankkia parempi koulutus sen rasismin sijaan.
Ylimielisyys loppuu siinä vaiheessa kun punakaarti alkaa vangita kansanvihollisia. Nyt ei ole porvareilla suojeluskuntaa.
Ei suomalainen eliitti ole eliittiä kuin Suomessa. Eurooppaankin mahtuu vain yksi suomalainen kerrallaan. Shell haksahti huonotapaiseen Ollilaan, jolla onkin verta käsissään enempi kuin kelllään muulla. Siinä kai ne onkin.
Mmm, itsesääliä....
Millos oot taistellu sosiaalieduista turvapaikanhakijoiden kanssa? Onko järjen ääni se että estetään ihan kaikkien maahantulo? Sinäkö oot juuri se järkevä ja muut tyhmiä?