Kirjauduimme tänään hotelliin, huoneessa likainen lusikka. Valittaisinko? Valittaisitko itse?
Huoneessa siis kahvikupit ja kaksi lusikkaa vieretysten. Toinen lusikka oli puhdas, mutta toinen tahmea molemmin puolin, koveralla puolella kuivunutta kahvia. Valittaisinko, ja miksi valittaisin? Vai pesenkö lusikan vain muina miehinä ja jatkan mukavaa lomaa?
Kommentit (48)
Kiikutin just pariviikkoa sitten kuivuneen omenanrontin respaan, jonka mun vauva löysi huoneen lattialta ja oli juuri tunkemaisillaan sitä suuhunsa. Yöksis. Muuten siistin oloinen hotelli ja huone. Pyysivät anteeksi ja antoivat jonkun 5 euron arvoisen etulippulappusenkin vielä. Jäi tosin käyttämättä, mut olihan se eleenä iha jees.
Vierailija kirjoitti:
Juup. Lisävuodetta laittaessa löytyi lattialta verhon takaa joku tyhjä pilleripakkaus, L-Cet lukee kyljessä. Sisällä tyhjä foliopilleripakkaus.
Joo, ei tämä ole 200 euron arvoinen huone lapsiperheelle.
-ap
Mihin se lisävuode pitää laittaa? Eikö se ollut valmiina?
Likainen lusikka, kuulostaa joltain irstaalta seksiasennolta :)
Vierailija kirjoitti:
Juup. Lisävuodetta laittaessa löytyi lattialta verhon takaa joku tyhjä pilleripakkaus, L-Cet lukee kyljessä. Sisällä tyhjä foliopilleripakkaus.
-ap
Missä hotellissa joutuu laittamaan itse lisävuoteen? :o Siivoojathan sen laittaa valmiiksi.
T. se sama entinen hotellisiivooja
Kun olin kerrossiivoojana, usein vain pyyhkäisin astioita samalla rätillä kuin kaikkea muutakin pöydästä vessanpönttöön ja hanoihin. Sillä liksalla jaksa vaivautua, eikä kukaan tiedä millä mitäkin on pyyhitty. Vajaassa kymmenessä minuutissa ehdi kuin ottaa näkyvimmät sotkut.
Se muuten on 7.5 minuuttia. Oon tehny kerroshoitajan hommia 8 vuotta. Tosiaan samalla rätillä huidotaan monia asioita siellä.. Kaikki ei olekaan niin puhdasta miltä näyttää
http://www.vauva.fi/keskustelu/4385348/ketju/totuus_hotellien_glamouris…
Hotellisiivouksesta on ollut täällä puhetta ennenkin.
Hotelleissa on paljon lemmenlomalaisia. Miettikää mikä määrä spunkkia on petauspatjoissa. Nostakaapa joskus lakanaa ja vilaskaa...
Vierailija kirjoitti:
-ap
Allergialääke.
Kaikesta mikä on pielessä pitää ilmoittaa respaan ihan jo periaatteen vuoksi. Maksat huoneesta paljon, kyllä silloin pitää saada rahalle vastinetta.
Ei tarvitse ottaa ikävää asennetta kuitenkaan. Jos haluaa olla ikävä tai kyseessä isompi juttu, niin otat kuvia ja näytät tai uhkaat laittaa hotelliarviosivustoon. Ennustan, että alkaa tapahtua!
Totta kai valittaisin. Me ollaan reklamoitu asiallisesti aina kun on ollut aihetta ja palkkioksi on saatu ilmaisia yöpymisiä. Eli kannattaa.
Enkä todellakaan alkaisi pesemään hotellihuoneen tahmaisia astioita. Ap:n tapauksessa siivooja on ollut huolimaton ja sillä siisti. Turha syyttää astianpesukonetta, jos ei vaivaudu tarkistamaan lusikoiden puhtautta.
Omenassa kerran kun aloimme laittaa lapsille sänkyjä, oli sängyn alla homeinen puolikas pizza. Ei ole tehnyt mieli olla omenassa sen jälkeen.
Valittaisin. Eri firma tekee hotellisiivouksen, niin hotelli tietää antaa sille firmalle palautetta. Ehkä se on juuri se firma joka laskee huoneen siivoukseen menevän 10 min, 15 minuutin sijaan. Siksi firma voittaa kilpailutuksen toisten ja työntekijöidensä kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Omenassa kerran kun aloimme laittaa lapsille sänkyjä, oli sängyn alla homeinen puolikas pizza. Ei ole tehnyt mieli olla omenassa sen jälkeen.
Kuka ihmeen asiakas tunkee pitsan sängyn alle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kävisin vain respassa vaihtamassa lusikan puhtaaseen. Itse osaan tehdä sen ilman valittamista, osaatko sinä?
Yksi lusikka on kohtuullisen pientä hotellihuoneessa, jos koko huone olisi likainen kävisin huomauttamassa.
=)))))) Käyt respassa vaihtamassa???? Etkö osaa itse pestä lusikkaasi?
Siihen huoneen hintaan kuuluu puhtaat lusikat. Ei kai ole osaamisesta kiinni jos ei tiskaa
Ap, mene sanomaan nyt respaan, että huoneesi siisteystaso ei ole kovin kaksinen ja ota esimerkkeinä tuo lusikka ja lääkepakkaus ja siinä se. Itse olin Vaasassa Radisson Blu-hotellissa pari vuotta takaperin ja huone oli aika karussa kunnossa, sanoin siitä ja sain toisen huoneen.
Spunkkia on myös päiväpeitoissa. Ne pestään kerran vuodessa... Ehkä!,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoneessa siis kahvikupit ja kaksi lusikkaa vieretysten. Toinen lusikka oli puhdas, mutta toinen tahmea molemmin puolin, koveralla puolella kuivunutta kahvia. Valittaisinko, ja miksi valittaisin? Vai pesenkö lusikan vain muina miehinä ja jatkan mukavaa lomaa?
Tää on ihan kuin Zen Cafen lyriikoita :D mä lausun päässäni nää vähän samaan rytmiin kun sen laulun missä lauletaan "...kyyneleitä virtaa vasta alakerrassa.."
OMG en ole pitkään aikaan nauranut näin makeasti!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus ne astiat saattavat jäädä tahraisiksi, vaikka ovat käyneet tiskikoneessa. Kyse ei siis välttämättä ole siitä, etteikö lusikkaa olisi tiskattu. Sinuna en kävisi valittamassa vastaanottoon. Sen sijaan jättäisin asiallisen palautteen huoneeseen, jossa (ilman vittuiluja) huomauttaisin tahraisesta lusikasta. Tämä on ainoa tapa saada palaute menemään perille suoraan siivoojille.
Mitä likaiseen lusikkaan tulee, niin pesisin sen itse, jättäisin käyttämättä tai pyytäisin respasta ylimääräistä lusikkaa lainaan. Mukavaa lomaa!
T. Kerroshoitaja
Joo ei, ilmoita ihan vaan sinne respaan, niin välittävät sieltä tiedon kerroshoidon vastaavalle. Huoneeseen jätetty noottilappu voi lentää roskiin sen jälkeen kun joku siivoja sen löytänyt ja lukenut.
Vierailija kirjoitti:
En valittaisi, mutta annan sulle ap vastaanottovirkalijana vinkin. Vastaanoton takaa löytyy paljon kaikenlaista tavaraa, kuten vedenkeitin, kylpytakkeja, tyynyjä yms tavaraa. Jos huoneestasi ei esim vedenkeitintä löydy, käy pyytää vastaanotosta. Antavat varmasti ja voit keittää huoneessasi kahvia :D
Ei me niitä ilmaiseksi anneta, kuuluvat esim. paremman huoneluokan varusteluihin ja mielestäni epäreilua antaa sitten jollekkin asiakkaalle joka ei niistä maksa. Kun muut varaa ja maksaa huoneen mihin ne kuuluu. Inhottavaa jos tulee joku asiakas vaatimaan ja on "aina saanut ilmaiseksi vedenkeittimen muualla" ja pahoittaa mielensä jos ei anneta. Ja jos antaa "tämän kerran" asiakas haluaa sen aina.
Sen sijaan jos joku on mennyt asiakkaan majoittumisessa pieleen, respasta löytyy paljon kaikenlaista millä voidaan yrittää hyvittää asiaa. Ilmaisista shop-tuotteista ilmaisiin hotelliöihin yms. Pahin on kyllä silloin jos asiakas on niin harmistunut, ettei halua edes jäädä korvausta kuuntelemaan (= asiaa ei voi hyvittää).
Meidänkin hotellissa nuo edut kuuluu paremman tason huoneeseen, mutta kyllä ollaan asiakkaan pillin mukaan yleensä tanssittu. Ei ole asiakkaalle kovin vaikea esim. sanoa, että aikoo herätä aikaisin työskentelemään ja haluaisi keittää kahvit, vaikka oikeasti ei aikaista herätystä olisikaan. Kyllä silloin ollaan annettu. T. tuo jolle vastasit
Kyllä se huoneen siivoukseen käytettävä aika on enemmän kuin 7,5 minuuttia, mutta lyhyt aika silti. Hotellisiivous on raskasta, eikä siivoojat kerkeä taukoja pitämään.