Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylireagoinko? (Parisuhteesta)

mustasukkainen
12.02.2016 |

Mietin tätä asiaa aina välillä ja sitten se alkaa vaivata. Jos annan olla enkä jää pohtimaan niin saan oltua, mutta jos yhtään enempää uhraan tälle niin se alkaa vaivaamaan.

Eli olemme miehen kanssa seurustelleet vajaa 1,5vuotta. Asumme yhdessä. Olen aivan äärettömän onnellinen enkä voisi kuvitella rakastavani ketään enempää. Enkä yhtään epäile etteikö miehen tunteet olisi samat. Hän on se puuttuva palanen mikä mun elämästä on uupunut ja tahdon antaa tälle suhteelle ihan kaikkeni, jotta saamme olla yhdessä onnellisina.

Mutta koska ei olla mitään teinejä niin molemmilla on menneisyytensä. Mies joutuu työnsä takia olemaan tekemisissä entisen naisystävänsä kanssa, jonka kanssa hänellä on ollut lyhyt suhde muutama vuosi sitten. Opettelin suhteemme alussa hyväksymään sen, että mies väkisinkin näkee tätä naista ja on häneen yhteydessä. Alussa tosin pitivät tiivimpääkin yhteyttä ja juttelivat enemmänkin ystävinä eikä mitään työjuttuja siis. Siitä kävimme pitkät keskustelut moneen otteeseen,kun olin seota välillä mustasukkaisuudesta. Mutta olen pakottanut itseni hyväksymään sen, että mies joutuu olemaan tekemisissä hänen kanssa.

Enkä missään nimessä yhtään epäile, että mies edes tahtoisi virittää tähän naiseen mitään. Siitä ei ole kyse. Mutta mustasukkainen olen, vaikka tiedän ettei mitään heidän välillään tapahdu.

Mutta miehellä on tapana puhua tästä naisesta tyyliin "soitin tänään taas prinsessalle" tai joskus vastaa hänelle puhelimeen minun kuullen "no mitä kulta" tai sitten käyttää naisesta lempinimeä (tyyliin Mari = Marjuska).

Mies verhoaa sen vitsailuun ja siihen, että "no kaikki sitä sanoo prinsessaksi siellä".

Ylireagoinko siis? Kun en halua mitään kärhämää tästä enkä halua olla mikään pikkumainen ämmä, joka valittaa ja hallitsee ja puuttuu kaikkeen. Mutta silti... minä vain loukkaannun, kun kuulen miehen vastaavan puhelimeen että "no hei kulta" ja vaikka samalla virnuilee minulle odottaen reaktiotani ja antaen ymmärtää, että kyseessä on vitsi.

Olen yrittänyt sanoa, että ei hänkään varmaan tykkäisi, jos minä "kullittelisin" tai "muruttelisin" jotain toista miestä tai etenkin jotain miestä, jota olen joskus rakastanut.

Niin, että kommentoikaa nyt te muut, että olenko vain sekopää ja ärsyttävä ja hallitseva mustasukkainen ämmä vai onko tästä edes rahtunen oikeutettua loukkaantumista.

Ja edelleen korostan, että en siis epäile miestä mistään uskottomuudesta tai edes siitä, että ajattelisi tätä naista siinä mielessä enää. Minä tiedän ja tunnen sen, että mies rakastaa minua ja vain minua. Eli ei tarvi haukkua miksikään pettäjämulkuksi nyt tässä ketjussa sitten ketään.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa toimintaa mieheltäsi, tuo exän kullittelu.

Vierailija
2/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olet oikeutetusti loukkaantunut. Itse en ainakaan kestäisi tilannetta. En ymmärrä, miksi sitoutuneen ihmisen pitäisi puhua muista kuin puolisostaan noin, varsinkin jos tietää sen loukkaavaan puolisoaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut mieheni kanssa 20 vuotta enkä ole mustasukkainen, mutta silti en todellakaan hyväksyisi tuollaista.

Mun mielestä todella outoa. Ei exiä kullitella ja kutsuta prinsessaksi.

