Tuotteet, joiden maineen bloggaajat ovat pilanneet
Blogiyhteistyöllään?
Itellä tulee ekana mieleen Balmuir.
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahhah!
Tuotteiden "pilaaminen" on vain niiden ongelma, joille merkit ovat tärkeitä :). Sinäkään et välittäisi mistään Balmuirista, jos sillä ei olisi joskus ollut hyvän merkin mainetta.
Mä ostin ennen balmuirin tuotteita, tykkäsin eniten mm. niiden sellaisesta nahkaisesta korurasiasta.
Nykyään en koskisi balmuiriin, siitä tulee vaan mieleen jotkut nolot bloggaajat.
Muita mitä tulee mieleen on sen joku mikael forrssellin akan imuripostaus...ihan hullun huonoa mainosta sille imurimerkille ja nykyään naurattaa aina, kun näkee kyseistä merkkiä.
Muita juttuja mitä tulee mieleen on se etten koska mene hotelleihin, joita bloggaaja on mainostanut, niissä on jotain vikaa, jos mainosbudjetista osa menee joillekin ö-luokan wannabejulkkiksille.
Luen blogeja vain huumorimielessä, suomalaiset bloggaajat on järkyn myötähäpeän aiheuttavia friikkejä, vähän kuin katsoisi jotain noloa kauhuelokuvaa.
eli... tykkäsit ennen jostain tuotteesta, mutta nyt joku mielestäsi nolo tyyppi on käyttänyt sitä, niin et voi enää käyttää? selvä :D sinullahan on vahva oma tahto, kun olet noin herkkä noloudelle, ettet voi muodostaa ihan ulkoisista tekijöistä riippumatta mielipidettäsi siitä, mistä tykkäät ja mistä et.
mä en oikein ymmärrä tätä pilaamisen käsitettä tässä yhteydessä. luulin, että tarkoitetaan sitä, että bloggaajat ovat haukkuneet tuotetta. mutta ilmeisesti tarkoitetaankin sitä, että joku bloggaaja, johon ei tahdo samaistua, mainostaa tuotetta. sangen erikoista. ootteko ala-asteikäisiä? silloin oli tärkeää olla "cool" ja käyttää just niitä oikeita juttuja. oli noloo tykätä vääristä jutuista. oli cool tykätä pokemonista vielä vitosella mutta tosi noloa tykätä disneyn piirretyistä. logisch! sit jos tykkäsi jostain, mistä joku nolo tyyppi tykkäsi, oli itsekin nolo. no, mikäs siinä jos joku valitsee elää noin loppuelämänsä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne suunnittelevat haute couturea vuosittain.
.
Niin, mutta paljonko tulee haute couturea verrattuna entiseen, ei melkein yhtään, koska superrikkaat ei osta noiden pilattujen merkkien haute couturea, joten noi merkit on lanseerattu keskiluokalle ja sen takia ne ei enää tee sillä tavalla haute couturea kuin ennen, ennen jolloin ne oli tosiaan yläluokan merkkejä oikeasti.
Se koko idea on siinä, että aikoinaan lmvh osti melkein kaikki luksusmerkit mitä ne sai käsiinsä, ideana ratsastaa niiden merkkien maineella, muuttaa tuotanto halvaksi ja myydä niitä isoimmalle markkinalle, eli keskiluokalle.
Se koko idea oli myydä noita halvalla keskiluokalle, joka ostaa tavallaan palan yläluokan elämää ostamalla noita merkkejä, vaikka niiden tuotanto siirtyi aasiaan. Tähän liittyy juuri jotkut hiuslisäkebloggaajat, jotka yrittää markkinoida jotain halpismerkkejä arvokkaina merkkeinä teineille, sen takia suomessakin on teinejä, jotka oikeasti kuvittelee jotain mk-kelloja laadukkaiksi.
Siihen liittyy myös esim. hajuvedet, tiedätkö millaisia esim. chanelin hajuvedet oli ennen, ne oli samaa tavaraa mitä niche hajuvedet nykyään, nekin muutettiin halvoiksi muovihajuvesiksi ja niiden hinta muuttui keskiluokalle sopivaksi, keskiluokalle, joka ostaa niitä innoissaan ja niiden mukana palan imagoa, jota ne luulee yläluokan imagoksi, sen takia kukaan hajuvesistä tietävä ei koske noihin, koskaan, vaan ne ostaa jotain amouagea, profumumia yms.
"Superrikkaat" suosivat edelleen Vuittonin ja Chanelin haute couturea. Mistä sulle on tullut tuommoinen käsitys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Chanelin olisin sanonut itsekin. Aikuisena naisena ei enää viitsisi kuljettaa mukanaan pikkutyttöjen unelmatavaroiksi leimaantuneita laukkuja.
Minä taas aikuisena naisena pystyn ostamaan ja käyttämään juuri niitä tuotteita, joita itse haluan. En tarvitse muiden hyväksyntää ostoksilleni, tai tyylilleni.
Minulle muidenkin ajattelulla on merkitystä. En halua käyttää vaatteita, joista ihmiset tietävät hinnan. Varsinkin, jos se on kallis. Se on minusta tyylitöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli... tykkäsit ennen jostain tuotteesta, mutta nyt joku mielestäsi nolo tyyppi on käyttänyt sitä, niin et voi enää käyttää? selvä :D sinullahan on vahva oma tahto, kun olet noin herkkä noloudelle, ettet voi muodostaa ihan ulkoisista tekijöistä riippumatta mielipidettäsi siitä, mistä tykkäät ja mistä et.
mä en oikein ymmärrä tätä pilaamisen käsitettä tässä yhteydessä. luulin, että tarkoitetaan sitä, että bloggaajat ovat haukkuneet tuotetta. mutta ilmeisesti tarkoitetaankin sitä, että joku bloggaaja, johon ei tahdo samaistua, mainostaa tuotetta. sangen erikoista. ootteko ala-asteikäisiä? silloin oli tärkeää olla "cool" ja käyttää just niitä oikeita juttuja. oli noloo tykätä vääristä jutuista. oli cool tykätä pokemonista vielä vitosella mutta tosi noloa tykätä disneyn piirretyistä. logisch! sit jos tykkäsi jostain, mistä joku nolo tyyppi tykkäsi, oli itsekin nolo. no, mikäs siinä jos joku valitsee elää noin loppuelämänsä :D
Yritähän nyt päättää. Ensin mollaat niitä, jotka eivät mielestäsi voi muodostaa mielipidettään oman makunsa mukaan riippumatta ulkoisista tekijöistä.
Sitten kerrot luulleesi että tässä ketjussa käsiteltiin bloggaajien negatiivisen mielipiteen (haukkumisen) takia pilalle menneitä tuotteita, mikä selvästi olisi ollut sulle ok.
Miksi ihmeessä maksetun positiivisen mielipiteen esittäminen ei voisi pilata tuotetta yhtä hyvin kuin negatiivisen mielipiteen ilmaisu? Kummassakin tapauksessa kyse on jonkun muun mielipiteen (tai "mielipiteen") vaikutuksesta omiin valintoihin. Äly hoi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Chanelin olisin sanonut itsekin. Aikuisena naisena ei enää viitsisi kuljettaa mukanaan pikkutyttöjen unelmatavaroiksi leimaantuneita laukkuja.
Minä taas aikuisena naisena pystyn ostamaan ja käyttämään juuri niitä tuotteita, joita itse haluan. En tarvitse muiden hyväksyntää ostoksilleni, tai tyylilleni.
Minulle muidenkin ajattelulla on merkitystä. En halua käyttää vaatteita, joista ihmiset tietävät hinnan. Varsinkin, jos se on kallis. Se on minusta tyylitöntä.
Minulla on tapana ottaa vaatteista hintalaput pois ennen käyttöä.
kapselikahvikoneet
vihersmoothiet
banaaniletut
tuuhennukset/lisäkkeet hiuksissa
kamalat kulmakarvat
mutruhuulilmeet
korkkarit joilla ei pysty kävelemään
merkkilaukut, jotka on asteltu vilahtamaan kuvassa
ykköset päällä ja jalassa lenkkarit
Mun pitää varmaan jättää jatkossa blogit lukematta. En jaksa enää. Kurkkua myöten täynnä tuota touhua!!! :/
Eräskin suosittu blogisti Nykin muotiviikoilla ja kuvissa tukka ihan klimpissä takaraivolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinaisista muotimimmeistä on ketju täyttynyt :"D. Chanel, Louis Vuitton ja Celine on muodin suunnannäyttäjiä.
