Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sairausloma unettomuudesta

Vierailija
13.02.2016 |

Oletko ollut töistä sairauslomalla unettomuuden takia?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 3 viikkoa

Vierailija
2/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä, mutta nyt on lähellä. Kaksi viikkoa olen painanut noin kolmen tunnin yöunilla. Normaalistikaan en nuku hyvin, mutta tämä on jotain uutta. Työstressiä pukkaa siinä määrin, että unettomuuden lisäksi sydän muljahtelee rinnassa ja naamaan on ilmestynyt kummallinen ihottuma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en saanut sairaslomaa unettomuuteen, kun olin raskaana. Nukuin 3 h vrk ja lääkäri vaan sanoi, että raskaus ei ole sairaus. Koko raskauden tätä jatkui.

Vierailija
4/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en saanut sairaslomaa unettomuuteen, kun olin raskaana. Nukuin 3 h vrk ja lääkäri vaan sanoi, että raskaus ei ole sairaus. Koko raskauden tätä jatkui.

Itsellä raskaana ollessa saikkulappuun kirjoitettiin unettomuus,kun mieslääkäri kertoi mulle ettei raskaus ole sairaus. Olin nukkunut huonosti jo useamman kuukauden,jalat oli turvonneet kuin norsulla,kädet ja jalat puutui ja huimas kun oli alhainen verenpaine.

Teki mieli kysyä lääkäriltä että onko omakohtaista kokemusta..no sain sit kahden viikon saikun viikko kerrallaan. Sit alkoi onneks äitiysloma..

Vierailija
5/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. 5pvää. Sain lääkeet.

Ongelma katosi kun irtisanoin itseni.

Vierailija
6/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Isän kuoleman jälkeen 22-vuotiaana oli niin paljon puuhaa ettei nukutuksi saanut, ja työterveyden kautta viikon saikku. 

Vierailija
7/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, uniklinikalla neurologi kirjoitti kuukauden

Vierailija
8/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä raskaana ollessa saikkulappuun kirjoitettiin unettomuus,kun mieslääkäri kertoi mulle ettei raskaus ole sairaus. Olin nukkunut huonosti jo useamman kuukauden,jalat oli turvonneet kuin norsulla,kädet ja jalat puutui ja huimas kun oli alhainen verenpaine.

Teki mieli kysyä lääkäriltä että onko omakohtaista kokemusta..no sain sit kahden viikon saikun viikko kerrallaan. Sit alkoi onneks äitiysloma..

Luoja että ärsyttää nuo kommentit "raskaus ei ole sairaus". Vittu on se kumma jos raskaana flunssakaan ei ole flunssa tai unettomuus unettomuutta. Ei se raskaus sitä poista ettei ihmisellä voisi tulla muita työntekoa hankaloittavia/estäviä syitä.

Itselleni tuli raskaana ollessa paha flunssa aina viikon päästä kun edellinen flunssa oli selätetty. Sanoin lääkärissä käytyä (kun 2kk oli jatkunut yskä), että normaalisti en ole ikinä kipeänä, mutta nyt raskaana olen sairaana koko ajan. "Raskaus ei ole sairaus".

Vierailija
9/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse, mutta lähipiirissä oleva on ollut kolme kuukautta (pitkittynyt vuosia jatkunut unettomuus).

Vierailija
10/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luoja että ärsyttää nuo kommentit "raskaus ei ole sairaus". Vittu on se kumma jos raskaana flunssakaan ei ole flunssa tai unettomuus unettomuutta. Ei se raskaus sitä poista ettei ihmisellä voisi tulla muita työntekoa hankaloittavia/estäviä syitä.

Itselleni tuli raskaana ollessa paha flunssa aina viikon päästä kun edellinen flunssa oli selätetty. Sanoin lääkärissä käytyä (kun 2kk oli jatkunut yskä), että normaalisti en ole ikinä kipeänä, mutta nyt raskaana olen sairaana koko ajan. "Raskaus ei ole sairaus".

Minua myös ärsytti tuo "raskaus ei ole sairaus". Ei, mutta jos se aiheuttaa vakavia oireita, ei se ihan normiarkeakaan ole. Itselläni oli kivuliaita supistuksia läpi raskauden, vaikeita liitoskipuja, jalat turposivat niin pahasti, että iho repesi, niin rajua pahoinvointia, että olin sairaalassa tiputuksessa, lopulta raskausmyrkytys. Synnytyksen jälkeen myös murtunut lantio, iso verenhukka ja niin vakava tulehdus, että hengenlähtö oli hiuskarvan varassa.

Ymmärrän, ettei raskaus ole sairaus kliinisessä mielessä, mutta sen vähättely elämään normaalina kuuluvana asiana on väärin. Raskaus ja synnytys on naisen elämässä kaikkein vaarallisinta aikaa ja komplikaatioita tulee todella monille naisille. 

On toki niitäkin, joiden raskaus (ja jopa synnytys) sujuvat hienosti, ilman mitään komplikaatioita, mutta meitä toisia on myös. Ja paljon.

Vierailija
11/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Diagnoosiksi tuli varmaan työuupumus. Tää oli ennen kuin tällä diagnoosilla ruvettiin nillittämään palkanmaksusta sairausloman aikana. Nykyään ehkä diagnoosiksi vois laittaa masennus johon liittyy ruumiillisia oireita (unettomuus).

Kiinnostaisi kyllä mitä olette saaneet unettomuuden hoidoksi? Sairaslomahan ei hoito ole. Oletteko saaneet nukahtamislääkkeitä, masennuslääkkeitä, melatoniinia? Entä oletteko saaneet ohjeita unihygieniaan, lääkkeettömään unettomuuden hoitoon? Onko teiltä kyselty esim. alkoholin käytöstä, liikuntatottumuksista, ruokailurytmistä? - Olisi ainakin pitänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän