Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kostin narsistille

Vierailija
12.02.2016 |

kysyttävää?

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No? Jaa vinkkisi.

Annoin hänen kostaa itse itselleen. Ap

Minä uskon siihen ,että Jumala kostaa jokaiselle tekonsa jälkeen.

Raamattu ei kehota ihmistä kostamaan ,vaan korjaamaan asiat osapuolien kesken ja pysymään Rakkaudessa.

Korjaa sitten ja jaa rakkauttasi ap:lle, äläkä uhoa hänelle tai narsistille jumalan kostoa. Narsistikin muuten käyttää muita ihmisiä kostamaan ja uhoaa, miten muut kostavat, ei hän itse, vaikka tilaaja onkin.

Vierailija
62/89 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras kosto narsistille on se, että lakkaa välittämästä. Ei vastaa puheluihin tai viesteihin. Osoittaa, ettei ole toisesta riippuvainen. Tätä ei todellinen narsisti voi sietää.

Jep ja, kun teet noin ihmiselle, jonka olet kuvitellut narsistiksi (ties miksi) niin tottakai hän on loukkaantunut ja että mitä ihmettä!? :'D

Jos edes kuvittelen jonkun narsistiksi, on ihminen käyttäytynyt minua kohtaan huonosti. Olen vain yhden potentiaalisen narsistin elämässäni tavannut ja hänestä oli pakko päästä eroon ellei halunnut jäädä jumiin siihen ihmiseen.

Samalla tavalla olen toki laittanut välejä poikki myös muuten vain huonosti käyttäytyviin ihmisiin. Ei se iso murhe ole muita loukata, jos he ovat loukanneet minua. Yksi "kaveri" mm veti huutoraivareita julkisilla paikoilla ja käyttäytyi väkivaltaisesti, petti myös poikaystäväänsä, joka mun kaveri -> kaikki kännin piikkiin ja ei mitään vastuuta. Tämä tyyppi ei ollut narsisti, mutta hirveä ihminen kyllä. Saman kaliiberin henkilöitä olen poistanut elämästä ja tällä metodilla sitten myös sen yhden, jota narsistiksi epäilen. Hän myös reagoi hyvin asiaankuuluvalla tavalla, joten ainakin jotain persoonallisuushäiriöpiirteitä löytyi.

Ei tartte olla sylkykuppi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni täysverinen narsisti.Syyttelee 1960 luvulla luvulla tapahtuneista lapsellisesta asioista.Esim. kun ei päässyt peilin eteen ja kuinka piti lämmittää sauna .Syyttelyä vallan ja itsensä korostavaa kehumista.

Vierailija
64/89 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin kanssa ei kannata olla missään tekemissää ikinä. Kun osuu kohdalle, niin ystävälliseti vaan yrittää päästä eroon. 

Vierailija
65/89 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan usko. Ei narsistille pysty kostamaan.

Kyllä voi jos on tarpeeksi älykäs.

Tämän kirjoitti siis Ap

Joka, siis ap, tällä palstalla kirjoittamalla osoittaa ettei ole älykäs. Joten se siitä, juttu on loppuun käsitelty ja voidaan sulkea.

Vierailija
66/89 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vain ja ainoastaan kusettaa. Ei hän kerro yhtään mitään konkreettista asiaa miten kosti narsistille. Pelkkää epämääräistä peilaamista yms, jossa ei ole mitään informaatioarvoa.

Vierailija
67/89 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kosto on jatkaa omaa elämää mahdollisimman normaalisti ja unohtaa narskuli.

Vierailija
68/89 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan nyt yleisesti. Narsistin naamio putoaa tai muu persoonallisuus epävakaus silloin kun asiat eivät mene nopeasti juuri heidän toivomallaan tavalla ja on vaikka pieni viivästys. Jos on raivoa  ns virheestä niin on jo varma luonnehäiriö. Tämä käytös toistuu kaikille muillekkin, ei vain yhdelle. Usein ne jotka ovat etäällä eivätkä tee jotain työtehtävää narsistille, luulevat lähes aina että ...ei se mulle noin käyttäyisi. On varmaa että kyllä he raivoavat kaikille, toki sen raivoamisen jälkeen tulee sana anteeksi, ja taas sama käytös kuitenkin toistuu ja toistuu....ja se kosto. Meillä oli töissä esimies narsisti. Lähin siis. Pääsin näkemään koko näytelmän. Hän teki kaikkensa että muut teki työt! Muut raatoi ja hän kirjoitteli kuinka yhdessä oli tehty työtä. Hän teki max 5%....hän antoi omia tehtäviään muille, esihenkilö simputti. Siis muut teki mainonnan, vei hänen kirjeet,  kuin kuninkaallinen, eli kaikki pikkujutut hän teetätti myös muilla kuten etsi minulle sen ja sen yhteystiedot ...ikäänkuin kaikki edut itselleen. Etäpäivät oli tekemättä yhtään mitään. Tämä tuli ilmi, kun oli jo niin räikeää. Ei tehnyt töitään, eihän narsistir tee, koska he ovat kuninkaita, muut alaisia. Hän otti yhden työntekijän hampaisiin, koska se oli asemansakin mukaan itsenäinen eikä halunnut simputukseen. No, kuitenkin narsisti joutui työilmapiirin selvityksen kautta tiukoille ja tulivselväksi ettei hän tee töitä ja hän erosi. Sekin oli häneltä niin että otti sairaslomia niin paljon kuin sai. Kaikki edut itselleen, ilman mitään häpeää, niin narsisti toimii. Kosto tulikin sitten vasta vuoden päästä yhdelle työntekijälle, oli vielä laittanut tekemättömät työt listaan ja ilmoitti että se työntekijä ei tee töitä. Oikeasti se työntekijä teki tosi paljon, mutta ei tehnyt sitä mistä tuli sitten potkut. Näin narsisti kosti. Narsisti pomon kanssa ei pärjää, jos työtehtävät eivät ole selkeästi ja päivämäärineen paperilla. Ja ne pitää pystyä todistaa tehneensä. Meidän narsisti pomo pyysi yhtä äkkiä yli puoli vuotta sitten tehtyä oheis materiaalia. Ei päätehtävää. Etsi kait jotain tekemätöntä työtä tai sitten käytti  sitä miten joku muu oli tehnyt liian vähän vertailuun. Yllätyksiä ne kyllä keksii, varsinkin kun ovat itse joutuneet lähtemään tms

Eli jos teillä on narsisti pomo, muistakaa tärkeät jutut: hän on oikeasti kylmä, ja hän tekee terveet ihmiset työkyvyttömiksi ja koko työpaikan pelokkaaksi ja  pahantuulisiks, missä vain yritetään selviytyä, ei mitenkään kehittää paikkaa.  Työpaikka tulee menemään kokonaan  nurin, koska tottakai ne yhteistyökumppanit kaikkooaa. ! Tämä tapahtuu noin 1-2 vuoden aikana. Eikä narsistia kiinnosta se pätkääkään, hän on siinä aikana kahminut itselleen rahat, esin tekaistujen kuukausien sairaslomien muodossa, teettänyt omat työnsä muilla, jos on esimies. Narsisti Lähtee pois ja jälkeen jää konkkaan mennyt paikka. Nähty on. Ja ei sitä usko todeksi. Ne työntekijät joita narsisti pystyi kiusaamaan pari vuotta, toipuvat noin vuoden ...jälki on rumaa. Työpaikkakiusaaminen tuli myös ilmi, kun työpsykologi selvitti asiaa. Älkää jääkö, pelastakaa itsenne, ja firma. Usein tarvitaan se työsuojelun puuttuminen, älkää pelätkö. Siellä kyllä on kokemusta ja varmasti tulee narsismi ja kiusaaminen ilmi ja sille nollatoleranssi. 

Vierailija
69/89 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap luulee joko luulee olleensa narsistin kanssa tekemisissä tai sitten ei tunne narsismia. Jos kyse on narsistista ja ap uskottelee nyt hoitaneensa homman, niin väärässä on. Narsisti ei lähteestään luovu, ei unohda.

Kyllä narsistikin voi kyllästyä lähteesen jos lähde ei anna enää mitään tyydytystä.

Tässä vaiheessa narsistilla on jo uusi lähde tai lähteitä valittuna. Ilman näitä narsisti on henkisesti kuollut (on se muutenkin, mutta näiden avulla narsisti pysyy muuten elämässä kiinni). Niin kauan, kun narsistilla jalka nousee, niin kauan sillä on aina jossain joku uusi narsistinen lähde, kiusanteon kohde.

Vierailija
70/89 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras kosto narsistille on se, että lakkaa välittämästä. Ei vastaa puheluihin tai viesteihin. Osoittaa, ettei ole toisesta riippuvainen. Tätä ei todellinen narsisti voi sietää.

Jep ja, kun teet noin ihmiselle, jonka olet kuvitellut narsistiksi (ties miksi) niin tottakai hän on loukkaantunut ja että mitä ihmettä!? :'D

Ok, mutta entä sitten, jos on tehnyt noin ihmiselle, joka ON narsisti?  

