Siirrettäskö tuolta osta-ja myy-palstalta keskustelua tänne...
Tarkoitan siellä vaunut ja rattaat myydään osastolta.Jäisi sitten oikeille ilmoituksille tilaa.
Itsekin sinne yhden viestin laitoin ja nyt harmittaa...paisuu jutut aivan älyttömiksi.
Haluaisin oman tarinani kertoa.Myin vastikään omat tuplarattaani noin 350 eurolla, alle vuoden vanhat ja liki käyttämättömät.Meillä jo esikoinen niin iso että en nähnyt enää tarpeelliseksi säilyttää rattaita täällä...en halua säilyttää ulkovarastossa (koska ei ole kunnollista sellaista) ja sisällä vievät tilaa.Kesällä olivat käytössä jonkun verran mutta muuten kyllä niiiiiin huolella ja rakkaudella niitä säilytin ja pidin, että säilyttäisivät arvonsa.Rattaista uutena maksoin 500 e.
Kun jotkut tuolla antoivat tulla tuutin täydeltä hintojen pilvissäolemisesta..Musta tuntuu että nyt kun on siirrytty euroihin, ei jotenki enää osata suhtautua rahaan " oikein" . En jaksa uskoa että nämäkään ihmiset, jos olisivat ostaneet ALLE vuosi sitten IHAN UUDET rattaat vaikkapa just 500 eurolla (joka on markoissa melkein 3000) ,haluaisivat myydä tosta vaan sitten puolella tästä uusien hinnasta, tässä tapauksessa 250 e.Nostakaa käsi ylös joka haluaa!Itse oon tosiaan niin vanhanaikainen että aattelen vielä mummunmarkoissa tavaran arvoa..kummasti lievittää halua useinkin ostaa joku kampe.
Ei kai tuon osta ja myy-palstan tarkoitus oo myydä pilkkahintaan usein todella hyvänkin kuntoista tavaraa..Jokaisen oma asiahan se tietenkin on paljonko tavarasta haluaa ja millä hinnalla sen sitten myy.Ja kaikki varmaankin tietävät paljonko on itsellä varaa johonkin tavaraan laittaa..ja itse en kyllä edes sellaista tavaraa kysele joka on mielestäni liian kallis.
Jep...tässäpä vähän omia ajatuksiani...varmaan yhtä tyhjän kanssa aloittaa tämä keskustelu.Hyvin varovaisesti oon koittanut tässä sanojani asettaa..:) etten tulisi aivan idiootiksi haukuttua.Vaikka samapa se, ei meikämammaa ollenkaan hidasta :)
Kommentit (4)
Olet toki oikeassa siinä, että laatutavarasta, jota on kunnolla kohdeltu ja pidetty, olisi kiva saada vähän rahaakin, mutta tuolla Osta&myy -palstalla on kyllä aika kova pyynti. Eli kaksostenrattaista pyydetään lähes järjestäen 400-500 euroa, vaikka esim. Brio Twinettejä myydään Vaunu-aitassa 419 euroa.
Jaa että mitä siitä? Hulluhan on se, joka maksaa eikä se joka pyytää.
Rattaat käytössä ollessaan ihan oikeasti kuluvat. Tokihan jos niitä on käytetty kolme kertaa ja säilytetty sisällä ja hyvin muutenkin pidetty niin tuntuuhan se oikeudenmukaiselta saada niistä kunnon korvaus. Mutta ainakin kun meillä on ollut rattaat käytössä, niitä on todellakin käytetty: kuljettu kauppaan, puistoon ja lenkille säästä riippumatta, kasattu autoon ja autosta. Kyllähän rattaat sen hyvin kestävät, jos laadukkaat ovat, mutta eivät ne nyt uudenveroisina pysy.
Toisekseen ostajahan ei voi tietää rattaiden historiaa. Kyllähän myyjä voi puhua ihan mitä hyvänsä vaikka totuus olisi mikä. Anteeksi vain, kaikki rehelliset myyjät - tämä ei todellakaan koske kaikkia. Mutta kuten tiedämme, yksi mätä omena tärvelee kaikki korissa olevat omenat...
Jos siis käytetyistä (vaikka vaan vähänkin käytetyistä) pyydetään lähes uuden hintoja, mieluummin sitä hakee itselleen kaupasta uudet täysillä takuilla ja täydellä varmuudella rattaiden historiasta.
Huuto.netissä ihmiset kyllä maksavat ihan mitä hyvänsä aivan tolkuttomasta roskasta - en tajua.
Viimeksi kun nämä hinnat olivat viimeksi tarkastelussa viikko tai kaksi takaperin joku myyjä sanoi, että hän myi tavaraa kohtuuhintaan Vauva-lehden Osta&myy-palstalla eikä aikaakaan, kun sama tuote oli huomattavasti kalliimmalla huuto.netissä.
Ei kai tässäkään voi voittaa? Jos joku haluaa päästä tavaroistaan eroon, niin kai hän sitten viilaa hintaa ellei ostajia löydy. Itselläni se on vain suorastaan periaate, että käytetystä en maksa uuden hintaa.
myynnistä vauvan " osta&myy" palstalla ja suurin osa kyselijöistä oli hinnan kauhistelijoita. Myin 1,5 vuotta vanhat emmaljungan edget hyvillä lisävarusteilla. Uutena maksoin lisävarusteineen niistä n. 900¿ ja jotakuinkin (reilu) puolet sain hinnasta. Tietenkin tuo uusien emmaljungien ostohinta on niin huima, etten edes kuvitellut saavani hintaa, joka olisi lähelläkään uuden hintaa. Kauppaa vaikeutti se, että viime vuoden (2005) malleja sai aika halvalla (?) uutenakin ja niitä oli kaupoissa vielä muutamia jäljellä.
Itselläni ei kuitenkaan ollut varsinaisesti kiire päästä vaunuista eroon, joten aikaa oli odotella. Hiukan kyllä ärsytti nuo sähköpostiini tulleet viestit " korkeintaan 400 euroa maksaisin" . Toisaalta saatoin suositella vilpittömästi ostajille myös uusien hakemista, jos hintaero ei päätä huimaa. Useissa tapauksissa tuo hintaero jäi varusteineen kuitenkin edellisen vuoden mallista huolimatta n. 250-300 euroon ja paperirahaa kai sekin on :). Käytettyjen edgejen ostamisessa on se hyvä puoli, että niissä hinta ei enää laske niin vauhdilla kuin uusissa, joissa lähtöhinta on korkeahko. Muutamia järkeviä tarjouksia vaunuista kuitenkin tuli ja vaunut löysivät uuden omistajan.
Tuplarattaiden tarpeessa haimme myös käytettynä tuplia ja tässä olin ostajan asemassa. Kaksipiippuinen juttu... Minulle tarjottiin brion twinettejä (n. vuoden vanhoja) hintaan 350, uutena nuo kiesit sai hintaan 439e. Itsestäni tuntui ihan järjettömältä, että hintaeroksi jäisi vain n. 90 ¿, uusissa saisi sentään uuden takuun. Monet muutkin tuplarattaat olivat minun silmissä ylihintaisia. En kuitenkaan myyjiä ruvennut mollaamaan, koska myyjähän saa pyytää mitä haluaa ja ostaja tekee päätöksen, ostaako tuotetta vai ei. Toisaalta ratasvalintaani vaikutti se, että halusimme brion uutustuplavaunun ja niitä ei vielä käytettynä tarjolla ollut ja ihan kivan tarjouksen liike antoi uusistakin vaunuista. Ostimme myös kevyiksi rattaiksi yhdelle lapselle brion flexit uutena hintaan 190¿, eipä tullut mieleenkään ostaa käytettyjä 150 eurolla...
Pari vuotta vanhoina, jos noita uusia kamppeita myyn, odotan saavani noin 1/2 ostohinnasta ehkä vähän ylikin.
Summa summarum; jokainen voi ostaaa vaununsa sieltä mistä haluaa (vaikka kaupasta) ja ostaja päättää, onko hinta kohtuuullinen vai ei.
Sain mitä vaunuista pyysin, ja meni vielä ihan tuohon parin kymmenen kilometrin päähän. Elikkä en asu eteläisessä osassa Suomea, täällä tuplarattaita ei saa alle 500 e, tietenkin rempuloita saa, mutta laadukkaita ei.
Minua jotenkin aina välillä sieppaa se, että moni etelässä asuva vinkuu, että kun täältä (etelästä) saa tuon tavaran (mitä milloinkin myyn) siihen ja siihen hintaan. Olen sitten ystävällisesti kehoittanut ostamaan vaatteet sitten sieltä.
Otetaan esimerkki, elikkä Reimatec-talvipuku, täällä on tasan 3 kauppaa, jotka merkkiä myyvät. Suurin alennus heillä oli -30% ja kokoja oli vähän, laitoin myyntiin viime vuoden puvun, hintaan 47 e, ei kulumia tms. koska oli myös Peuhari ja ' rönttäpuku' käytössä. Kas, etelästä tuli viesti, että miten voit pyytää noin kauheaa hintaa, kun paikallisessa kaupassa maksaa saman verran uudet alennuksessa...=/
Ehkei pitäisi ottaa pulttia, mutta kyllä sitä elämää on ihan kehä III ulkopuolellakin=) Kaikilla ei ole samanlaisia mahdollisuuksia päästä ostoksille, eli annettaisko ihmisten laitella niitä hintoja, pudottavat sitten, mikäli ei mene kaupaksi, kiitos;)
Juuri tuon takia olen myynnyt omani Huuto.net kautta
koska siellä ihmiset itse päättävät hinnan ja nuo ilmaiseksi
ottavat / haluavat sitten putoavat automaattisesti kyydistä =O)
Siellä saa viellä hyväkuntoisesta tavarasta/vaatteesta yms.
käyvän hinnan eikä tarvitse tinkiä ja tehdä kauppaa viikko
tolkulla =D