Kiusaako miehesi sua tahallaan? Haluaa sut mustasukkaiseksi. Mä keskustelisin asiasta muutaman kerran ja jos mies ei lopettaisi tapaa, niin en tosiaan tietäisi mitä tehdä. Tuntuisi ettei hän yhtään kunnioita ja arvosta mua. Loppujen lopuksi suuttuisin aivan järjettömästi ja mököttäisin niin kauan kunnes mies lopettaa sen tai jotain muuta lapsellista.

Vierailija
4/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuus on vaikea tunne. On epäloogista olla mustasukkainen menneistä suhteista, koska nehän eivät olisi menneitä mikäli niitä olisi haluttu jatkaa.

Sun mies varmaan pönkittää itsetuntoaan sun mustasukkaisuudellasi, kun tahallaan käyttää kulta-nimitystä yms. Olet niin rakastunut mieheen, että kuvittelet kaikkien haluavan hänet. Todellisuus on toisenlainen: muille hän on vain mies muiden joukossa, seksuaalisesti melko yhdentekevä.

Olin ekassa vakavassa suhteessani todella mustasukkainen eräästä exästä, joka edelleen pyöri miehen seurapiireissä. Joten ymmärrän tunteesi. Mustasukkaisuus teki suhteestamme lopulta mahdottoman. Ei sillä, mies palasi erottuamme exänsä luo vähäksi aikaa.. Ilmeisesti asioita oli jäänyt käsittelemättä. Se suhde ei kestänyt kuitenkaan pitkään.

Vierailija
5/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ihmettelen, eikö mies tajua, että kullittelu loukkaa? Jos olet selkeästi ilmaissut, että et pidä siitä, miten mies puhuu naisesta sinulle ja hän jatkaa, mikä miehen ongelma on? Onko hänen pakko saada kullitella toista naista vai eikö voisi vähän tulla vastaan? 

Palstan tyyliin sopien: jätä se sika.

No ei, mutta ottaisin asian vielä puheeksi ja kertoisin, että tuntuu ikävältä kuulla tuollaista. Etenkin jos mies vielä tahallaan virnuilee samalla sinulle. Mies ei varmaan ole tajunnut asiaa täysin, tai jos on niin aika epäkunnioittavaa käytöstä häneltä.

Vierailija
6/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa,kun kerroin miten pahalta minusta tuntuu se, että pitää tähän naiseen yhteyttä ihan ystävänä niin sanoin, että ne naiset, jotka sen hyväksyisivät yhtään missään mittakaavassa niin ovat hyvin vähissä. Ja minä kuitenkin hyväksyin, koska mies on sitä mieltä, että ystäviä saa ja pitää olla.  Ja tottakai. On minullakin ystäviä ja miehiäkin ystävinä. Mutta en pidä heihin niin tiivistä yhteyttä enkä muruttele tms. Eikä minulla kyllä ole ollut suhdettakaan heihin koskaan. 

Miehellä on toinenkin entinen naisystävä, johon pitää satunnaisesti yhteyttä. Hänet olen kerran tavannutkin paremmin, kun kävimme yhdessä syömässä. Tämän toisen naisen olen nähnyt usein, mutta ihan etäältä eikä meitä ole mitenkään esitelty, vaikka molemmat tietää toisensa. Ja tämä toinen tietää kyllä, että olen mustasukkainen. 

Vierailija
7/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Opettelin suhteemme alussa hyväksymään sen, että mies väkisinkin näkee tätä naista ja on häneen yhteydessä."

Ilmeisesti miehelle tämä on tarkoittanut laajempia oikeuksia tai sisältöä, kuin sinulle. Keskustelisin siitä. "Kun päätin hyväksyä "Marin" edelleen elämääsi en tarkoittanut, että yhteydenpitonne laatu olisi noin ystävällistä. Oletin ilman muuta, että kunnioitat sitä, että ollessasi suhteessa kanssani minusta ei saa tuntua sille, että "Mari" on vertainen kanssani, ja nyt minusta kyllä tuntuu siltä."

Tai jotain muuta suuhusi sopivaa. Teiltä on vain jäänyt sopimatta, mitä Marin kanssa yhteydessäoleminen saa olla. Siis kuka tahnsa nainen olisi sanonut että ei kiitos, jos toinen olisi selostanut, että yhteydenpitomme on sitten tämmöistä. Tai ainakin olisi minusta normaalia olettaa, että mies ei ehdoin tahdoin halua nostaa Maria jalustalle ja nyt hän tuntuu niin tekevän.

Vierailija
8/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän fiiliksiäsi. Tuntuu, että mies tahallaan ärsyttää.. Tai vaikka 'kaikki' oikeasti kutsuiskin tuota naista prinsessaksi, ei miehen ole mikään pakko mennä mukaan, mutta menee ja odottaa selkeästi reaktiotasi.. Tuntuu erityisen inhottavalta kun teillä on jo ollut naisesta puhetta ja mies tietää, että se tyyppi voi herättää inhottavia fiiliksiä. Luulisi haluavan säästää sut sellaiselta.

Vierailija
9/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustasukkainen kirjoitti:

Ja tämä toinen tietää kyllä, että olen mustasukkainen. 

Mitä helv? Mieskö kertonut? Huoh.

Vierailija
10/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ajattelen, että mies haluaa sinun olevan mustasukkainen. Kai se imartelee häntä?

Vierailija
11/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi haluavan säästää sut sellaiselta.

Näin minäkin ajattelisin. Nimenomaan. Mikäs mies se tämmöinen on, joka ei ajattele naisensa kannalta asioita ollenkaan? Tai ei ymmärrä? Huh.

Vierailija
12/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä ihmettelen, eikö mies tajua, että kullittelu loukkaa? Jos olet selkeästi ilmaissut, että et pidä siitä, miten mies puhuu naisesta sinulle ja hän jatkaa, mikä miehen ongelma on? Onko hänen pakko saada kullitella toista naista vai eikö voisi vähän tulla vastaan? 

No ei, mutta ottaisin asian vielä puheeksi ja kertoisin, että tuntuu ikävältä kuulla tuollaista. Etenkin jos mies vielä tahallaan virnuilee samalla sinulle. Mies ei varmaan ole tajunnut asiaa täysin, tai jos on niin aika epäkunnioittavaa käytöstä häneltä.

Ei ilmeisesti sitten ehkä tajua, vaikka tästä on monet kerrat puhuttu. Ja jossain vaiheessa mies sanoi usein siitä ettei tiedä uskaltaako kertoa minulle puhuneensa tämän naisen kanssa, kun pelkää reaktiotani. Yritin selittää, että se tuntuu vielä hirveämmältä, jos pitää yhteyttä siihen eikä edes kerro minulle siitä. Mutta mielestäni tai käsittääkseni se ylimääräinen "ystäväpuhelu" on hiipunut ja yhteydenpito on vain noita töiden takia tapahtuvaa. 

Ja kun riidellä en tästä tahdo enkä tosiaan tahdo sitä kuvaa antaa, että ei saisi olla ystäviä. Mutta... :(

Vierailija
13/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkun teet enää mitään, ignooraa tilanne hetkeksi. Mene ihan kunnolla itseesi ja tee selväksi, että mustasukkaisuus on aina omien korvien välissä ja ellet usko pettämistä, itse mustasukkaisuus on sinun ongelmasi. Tämän jälkeen istut rauhassa alas miehen kanssa ja selität että et ole mustasukkainen ja tiedät ettei sinun tarvitse pelätä teidän suhteen kaatumista komansien osapuolten vuoksi. MUTTA, tapa millä hän puhuu exälleen ja exästään on loukkaavaa ja epäkunnioittavaa (koska sitä se on). Tuollaista läppää heitetään yhteisten ystävien kanssa jos ollenkaan. Ongelmahan on siinä, että jos mun mies kutsuisi minulle tuntematonta naista kullaksi tai prinsessaksi, niin mies halventaisi minua ulkopuolisille, tai vähättelisi minun arvoani.

Siltikään ongelma ei ole mitenkään massiivinen ja voisin jatkaa suhdetta, joka kerta kuitenkin selkeästi ilmaisten että mielestäni kyseessä on mauton ja tyhmä läppä.

Vierailija
14/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustasukkainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ilmeisesti sitten ehkä tajua, vaikka tästä on monet kerrat puhuttu. Ja jossain vaiheessa mies sanoi usein siitä ettei tiedä uskaltaako kertoa minulle puhuneensa tämän naisen kanssa, kun pelkää reaktiotani. Yritin selittää, että se tuntuu vielä hirveämmältä, jos pitää yhteyttä siihen eikä edes kerro minulle siitä. Mutta mielestäni tai käsittääkseni se ylimääräinen "ystäväpuhelu" on hiipunut ja yhteydenpito on vain noita töiden takia tapahtuvaa. 

Ja kun riidellä en tästä tahdo enkä tosiaan tahdo sitä kuvaa antaa, että ei saisi olla ystäviä. Mutta... :(

Mitä ihmettä - onko mies kymmenenvuotias tai jotenkin jälkeenjäänyt? Miten vaikeaa voi olla pitää normaali ja ammattimainen työsuhde työkaveriin? Ei kullitteluja eikä ystäväpuheluita, eikä varsinkaan salailua vaimolta (vai olitteko nyt naimisissa, no kuitenkin). Jos on pakko olla tekemisissä työn kautta niin fine, mutta eikö silloin voi olla tekemisissä vain työn merkeissä?

Pitäisikö sun ap vääntää sille rautalangasta, kun ei näytä muuten menevän jakeluun.

Vierailija
15/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ajattelen, että mies haluaa sinun olevan mustasukkainen. Kai se imartelee häntä?

Eli itsekeskeinen mulkvisti. Minusta tuntuu hieeenolta, kun naiseni on minusta niiin mustasukkainen. Just. Se, miten pahalta hänen tämmöinen tarpeensa sinusta tuntuu spelar ingen roll. Nyt pistät sen mulkun järjestykseen ja kerrot ettet sinä suostu pönkittämään hänen minimunaitsetuntoaan kuuntelemalla tuollaisia mariprinsessajuttuja.

Vierailija
16/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot miehellesi, että hän voi hyvin pitää yhteyttä siihen naiseen, mutta että ei kutsu häntä hellittelynimillä. Jos sun miehesi ei siihen pysty, niin ihan ekana tulee mieleen, että on kusipää, joka leikkii sun tunteilla. Ei siis ole millään tavalla sun arvoinen, vaikka kuinka muuten täydentäisitte toisianne.

Vierailija
17/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies myös usein selitti sitä heidän ystävyyttään ja keskusteluja sillä,että tällä naisella ei ole ketään muuta kenelle puhua. Ja että tämä nainen on tosi huono avautumaan asioistaan, mutta että mieheni kanssa hän on puinut "aivan kaiken elämästään" läpi ja mieheni on ainoa kelle hän näistä voi puhua. Joten viesti on minulle se, että olenko minä se, joka vie toiselta ihmiseltä sen ainoan keskustelukaverin, jolle kertoa ongelmistaan. 

En siis tiedä miten tähän suhtautua. Olenko tosiaan joku bitch, joka vain mustasukkaisuutta ja vittumaisuutta kieltää tälläistä ja jokaisen tulisi ymmärtää miten tärkeä tämä ystävyys on tälle naiselle. Tosin siis eivät he kaiketi enää niin paljon keskenään keskustele mitä yhdessä vaiheessa. Lähinnä tämä "kullittelu" on nyt se mikä minua aika ajoin vaivaa.

Vierailija
18/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan hyväksyisi tuollaista. Ei pahalla, mutta kyllä miehelläsi on jotain peliä tuon naisen kanssa. Kokekus puhuu...

Vierailija
19/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole mustasukkaisuudesta, vaan kunnioituksesta. Mies haluaa ärsyttää sinua ihan selvästi. Minusta tuo on halventavaa ja epäkunnioittavaa sinua kohtaan. Vaikka uskot sen että ei ole mitään, mutta jotenkin mies antaa ymmärtää, että jotain kuitenkin olisi...

Vierailija
20/56 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta kovin kivalta ihmiseltä, tuo miehesi. Kannattaa miettiä kaksi kertaa, että miten pitkälle menet suhteessanne. Hänhän ilmiselvästi KIUSAA sinua! Ihmistä jota muka rakastaa? Mitä ihmettä?Huh huh! Ettei vaan ole narsisti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi