Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kilot kertyvät alavatsaan?

Vierailija
13.02.2016 |

Olen 34 v. Ja nyt vuoden aikana tullut 6 kg ylipainoa ja kaikki alavatsaan/häpykummun päälle.Onko mitään vinkkejä miten ne sais pois Syön kyllä aika paljon pastaa ja leipää. Paino nyt siis 69 kg.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista liikuntaa harrastat? Minulla on myös lievää ylipainoa, mutta alavatsa on melko litteä. Olen aina ajatellut sen johtuvan siitä, että harrastan paljon liikuntaa, varsinkin kävelyä ja pyöräilyä.

Vierailija
2/3 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensimmäisenä kysyisin, onko tuo 69 todella ylipainon puolella? Jos olet vähänkin keskivertoa pidempi tai lihaksikkaampi, on tuo vielä ihan normi paino. Toki itse tunnet kehosi parhaiten, mutta muista, että jos paino on tullut vuoden aikana, se tuskin lähtee kuukaudessa.

Vatsan timmiyttämiseen ei valitettavasti ole sinänsä täsmäliikkeitä, että vaikka tekisit kuinka paljon esim. vatsalihaksia, niin vaikutuksia ei juuri näy, jos muut lihakset eivät ole myös käytössä ja kunnossa. Mitä taas ruokavalioon tulee, niin toki nuo höttöhiilarit vaikuttavat, mutta esim. myös alkoholi kasaa "vatsamakkaraa". Jos painosi on ennen kulunutta vuotta pysynyt kutakuinkin samassa, mieti mitä olet tehnyt toisin? Onko liikunta vähentynyt? Leivän syöminen tai alkoholi lisääntynyt? Stressiä ollut enemmän?

Ja nyt pikku vinkki: naisilla on usein kohdun asennosta ja sisäelimien sijainnista riippuen alavatsassa pieni "vatsakumpu". Se litteä vatsa, minkä näet mainoskuvissa, on vedetty sisään niiden kuvien ottamisen ajaksi. Naisen ruumiinrakenne on sellainen, että vaikkei ylipainoa olisi yhtään, tuo pieni kumpu on todennäköisesti olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, mihin rasvakudos lihoessa kertyy, riippuu geeneistä. Tätä kutsutaan kehon muodoksi (body shape). Naisilla on erotettavissa kolme päätyyppiä: omena, tiimalasi, päärynä. Omenalla rasvakudos kertyy vyötärölle, rintoihin, hartioihin; tiimalasilla kertyy alalantiolle; päärynöillä alalantiolle ja reisiin. Tätä rasvakudoksen kertymäpaikan voi nähdä ikään kuin hissinä, joka on eri yksilöillä pysähtynyt eri kerrokseen: omenalla hissi on pysähtynyt ylimpään kerrokseen (kehon yläosaan), tiimalasilla keskikerrokseen, ja päärynällä alimpaan kerrokseen.

Sitten on erilaisia alatyyppejä, kuten '8', joka on tiimalasin alatyyppi. Sinä, aloittaja, saatat olla 8. 8-muodolla rasvakudos kertyy lihoessa alavatsalle ja pakaroihin, siis hieman ylemmäs kuin tavallisella tiimalasilla. Vyötärö pysyy lihoessakin erottuvana ja kapeana, samoin ylävartalo muutenkin! 8-muodolla on usein pienet tai korkeintaan keskikokoiset rinnat, jotka eivät lihoessakaan muutu isommiksi.

8:lle on tyypillistä, että alavatsan erottuva pömppö useimmiten lähtee pois ensimmäisenä laihduttaessa. Ns. täsmälaihdutus on siis tässä tapauksessa mahdollista!