Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatteko koiran nukkua sängyssä tai yleensäkin makuuhuoneessa?

Vierailija
14.02.2016 |

En pysty itse,siitä lähtee ihan kamalasti karvaa ja härvää omiaan yölläkin.
Vaikuttaako se onko lapsia?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyppää sänkyyn, mutta nukkuu sängyn vieressä lattialla. 

Uskon, että koiraan saa paremmin kunnon johtajuuden pitämällä sen alisteisena myös tällä asetelmalla. Kaikki käytöshäiriöiset koirat joita tunnen ovat näitä vieressä nukkujia. Annetaan ruokaa kädestä, ostellaan joululahjoja jne... 

Ja nyt en sano, että pätee niin päin, että KAIKKI sängyssä nukkujat olisivat käytöshäiriöisiä. Tämä on jo niin kovan tason logiikkaa, että tuskin menee täällä osalle perille. 

Meillä taas on pidetty koiraa sängyssä osittain juuri laumanmuodostuksen vuoksi. Koira kokee selkeästi olevansa osa laumaa. Johtajuus ei ole koskaan ollut meillä ongelmana, vaikka koira onkin 60kg uros. Meillä on selkeä hierarkia, jossa koira tietää olevansa alimpana. Meillä ei kerjätä, minua ei tönitä pois tieltä, eikä minua tuijoteta haastavasti. Kaikki suussaoleva luovutetaan ilman ihmettelyä kun käsken. Ikinä koiraa ei ole ns. koulutettu, eikä minusta siihen ole tarvettakaan. Hyvässä ja selkeässä, johdonmukaisessa perheessä koira oppii luonnostaan. Ja meillä siis kovapäinen bullmastiffi.

Lapsia on kaksi ja tulevat joskus viereen. Koira nukkuu silloin alempana sängyllä.

Olen tosin samaa mieltä siitä, että ihmiset, jotka lellittelevät koiraansa ja antavat periksi, nukkuvat myös samassa sängyssä niiden kanssa. Mutta mielestäni se ei ole se perimmäinen ongelma. 

Lisäys vielä, ei meidän koira ainakaan haise millekään, jos pieruja ei lasketa.

Vierailija
22/70 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:n koirahullu paikalla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii taitaa olla jollain muullakin.

Vierailija
24/70 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira nukkuu makuuhuoneessamme. Ei "härvää" yöllä, vaan nukkuu. En koe, että koirankarvoista on erityistä haittaa kenellekään.

Vierailija
25/70 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se samassa huoneessa nukkuu, sänkyyn ei kyllä ole asiaa. Mies välillä öisin naureskelee kun katsoo olkkarissa telkkaria ja makkarin ovi on kiinni ettei vauva herää, niin koira istuu oven takana ja tuijottaa sitä kunnes mies sen makuuhuoneeseen päästää. Käy sitten tarkistamassa että minä olen omalla paikallani ja vauva pinniksessä ja huokaisten rojahtaa meidän väliin matolle nukkumaan :)

Vierailija
26/70 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koirilla ei ole lupa tulla makuuhuoneisiin. Ei päivisin, ei öisin. Makuuhuoneiden ovet saavat olla rauhassa auki, mutta kumpikaan ei astu tassullaankaan makuuhuoneiden puolelle. Se on ehdoton ei-ei. Joskus leikkiessä pallo vierii meidän makuuhuoneeseen, koirat pysähtyvät kuin seinään ja istuvat odottamaan. Jos en huomaa heti, niin toinen tulee vinkumaan "kertoen" pallosta.

Koettelin koirien tottelevaisuuden rajoja molempien ollessa noin vuoden ikäisiä. Asetin pallon aluksi n.5 cm päähän kynnyksestä ja koirat taitavasti tassulla pyöräyttivät pallon takaisin omalle alueelleen. Siirsin palloa vähän eteenpäin jne... Kun olisi joutunut astumaan makuuhuoneeseen, alkoi vikinä ja koirankatseet. 

Sama tottelevaisuus koskee ruokailuja. Pöydästämme ei kukaan, ikinä, koskaan ole antanut ruokaa kädestä koirille. Ei edes vieraat. Kumpikaan ei kerjää pöydästä. Luulen ettei heille tulisi mieleenkään, että sieltä saattaisi saada ruokaa tai herkkuja. Koiria ei koskaan ruokita kädestä. Jos koirille sopivia ruoantähteitä jää, annetaan ne heidän kuppeihinsa koirien ruokailuaikaan. Koirat saattavat siis makoilla lähistöllä meidän ruokaillessa, emme ole rajoittaneet koirien liikkumista yleisissä tiloissa lainkaan.

Kouluttaessa ja palkitsemisessa oikeasta käytöksestä koiramme tietenkin saavat palkintoherkut kädestä, mutta se liittyy tottelevaisuuteen eikä ruokkimiseen. 

Tulipas pitkä vuodatus, mutta johtuu parista ikävästä kokemuksesta viime viikolla tottelemattomista koirista... Ja varmuudeksi sanon vielä, että koiramme ovat n. 5 vuotiaita, 7-8 kg, yleisesti räksyttäjinä tunnettujen rotujen sekoituksia. 

Vierailija
27/70 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia koiria teillä on?  Eihän koira haise paitsi silloin kun on kastunut ulkona.

Haistakaa nukkuvan koiran tassuja, niissä on ihnan tuoksu.

Vierailija
28/70 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me opetimme pienen mäyräkoiramme nukkumaan omassa kopassaan meidän makkarissa. Tai no itse asiassa sitä ei tarvinnut edes "opettaa", kun oma koppa on ollut käytössä alusta asti, eikä koira edes pääse kokonsa vuoksi hyppäämään sänkyyn. Koira on nyt puolivuotias, ja nukkuu yöt pääsääntöisesti sikeästi illasta aamuun, eikä vaeltele yöllä tai vaadi edes pissatusta.

Meilläkin on aiempia kokemuksia dominoivaksi äityneestä nartusta, jonka annoimme aluksi nukkua vieressä. Eihän siitä sitten mitään tullut, kun koira omi sängyn niin, että muuttui jopa aggressiiviseksi muiden yrittäessä sinne samaan aikaan. Tuolloinkin koira oppi kyllä takaisin tavoille ja lattialle nukkumaan, mutta helpompi näin.

Haluaisin kyllä nukkua koiramme kanssa saman peiton alla. Olisi niin ihana herätä sen aamupusuihin. :) Toisaalta, sohvalle koira otetaan, joten satunnaiset päikkärit kuonot vastakkain korvaa vieressä nukkumisen.

Vierailija
29/70 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo pieni villis pääsee kyllä sänkyyn, mutta harvoin se haluaa sinne.

Vierailija
30/70 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia koiria teillä on?  Eihän koira haise paitsi silloin kun on kastunut ulkona.

Haistakaa nukkuvan koiran tassuja, niissä on ihnan tuoksu.

siis ihana tuoksu :)

Vierailija
31/70 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieressä nukkuu, usein saman peiton alla 😊. Ihana lämpöinen olento, nukun paremmin kun se tuhisee vieressä. Cockeri kyseessä, lakanat vaihdan muutaman päivän välein, enkä kyllä haista mitään märän koiran hajuja-piereksii joskus, mutta niin minäkin. Lapset jo isoja, joskus menee tyttären viereen kuorsaamaan.

Vierailija
32/70 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sic! Ihminen ja eläin vuodetovereina. Ajatelkaa nyt!

Vierailija
33/70 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan nuku sängyssä eikä edes makkarissa. Lapset joskus pyytävät sen omiin sänkyihinsä, sinne saa mennä "nukuttamaan" mutta vain luvalla. Ei myöskään sohville ole pääsyä.

Vierailija
34/70 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi nukkua, muttei halua, tulee ilmeisesti kuuma meidän vieressä. Käy kyllä päivisin leikkimässä sängyssä, jos esim. lueskellaan siinä. Unensa nukkuu olkkarissa tai eteisessä, joko sohvalla tai jossain pedeistään, eikä kyllä juurikaan elämöi vaan on ihan rauhaksiin. 

Nypittävä rotu, josta asianmukaisesti hoidettuna irtoaa karvaa hyvin vähän. Joka ulkoilun jälkeen huuhdotaan tassut ja maha suihkussa, mutta jonkin verran tuo silti hienoa hiekkaa sisään. Ei haittaa meitä. Edes hysteerisen äitini mielestä ko koira ei haise. Itse en ole koskaan pitänyt koiranhajua epämiellyttävänä poislukien nöffit, jotka kyllä haisevat vähän pahalta. 

Vierailija
35/70 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää että nukkuu sängyssä mutta en raaski ajaa poiskaan kun menee iltaisin ensimmäisenä sinne sänkyyn, kovin iltauninen kun on. Pieni koira ja nukkuu enimmäkseen jalkopäässä, tyynyltä kyllä työnnän pois.

Vierailija
36/70 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan nuku sängyssä eikä edes makkarissa. Lapset joskus pyytävät sen omiin sänkyihinsä, sinne saa mennä "nukuttamaan" mutta vain luvalla. Ei myöskään sohville ole pääsyä.

Mitä alapeukuttamista tässä on? Jos joku kokee tällaisen jotenkin julmaksi niin on totaalisen elämästä vieraantunut ihminen.

Vierailija
37/70 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna enää, sen jälkeen kun sänkyyn alkoi ilmestyä lintukirppuja.

Vierailija
38/70 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koira ei tuu edes makkariin. On iso ja karvainen, kuorsaa ja liikehtii öisin ja luulen että nukkuu oikeasti mieluummin yksin kuin meidän kanssa. Vaihtaa öisin paikkaa, sillä on oma sänky myös. En oo halunnut koiraa makkariin, kun lakanat on sitten aivan karvassa, hiekassa yms, siellä tulis kuuma ja sitten se kuitenkin pitäis häätää pois kun sekstaillaan. Kivempi sillekin kun on oma rauhallinen sänky. Ensimmäinen koirani nukkuin joskun mun kanssa mutta sekin lämpimillä keleillä siirtyi lattialle ihan itse. Mä luulen että rotukohtaista tämä.

Vierailija
39/70 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna. Viime vuonna poimin siitä 40 punkkia, en kaipaa niitä sänkyyn. Kuten en hiekkaa ja karvaakaan.

Vierailija
40/70 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme koiraa, amerikan cockeri, ja kaksi belgiä. Saavat tulla makuuhuoneeseen mutta eivät sänkyyn.

Toinen belgi nukkuu usein eteisessä ja toinen olohuoneessa. Cockeri taas makuuhuoneessa meidän sängyn vieressä.

Belgit vaihtavat paikkaa yöllä mutta cockeri yleensä nukkuu koko yön makkarissa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi