Työttömätkin OVAT veronmaksajia!
Työttömät voivat maksaa jopa enemmän veroja kuin jotkut palkansaajat!
http://www.taloussanomat.fi/kansantalous/2016/02/13/samat-tulot-tyottom…
Eli nyt voidaan unohtaa ne puheet siitä, että työttömät olisivat vain laiskoja pummeja, eivätkä maksaisi ollenkaan veroja.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuistahan maksetaan veroa aivan helvetisti enemmän kuin ansiotuloista. Toki rahat tulevat valtiolta, mutta eihän tuossa kierrätyksessä ole mitään järkeä.
Kuvitellaanpa, että kaikkien tukien maksaminen lopetettaisiin än yy tee NYT. Valtion budjettiin syntyisi aika hitonmoinen lovi. Isolla osalla ihmisistä ei olisi enää varaa ostaa ruokaa. Kaupoissa siis kävisi vähemmän ihmisiä, eli tarvitaan vähemmän myyjiä. Kun kaupan myynti vähenee, eipä tuotantopuolellakaan tarvita ketään. Potkuja persuksille vaan, eli lisää työttömiä.
Oikeistolaiset ovat uskomattoman jumahtaineita omaan ideologiaansa ja samalla unohtaneet kansantalouden toiminnan perusteet.
Toki rahat tulevat valtiolta.
Ja mistäs ne rahat valtiolle tulee?
No, koska keskuspankkimme on ulkoistettu EMU:n käsiin, niin en voi sanoa, että valtiolta ne alunperin ovat. Mutta pankista taikanappia painamalla ne alunperin syntyivät, kun valtio otti lainaa. Sillä rahalla syntyy työllisyyttä, työstä ja sen tuotoista maksetaan veroa, verot menevät valtiolle, valtio maksaa tukia työttömälle, työtön ostaa kaurapuuroa ja kauppa saa oman osansa ja tuottaja osansa ja niistä menee verot valtiolle jnejnejne.
Minä saan ansiosidonnaista päivärahaa n. 1500 euroa kuukaudessa. Ja maksan siitä veroa 25 %. Ennen työttömyyttäni olin töissä yhtäjaksoisesti yli 32 vuotta. Katson tehneeni oman osani maani eteen ja nytkin maksan veroja enemmän kuin työssä olevat.
Vierailija kirjoitti:
Minä saan ansiosidonnaista päivärahaa n. 1500 euroa kuukaudessa. Ja maksan siitä veroa 25 %. Ennen työttömyyttäni olin töissä yhtäjaksoisesti yli 32 vuotta. Katson tehneeni oman osani maani eteen ja nytkin maksan veroja enemmän kuin työssä olevat.
Sulla on erikoinen käsitys työssäkäyvien veroprosenteista. Palkansaaja maksaa veroa bruttopalkastaan, ja sen lisäksi työnantaja maksaa sivukuluina vielä puolet siitä bruttopalkan määrästä. Laske siitä.
Työvoiman tarjonta ei siis mielestäsi vaikuta yritysten työvoimakuluihin?