No ei todellakaan ole.
Oletko joku minna 15 seinäjoen metsistä, kukaan muu ei voi olla noin tietämätön.
Chanel myytiin isommalle yritysryppäälle lv ja vastaavien kanssa aikoinaan ja siihen loppui täysin niiden suunnanäyttö muodin saralla. Ne on ihan tavallisia junttimerkkejä ja sen takia niihin on tavallisilla ihmisillä varaa nykyään ja sen takia ne tehdään idässä, samoissa tehtaissa kuin muutkin massatuotteet, sen takia niiden laatu on ihan sontaa ja useat noista yrityksistä ei suostu edes nykyään korjaamaan niiden sekundalaatuisia kiinassa tehtyjä roskatuotteita, ei niillä ole mitään tekemistä enää sen kanssa mitä ne oli joskus.
Mutta sä oletkin varmaan joku noista onnettomista pikkutytöistä, joka selitti täällä vähän aikaa sitten miten mk-kellot on ihan laatua....kertoo kaiken olennaisen, kun laatukello ei ole breguet tms. vaan ihan mk-kello.
Mä käsitin ton alkuperäisen viestin sarkasmina.
Vierailija kirjoitti:
kapselikahvikoneet
vihersmoothiet
banaaniletut
tuuhennukset/lisäkkeet hiuksissa
kamalat kulmakarvat
mutruhuulilmeet
korkkarit joilla ei pysty kävelemään
merkkilaukut, jotka on asteltu vilahtamaan kuvassa
ykköset päällä ja jalassa lenkkarit
Mun pitää varmaan jättää jatkossa blogit lukematta. En jaksa enää. Kurkkua myöten täynnä tuota touhua!!! :/
Eräskin suosittu blogisti Nykin muotiviikoilla ja kuvissa tukka ihan klimpissä takaraivolla.
Ei kai noita tummennettuja ole koskaan hyvässä maineessa pidettykään? Edes ennen blogeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta tuo ketjun otsikko. Kun joku tuote on bloggaajien huomion kohteeksi päätynyt, sen hinta tulee ihmisille tutuksi, ja hintalapun poisto ei auta. Siksi käytän kalliita asusteita vain, jos ne eivät ole tunnistettavissa kalliiksi.
Joko on mainittu: Ikean Stockholm-matto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta tuo ketjun otsikko. Kun joku tuote on bloggaajien huomion kohteeksi päätynyt, sen hinta tulee ihmisille tutuksi, ja hintalapun poisto ei auta. Siksi käytän kalliita asusteita vain, jos ne eivät ole tunnistettavissa kalliiksi.
Minä väitän, että ihmisten ilmoilla käydessäni niistä ihmisistä, jotka millään tapaa rekisteröivät olemassaoloni, murto-osa kiinnittää tarkempaa huomiota vaatteisiini, heistä murto-osa lukee mitään muotiblogeja ja heistä murto-osa muistaa ulkoa, mitä minkäkin merkkinen takki, tai laukku maksaa. Enkä oikeastaan ymmärrä, mikä siinä olisi niin kamalaa, jos joku näkisi, että minulla on samanlainen laukku kuin jollain bloggaajalla, ja näkijä tietäisi, että se maksaa n euroa? Kuten ei mielestäni olisi mitään kamalaa siinäkään, jos joku tunnistaisi jalassa olevat tennarini marketista ostetuiksi ja tietäisi, että ne maksoivat 10 euroa.
Hyvänen aika, kuka väittää ettei esim Chanel ole enää muodin suunnannäyttäjä? Merkin julkimoita vilisevät show ovat yksi muotiteollisuuden seuratuimpia tapahtumia ja niissä esitetyt tuotteet ja trendit ovat usein halpamuodin ja muiden muotitalojen suunnannäyttäjiä, esimerkkinä muutama sesonki takaperin lanseerattu Chanel-lenkkarit, jotka nostivat lenkkarit jopa tyylikkääksi jalkinevalinnaksi.
Isot muotitalot luovat yhä kaksi mallistoa haute couturea vuodessa, joilla on suurempi rooli mielikuvien luomisessa, kuin itse myyntivoitoissa. Hinnat kun vaikka Chanelin perusmalliston mekossa lähtevät tonneista ylöspäin ja haute couturessa saat halvimman vaatteenkin vain maksamalla 10 000 e, joten aika harvalla varaa ostaa näiden merkkien vaatteita (tai niitä laukkuja tai kenkiä). Siksi mm Chanel luo mallistoillaan ja mainaskampanjoillaan yhä mielikuvia vanhasta ranskalaismerkistä ja jokainen, joka ostaa sen Chanelin hajuvesipullon, kynsilakan, avaimenperän yms kokee yhä ostavansa palasen tuosta maailmasta. Mm tässä haute couture - mallistoilla on yhä suuri rooli.
Vaikka Chanel on yhä major impact factor muotimaailmassa, sen tason muutoksista ja Karlin loputtomasta brändäämisestä voidaan olla montaa mieltä - minua mm ärsyttää julkimoiden esiinnosto Chanelin maailmassa ja mm Kendal - minulla on vain yksi, kuollut kala - Jennerin käyttö heidän kampanjoissaan.
Ja 74 jatkaa: ihmettelen myös tuota "muoti lähtee katutasolta"-väitettä. Hahaha, kohta täälläkin on päällä 70-l inspiraationsa saaneita vaatteita ja tästä saamme kiittää mm Alessandro Micheleä ja Guccin voittoisaa kevään kokoelmaa
Kalanruooparketti melkein koki inflaation blogien myötä, mutta vain melkein.
LV
Balmuir
Laduree
Dubai
Kapkaupunki
Nelly
Yves Rocher
Apple
TreffiPub
Starbucks
Mattolaituri
Canada Goose
Converse
ssss kirjoitti:
http://kuvapilvi.fi/k/ysEr.jpg
Haaveilen tämän LV mekon ja Celine Boxin kotiuttamisesta, blogaajat eivät todellakaan ole pilanneet näitä merkkejä minulta. Ihme kommentteja...
Voi luoja, miten mä vihaankaan tuota ilmaisua kotiuttaa/kotouttaa, mitä nämä tyhjäpäät blogeissaan viljelee.
Aaaarrghh!
Vierailija kirjoitti:
By Pia's.
Tämä. Aiemmin olen pitänyt merkkiä laadukkaana kotimaisena eli miellyttävänä poikkeuksena Suomessa. Ja kilinkellit, eihän nämäkään vaatteet ole valmistusvaiheessa Suomea nähneetkään. Ylihintaista tuontikamaa jonka hinta-laatusuhde on kyllä pahemman kerran pielessä.
Vierailija kirjoitti:
LV
Balmuir
Laduree
Dubai
Kapkaupunki
Nelly
Yves Rocher
Apple
TreffiPub
Starbucks
Mattolaituri
Canada Goose
Converse
Mikä vittu on treffipub? Kuullostaa spurgulähiön baarilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä väitän, että ihmisten ilmoilla käydessäni niistä ihmisistä, jotka millään tapaa rekisteröivät olemassaoloni, murto-osa kiinnittää tarkempaa huomiota vaatteisiini, heistä murto-osa lukee mitään muotiblogeja ja heistä murto-osa muistaa ulkoa, mitä minkäkin merkkinen takki, tai laukku maksaa. Enkä oikeastaan ymmärrä, mikä siinä olisi niin kamalaa, jos joku näkisi, että minulla on samanlainen laukku kuin jollain bloggaajalla, ja näkijä tietäisi, että se maksaa n euroa? Kuten ei mielestäni olisi mitään kamalaa siinäkään, jos joku tunnistaisi jalassa olevat tennarini marketista ostetuiksi ja tietäisi, että ne maksoivat 10 euroa.
10 € tennarit eivät ole nolot, vaan fiksut. 2000€ laukku on nolo, koska kertoo joko holtittomasta rahankäytöstä, tai halusta leveillä varakkuudellaan. Mikäli siis hinta on tunnistettavissa.
Kerrohan, mitkä muotitalot ovat nykyaikana ainoastaan yläluokalle suunnattu? Kulutusyhteiskunnassamme ei ole sellaisia enää.