Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kipeänä eikä mies yhtään halua huolehtia....

Vierailija
14.02.2016 |

Lähtee mielummin salille. Jouduin menemään huonovointisena apteekkiin, kun mies ei jaksanut raahautua sängystä ylös.

Jos mies olisi sairas ja on ollutkin, niin huolehdin ja pidin seuraa.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykynainen pärjää jo itse, ei siihen miestä tarvita.

Voisiko alanuolittajat perustella? Eletään vuotta 2016. Naisella ei ole tarvetta ripustautua mieheen tai tämän avun varaan. Epätasa-arvoisissa ja sovinistisissa yhteiskunnissa nainen ei ole aivan samanlainen kuin mies (eri elimillä vain).

Hölmö, kyseessä on sairastunut ihminen. Ihan sama, onko sairastunut mies vai nainen, kyllä terveen täytyy toisen hyvinvoinnista huolehtia.

Minulla mies oli muutama viikko sitten leikkauksessa. Mies olisi varmaan jotenkuten kyennyt käymään apteekissa, mutta minulle oli itsestään selvää, että minä haen hänelle reseptilääkkeet. Pidin muutenkin huolen, että miehellä on hyvä olla ja että hän toipuu hyvin. Samalla tavalla meillä on hoidettu muutkin sairaudet vatsataudeista keuhkokuumeisiin.

Itse olet hölmö. Aikuisen ON PAKKO pystyä huolehtimaan itsestään. Ei pidä olla toisten avun varassa ja se on naisten tapauksessa sovinistista olla miehen paapottavana.

Vierailija
22/62 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes halua mitään paapomista, ihan hirveää. Meillä on aina kotona särkylääkkeitä, siis aina, samoin juotavaa ja ruokaa kaapissa. Pärjää, vaikka ei viikkoon kävisi kaupassa. Inhoan paapomista ja en nauti siitä huomiosta, saan huomiota jopa terveenä. Te, jotka vaaditte huolehtimista, ette ole saaneet huolenpitoa lapsena. HUOM! KUMPPANI EI OLE HOIVAAVA VANHEMPI. NÖSSÖT.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja nainen ovat täysin yhtä pystyviä pärjäämään itse. Patriarkaatti toimi naisia kohtaan alentuvasti "patruunoimalla" (patronizing) heitä. Tämä maa ei kaipaa patruunojen paluuta, vaan väkeviä ja itsenäisiä naisia!

Vierailija
24/62 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräästä miehestä tuli itselleni ex-mies, kun hän työpäivän jälkeen tuli kotiin 40-asteen kuumehorkassa olevan avovaimonsa luokse ja lähti sadatellen pizzalle, kun en ollutkaan tehnyt hänelle ruokaa valmiiksi, vaikka olin ollut koko päivän kotona. Samana yönä lähdin ambulanssilla sairaalaan ja viikon sairaalassa (ilman vierailijoita) oltuani palasin käsittämättömän paskaiseen kotiin. Minulla olisi kuulemma aikaa siivota kun saikku jatkuu. Silloin siivosinkin kyllä perusteellisesti - kaiken omaisuuteni ja itseni.  

Vierailija
25/62 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te huomiota hakevat olette jääneet huomiotta lapsena. Hoivantarve ei tule ikinä tyydytetyksi, koska teillä on turvattomuuden tunne sisäsyntyisenä, johtuen lapsuudesta. Nouskaa nyt omille jaloille. Itse olen saanut hoivaa lapsena, enkä sitä aikuisena kaipaa. Sairaalareissut käyn yksin mielelläni. En kuluta vähäisiä resursseja, siihen että minua pitää hoitaa. Saan loistavaa kohtelua sairaalassa,koska en jää sinne makaamaan.

Vierailija
26/62 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä loistavia perusteluja. Se että jossain toisissa parisuhteissa nainen ei suhtaudu miehen sairauteen vakavasti tarkoittaa että myöskään aloittaja ei tee näin. Ja se että miehen olisi pitänyt poiketa apteekissa tarkoittaa että hänen pitäisi paapoa aloittajaa kuin lasta.

Kyllä minusta on asiallista, että jos samasta huushollista löytyy terve yksilö, joka ehtii käydä apteekissa, tarvittaessa ruokakaupassa jne. niin sairaan ei tarvitse vääntäytyä taipaleelle kylmään ulkoilmaan. Se on sellaista normaalia läheisen ihmisen huomioimista, ja jos siinä nimenomaisessa parisuhteessa toteutuu vastavuoroisuus, on turha alkaa nillittää että joku muu jossain muualla ei ota "miesflunssaa" vakavasti.

Vierailija
27/62 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patruuna-sana tulee ranskan sanasta "patron", joka tarkoitti lordi-isäntää ja suojelijaa ulottuen myös miehen suhteeseen naiseen kantasanana latinan pater (=isä). Kaikki sieltä periytyvä käytös joutaa pois 2010-luvun Suomesta. Oli mitkä vehkeet hyvänsä, niin itse jokainen täysivaltainen aikuinen huolehtii itsestään. Jos ei kelpaa, voi muuttaa johonkin sovinistimaahan (joita valitettavasti edelleen on, Euroopassakin).

Vierailija
28/62 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on, onko apteekissa kävijä mies?

Jos nainen on kipeä, niin mies käy apteekissa.

Jos mies on kipeä, niin nainen käy apteekissa.

Totta helvetissä nykyaikainen nainen osaa huolehtia itsestään, mutta jos yhdessä asuu kaksi ihmistä, jotka tykkäävät toisistaan niin paljon että haluavat yhdessä elää, niin on se nyt ihmeellistä jos mitään ei voi toisen hyväksi tehdä.

Miten ihmeessä nykyaikainen nainen voi yleensä muuttaa miehen kanssa yhteen, siinähän säästää asumiskuluissa ja ehkä muissakin menoissa ja eihän sitä sitten kokonaan huolehdi itsestään... Entä jos mies tekee molemmille ruokaa, tai laittaa koneeseen astiat joista nainen on syönyt? Apua!

Vierailija
29/62 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo ketju. Minusta on aivan asiaankuuluvaa, että kipeää ystävää/perheenjäsentä autetaan, oli kyse miehestä, naisesta tai lapsesta. Ei se ole mitään huomiohakuisuutta, paapomisen vaatimista tai avuttomuutta, jos toivoo, että terve puoliso hakee apteekista sairaalle lääkettä.

Kertoo miehen prioriteeteista kaiken, jos hänelle on tärkeämpää painua salille kuin auttaa sairasta puolisoa.

Panisin vaihtoon moisen. Elämässä voi tulla paljon isompiakin kriisejä kuin flunssa/mahatauti. Ja jos silloinkin mies itsekkäästi vain tuijottaa omaa napaansa, se on isompi ongelma. Voi tulla vakavia sairauksia, lapselle jotain akuuttia tms., ja silloinkin puolisolta tarvitaan apua ja vastuunkantoa, ei mitään rintamakarkuruutta.

Vierailija
30/62 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo ketju. Minusta on aivan asiaankuuluvaa, että kipeää ystävää/perheenjäsentä autetaan, oli kyse miehestä, naisesta tai lapsesta. Ei se ole mitään huomiohakuisuutta, paapomisen vaatimista tai avuttomuutta, jos toivoo, että terve puoliso hakee apteekista sairaalle lääkettä.

Kertoo miehen prioriteeteista kaiken, jos hänelle on tärkeämpää painua salille kuin auttaa sairasta puolisoa.

Panisin vaihtoon moisen. Elämässä voi tulla paljon isompiakin kriisejä kuin flunssa/mahatauti. Ja jos silloinkin mies itsekkäästi vain tuijottaa omaa napaansa, se on isompi ongelma. Voi tulla vakavia sairauksia, lapselle jotain akuuttia tms., ja silloinkin puolisolta tarvitaan apua ja vastuunkantoa, ei mitään rintamakarkuruutta.

Kakkua ei voi sekä pitää että syödä. JOKO kaikki aikuiset pärjäävät itse kuten féminisme on korostanut loiventaessaan naisten eroa miehiin... TAI palataan noihin keskiajan aatelilta peräisin oleviin patriarkaalisiin toimintamalleihin, joissa mies suojelee ja hoivaa avutonta, heikkoa naista.

Tasa-arvo on arjen asenteita ja tekoja. Jos halutaan oikeesti tasa-arvoinen maailma, on syytä välttää menneisyyden roolijakoja.

Vierailija
31/62 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minä en näe tässä mitään mies/nainen -roolijakoa?

Näen ainoastaan terve/sairas -roolijaon.

Vierailija
32/62 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräästä miehestä tuli itselleni ex-mies, kun hän työpäivän jälkeen tuli kotiin 40-asteen kuumehorkassa olevan avovaimonsa luokse ja lähti sadatellen pizzalle, kun en ollutkaan tehnyt hänelle ruokaa valmiiksi, vaikka olin ollut koko päivän kotona. Samana yönä lähdin ambulanssilla sairaalaan ja viikon sairaalassa (ilman vierailijoita) oltuani palasin käsittämättömän paskaiseen kotiin. Minulla olisi kuulemma aikaa siivota kun saikku jatkuu. Silloin siivosinkin kyllä perusteellisesti - kaiken omaisuuteni ja itseni.  

Aivan. Tasa-arvoisessa maailmassa jokaisella on valta ja oikeus huolehtia itsestään, mutta ei pakkoa eikä velvollisuutta huolehtia kenestäkään muusta aikuisesta. Naisen ei tarvitse kokata tms. miehelle ja miehen ei tarvitse paapoa, suojella tms. naista.

Vierailija
33/62 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huolehdin itse itsestäni kipeenä, näin olen tehnyt ihan nuoresta tytöstä alkaen. Kuumeessa kävellyt apteekkiin ostamaan särkylääkettä, sääri vertavuotavana polkenut pyörällä päivystykseen paikkaamaan viiltohaava sekä nilkuttanut helmikuisena  hyvin liukkaana pakkasiltana nyrjähtäneen nilkan kanssa tuntuvan matkan taxiin ja taxista päivystykseen, joten en kaipaa ketään miestä huolehtimaan kipeänä ollessa itsestäni, enkä todellakaan lähtisi kipeästä miehestä huolehtimaan, vaan huolehtikoot hänkin itse itsestään. Kerran koraloin pyörällä kulkiessani auton kanssa, ei mulla mikään paikka onneksi murtunut, mutta nilkutin vajaa pari kilsaa vääntyneen pyörän kanssa kotiin ja koko seuraavan kuukauden lonkan takia ja hoidin ruhjeita ja mustelmiani. Apua en liiemmin ole tarvinnut keneltäkään, eikä sitä kukaan ole koskaan oikein tullut tarjoamaankaan. Sitten mua humalassa hyväksikäytti viiden hengen miesjoukko, kohteli kovakouraisesti, mutta siitäkin tilanteesta sain suht pieni kokoisena naisena itse pelastettua itseni. Näiden kaikkien kokemusteni valossa, en osaa nähdä miehiä minään kunnioitettavina naisten pelastajina ja naisia vahvempina. 

Vierailija
34/62 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Tasa-arvoisessa maailmassa jokaisella on valta ja oikeus huolehtia itsestään, mutta ei pakkoa eikä velvollisuutta huolehtia kenestäkään muusta aikuisesta. Naisen ei tarvitse kokata tms. miehelle ja miehen ei tarvitse paapoa, suojella tms. naista.

Ei niin. Mutta itse en halunnut elää parisuhteessa, jossa feminismistä on tehty miesten puolelta lyömäase ymmärtämättä feminismiä. Onneksi nykyisessä parisuhteessani nämä asiat perustuvat molemminpuoliseen tahtoon, ei oman edun tavoitteluun tai lapselliseen minäminä-kulttuuriin. Meillä ehtivä laittaa ruuan, terve yrittää helpottaa sairaan oloa, vahva tukee heikompaa. Ei lue laasasblogeista , että miten parhaiten saisi väänneltyä naisen asemaa heikommaksi feminismiä kirveenä käyttäen. 

Vierailija
35/62 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. Ikävä mies. Tuollaisessa tilanteessa olisi niin helppoa freesata parisuhdetta ja osoittaa välittävänsä. Kyllä sairas sen huomaa ja arvostaa kun autetaan ihan eri tavalla kuin terve. Itse olin joku aika sitten tosi kipeä. Kuumetta lähemmäs 40 ja kyllä mies kesken työpv:n käytti mua lääkärissä, toi lounasta kotiin ja haki apteekista lääkkeet. Arvostin sitä todella paljon.

Vierailija
36/62 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa on vakava sairaus. Siihenhän voi vaikka yksin elävä ihminen kuolla kun ei ole ketään huolehtimassa!

Vierailija
37/62 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flunssa on vakava sairaus. Siihenhän voi vaikka yksin elävä ihminen kuolla kun ei ole ketään huolehtimassa!

Flunssa eli nuhakuume ei ole vakava sairaus ei perusterveelle. Influenssa voi vaatia sairaalahoitoa

Vierailija
38/62 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niin. Mutta itse en halunnut elää parisuhteessa, jossa feminismistä on tehty miesten puolelta lyömäase ymmärtämättä feminismiä. Onneksi nykyisessä parisuhteessani nämä asiat perustuvat molemminpuoliseen tahtoon, ei oman edun tavoitteluun tai lapselliseen minäminä-kulttuuriin. Meillä ehtivä laittaa ruuan, terve yrittää helpottaa sairaan oloa, vahva tukee heikompaa. Ei lue laasasblogeista , että miten parhaiten saisi väänneltyä naisen asemaa heikommaksi feminismiä kirveenä käyttäen. 

"Lapselliseen minäminä-kulttuuriin"? Kerro tuo feminismin esitaistelijoille!

Feminismin ytimessä on näkemys siitä, että mies ja nainen ovat samanlaisia muuten paitsi fysiologisilta ominaisuuksiltaan. Feminismissä kyse on ennen kaikkea naisen nostamisesta miehen tasolle. Aikuisia ihmisiä täytyy kohdella 1:1, käytännössä oman peilikuvan tavoin.

Repsahtamista patriarkaaliseen roolijakoon kannattaa välttää koko ajan. Siinä ei päde feminismin ajama nainen = mies, vaan enemmänkin se, että "alkio" nainen kuuluu miesten "joukkoon" (nainen ∈ Mies).

Vierailija
39/62 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.vauva.fi/keskustelu/2487645/miesflunssa_aaarrrghh

Eipä miehiäkään kukaan ole paapomassa. Kestä se pieni yskäsi.

No omalle eksälle minä ainakin kiikutin voileipiä ja lääkettä ja kysyin mitä voin tehdä, että olo paranisi. Kyllä niitä on miehiäkin, jotka auttavat vaimoaan. Sinä et vain kuulu niihin.

Vierailija
40/62 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti täällä on osa sitä mieltä että on ok olla hakematta puolisolle lääkkeitä apteekista? Tai miksei muullekin läheiselle ihmiselle. Uskomatonta juttua....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä