Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjauduimme tänään hotelliin, huoneessa likainen lusikka. Valittaisinko? Valittaisitko itse?

Vierailija
12.02.2016 |

Huoneessa siis kahvikupit ja kaksi lusikkaa vieretysten. Toinen lusikka oli puhdas, mutta toinen tahmea molemmin puolin, koveralla puolella kuivunutta kahvia. Valittaisinko, ja miksi valittaisin? Vai pesenkö lusikan vain muina miehinä ja jatkan mukavaa lomaa?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisin mainita respassa,e ttä huoneessa oli pesemättömiä astioita. Tietävät huomauttaa niitä, joille asia kuuluu.

Kerran olen mennyt valittamaan oikeasti närkästyneenä. Huone oli niin likainen, että sukat menivät mustiksi puolessa tunnissa. Hammastahnamukit olivat tahnsassa. vessassa mustia häpykarvoja. Ihan hirveässä kunnossa koko paikka ja majoituimme kahden vauvan kanssa.Olin niin vihainen, että peruimme koko viikonlopuksi varatun huoneen ja marssimme toiseen hotelliin. En jäänyt kuuntelemaan enkä pyytelemään korvauksia, halusin vain pois koko talosta.

Tämä oli Tampereella.

Vierailija
2/48 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vaan pesisin. Valittamalla sais puhtaan lusikan ja ehkä anteeksi pyynnön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valitan jos on aihetta. Yleensä en itse vaadi korvausta vaan aina hotelli on itse korvannut. Viimeksi valitin Tallinnassa hotellihuoneen hajusta. Tulivat paikalle, nuuhkaisivat, pahoittelivat että huoneessa oli tupakoitu ja siirsivät sviittiin. Nimenomaan Tallinnassa suomalaisille annetaan huonoimmat huoneet, koska suomalaiset valittavat harvemmin kuun muut. Jo kolmasti olen Tallinnassa saanut vaihtaa parempaan huoneeseen ilman korvausta.

Vierailija
4/48 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Matkustettiin satoja kilometrejä kauan odotetulle pidennetylle viikonloppulomalle. Ei tosiaankaan usein lomailla hotellissa yöpyen ja tuo raha on meille iso mikä lomaan menee, mutta se maksettiin vähän ekstraa ja luksusta kaivaten.

Ekstraa ja luksusta ei ole tiskaamattomat astiat kalliissa hotellihuoneessa, ilmaiseksi saan tiskata kotonakin.

Mutta toisaalta...Tämä kauan odotettu loma, sadat matkustuskilometrit ja ihana viikonloppu, täydellinen irtiotto. Yksi pikkuinen pesemätön teelusikkako sen muka pilaa?

Vierailija
5/48 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 4= ap

Vierailija
6/48 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valittaisi, mutta annan sulle ap vastaanottovirkalijana vinkin. Vastaanoton takaa löytyy paljon kaikenlaista tavaraa, kuten vedenkeitin, kylpytakkeja, tyynyjä yms tavaraa. Jos huoneestasi ei esim vedenkeitintä löydy, käy pyytää vastaanotosta. Antavat varmasti ja voit keittää huoneessasi kahvia :D

Vierailija
7/48 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en valittaisi. Ei ole mielestäni iso asia. vastaanotossa saattaisin ohimennen mainita asiasta. Ja jos itteään häiritsee ni eipä se ole iso vaiva pestä.. :)

Vierailija
8/48 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävisin vain respassa vaihtamassa lusikan puhtaaseen. Itse osaan tehdä sen ilman valittamista, osaatko sinä?

Yksi lusikka on kohtuullisen pientä hotellihuoneessa, jos koko huone olisi likainen kävisin huomauttamassa.

Vierailija
9/48 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäisit vaan miten niitä huoneita "siivotaan" kun aikaa on se 7,5 min per huone.

Vierailija
10/48 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävisin vain respassa vaihtamassa lusikan puhtaaseen. Itse osaan tehdä sen ilman valittamista, osaatko sinä?

Yksi lusikka on kohtuullisen pientä hotellihuoneessa, jos koko huone olisi likainen kävisin huomauttamassa.

=)))))) Käyt respassa vaihtamassa???? Etkö osaa itse pestä lusikkaasi?

Vierailija
11/48 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ne astiat saattavat jäädä tahraisiksi, vaikka ovat käyneet tiskikoneessa. Kyse ei siis välttämättä ole siitä, etteikö lusikkaa olisi tiskattu. Sinuna en kävisi valittamassa vastaanottoon. Sen sijaan jättäisin asiallisen palautteen huoneeseen, jossa (ilman vittuiluja) huomauttaisin tahraisesta lusikasta. Tämä on ainoa tapa saada palaute menemään perille suoraan siivoojille.

Mitä likaiseen lusikkaan tulee, niin pesisin sen itse, jättäisin käyttämättä tai pyytäisin respasta ylimääräistä lusikkaa lainaan. Mukavaa lomaa!

T. Kerroshoitaja

Vierailija
12/48 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me varattiin kerran kylpylähotellista allergikkohuone. Illalla päiväpeiton pois oton jälkeen selvisi, että parisängyn toinen puoli oli yltä päältä koirankarvoissa. Ilmeisesti edellisen yöpyjän koira oli siinä viettänyt yönsä, ja siivooja katsonut, että käyttämätön vuode, eikä vaihtanut petivaatteita. En ymmärrä, miksi myytiin allergikkohuoneena. Henki oli ahtaalla sinä yönä. Korvaukseksi saimme yhdet kertakäyttöiset tossut.

Vierailija
13/48 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole valittanut, vaan soittanut huonepalveluun, kertonut asiallisesti tilanteen ja pyytänyt tuomaan puhtaat tilalle.

Vierailija
14/48 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luultavasti valittaisi jos se olisi ainut valittamisen aihe. Vaivaan nähden en kokisi siitä vastaavaa hyötyä, todennäköisesti en tarvitsisi ja käyttäisi lusikkaa joten en tekisi sille mitään.

Vierailija
15/48 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan vaan pesisin. Valittamalla sais puhtaan lusikan ja ehkä anteeksi pyynnön.

"Puhtaan" lusikan. Eli huuhtaistun.

T. entinen hotellisiivooja

Vierailija
16/48 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoneessa siis kahvikupit ja kaksi lusikkaa vieretysten. Toinen lusikka oli puhdas, mutta toinen tahmea molemmin puolin, koveralla puolella kuivunutta kahvia. Valittaisinko, ja miksi valittaisin? Vai pesenkö lusikan vain muina miehinä ja jatkan mukavaa lomaa?

Tää on ihan kuin Zen Cafen lyriikoita :D mä lausun päässäni nää vähän samaan rytmiin kun sen laulun missä lauletaan "...kyyneleitä virtaa vasta alakerrassa.."

Vierailija
17/48 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin keskittyisin lomaan enkä säntäisi kirjoittamaan yhdestä vaivasesta lusikasta av-palstalle :D

Vierailija
18/48 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juup. Lisävuodetta laittaessa löytyi lattialta verhon takaa joku tyhjä pilleripakkaus, L-Cet lukee kyljessä. Sisällä tyhjä foliopilleripakkaus. 

Joo, ei tämä ole 200 euron arvoinen huone lapsiperheelle. 

-ap

Vierailija
19/48 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomessa olen törmännyt paskaisiin hotellihuoneisiin :-(

Pitää valittaa, että hotellit tajuavat että suomalainen ei kaikkea niele. Ajattelevat siis että ihan sama millaista laatua tarjotaan mun suomalainen ei koskaan valita.

Vierailija
20/48 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ne astiat saattavat jäädä tahraisiksi, vaikka ovat käyneet tiskikoneessa. Kyse ei siis välttämättä ole siitä, etteikö lusikkaa olisi tiskattu. Sinuna en kävisi valittamassa vastaanottoon. Sen sijaan jättäisin asiallisen palautteen huoneeseen, jossa (ilman vittuiluja) huomauttaisin tahraisesta lusikasta. Tämä on ainoa tapa saada palaute menemään perille suoraan siivoojille.

Mitä likaiseen lusikkaan tulee, niin pesisin sen itse, jättäisin käyttämättä tai pyytäisin respasta ylimääräistä lusikkaa lainaan. Mukavaa lomaa!

T. Kerroshoitaja

Joo ei, ilmoita ihan vaan sinne respaan, niin välittävät sieltä tiedon kerroshoidon vastaavalle. Huoneeseen jätetty noottilappu voi lentää roskiin sen jälkeen kun joku siivoja sen löytänyt ja lukenut. 

Vierailija kirjoitti:

En valittaisi, mutta annan sulle ap vastaanottovirkalijana vinkin. Vastaanoton takaa löytyy paljon kaikenlaista tavaraa, kuten vedenkeitin, kylpytakkeja, tyynyjä yms tavaraa. Jos huoneestasi ei esim vedenkeitintä löydy, käy pyytää vastaanotosta. Antavat varmasti ja voit keittää huoneessasi kahvia :D

Ei me niitä ilmaiseksi anneta, kuuluvat esim. paremman huoneluokan varusteluihin ja mielestäni epäreilua antaa sitten jollekkin asiakkaalle joka ei niistä maksa. Kun muut varaa ja maksaa huoneen mihin ne kuuluu. Inhottavaa jos tulee joku asiakas vaatimaan ja on "aina saanut ilmaiseksi vedenkeittimen muualla" ja pahoittaa mielensä jos ei anneta. Ja jos antaa "tämän kerran" asiakas haluaa sen aina. 

Sen sijaan jos joku on mennyt asiakkaan majoittumisessa pieleen, respasta löytyy paljon kaikenlaista millä voidaan yrittää hyvittää asiaa. Ilmaisista shop-tuotteista ilmaisiin hotelliöihin yms. Pahin on kyllä silloin jos asiakas on niin harmistunut, ettei halua edes jäädä korvausta kuuntelemaan (= asiaa ei voi hyvittää). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä