Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen, kerro mitä piirteitä halveksit "kilttimiehissä" eniten?

Vierailija
12.02.2016 |

Kootaan tähän listaa siitä, millaiset asiat ärsyttävät eniten jännämiesten vastakohdissa.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua halveksuta lähtökohtaisesti kiltti mies. Jokainen on myös oma persoonansa. Kaikenlaiset jännämiehet ovat kyllä aiheuttaneet harmia sitäkin enemmän minulle, onneksi sittemmin löysin oman kiltin mieheni :)

Vierailija
42/61 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän kilteistä miehistä, mutta tyhmä ei saa olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Housut kuuluu miehelle meidän kulttuurissa.

Mikäs se teidän kulttuuri on? Oletko romani?

Kyllä se nykyaika ottaa teidätkin vielä kiinni. Kannattaa olla valmis sopeutumaan, edessä se on ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
44/61 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan valittavia ja katkeroituneita marttyyrikilttimiehiä. Kiusaavat itseään, eivätkä osaa asettaa rajoja itsensä hyväksikäytölle. Totaalinen turn off. P.S. Sama päteen myös kilttinaisiin. 

Pidän taas ystävällisistä ja rauhallisista kilttimiehistä. Eivät ota pulttia asioista ja hoitavat asialliset hommat ja ratkaisevat elämänsä ongelmat valittamatta.

Vierailija
45/61 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kokemuksella: joka ikinen mies, joka väittää olevansa (millä tahansa kielellä) "nice guy", ei sitä ole. Oikeasti kivojen tyyppien kun ei tarvi mainostaa tätä ominaisuutta, vaan se tulee esille ihan normaalissa kanssakäymisessä. Samoin miehet, jotka viljelevät termejä kuten "alfamies" ja "jännämies" ovat niitä kaikille naisille katkeroituneita ällötyksiä. Luulevat jäävänsä yksin, koska eivät ole "tarpeeksi rikkaita/jänniä/alfoja", vaikka oikeasti jäävät yksin siksi, että jokainen vastaan tuleva nainen aistii kilometrin päähän tuon katkeran asenteen, jossa naisista ajatellaan kuin vieraasta eläinlajista mihin tarvii tietynlaisen syötin. Tottakai nainen lähtee tuosta kävelemään, ja etsii miehen, joka näkee hänet ihmisenä.

Olen oikeasti livenä törmännyt mieheen, joka oli ensi kohtaamisella ihan kasuaali mukava, mutta seuraavalla kohtaamisella alkoi jo jauhaa, kuinka en ole samanlainen kuin muut naiset, kun muut naiset juoksee rahan ja alfojen perässä ja kuinka naiset yleensä on tosi pinnallisia ja blaa blaa blaa. Nosti minulla kyllä niskavillat pystyyn, että ei tajunnut edes suoraan naiselle puhuessaan sitä, että puheissaan halveksuu ja yleistää kaikkia naisia. Ja sitten ihmettelee, kun naiset eivät kiinnostu. Tuo on kamalin fraasi ikinä tuo "et ole kuin muut naiset", koska se kertoo vain siitä, että tähän päivään mennessä mies ei oikeasti ollut tutustunut useampaan naiseen yksilönä, vaan näkee kaikki naiset samanlaisina. Samalle miehelle oli yllätys, mistä piti ihan kehua minua ääneen, että pystyin pidempään ja syvällisempään keskusteluun, "kun ei naiset yleensä...". Yök! Ei mitään tajua siitä, että yksilöllisyys ja persoonallisuus eivät ole pelkästään miehiin sisäänrakennettuja ominaisuuksia.

Vierailija
46/61 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuo on kamalin fraasi ikinä tuo "et ole kuin muut naiset"."

Epäilemättä konformistisille laumaeläimille, mitä naiset mitä suurimmassa määrin ovat, on varmasti jo ajatuksena kauhistus olla jotain massasta poikkeavaa. Puhumattaaan siitä, jos oikeasti on.

En koskaaan ole tajunnut tätä ristiriitaa: naiset haluavat olla kuten kaikki muutkin naiset, mutta silti eivät kuitenkaan pidä muista naisista, vaan naislaumassa (naisvaltaiset työpaikat esim), on koko ajan keskinäisiä riitoja mitä ihmeellisimmistä asioista.

Vierailija
47/61 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuo on kamalin fraasi ikinä tuo "et ole kuin muut naiset"."

Epäilemättä konformistisille laumaeläimille, mitä naiset mitä suurimmassa määrin ovat, on varmasti jo ajatuksena kauhistus olla jotain massasta poikkeavaa. Puhumattaaan siitä, jos oikeasti on.

En koskaaan ole tajunnut tätä ristiriitaa: naiset haluavat olla kuten kaikki muutkin naiset, mutta silti eivät kuitenkaan pidä muista naisista, vaan naislaumassa (naisvaltaiset työpaikat esim), on koko ajan keskinäisiä riitoja mitä ihmeellisimmistä asioista.

Hyvä kun ymmärsit pointin. Joka siis oli se, että ei ole hirveän itsetuntoa hivelevää, jos mies tuolla lauseella yrittää korostaa erityisyyttäsi, koska se kuulostaa lähinnä siltä, että mies ei näe muita naisia yksilöinä ylipäätään.

Vierailija
48/61 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännityksen ja särmän puute, valitettavasti. :( Miehen pitää myös mielestäni olla vahva ja itsepäinen, niin ettei ole pelkoa, että nainen voisi hänet vahingossa alistaa tossun alle kärsimään tms.

Sinänsä arvostan paljon kilttejä, hyväkäytöksisiä, vaimoaan hyvin kohtelevia miehiä! En vaan valitettavasti itse niin tunne vetoa kiltteihin miehiin.

t. jännämiehen vaimo, joka heikkoina hetkinä toivoisi omankin miehensä olevan kilttimies (muttei sitten oikeasti kuitenkaan)

Vierailija
49/61 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Hyvä kun ymmärsit pointin. Joka siis oli se, että ei ole hirveän itsetuntoa hivelevää, jos mies tuolla lauseella yrittää korostaa erityisyyttäsi, koska se kuulostaa lähinnä siltä, että mies ei näe muita naisia yksilöinä ylipäätään.[/quote]

Pariutumisasioissa naiset nyt vaan eivät ole kovin yksilöllisiä. Melkein kaikki naiset haluavat, jos vain oma markkina-arvonsa riittää sellaisen saamiseksi, suurin piirtein samanlaisen miehen. Ne ovat nämä kaikille tutut vaatimukset: pitkä, tumma, jännä, miel.ulkomaalainen, isomunainen, lihaksekas, rikas, statuksekas, sosiaalinen, kunnianhimoinen, suorittava, väkivaltainen, töissä käyvä ellei sitten rikollinen.

Kiltti se sijaan ei ole ikinä listalla.

Vierailija
50/61 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun ymmärsit pointin. Joka siis oli se, että ei ole hirveän itsetuntoa hivelevää, jos mies tuolla lauseella yrittää korostaa erityisyyttäsi, koska se kuulostaa lähinnä siltä, että mies ei näe muita naisia yksilöinä ylipäätään.

Pariutumisasioissa naiset nyt vaan eivät ole kovin yksilöllisiä. Melkein kaikki naiset haluavat, jos vain oma markkina-arvonsa riittää sellaisen saamiseksi, suurin piirtein samanlaisen miehen. Ne ovat nämä kaikille tutut vaatimukset: pitkä, tumma, jännä, miel.ulkomaalainen, isomunainen, lihaksekas, rikas, statuksekas, sosiaalinen, kunnianhimoinen, suorittava, väkivaltainen, töissä käyvä ellei sitten rikollinen.

...Ja sinulla ei ole tähän päivään mennessä sytyttänyt, että se "kiltti, kohtelee minua kuin ihmisyksilöä" ei ole listalla, koska sen pitäisi olla ITSESTÄÄNSELVYYS jopa kavereita, saati sitten puolisoa valitessa? Voi kristus että voi ihminen olla tyhmä.

Vierailija
51/61 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika varovaisuus ainakin minun kilttimiehessä. Huolehtii liikaa, tuntuu siltä kuin se pitäisi minua jonain hauraana olentona jota pitää suojella maailman pahuudelta. Aina pitäisi olla puhumassa asioita selviksi, pieniäkin asioita koska häntä jää vaivaamaan. Ei osaa antaa anteeksi tietyn paikan tullen, joten joudun olemaan varovainen siitä mitä sanon, vaikka hänen mukaansa tuskin hän minulle niin paljoa suuttuu kun tuntee minut (olen herkästi suuttuva ja ärsyyntyvä).

