Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylireagoinko? (Parisuhteesta)

mustasukkainen
12.02.2016 |

Mietin tätä asiaa aina välillä ja sitten se alkaa vaivata. Jos annan olla enkä jää pohtimaan niin saan oltua, mutta jos yhtään enempää uhraan tälle niin se alkaa vaivaamaan.

Eli olemme miehen kanssa seurustelleet vajaa 1,5vuotta. Asumme yhdessä. Olen aivan äärettömän onnellinen enkä voisi kuvitella rakastavani ketään enempää. Enkä yhtään epäile etteikö miehen tunteet olisi samat. Hän on se puuttuva palanen mikä mun elämästä on uupunut ja tahdon antaa tälle suhteelle ihan kaikkeni, jotta saamme olla yhdessä onnellisina.

Mutta koska ei olla mitään teinejä niin molemmilla on menneisyytensä. Mies joutuu työnsä takia olemaan tekemisissä entisen naisystävänsä kanssa, jonka kanssa hänellä on ollut lyhyt suhde muutama vuosi sitten. Opettelin suhteemme alussa hyväksymään sen, että mies väkisinkin näkee tätä naista ja on häneen yhteydessä. Alussa tosin pitivät tiivimpääkin yhteyttä ja juttelivat enemmänkin ystävinä eikä mitään työjuttuja siis. Siitä kävimme pitkät keskustelut moneen otteeseen,kun olin seota välillä mustasukkaisuudesta. Mutta olen pakottanut itseni hyväksymään sen, että mies joutuu olemaan tekemisissä hänen kanssa.

Enkä missään nimessä yhtään epäile, että mies edes tahtoisi virittää tähän naiseen mitään. Siitä ei ole kyse. Mutta mustasukkainen olen, vaikka tiedän ettei mitään heidän välillään tapahdu.

Mutta miehellä on tapana puhua tästä naisesta tyyliin "soitin tänään taas prinsessalle" tai joskus vastaa hänelle puhelimeen minun kuullen "no mitä kulta" tai sitten käyttää naisesta lempinimeä (tyyliin Mari = Marjuska).

Mies verhoaa sen vitsailuun ja siihen, että "no kaikki sitä sanoo prinsessaksi siellä".

Ylireagoinko siis? Kun en halua mitään kärhämää tästä enkä halua olla mikään pikkumainen ämmä, joka valittaa ja hallitsee ja puuttuu kaikkeen. Mutta silti... minä vain loukkaannun, kun kuulen miehen vastaavan puhelimeen että "no hei kulta" ja vaikka samalla virnuilee minulle odottaen reaktiotani ja antaen ymmärtää, että kyseessä on vitsi.

Olen yrittänyt sanoa, että ei hänkään varmaan tykkäisi, jos minä "kullittelisin" tai "muruttelisin" jotain toista miestä tai etenkin jotain miestä, jota olen joskus rakastanut.

Niin, että kommentoikaa nyt te muut, että olenko vain sekopää ja ärsyttävä ja hallitseva mustasukkainen ämmä vai onko tästä edes rahtunen oikeutettua loukkaantumista.

Ja edelleen korostan, että en siis epäile miestä mistään uskottomuudesta tai edes siitä, että ajattelisi tätä naista siinä mielessä enää. Minä tiedän ja tunnen sen, että mies rakastaa minua ja vain minua. Eli ei tarvi haukkua miksikään pettäjämulkuksi nyt tässä ketjussa sitten ketään.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennenkun teet enää mitään, ignooraa tilanne hetkeksi. Mene ihan kunnolla itseesi ja tee selväksi, että mustasukkaisuus on aina omien korvien välissä ja ellet usko pettämistä, itse mustasukkaisuus on sinun ongelmasi. Tämän jälkeen istut rauhassa alas miehen kanssa ja selität että et ole mustasukkainen ja tiedät ettei sinun tarvitse pelätä teidän suhteen kaatumista komansien osapuolten vuoksi. MUTTA, tapa millä hän puhuu exälleen ja exästään on loukkaavaa ja epäkunnioittavaa (koska sitä se on). Tuollaista läppää heitetään yhteisten ystävien kanssa jos ollenkaan. Ongelmahan on siinä, että jos mun mies kutsuisi minulle tuntematonta naista kullaksi tai prinsessaksi, niin mies halventaisi minua ulkopuolisille, tai vähättelisi minun arvoani.

Siltikään ongelma ei ole mitenkään massiivinen ja voisin jatkaa suhdetta, joka kerta kuitenkin selkeästi ilmaisten että mielestäni kyseessä on mauton ja tyhmä läppä.

Joo ei tässä ole kyse mistään suuresta ongelmasta. Lähinnä vain juuri se, että kun en mieti niin asia ei vaivaa minua. Mutta joka kerta, kun mies puhuu näitä "kullitteluja" niin se särähtää korvaan ja loukkaa, vaikka kuinka suu hymyilisikin. Ja sitten taas tullaan siihen, että ei ole yhtään parempi se, että mies jatkaisi sitä ja minä vain en tietäisi siitä, jos hän ei kertoisi. Koska tosiaan juuri tuo, että mitä ihmettä muut ihmiset miettii. Eikö jumalauta tämä nainenkin voi sanoa, että käsittääkseni en ole sinun kultasi vaan se on tuolla muualla. Mutta ei varmasti sano, koska se on hauska läppä. 

Vierailija
22/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla on omituinen huumorintaju tai erikoinen tapa puhutella toisia ihmisiä. Tiedän kyllä ihmisiä jotka muruttelevat ja beibettelevät ihmisiä tarkoittamatta sillä mitään. Mutta tuossa miehesi tapauksessa loukkaantuisin ehkä enemmän siitä, ettei reagoi siihen että olet selkeästi ilmaissut kantasi ja tunteesi asian suhteen. Musta on tosi tympeetä jos mun mies TIETÄÄ että mulla on paha mieli eikä tee asialle mitään vaikka voisi. 

Kuulostaa, niinkuin joku jo yllä mainitsikin, että miehellä on huono itsetunto naisten kanssa ja yrittää jotenkin saada kolmiodraama -asetelmaa aikaiseksi tilanteeseen jossa sitä ei oikeasti ole. Ehkä hän kaipaa jännitystä, pientä arjen draamaa? 

Puhut kovasti siitä miten tärkeä mies on sinulle ja miten tahdot antaa kaikkesi suhteelle jne. Ehkä auttaisi jos et olisi ihan niin "varma nakki" miehelle. Pientä salaperäisyyttä peliin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joten viesti on minulle se, että olenko minä se, joka vie toiselta ihmiseltä sen ainoan keskustelukaverin, jolle kertoa ongelmistaan."

Ethän se sinä ole, mies itse tekee päätökset omasta elämästään. Mutta koska hän on mennyt uuteen suhteeseen, niin se on jo valinta sen puoleen, että tällä Marilla ei ole ainoaa keskustelukaveria enää sillä lailla, kuin jos mies olisi halunnut pysyä keskustelukaverina (=sitoutumattomana).

Haistan uhriutumista sinussa, ap, ja mies vain käyttää sitä hyväkseen. Jo se, että sanot koko ajan, että miehen pitää saada olla ja mennä on minusta väärin. Miksi pitää saada? En ole minä mustasukkainen, mutta rajoitan kyllä miesystävääni SIKSI, että minusta se ei vain kuulu parisuhteesen, että toinen haluaa sellaista mitä mä en halua. Ystävät hyväksyn, mutta EN mitään vispilänkaupoilta vaikuttavaakaan.

Jos minä olen liian rajoittava niin se toinen on hyvä ja lähtee, ovi on tuossa. Ei ole ollut tästä ongelmia, koska en tapaa miehiä, joita kiinnostaisi "kokeilla" mua tuossa.

Vierailija
24/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustasukkainen kirjoitti:

Mies myös usein selitti sitä heidän ystävyyttään ja keskusteluja sillä,että tällä naisella ei ole ketään muuta kenelle puhua. Ja että tämä nainen on tosi huono avautumaan asioistaan, mutta että mieheni kanssa hän on puinut "aivan kaiken elämästään" läpi ja mieheni on ainoa kelle hän näistä voi puhua. Joten viesti on minulle se, että olenko minä se, joka vie toiselta ihmiseltä sen ainoan keskustelukaverin, jolle kertoa ongelmistaan. 

En siis tiedä miten tähän suhtautua. Olenko tosiaan joku bitch, joka vain mustasukkaisuutta ja vittumaisuutta kieltää tälläistä ja jokaisen tulisi ymmärtää miten tärkeä tämä ystävyys on tälle naiselle. Tosin siis eivät he kaiketi enää niin paljon keskenään keskustele mitä yhdessä vaiheessa. Lähinnä tämä "kullittelu" on nyt se mikä minua aika ajoin vaivaa.

Sulla on selvästi itsetunnossa jotain häikkää. Et sä mikään bitch ole, jos vedät rajat törkeälle käytökselle. Ja miksi pelkäät aiheuttavasi riitaa? Kyllä riidellä saa, jos on syytä. Varsinkin jos toinen kohtelee sua epäkunnioittavasti ja härnää sinua. Olet mustasukkainen tai et, ihan sama, mutta miksi ihmeessä annat miehen kohdella sua noin? Jos sillä exällä ei ole muita kavereita, olkoon se hänen ongelmansa, ei sun ja sun miehen. Vaatii sinulta vähän selkärankaa, mutta eiköhän olisi aika sanoa miehelle että nyt saa riittää, ja puhelut exän kanssa saa loppua. Töissä nähköön toisiaan jos on pakko, mutta mitään kulta- tai prinsessapuheluita ei tarvitse sun nenän edessä soitella.

Ja sitten kun olet selvittänyt tämän tilanteen, mieti uudestaan että onko sun mies niin hieno ihminen kuin mitä olet ajatellut?

Vierailija
25/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään mieheltäni sietäisi muiden naisten "kullittelua" ja mieluummin toivoisin mieheni kutsuvan minua prinseksi. Toisaalta jos naisen lempinimi työpaikalla on prinsessa, niin kyseessä saattaa olla yleisesti käytetty lempinimi, joka ei ole miehesi keksimä hellittelynimi ex-tyttöystävälleen. Työpaikalla siis kaikki muutkin miehet  ( ja naiset ) saattavat kutsua häntä prinsessaksi ilman että siihen liittyy mitään henkilökohtaista.

Jos olisin sinä, niin keskustelisin mieheni kanssa siitä miten parisuhteessa elävän on sopivaa puhua toisista naisista. Joskus on hyvä pakottaa toinen asettumaan omaan asemaan ja tosiaan on hyvä kysellä miten hänen mielestään sinun on sopivaa puhua muille miehille. Kyllä hän varmaan vähän ihmettelisi, jos alkaisit kutsumaan vaikka yhteisiä miespuolisia tuttavianne kullaksi ja muruksi. 

Joskus jotkut miehet saattavat olla ajattelemattomuuttaan hieman moukkia ja ovat mielestään hauskoja, vaikka oikeasti pahoittavat toisen mielen. Valittamisen ja kiukuttelun sijaan voisit vain kylmänrauhallisesti ilmoittaa, että sinä olet hänen kultansa ja toisten naisten kullittelu on epäkunnioittavaa sinua kohtaan. Olen huomannut, että usein miehille menee selkeät suoraviivaiset jopa hieman tunnekylmät viestit perille paremmin kuin epämääräiset vihjailut, valitus ja rivien välistä puhuminen. Jos sanot selkeästi että sinua loukkaa toisten naisten kullittelu ja jos miehesi jatkaa sitä edelleen, niin hän on kyllä todellinen moukka. 

Voi olla että miehesi ei tarkoita pahaa, mutta hieman nauttii siitä että olet mustasukkainen. Ehkä hän ajattelee pienen mustasukkaisuuden ylläpitävän pientä kipinää välillänne, vaikka todellisuudessa se on vain suhdettanne häiritsevä tekijä. Ihmisillä on joskus kummallinen taipumus nauttia siitä, että joku on hieman mustasukkainen. Se saa tuntemaan itsensä tärkeäksi ja näin helposti myös ajattelee, että saa toisen tekemään enemmän töitä itsensä eteen, koska muutoin pelkää toisen olevan alttiimpi muille houkutuksille. Sinun ei välttämättä tarvitse sanoa miehellesi olevasi mustasukkainen, vaan voit puhua kunnioituksesta ja siitä että hänen tapansa puhua toiselle naiselle ei ole kunnioittavaa sinua kohtaan.

Vierailija
26/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ap, tuo yksi sen hyvin sanoikin, sä oot miehelle varma nakki! Miksi? Suoraan sanoen jos mä olisin mies, niin kyllä mäkin vedättäisin sua, varmaa tyhmää nakkia, saisin seksiä ja vikitellä muitakin, ja sä vain sanoisit, että mun täytyy saada, koska et halua rajoittaa!

Hienoa. Sit kun sä lopulta kyllästytkin ja haluat rajoittaa, siirtyisin seuraavaan böönaan.

Näetkö ap? Ehkei mies ole tunnetasolla kovin sitoutunut ja sä et halua nähdä sitä, koska jokin muu miehessä viekottaa. Harmi :(

Vierailija
27/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennenkun teet enää mitään, ignooraa tilanne hetkeksi. Mene ihan kunnolla itseesi ja tee selväksi, että mustasukkaisuus on aina omien korvien välissä ja ellet usko pettämistä, itse mustasukkaisuus on sinun ongelmasi. Tämän jälkeen istut rauhassa alas miehen kanssa ja selität että et ole mustasukkainen ja tiedät ettei sinun tarvitse pelätä teidän suhteen kaatumista komansien osapuolten vuoksi. MUTTA, tapa millä hän puhuu exälleen ja exästään on loukkaavaa ja epäkunnioittavaa (koska sitä se on). Tuollaista läppää heitetään yhteisten ystävien kanssa jos ollenkaan. Ongelmahan on siinä, että jos mun mies kutsuisi minulle tuntematonta naista kullaksi tai prinsessaksi, niin mies halventaisi minua ulkopuolisille, tai vähättelisi minun arvoani.

Siltikään ongelma ei ole mitenkään massiivinen ja voisin jatkaa suhdetta, joka kerta kuitenkin selkeästi ilmaisten että mielestäni kyseessä on mauton ja tyhmä läppä.

Joo ei tässä ole kyse mistään suuresta ongelmasta. Lähinnä vain juuri se, että kun en mieti niin asia ei vaivaa minua. Mutta joka kerta, kun mies puhuu näitä "kullitteluja" niin se särähtää korvaan ja loukkaa, vaikka kuinka suu hymyilisikin. Ja sitten taas tullaan siihen, että ei ole yhtään parempi se, että mies jatkaisi sitä ja minä vain en tietäisi siitä, jos hän ei kertoisi. Koska tosiaan juuri tuo, että mitä ihmettä muut ihmiset miettii. Eikö jumalauta tämä nainenkin voi sanoa, että käsittääkseni en ole sinun kultasi vaan se on tuolla muualla. Mutta ei varmasti sano, koska se on hauska läppä. 

Joo, eikä sano, koska onhan se imartelevaa, että mies sieltä sinun viereltäsi edelleen haluaa pitää häntä arvossaan niin että kutsuu kullakseen. Että vaikkei enää haluaisi miehen kanssa ollakaan, niin ihailu on aina tervetullutta. Mikä läppä? Totta toinen puoli. Saattaa se nainen kokea ja nautiskellen ajatella.

Vierailija
28/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastava ihminen ei kiusaa puolisoaan tuolla lailla. Ei todellakaan. Eipä tuohon muuta voi sanoa.

Vierailija
29/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies selvästi on nyt "pehmittämässä" apta. Mies kohtelee häntä huonosti, ja sitten syyllistää ap:ta siitä että hän ei pidä huonosta kohtelusta. Pehmittäminen on jo hyvällä mallilla, kun ap välttää "riitelyä" (huom puoliensa pitäminen EI ole riitelyä, eikä yhteisten pelisääntöjen sopiminen), ja epäilee olevansa mustasukkainen narttu. Miehen suunnitelma toteutuu siis juuri niinkuin hän on aikonutkin.

Kun ap:hen on nyt istutettu ajatus että HÄN on itse vain vainoharhainen ja vaatii liikaa, voi mies pikkuhiljaa lisätä halventavaa ja alistavaa käytöstään, ja ap vain suistuu pidemmälle manipulaation suohon. Hänhän oli "turhaan mustasukkainenkin ja aina riitelemässä", niin tottakai mies saa tehdä sitä ja tätä, ettei ap vaan osoittautuisi vielä enemmän vainoharhaiseksi mäkättäjäksi. Todellisuudentaju alkaa hämärtyä koko ajan enemmän ja enemmän, kun mies saa apn uskomaan että vika on aina ap:ssa, ei miehen toiminnassa. Ja esim. että on normaalia käyttää henkistä väkivaltaa, ja jos siitä pahoittaa mielensä, on vain herkkänahkainen ja huumorintajuton akka.

Suosittelen HYVIN vahvasti suurta pidättäytymistä tuossa suhteessa. Jos miehelle on ihan ok aiheuttaa tietoisesti kumppanilleen pahaa mieltä ja sen jälkeen syyttää siitä KUMPPANIA, on jotain pahasti pielessä. 

Vierailija
30/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustasukkaisuus on vaikea tunne. On epäloogista olla mustasukkainen menneistä suhteista, koska nehän eivät olisi menneitä mikäli niitä olisi haluttu jatkaa.

Tyhmin päättelyketju vähään aikaan. Ihan kuin kaikki suhteet päättyisivät yhteisymmärryksessä ja et olisi ikinä kuullut sanontaa "vanha suola janottaa". Kannattaisiko pyrkiä havannoimaan maailmaa rehellisesti?

Vierailija
31/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vähän sellainen olo tuosta, että se "Mari" on töissä jollain miesvaltaisella työpaikalla ja muut työntekijät eivät ota häntä tosissaan. Työpaikan miehet kutsuvat häntä prinsessaksi ja v***uilevat vastaamalla hänelle puhelimeen: "Hei kulta!" 

Joka tapauksessa tuo on väärin ap:ta kohtaan ja mahdollisesti myös sitä "Maria" kohtaan, jos on kyse työpaikkakiusaamisesta.

Vierailija
32/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä vain juuri se, että kun en mieti niin asia ei vaivaa minua. Mutta joka kerta, kun mies puhuu näitä "kullitteluja" niin se särähtää korvaan ja loukkaa, vaikka kuinka suu hymyilisikin.

Miksi sun pitää hymyillä, vaikka tuntuu pahalta?

Mieti sitä ihan oikeasti. Millainen on suhde, jossa pitää esittää että asia on ok, vaikka sisällä sattuu? Millaisessa suhteessa tunteensa joutuu piilottamaan?

Vierailija
33/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies myös usein selitti sitä heidän ystävyyttään ja keskusteluja sillä,että tällä naisella ei ole ketään muuta kenelle puhua. Ja että tämä nainen on tosi huono avautumaan asioistaan, mutta että mieheni kanssa hän on puinut "aivan kaiken elämästään" läpi ja mieheni on ainoa kelle hän näistä voi puhua. Joten viesti on minulle se, että olenko minä se, joka vie toiselta ihmiseltä sen ainoan keskustelukaverin, jolle kertoa ongelmistaan. 

En siis tiedä miten tähän suhtautua. Olenko tosiaan joku bitch, joka vain mustasukkaisuutta ja vittumaisuutta kieltää tälläistä ja jokaisen tulisi ymmärtää miten tärkeä tämä ystävyys on tälle naiselle. Tosin siis eivät he kaiketi enää niin paljon keskenään keskustele mitä yhdessä vaiheessa. Lähinnä tämä "kullittelu" on nyt se mikä minua aika ajoin vaivaa.

Luulisi miehesi kykenevän ex-naisystävänsä kanssa ystävyyteen ja keskusteluun ilman että kutsuu häntä kullaksi tai prinsessaksi. Tuskin se hänestä huonompaa ystävää tai kuuntelijaa tekee, koska harvoin sitä muitakaan ystäviä ja tuttavia puhuttelee hellittelyimillä. 

Seuraavaksi kun mies kutsuu tätä naista kullaksi, niin totea  että " tässä on nyt ilmeisesti sattunut jokin väärinkäsitys, sillä minä luulin olevani sinun kultasi " ( tai prinsessasi ) ja katso meneekö viesti perille.

Vierailija
34/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies selvästi on nyt "pehmittämässä" apta. Mies kohtelee häntä huonosti, ja sitten syyllistää ap:ta siitä että hän ei pidä huonosta kohtelusta. Pehmittäminen on jo hyvällä mallilla, kun ap välttää "riitelyä" (huom puoliensa pitäminen EI ole riitelyä, eikä yhteisten pelisääntöjen sopiminen), ja epäilee olevansa mustasukkainen narttu. Miehen suunnitelma toteutuu siis juuri niinkuin hän on aikonutkin.

Kun ap:hen on nyt istutettu ajatus että HÄN on itse vain vainoharhainen ja vaatii liikaa, voi mies pikkuhiljaa lisätä halventavaa ja alistavaa käytöstään, ja ap vain suistuu pidemmälle manipulaation suohon. Hänhän oli "turhaan mustasukkainenkin ja aina riitelemässä", niin tottakai mies saa tehdä sitä ja tätä, ettei ap vaan osoittautuisi vielä enemmän vainoharhaiseksi mäkättäjäksi. Todellisuudentaju alkaa hämärtyä koko ajan enemmän ja enemmän, kun mies saa apn uskomaan että vika on aina ap:ssa, ei miehen toiminnassa. Ja esim. että on normaalia käyttää henkistä väkivaltaa, ja jos siitä pahoittaa mielensä, on vain herkkänahkainen ja huumorintajuton akka.

Suosittelen HYVIN vahvasti suurta pidättäytymistä tuossa suhteessa. Jos miehelle on ihan ok aiheuttaa tietoisesti kumppanilleen pahaa mieltä ja sen jälkeen syyttää siitä KUMPPANIA, on jotain pahasti pielessä. 

No tämä nyt on täysin kärjistettyä ja liioiteltua. Muutenkin nuo miehen jutut kaikkineen on vähentynyt vuodessa, mutta nyt on taas särähtänyt korvaan nämä useammankin kerran. Mutta ei siitä nyt tuollaista draamaa tarvi vääntää sentään.

Vierailija
35/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi niin pitkälle meneviä päätelmiä että mies ei sinua rakasta, jos käyttäytyy noin. Toiset vaan on hölmöjä ja käyttäytyvät niin. Ehkä mieskin on epävarma ja häntä pelottaa olla sinuun kiintynyt, ja tämä ilmenee töröilynä ja sinun tölvimisenä. Ehkä hänen itsetuntoaan hivelee nähdä että herättää sinussa voimakkaita tunteita. 

Tuosta toisen naisen ainoan keskustelukumppanin viemisestä: Hah! Mitä hemmettiä? Jos mies on niin hemmetin huolestunut siitä että sinä ehkä yrität estää häntä olemasta kuunteleva korva tuolle naiselle, niin miksi ihmeessä sitten ärsyttäisi sinua tieten tahtoen kullitteluillaan? Mies joka vilpittömästi haluaa vain ajatella kaikkien parasta ja olla toiselle tärkeä ystävä, varmasti välttäisi turhia konflikteja. 

