rumia naisia kehutaan kauniiksi?
Kommentit (47)
Nytkin tuli paha olo kun näen, että kommenttejani on peukutettu. Kuinkahan monia rumia, mutta silti kauniiksi kehuttuja naisia mahtaa av:lla oikein olla?
Pahintahan on, että juuri miehet kehuvat eniten kauniiksi - oman ikäiseni naiset, kuten kaverit eivät ole koskaan oikein pitäneet siitä miltä näytän, vaan aina on löytynyt moitetta jostain yksityiskohdista. Esim. hiukset ovat liian pitkät, jne.
"Kauneus on katsojan silmässä", kyllähän tuossa vanhassa sanonnassa joku totuus täytyy olla ,kun se kerran on niin kauan säilynyt.
Monasti olen miettinyt ,että näkevätköhän vain sokeat heti todellisen kauneuden ihmisessä -elämmeköhän me näkevät sittenkin vain jossain harhamaailmassa,jolle sokeat osaavat nauraa.
Aistien huuma hämää ihmisiä ja saa jotkut jopa kiihkon valtaan,tekee meistä kateellisia ja johtaa meitä monessa asiassa harhaan.
Vaikkapa kuluttamaan kallista aikaamme hukkaan turhamaisiin pohdintoihin ja unohtamaan sen kuinka pian kaikki kauneus maailmassa aina lakastuu.'
Näin on aina ollut- ja näin on aina oleva..'.sanoi Kaptah, Sinuhe egyptiläisen palvelija
Minullekin tuli paha mieli tästä ketjusta. Silloin seitsemänkymmentäluvulla, kun itse olin nuori, ei ulkonäöllä ollut juurikaan merkitystä. Ei ollut oikein varaa eikä aineitakaan ulkonäköään kohentaa. Siihen aikaan tosin ei Suomessa taidettu kehua oikein ketään, ylpeys kun käy lankeemisen edellä.
Mitä tulee naisten käytökseen toisiaan kohtaan, minusta naiset viime kädessä aina ovat toistensa kilpailijoita. Toisen naisihmisen kehuminen tulee erikseen opetella, toiset osaavat sen paremmin kuin toiset.
Olen myös sitä mieltä, että nainen valitsee seksikumppaninsa, miehet voivat vain pyrkiä miellyttämään naisia. Totta kai tilanne harmittaa miehiä, mutta rumat puheet eivät heidän mahdollisuuksian paranna. Ehkä kyseessä on valmistautuminen mahdolliseen pettymykseen, 'en olisi tahtonutkaan'.
Ei ulkonäöstä kannata liikaa stressata, ei se ole ihmisen tärkein ominaisuus.
Vanha akka kirjoitti:
Minullekin tuli paha mieli tästä ketjusta. Silloin seitsemänkymmentäluvulla, kun itse olin nuori, ei ulkonäöllä ollut juurikaan merkitystä. Ei ollut oikein varaa eikä aineitakaan ulkonäköään kohentaa. Siihen aikaan tosin ei Suomessa taidettu kehua oikein ketään, ylpeys kun käy lankeemisen edellä.
Mitä tulee naisten käytökseen toisiaan kohtaan, minusta naiset viime kädessä aina ovat toistensa kilpailijoita. Toisen naisihmisen kehuminen tulee erikseen opetella, toiset osaavat sen paremmin kuin toiset.
Olen myös sitä mieltä, että nainen valitsee seksikumppaninsa, miehet voivat vain pyrkiä miellyttämään naisia. Totta kai tilanne harmittaa miehiä, mutta rumat puheet eivät heidän mahdollisuuksian paranna. Ehkä kyseessä on valmistautuminen mahdolliseen pettymykseen, 'en olisi tahtonutkaan'.
En minäkään ennen miesten suhtautumista ulkonäöstäni stressannut. Esim. pakkien jälkeen (ei baareissa) onkin miehen suhtautuminen muuttunut ja olenkin saanut kuulla, etten minä miltään sittenkään näytä miehen mielestä. Kai sitä alkaa ajattelemaan, että tottahan se on, että miehet yrittävät jopa huononnäköisinä pitämiään naisia ja vasta torjunnan seurauksena voivat olla raatorehellisiä naisen kasvoista...
