Eläkekertymäsi ja ikäsi?
Kommentit (142)
Niin pieni, etten viitsi edes tarkistaa, oisko tonni. Peruskoulun lehtori, 52 v. Onneksi jaan talouden miehen kanssa. Perintöjä tulee jonkin verran aikanaan.
Varmaan jokusen satasen korkeintaan..En viitsi edes katsoa mutta ei haittaa. En eläkkeellä enään tarvitse ylimääräistä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jokusen satasen korkeintaan..En viitsi edes katsoa mutta ei haittaa. En eläkkeellä enään tarvitse ylimääräistä rahaa.
45v
1660€ ja 33 v. En ymmärrä miten,kun oon siirtynyt työelämään kunnolla vasta 31 vuotiaana . Sitä ennen tehnyt useamman tutkinnon ja ollut äitiysvapailla . Palkka on vaihdellut viime vuosina 2300-4000€ välillä. Luulin siis et olis kertynyt vähemmän.
61 eikä mitään havaintoa. Irrelevanttia, koska en tarvitse eläkettä, enkä myöskään koskaan ajatellut jäädä eläkkeelle. Olen yrittäjä.
Vierailija kirjoitti:
1660€ ja 33 v. En ymmärrä miten,kun oon siirtynyt työelämään kunnolla vasta 31 vuotiaana . Sitä ennen tehnyt useamman tutkinnon ja ollut äitiysvapailla . Palkka on vaihdellut viime vuosina 2300-4000€ välillä. Luulin siis et olis kertynyt vähemmän.
Noilla spekseillä ei kuulosta voivan pitää paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Olet ehkä katsonut eläkearvion. Kertymä on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi pitää paikkaansa. Katso eläkeotteesi ja kerro mistä ja miltä vuosilta eläkettä näin paljon olisi kertynyt
Kertymä 1770. Olen 47 ja työelämässä 23 vuotta. Palkka yli 6000 tätä nykyä ja arvioeläke tavoiteiässä 4000.
Iso vaihteluväli muuten arvioeläkkeissä. Alin eläkeikä: 3500 euroa. Ylin eläkeikä 4500 euroa. Ja tavoite tosiaan sillä välillä. Aika iso kannustin sinnittelemään töissä mahdollisimman pitkään.
Alle 1.500e + vapaaehtoiset eläkkeet päälle. Ikä 65 eli olen jo eläkkeellä mutta jatkan työntekoa ja saan työskentelyapurahoja ja tekijänoikeuskorvauksia. Olen ollut lähes koko aikuisikäni freelancer ja maksanut YEL-maksuja, ts. alivakuutettu.
Eläke € 3985, itse olen maksanut YEL:n