Hän on ollut koulukiusattu lapsena ja on ERITTÄIN katkeroitunut siitä. Mielestäni hänen ei tarvitse unohtaa kokemuksiaan mutta ei siinä vihassa ja katkeruudessa nyt enää kannata rypeä. Onneksi on päässyt tässä jo vähän eteenpäin.

Joissain asioissa ihan liian yliherkkä. Ei siis herkkä mieheksi, vaan ihan oikeasti yliherkkä.

Eräänlaiset tappofantasiat ja omasta entisestä väkivaltaisuudesta puhuminen naureskelevaan sävyyn. On lisäksi kertonut, miten hän suunnittee murhia ja että olisi siinä hyvä, koska on niin ovela. Naureskellen ennen kertoi unistaan, joissa hän oli murhannut minut. Kertonut, että voisi tappaa minut helposti (mutta ei halua :----)).

Hän on onneksi päässyt näissä asioissa vähän eteenpäin ja hän tietää, että pidän väkivaltaisuus ja hänen siihen suhtautumista ihan helvetin lapsellisena.

En tiedä jaksanko häntä enää kauaa, mutta meillä on myös kivaa yhdessä, puhuttavaa riittää ja luonteet sopii hyvin yksiin silloin kun hän ei ole katkera/ylihuolehtiva.

Vierailija
52/61 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ole listalla koska jauhat asioista mistä et tiedä mitään. Luuletko oikeasti tuntevasi naiset paremmin kuin he itse?

Vierailija
53/61 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla kokemuksella: joka ikinen mies, joka väittää olevansa (millä tahansa kielellä) "nice guy", ei sitä ole. Oikeasti kivojen tyyppien kun ei tarvi mainostaa tätä ominaisuutta, vaan se tulee esille ihan normaalissa kanssakäymisessä. Samoin miehet, jotka viljelevät termejä kuten "alfamies" ja "jännämies" ovat niitä kaikille naisille katkeroituneita ällötyksiä. Luulevat jäävänsä yksin, koska eivät ole "tarpeeksi rikkaita/jänniä/alfoja", vaikka oikeasti jäävät yksin siksi, että jokainen vastaan tuleva nainen aistii kilometrin päähän tuon katkeran asenteen, jossa naisista ajatellaan kuin vieraasta eläinlajista mihin tarvii tietynlaisen syötin. Tottakai nainen lähtee tuosta kävelemään, ja etsii miehen, joka näkee hänet ihmisenä.

Olen oikeasti livenä törmännyt mieheen, joka oli ensi kohtaamisella ihan kasuaali mukava, mutta seuraavalla kohtaamisella alkoi jo jauhaa, kuinka en ole samanlainen kuin muut naiset, kun muut naiset juoksee rahan ja alfojen perässä ja kuinka naiset yleensä on tosi pinnallisia ja blaa blaa blaa. Nosti minulla kyllä niskavillat pystyyn, että ei tajunnut edes suoraan naiselle puhuessaan sitä, että puheissaan halveksuu ja yleistää kaikkia naisia. Ja sitten ihmettelee, kun naiset eivät kiinnostu. Tuo on kamalin fraasi ikinä tuo "et ole kuin muut naiset", koska se kertoo vain siitä, että tähän päivään mennessä mies ei oikeasti ollut tutustunut useampaan naiseen yksilönä, vaan näkee kaikki naiset samanlaisina. Samalle miehelle oli yllätys, mistä piti ihan kehua minua ääneen, että pystyin pidempään ja syvällisempään keskusteluun, "kun ei naiset yleensä...". Yök! Ei mitään tajua siitä, että yksilöllisyys ja persoonallisuus eivät ole pelkästään miehiin sisäänrakennettuja ominaisuuksia.

Ehkä miehellä oli ollut paljon huonoja kokemuksia, joista teki sitten yleistäviä johtopäätöksiä. Täytyy silti muistaa, että naiset tekee ihan samaa, jopa tässä ketjussa, ja saa vain yläpeukkuja ja hyväksyntää: "Kaikki miehet on sikoja", "mistä löytäis oikeasti kiltin miehen, onko sellaisia?", "lottovoittokin on todennäköisempää kuin löytää oikeasti kiltti mies joka ei ole passiivis-agressiivinen naisvihaaja"..

Tässä ketjussa on juuri sitä samaa yleistämistä ja mustamaalaamista miehiä kohtaan, kuin mistä te itse miehiä haukutte. Pata kattilaa. Tätä ilmiötä varmasti esiintyy jonkun verran sekä miehissä että naisissa, mutta ei silti pitäisi yleistää kumpaankaan suuntaan.

Täytyy muistaa, että aika usein metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Arvosta toista, niin saat arvostusta. Tuosta "kiltistä miehestä" on mielestäni käsitteenä tullut jo haitallinen stereotypia, joka leimaa niitä oikeastikin kilttejä miehiä, joita uskokaa tai älkää, tästä maailmasta kyllä löytyy. Se luo ennakkoluuloja, joihin jotkut uskoo ja se pahimmillaan ohjaa ihmisten käyttäytymistä. Jos esimerkiksi nainen kohtaa ns. oikeasti kiltin miehen, saattaa hän miettiä, "jaahas, onkohan tässä taas sellainen "kiltti mies"?", ja alkaa testailla ja epäillä ja suhtautua väheksyen ja halveksuen, kunnes lopulta saa sen negatiivisen reaktion, jolla voi vahvistaa ennakkoluulonsa. Tässä häviää kaikki. Kestä tahansa ihmisestä saa kyllä negatiivisen reaktion kaivettua, jos niin haluaa, siinä ei ole kiltteydellä osaa eikä arpaa.

Vierailija
54/61 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monelle miehelle mahdottomia vaatimuksia täyttää. Ei ihme, jos luovuttavat jo nuorena.

m41

Vierailija
55/61 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilttimies = skotti ?

Vierailija
56/61 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kootaan tähän listaa siitä, millaiset asiat ärsyttävät eniten jännämiesten vastakohdissa.

Jatkuva ruikutus palstalla ja jargonin kuten jännämies, kilttimies, femakko, uhriutuminen, lompakkoloinen, markkina-arvo jauhaminen, kreikkalaisten aakkosten kylväminen, valitus siitä kun kuka hyvänsä saa vaan hän ei ja että naiset ovat paskoja odottaessaan mieheltä töissäkäyntiä, omillaan toimeen tulemista, kustannusten jakamista ja henkilökohtaisesta hygieniasta huolehtimista.

Vierailija
57/61 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aidosti kiltit miehet ovat ihania. Huomaavaisia, empaattisia ja pitävät naista kuin kukkaa kämmenellä. Minulla on tällainen mies. On vielä hyvännäköinenkin.

Jotkut miehet vaan eivät oikeasti ole kilttejä, vaan he haluavat joko uskotella niin tai sitten ovat sokeita omalle käytökselleen. He saattavat olla katkeria ja vihamielisiäkin, jos naiset eivät kiinnostu heistä.

Tästä mä niin tykkään.Kukapa ei haluaisi puolisokseen ihmistä joka on valmis tekemään kaiken sinun eteesi, mutta sinun ei tarvitse tehdä mitään ihmeellistä hänen eteen.Tähän törmää ainakin ikäluokissa 30-45v.Minä en ole syntynyt pitämään yhtään naista kun kukkaa kämmenellä ja palvomaan maata hänen jalkojensa alla.Olen kyllä syntynyt puhaltamaan siihen yhteiseen hiileen ja pitämään naistani kuin kukkaa kämmenellä, jos siihen on myös hänen tekojensa puolelta tarvetta.

Vierailija
58/61 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokerointivimma

Vierailija
59/61 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ole listalla koska jauhat asioista mistä et tiedä mitään. Luuletko oikeasti tuntevasi naiset paremmin kuin he itse?

Juu, olenhan lukenut av-palstaa jo kauan. Vai ettekö te kirjoitakaan tänne totta? :D

Vierailija
60/61 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ihminen on kiltti, niin miksi pitäisi ärsyyntyä mistään? Jos jännämies = valehteleva ja epäluotettava, itsekäs mulkku, ja kilttimies sellaisen vastakohta, niin en näe mitään mistä pitäisi olla tyytymätön kilttimiehessä. Muut henkiset ongelmat eivät käsittääkseni liity kiltteyteen, kuten mitä täällä on esitetty tai se, ettei ole oikeasti kiltti mutta väittää olevansa. Eikös sellainen ole jo jännämies? Valehteleva paskapää? Uskon, että vain tyypillisillä naisen aivoilla voi vääntää asiat noin vaikeiksi. 

Otan vaihdossa yhden kiltin miehen ja luovutan jännän ja itsekkään helvetin hankalan miehen tilalle. On komee, joten vaihtokaupat varmasti tulee.