Vanha akka kirjoitti:
Totta onkin,että seitsemänkymmentäluku,jolloin työtä oli mahdollisuus saada suurinpiirtein kaikilla ja jonkunlaisia yhteisöllisyyden ihanteitakin oli vielä maailmassa,niin kaikkeen kaupallisuuteen osattiin suhtautua paljon kriittisemmin kuin nyt.Elämä oli silloin vielä paljon konkreettisempaa,tässä ja nyt-elämistä,eikä mitään tietokonesurffailua ja älykännykkää nuorisoa aivopesemässä kaiken maailman tuottajille hyviksi ja uskollisiksi kuluttajiksi (...toisilleen kateellisiksi).Yhteisöllisyyttä arvostettiin paljon enemmän ja sotiakin oli maailmassa silloin vähemmän.
Se ero kyllä on,että ihan näitä kaikenmaailman höpö-höpö pohdintoja ei saanut läpi missään mediassa.Kaikelta julkiselta kirjoittelulta ja puheelta vaadittiin (mediasta riippuen)jotain vähimmäistasoa ja jotain asiaakin piti olla ihmisellä sanottavana,jos aikoi päästä esille. Nykyisin ,nettikirjoittelun aikaan tämä taso on unohdettu ja pohjakin jo sen alta jo kokonaan pudonnut.
Paljon siitä mitä nykyisin julkaistaan netissä on kertakaikkiaan sen tasoista tekstiä,että sille ei 70-luvulla olisi ollut mitään muuta julkista 'mediaa' kuin jonkun yleisen vessan seinäkirjoitusten joukossa, ehkä....
Ei mua ainakaan ole kukaan koskaan kehunut kauniiksi, tosin ottaisin suorana vittuiluna jos joku niin sanoisi.
Vierailija kirjoitti:
Tänään metroasemalla kaksi ylipainoista nuorehkoa naista, (rumuuteen en ota kantaa), saivat 3 ulkomaalaista miestä seuraansa. Miehet kehuivat huonolla englanninkielellä tyttöjä maasta taivaaseen. Tytöt naureskelivat miesten kanssa sekä poistuivat metroon heidän kanssaan.
Oletko huomannut että lähi-idästä tulevat ulkomaalaiset ottavat tai oikeastaan saavat yleensä joko vanhemman, ei niin viehättävän naisen tai sitten läskin nuoren naisen. Hhhmmmm, miksiköhän?!
Mitä johtopäätöksiä voi omasta tasosta vetää jos joskus baari-iltoina ketkään muut kuin tummaihoiset miehet eivät lähesty? Olen hoikka.
Jos kerta rumiakin kehutaan kauniiksi, niin mistä silloin tietää onko oikeasti kaunis vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Jos kerta rumiakin kehutaan kauniiksi, niin mistä silloin tietää onko oikeasti kaunis vai ei?
Ilmeisesti siitä, että kehuja ei kuule.
Oma käsitykseni tosiaan rumuudestani vahvistui sitä enemmän mitä ihmiset ovat minua kuvailleet kauniiksi. Joskus tuntemattomatkin :( Kai osalla on sitten sen verran hyvä sydän, että haluavat buustata rumien naisten itsetuntoa?
Jos nainen on todella kaunis niin harva, ainakaan nainen viitsii hirveästi kehua.
Jos ollaan suht koht samalla tasolla niin kehuminen on suht helppoa.
Jos painitaan ihan eri liigassa eli nainen on vaikka eri "rotua" niin kehuminen kyllä onnistuu.
Jos nainen ei ole ulkoisesti kummoisenkaan näköinen mutta hänessä on sisäistä kauneutta ja hyvyyttä jotka ulospäin paistaa niin kannattaahan niitä kehaista kauneudeksi♡
Vierailija kirjoitti:
Minua on alkanut ällöttämään miesten manipulointi :( En ole koskaan saanut aidosti vilpitöntä kehua ulkonäöstäni. En ole ruma, mutta ihan tavallinen.
Heti kun hoksaavat, että en pidä itseäni kauniina alkaa ulkonäön kehuminen. Sitten jos olen maininnut miten tyhmä olen alkaa älyni kehuminen ja sanotaan, että hän haluaisi tutustua näin älykkääseen naiseen.
Et todellakaan ole tyhmä, päinvastoin. Vaikutat älykkäältä ihmiseltä, mainitsit viestissäsi että näet manipulaation taakse, se jos mikä todistaa ettet todellakaan ole typerä vaan terävä-älyinen. Ja olen kanssasi samaa mieltä, huomaan miesten tekevän tuota samaa lähes jokaisen naisen kohdalla, luulevatko he että naiset ovat keskimäärin jotenkin tyhmempiä kuin miehet? Miksi he käyttäytyvät naisia kohtaan tuolla tavoin? Se on todella kummallista. Itse kyllä huomaan kun joku antaa jotain ihme feikkikehuja ja myös sen, miten jollakin henkilöillä on taka-ajatuksia minun suhteeni, niin läpinäkyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti siitä, että kehuja ei kuule.
Oma käsitykseni tosiaan rumuudestani vahvistui sitä enemmän mitä ihmiset ovat minua kuvailleet kauniiksi. Joskus tuntemattomatkin :( Kai osalla on sitten sen verran hyvä sydän, että haluavat buustata rumien naisten itsetuntoa?
Eihän tuossa ole mitään järkeä, olen nähnyt itse omin silmin että mitä kauniimpi nainen, sitä enemmän kehuja saa ulkonäöstään, huomiosta nyt puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
esim mun kaveripiirissä ja facessa ja ihan ihan jokapuolella
Normaalia kohteliasta ja inhimilllistä käytöstä on sanoa rumille että he näyttävät kauniilta ja hyviltä sen sijaan, että sanoisi että oletpa sitten yks vitun ruma akka.
Eli valehtelu on oikein. Mitäs jos ei sano mitään.
Niin yksinkertaista rakas Watson. Kauneus on katsojan silmissä. Ja ironia on taitolaji.
Olen kyllä havainnut, että kaunista ei oikein kukaan kehu ääneen kauniiksi. Keskinkertaisia/keskimääräistä vähemmän suloisen näköisiä sen sijaan esimerkiksi soiallisessa mediassa hehkutetaan senkin edestä.
Näkyy myös reaalimaailman sosiaalisissa tilanteissa, että keskimääräistä kauniimman naisen on oltava sosiaalisesti keskivertoa rohkeampi, jotta ei jää yksin. Kaunis ja ujo on usein porukassa se hieman ulkopuolinen, kun taas keskivertoa ja ujoa ihmiset ottavat mukaan ja lähestyvät herkemmin.
Kauneus on ikäänkuin eräänlainen suojakuori, joka voi myös eristää.
Monet ovat vaan kohteliaita eikä siinä sinänsä ole mitään pahaa
Ja kauneus on katsojan silmässä sillä ihmiset arvostavat erityyppistä kauneutta ja sitä todellakin voi olla monenlaista.
Esimerkiksi jollain naisella saattaa olla erittäin kaunis ja hyvävartaloinen kroppa siis todella pantavan näköinen vaikka kasvot eivät herätä juuri mitään erityistä kiinnostusta tai saattaisi olla vaikka vähän rumanaamainen
Kauniskasvoinen nainen voi olla FÄTI eli iso tynnyrimäinen rasvavalas jolla kuitenkin on kauniit kasvot.
Vierailija kirjoitti:
Mitä johtopäätöksiä voi omasta tasosta vetää jos joskus baari-iltoina ketkään muut kuin tummaihoiset miehet eivät lähesty? Olen hoikka.
Minulla sama.Vain ulkomaalaiset osoittavat kiinnostusta ja olen hoikka ja nätti.En voi sille mitään, että se ärsyttää.Olen monta kertaa sanonut että tummilla on vaaleisiin outo suhtautuminen...
ap
'Heille', sanoit ? Sinä itse siis kuulut niiden kauniiden ja rohkeiden ryhmään sitten,vai?
Moni on varmaan tullutkin tivaamaan sulta,että 'kerro nyt oonks mä ees yhtään kaunis sun mielestä,sano nyt ett' ees vähän?'
Johon sinä sitten kai,että'ystävä hyvä,minun on nyt pakko tuottaa sinulle pettymys,mutta totuus on ,että meistä kahdesta vain minä olen kaunis ja sinä olet valitettavasti ruma.
Niin minun,kuin kaikkien muidenkin mielestä.
Tiedän ,että tämä nyt vähän sattuu sinuun ,mutta tämä nyt vain on puhdas totuus.
Olen silti ystäväsi,sillä tiedäthän ,että ihmisen ulkokuori ei merkitse minulle mitään ja onhan sitäpaitsi hyvä että minulla on seurassasi aina joku,josta erottua.
Että minun kauneuteni kontrastoituu ja pääsee aina rinnallasi poikien silmissä paremmin esille kun on joku johon verrata.
Kyllähän minä hyväksyn sen,ettei sinusta oikeasti kukaan poika voi tykästyä,koska olet niin ruma,mutta minä olen hyvä ihminen ja minä hyväksyn sinut.
Eihän sinulla raukalla muuten olisi ketään,enkö siis olekin hyvä sinua kohtaan sen lisäksi että olen kaunis, sinun ainoa todellinen ystäväsi joka sinusta välittää, voi sinua onnetonta pikku raukkaa kun olet jäänyt niin osattomaksi elämässäsi.
Mihinkä sinä joutuisitkaan ilman minua...