Narsistiko on vain loukkaantunut?  Ei, hän on raivoissaan.  Ja tavalla tai toisella kostaa, tai ainakin luulee tekevänsä niin.  Riippuu hänen omasta älykkyystasostaan, miten hän menettelee.  Joka tapauksessa hän tekee jotain.  Jollain lailla yrittää nolata sinut, saattaa sinut kiusalliseen tilanteeseen, haukkua sinut ihmisille, yrittää mitätöidä sinut ja olla muka itse se välinpitämätön, vaikka kaikesta näkee, että ei todellakaan ole.  Varaudu mihin tahansa. Hän voi olla myös vaarallinen.

Minun narsistini yritti tappaa minut.  Koska HÄNTÄ EI JÄTETÄ!!!  Saattoi tietysti olla vain pelottelua, mutta minulle tilanne oli kauhea.  Sivullinen tuli väliin.

Vierailija
71/89 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Vierailija
72/89 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että ap on itse se narsisti.

Nyt alkoi tuntumaan että sinä olet, heti syöttämässä pajunköyttä. Narsistille pystyy antamaan takaisin niin että tämä tuntee sen itsessään, olemalla vain rehellinen ja tietämällä mitä on puhunut, mitä tehnyt, mitä tarkoittanut. Sitten vain saa narsistin sekoamaan valheissaan ja häpäisemään itsensä entisten "tsemppaajiensa" edessä. 

Vierailija
73/89 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi narsisti suolti kaikenlaista uhkailua ja haukkui mitä kauheimmilla nimityksillä. Tiedän, että on haukkunut muille nyt kun ei enää yhteyttä saa. Siinähän haukkuu. Hauhau. 

Vierailija
74/89 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No? Jaa vinkkisi.

Annoin hänen kostaa itse itselleen. Ap

Niin ja parikin kertaa.

Mielenkiintoista. Olen samassa tilanteessa, tai siis haluan päästä työpaikan narsistista eroon. Miten pääsen irti hänen hampaistaan?

Anna narsistin luulla voittaneensa, kohtele häntä hyvin mutta itse tiedät mikä on miehiään/naisiaan ja asetut omassa mielessä hänen yläpuolelleen. Tämä on ainut keino.

Narskut ajattelevat olevansa toisen yläpuolella. - sivulta 

Vierailija
75/89 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

M39 kirjoitti:

Kostit Porvoon mitalla?

Taitaa se kostajakin asua Porvoossa.

Vierailija
76/89 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Aina ei päde. Narsisteista olen lukenut jotka ovat vaikka sytyttäneet talon palamaan missä omat lapset kun vaimo poissa, ihan vain kostoksi. Lapset kuolivat. Nais narsisti otti lapset auton kyytiin, ajoi bussin ohi, kääntyi ja ajoi vauhdilla päin bussia lapset kyydissä, kaikki kolme kuolivat. Miehensä oli matkustajana samaisessa  bussissa, eli koki tragedian ihan livenä. Näitä on suomen surulliset tilastot pullollaan. Paras neuvoni onkin, että kun ei ole vielä niitä lapsia, niin lähtökin on helpompaa, viattomat eivät joudu kärsimään. Emmerdalessa hyvä esimerkki, Belle teki viisaasti tehdessään abortin vaikka surullista sanoa niin.

Vierailija
77/89 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap luulee joko luulee olleensa narsistin kanssa tekemisissä tai sitten ei tunne narsismia. Jos kyse on narsistista ja ap uskottelee nyt hoitaneensa homman, niin väärässä on. Narsisti ei lähteestään luovu, ei unohda.

Kyllä narsistikin voi kyllästyä lähteesen jos lähde ei anna enää mitään tyydytystä.

Kyllästyä- eli kun lähde lakkaa reagoimasta mitenkään. Lähde pysyy narsistin muistissa ja mielessä vuosiakin, lähteelle narsisti palaa ennemmin tai myöhemmin. Lähde voi olla silti edelleenkin reagoimatta, viisasta olisi.

Tämä pitää paikkansa. Jos aikoo pysyä narsistista erossa elämänsä loppuun saakka, niin silloin on myös oltava reagoimatta 

narsistiin elämänsä loppuun saakka. 

Vierailija
78/89 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä pitää paikkansa vain osittain. On myös narsisteja, jotka manipuloivat ottamalla "etäisyyttä". Ap

Joo mun likkakaveri teki tän. On niin henkistynyt ihminen narsistisessa ylemmyydessään. Ei pidä yhteyttä eikä lähde edes kahville. On keittiö psykologian mestari naistenlehtien palstoja luettuaan. Parempi ihminen egon poistettuaan omasta mielestään. Etten sanoisi pimee.

Vierailija
79/89 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin diagnoosin teon kuitenkin ammattilaiselle.

Vierailija
80/89 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aidon naraistin kohdannut ei jää antamaan kostoa, koska on vain tyytyväinen päästessään manipuloinnin ja henkisen ehkä fyysisenkin väkivallan hampaista eroon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi