Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, kerro mitä piirteitä halveksit "kilttimiehissä" eniten?

Vierailija
12.02.2016 |

Kootaan tähän listaa siitä, millaiset asiat ärsyttävät eniten jännämiesten vastakohdissa.

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla kokemuksella: joka ikinen mies, joka väittää olevansa (millä tahansa kielellä) "nice guy", ei sitä ole. Oikeasti kivojen tyyppien kun ei tarvi mainostaa tätä ominaisuutta, vaan se tulee esille ihan normaalissa kanssakäymisessä. Samoin miehet, jotka viljelevät termejä kuten "alfamies" ja "jännämies" ovat niitä kaikille naisille katkeroituneita ällötyksiä. Luulevat jäävänsä yksin, koska eivät ole "tarpeeksi rikkaita/jänniä/alfoja", vaikka oikeasti jäävät yksin siksi, että jokainen vastaan tuleva nainen aistii kilometrin päähän tuon katkeran asenteen, jossa naisista ajatellaan kuin vieraasta eläinlajista mihin tarvii tietynlaisen syötin. Tottakai nainen lähtee tuosta kävelemään, ja etsii miehen, joka näkee hänet ihmisenä.

Olen oikeasti livenä törmännyt mieheen, joka oli ensi kohtaamisella ihan kasuaali mukava, mutta seuraavalla kohtaamisella alkoi jo jauhaa, kuinka en ole samanlainen kuin muut naiset, kun muut naiset juoksee rahan ja alfojen perässä ja kuinka naiset yleensä on tosi pinnallisia ja blaa blaa blaa. Nosti minulla kyllä niskavillat pystyyn, että ei tajunnut edes suoraan naiselle puhuessaan sitä, että puheissaan halveksuu ja yleistää kaikkia naisia. Ja sitten ihmettelee, kun naiset eivät kiinnostu. Tuo on kamalin fraasi ikinä tuo "et ole kuin muut naiset", koska se kertoo vain siitä, että tähän päivään mennessä mies ei oikeasti ollut tutustunut useampaan naiseen yksilönä, vaan näkee kaikki naiset samanlaisina. Samalle miehelle oli yllätys, mistä piti ihan kehua minua ääneen, että pystyin pidempään ja syvällisempään keskusteluun, "kun ei naiset yleensä...". Yök! Ei mitään tajua siitä, että yksilöllisyys ja persoonallisuus eivät ole pelkästään miehiin sisäänrakennettuja ominaisuuksia.

Ehkä miehellä oli ollut paljon huonoja kokemuksia, joista teki sitten yleistäviä johtopäätöksiä. Täytyy silti muistaa, että naiset tekee ihan samaa, jopa tässä ketjussa, ja saa vain yläpeukkuja ja hyväksyntää: "Kaikki miehet on sikoja", "mistä löytäis oikeasti kiltin miehen, onko sellaisia?", "lottovoittokin on todennäköisempää kuin löytää oikeasti kiltti mies joka ei ole passiivis-agressiivinen naisvihaaja"..

Tässä ketjussa on juuri sitä samaa yleistämistä ja mustamaalaamista miehiä kohtaan, kuin mistä te itse miehiä haukutte. Pata kattilaa. Tätä ilmiötä varmasti esiintyy jonkun verran sekä miehissä että naisissa, mutta ei silti pitäisi yleistää kumpaankaan suuntaan.

Täytyy muistaa, että aika usein metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Arvosta toista, niin saat arvostusta. Tuosta "kiltistä miehestä" on mielestäni käsitteenä tullut jo haitallinen stereotypia, joka leimaa niitä oikeastikin kilttejä miehiä, joita uskokaa tai älkää, tästä maailmasta kyllä löytyy. Se luo ennakkoluuloja, joihin jotkut uskoo ja se pahimmillaan ohjaa ihmisten käyttäytymistä. Jos esimerkiksi nainen kohtaa ns. oikeasti kiltin miehen, saattaa hän miettiä, "jaahas, onkohan tässä taas sellainen "kiltti mies"?", ja alkaa testailla ja epäillä ja suhtautua väheksyen ja halveksuen, kunnes lopulta saa sen negatiivisen reaktion, jolla voi vahvistaa ennakkoluulonsa. Tässä häviää kaikki. Kestä tahansa ihmisestä saa kyllä negatiivisen reaktion kaivettua, jos niin haluaa, siinä ei ole kiltteydellä osaa eikä arpaa.

Netti on eri asia. Minulla on miehistä 90 % huonoja kokemuksia ja tästä syystä en todellakaan enää kuvittele lähteväni edes treffeille. Täten miehet eivät koskaan saa kuullakaan sitä mitä mieltä minä heistä olen kokemuksieni seurauksena.

Tuossa aiemmassa kommentissa mies inhoaa naisia JA SILTI EDELLEEN yrittää löytää itselleen jonkun omiin standardeihinsa sopivan?? Aika toivotonta ja karkottaa kaikki normaalitkin naiset pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän