Annatteko koiran nukkua sängyssä tai yleensäkin makuuhuoneessa?
En pysty itse,siitä lähtee ihan kamalasti karvaa ja härvää omiaan yölläkin.
Vaikuttaako se onko lapsia?
Kommentit (70)
Nii taitaa olla jollain muullakin.
Koira nukkuu makuuhuoneessamme. Ei "härvää" yöllä, vaan nukkuu. En koe, että koirankarvoista on erityistä haittaa kenellekään.
Kyllähän se samassa huoneessa nukkuu, sänkyyn ei kyllä ole asiaa. Mies välillä öisin naureskelee kun katsoo olkkarissa telkkaria ja makkarin ovi on kiinni ettei vauva herää, niin koira istuu oven takana ja tuijottaa sitä kunnes mies sen makuuhuoneeseen päästää. Käy sitten tarkistamassa että minä olen omalla paikallani ja vauva pinniksessä ja huokaisten rojahtaa meidän väliin matolle nukkumaan :)
Meillä koirilla ei ole lupa tulla makuuhuoneisiin. Ei päivisin, ei öisin. Makuuhuoneiden ovet saavat olla rauhassa auki, mutta kumpikaan ei astu tassullaankaan makuuhuoneiden puolelle. Se on ehdoton ei-ei. Joskus leikkiessä pallo vierii meidän makuuhuoneeseen, koirat pysähtyvät kuin seinään ja istuvat odottamaan. Jos en huomaa heti, niin toinen tulee vinkumaan "kertoen" pallosta.
Koettelin koirien tottelevaisuuden rajoja molempien ollessa noin vuoden ikäisiä. Asetin pallon aluksi n.5 cm päähän kynnyksestä ja koirat taitavasti tassulla pyöräyttivät pallon takaisin omalle alueelleen. Siirsin palloa vähän eteenpäin jne... Kun olisi joutunut astumaan makuuhuoneeseen, alkoi vikinä ja koirankatseet.
Sama tottelevaisuus koskee ruokailuja. Pöydästämme ei kukaan, ikinä, koskaan ole antanut ruokaa kädestä koirille. Ei edes vieraat. Kumpikaan ei kerjää pöydästä. Luulen ettei heille tulisi mieleenkään, että sieltä saattaisi saada ruokaa tai herkkuja. Koiria ei koskaan ruokita kädestä. Jos koirille sopivia ruoantähteitä jää, annetaan ne heidän kuppeihinsa koirien ruokailuaikaan. Koirat saattavat siis makoilla lähistöllä meidän ruokaillessa, emme ole rajoittaneet koirien liikkumista yleisissä tiloissa lainkaan.
Kouluttaessa ja palkitsemisessa oikeasta käytöksestä koiramme tietenkin saavat palkintoherkut kädestä, mutta se liittyy tottelevaisuuteen eikä ruokkimiseen.
Tulipas pitkä vuodatus, mutta johtuu parista ikävästä kokemuksesta viime viikolla tottelemattomista koirista... Ja varmuudeksi sanon vielä, että koiramme ovat n. 5 vuotiaita, 7-8 kg, yleisesti räksyttäjinä tunnettujen rotujen sekoituksia.
Millaisia koiria teillä on? Eihän koira haise paitsi silloin kun on kastunut ulkona.
Haistakaa nukkuvan koiran tassuja, niissä on ihnan tuoksu.
Me opetimme pienen mäyräkoiramme nukkumaan omassa kopassaan meidän makkarissa. Tai no itse asiassa sitä ei tarvinnut edes "opettaa", kun oma koppa on ollut käytössä alusta asti, eikä koira edes pääse kokonsa vuoksi hyppäämään sänkyyn. Koira on nyt puolivuotias, ja nukkuu yöt pääsääntöisesti sikeästi illasta aamuun, eikä vaeltele yöllä tai vaadi edes pissatusta.
Meilläkin on aiempia kokemuksia dominoivaksi äityneestä nartusta, jonka annoimme aluksi nukkua vieressä. Eihän siitä sitten mitään tullut, kun koira omi sängyn niin, että muuttui jopa aggressiiviseksi muiden yrittäessä sinne samaan aikaan. Tuolloinkin koira oppi kyllä takaisin tavoille ja lattialle nukkumaan, mutta helpompi näin.
Haluaisin kyllä nukkua koiramme kanssa saman peiton alla. Olisi niin ihana herätä sen aamupusuihin. :) Toisaalta, sohvalle koira otetaan, joten satunnaiset päikkärit kuonot vastakkain korvaa vieressä nukkumisen.
Joo pieni villis pääsee kyllä sänkyyn, mutta harvoin se haluaa sinne.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia koiria teillä on? Eihän koira haise paitsi silloin kun on kastunut ulkona.
Haistakaa nukkuvan koiran tassuja, niissä on ihnan tuoksu.
siis ihana tuoksu :)
Vieressä nukkuu, usein saman peiton alla 😊. Ihana lämpöinen olento, nukun paremmin kun se tuhisee vieressä. Cockeri kyseessä, lakanat vaihdan muutaman päivän välein, enkä kyllä haista mitään märän koiran hajuja-piereksii joskus, mutta niin minäkin. Lapset jo isoja, joskus menee tyttären viereen kuorsaamaan.
Sic! Ihminen ja eläin vuodetovereina. Ajatelkaa nyt!
Ei todellakaan nuku sängyssä eikä edes makkarissa. Lapset joskus pyytävät sen omiin sänkyihinsä, sinne saa mennä "nukuttamaan" mutta vain luvalla. Ei myöskään sohville ole pääsyä.
Saisi nukkua, muttei halua, tulee ilmeisesti kuuma meidän vieressä. Käy kyllä päivisin leikkimässä sängyssä, jos esim. lueskellaan siinä. Unensa nukkuu olkkarissa tai eteisessä, joko sohvalla tai jossain pedeistään, eikä kyllä juurikaan elämöi vaan on ihan rauhaksiin.
Nypittävä rotu, josta asianmukaisesti hoidettuna irtoaa karvaa hyvin vähän. Joka ulkoilun jälkeen huuhdotaan tassut ja maha suihkussa, mutta jonkin verran tuo silti hienoa hiekkaa sisään. Ei haittaa meitä. Edes hysteerisen äitini mielestä ko koira ei haise. Itse en ole koskaan pitänyt koiranhajua epämiellyttävänä poislukien nöffit, jotka kyllä haisevat vähän pahalta.
En tykkää että nukkuu sängyssä mutta en raaski ajaa poiskaan kun menee iltaisin ensimmäisenä sinne sänkyyn, kovin iltauninen kun on. Pieni koira ja nukkuu enimmäkseen jalkopäässä, tyynyltä kyllä työnnän pois.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan nuku sängyssä eikä edes makkarissa. Lapset joskus pyytävät sen omiin sänkyihinsä, sinne saa mennä "nukuttamaan" mutta vain luvalla. Ei myöskään sohville ole pääsyä.
Mitä alapeukuttamista tässä on? Jos joku kokee tällaisen jotenkin julmaksi niin on totaalisen elämästä vieraantunut ihminen.
En anna enää, sen jälkeen kun sänkyyn alkoi ilmestyä lintukirppuja.
Meillä koira ei tuu edes makkariin. On iso ja karvainen, kuorsaa ja liikehtii öisin ja luulen että nukkuu oikeasti mieluummin yksin kuin meidän kanssa. Vaihtaa öisin paikkaa, sillä on oma sänky myös. En oo halunnut koiraa makkariin, kun lakanat on sitten aivan karvassa, hiekassa yms, siellä tulis kuuma ja sitten se kuitenkin pitäis häätää pois kun sekstaillaan. Kivempi sillekin kun on oma rauhallinen sänky. Ensimmäinen koirani nukkuin joskun mun kanssa mutta sekin lämpimillä keleillä siirtyi lattialle ihan itse. Mä luulen että rotukohtaista tämä.
En anna. Viime vuonna poimin siitä 40 punkkia, en kaipaa niitä sänkyyn. Kuten en hiekkaa ja karvaakaan.
Meillä on kolme koiraa, amerikan cockeri, ja kaksi belgiä. Saavat tulla makuuhuoneeseen mutta eivät sänkyyn.
Toinen belgi nukkuu usein eteisessä ja toinen olohuoneessa. Cockeri taas makuuhuoneessa meidän sängyn vieressä.
Belgit vaihtavat paikkaa yöllä mutta cockeri yleensä nukkuu koko yön makkarissa
Lisäys vielä, ei meidän koira ainakaan haise millekään, jos pieruja ei lasketa.