Vierailija
36/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä nyt on täysin kärjistettyä ja liioiteltua. Muutenkin nuo miehen jutut kaikkineen on vähentynyt vuodessa, mutta nyt on taas särähtänyt korvaan nämä useammankin kerran. Mutta ei siitä nyt tuollaista draamaa tarvi vääntää sentään.

Eli mies EI kutsu exäänsä tahallaan kullaksi ja prinsessaksi, ja katso sinua samalla virnuillen? Hän EI syytä sinua vainoharhaiseksi ja mustasukkaiseksi, eikä syyllistä sinua siitä että olet kieltämässä syväkeskustelut exän kanssa? Hän EI ole saanut sinua luulemaan että on turhaa riitelyä yrittää pitää kiinni täysin normaaleista parisuhteen rajoista?

Sitten ilmeisesti valehtelit koko alkuketjun, eikä mitään ongelmaa ole...

Vierailija
37/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustasukkaisuus on vaikea tunne. On epäloogista olla mustasukkainen menneistä suhteista, koska nehän eivät olisi menneitä mikäli niitä olisi haluttu jatkaa.

Tyhmin päättelyketju vähään aikaan. Ihan kuin kaikki suhteet päättyisivät yhteisymmärryksessä ja et olisi ikinä kuullut sanontaa "vanha suola janottaa". Kannattaisiko pyrkiä havannoimaan maailmaa rehellisesti?

Kiitos terävästä palautteestasi ;-D

Vierailija
38/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä vain juuri se, että kun en mieti niin asia ei vaivaa minua. Mutta joka kerta, kun mies puhuu näitä "kullitteluja" niin se särähtää korvaan ja loukkaa, vaikka kuinka suu hymyilisikin.

Miksi sun pitää hymyillä, vaikka tuntuu pahalta?

Mieti sitä ihan oikeasti. Millainen on suhde, jossa pitää esittää että asia on ok, vaikka sisällä sattuu? Millaisessa suhteessa tunteensa joutuu piilottamaan?

En minä tunteitani joudu piilottamaan, mutta tästä on vain tullut asia, kun olen saanut mieheltä sen viestin että hän voi hyvin pitää yhteyttä tähän naiseen, koska hän ei tahdo tästä mitään eikä ole mitään tunteita ja vain ystävyyttä ja että millainen ihminen minä olen jos kiellän joltain ihmiseltä hänen ainoan keskustelukumppanin.

Mutta edelleen tosiaan tämä keskustelujuttu ei ollut se ongelma nyt, koska mielestäni se on loppunut. Tai ainakin itse elän siinä käsityksessä, että näitä keskusteluja ei enää olisi ollut. 

Ja mies kertoi kyllä tarkkaan mistä olivat jutelleet ja sanoi kertovansa ne, jotta minä huomaan ettei heidän jutuissaan ole mitään erityistä ja että keskustelevat vain tämän naisen asioista/ongelmista ja mies nyt vain sattuu olemaan ainoa kelle osaa ja voi puhua. 

Niin että tästä syystä on ajauduttu tähän. Ja mies tosiaan varmasti ajattelee, että tilanne on ihan tavallinen ja normaali eikä siinä ole mitään kummaa, kun kerran mitään tunteitakaan ei ole. Uskon oikeasti, että hän ihan rehellisesti ajattelee niin ettei siinä voi olla mitään kummallista ja minua häiritsevää.

Vierailija
39/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi rakastaa useampaa naista samaan aikaan,se on aivan normaalia.

Vierailija
40/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin jo, (ja tiedän: olen lapsellinen!) alkanut puhumaan pehmoisesti jostain omaan elämääni kuuluvasta miehestä. Sivunmennen mainitsisin "Adoniksen" olleen myös paikalla jossain, tai ihmettelisin silmät tuikkien miten val-ta-van vahva/komea/älykäs joku toinen mies on. Sitten olet toooosiiii hämmästynyt jos miesnostaa äläkän. Kun vitsi-vitsi ja ootte vaan kavereita ja etkös läppää ymmärrä? ;D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi