Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kestää piikittelevää ja ilkeää työkaveria?

Vierailija
12.02.2016 |

Ja ei, pomo ei tee mitään. Eikä ole mahdollisuutta vaihtaa työpaikkaa (edes talon sisällä) tai irtisanoutua. Miten kestää?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko ruveta teeskentelemään tyhmää? Eli kun hän piikittelee, kysy aina tarkentavia tietoja. Tyyliin "mitä tarkoitat" tai "voisitko vielä vähän selventää, kuinka voisin parantaa suoritustani". Et kerro tarkemmin, minkälaisissa tilanteissa piikittelyä tapahtuu, mutta tuo keino on ainakin tepsinyt muutamaan alku-urani pölvästiin.

Vierailija
2/20 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista kestäkään. Sano sille piikittelijälle takaisin, kysy eikö sen puoliso halaa sitä kun purkaa pahaa oloaan työpaikalla piikittelemällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy viileän asiallisena. Minimoi kontakti. Jos hän mussuttaa, katso järkähtämättä silmiin äläkä reagoi sen enempää. Jos kysyy jotain vastaa yhden sanan lauseilla. Uteluihin sanot että ei oikeastaan kuulu sulle.

Ja hae samalla uutta työpaikkaa.

Vierailija
4/20 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä henkilökohtaisia kommentteja ulkonäöstä ja persoonasta.

Ap

Vierailija
5/20 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy aina joka kerta, mitä tuolla tarkoitit? Miksi noin sanoit? Tähän mennessä joka piikittelijän turvan tukkinut, kun joutuu selittämään sanansa, eikä niitä vaan pyyhkäistä maton alle. Mieluiten niin, että muutkin kuulevat millainen pässi hän on. Työpaikkakiusaamiseen pomon tulee puuttua, jos ei puutu, lähde viemään asiaa eteenpäin. Sun ei tartte sietää kiusaamista.

Vierailija
6/20 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko ruveta teeskentelemään tyhmää? Eli kun hän piikittelee, kysy aina tarkentavia tietoja. Tyyliin "mitä tarkoitat" tai "voisitko vielä vähän selventää, kuinka voisin parantaa suoritustani". Et kerro tarkemmin, minkälaisissa tilanteissa piikittelyä tapahtuu, mutta tuo keino on ainakin tepsinyt muutamaan alku-urani pölvästiin.

Tuolla tavalla antaa kiusaajalle bensaa liekkeihin. Alkaa vielä pitää sua tyhmänä, hitaana, vajaana.

Vierailija
7/20 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy aina joka kerta, mitä tuolla tarkoitit? Miksi noin sanoit? Tähän mennessä joka piikittelijän turvan tukkinut, kun joutuu selittämään sanansa, eikä niitä vaan pyyhkäistä maton alle. Mieluiten niin, että muutkin kuulevat millainen pässi hän on. Työpaikkakiusaamiseen pomon tulee puuttua, jos ei puutu, lähde viemään asiaa eteenpäin. Sun ei tartte sietää kiusaamista.

Samaa mieltä ja voi hyvin sanoa myös, että tuo mitä teet on kiusaamista, ole hyvä ja lopeta. Harvempi aikuinen pystyy siinä tilanteessa olemaan, että joo niinpä kiusaankin ja aion kiusata edelleen, vaan oikeasti huomaa, että mitä oikein tekee. Ja jos ei lopeta, niin sitten on tosi pässi. 

Vierailija
8/20 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videoi kännykällä ja lähetä sille kiusaajalle, saa katsella sitten itse, miten törkeä on ollut.

Vierailija
9/20 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Videoi kännykällä ja lähetä sille kiusaajalle, saa katsella sitten itse, miten törkeä on ollut.

Siis sitäkö ap videoi, kun joku just kiusaa häntä. Ei kai kukaan niin pässi ole, että kännykän edessä kiusaa kun näkee että toinen kuvaa. 

Vierailija
10/20 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu ihan suoraan. Kysy edes yhden kerran, että "v'ttuako se sinulle kuuluu, minkä näköinen olen ".

Oikeasti, ei sinun tarvitse siihen alistua. Pysähdy, katso suoraan silmiin ja sano ääneen se, että sinulla on täysi oikeus ja vapaus olla juuri täsmälleen sellainen kuin olet ja kysy, mikä hänen elämässään on niin pahasti pielessä, että pitää sinua kiusata.

Ja tee se sellaisessa tilanteessa , jossa on muitakin kuulemassa, mieluiten pomo.

Mutta valitettavasti se menee juuri noin, että kiusatuiksi joutuvat ne arimmat, jotka eivät saa sanotuksi mitään vaan korkeintaan vähän inisevät.

Vierailija
11/20 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku toinen työkaveri puuttua siihen, jos vihjaiset ettei piikittelijä luo hyvää työilmapiiriä ilkeillyillään. Mistä alasta on kyse?

Vierailija
12/20 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille seuraavan kerran hymy huulilla kauniisti että sinä se aina vaan jaksat olla niin positiivinen ja ystävällinen 😍.

Vierailija
13/20 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sitäkö ap videoi, kun joku just kiusaa häntä. Ei kai kukaan niin pässi ole, että kännykän edessä kiusaa kun näkee että toinen kuvaa. 

Ai ei vai.:D Siis se sama pässi, aikuinen joka kiusaa toisen ulkonäöstä. Kännykkää vaan rohkeasti esiin, ei hissuttelua. Sehän on hyvä, jos ääni muuttuu kellossa kuvaamisen myötä, kiusaaja voi miettiä aina että onko sillä nyt video on vai off-asennossa. Hissuttelu ja alistuminen on ravintoa kiusaajalle. Ja ne jotka kiusaamisen näkevät, mutta eivät siihen puutu, tukevat hiljaisella toiminnallaan kiusaamista, tuomittavaa sekin.

Vierailija
14/20 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano sille seuraavan kerran hymy huulilla kauniisti että sinä se aina vaan jaksat olla niin positiivinen ja ystävällinen 😍.

Ja jos jatkaa voit nätisti kysyä että sopisiko niin että toistaisi sanomansa ja sinä kuvaisit sen niin voisitte seuraavassa palaverissa porukalla katsoa kuinka työkavereita tulisi kohdella 😍

Vierailija
15/20 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kurjaa. Olen itse yllättynyt, paljonko kiusaamista on. Ja yleensä nämä kiusaajat ovat niitä, jotka on laitostuneet sinne työpaikalleen. Jotka ei uskalla tehdä muutoksia, lähteä sieltä, kouluttautua uudelleen jne. Ei, pitää vaan kiukutella kuin pienet lapset ja purkaa se turhauma muihin. Onhan se tosi säälittävää. Ja tavallaan surullistakin, että joku pilaa ainoan elämänsä tulemalla joka aamu töihin paikkaan, jonne ei missään nimessä haluaisi tulla. Kyllähän se varmaan vituttaa katsoa sellaista ihmistä aamuisin peilistä.

Minua ei olla vielä kiusattu, mutta meillä on sellainen ilmapiiri että varmasti tullaan kiusaamaan. En arvosta näitä kiusaajia ollenkaan, he ovat minun mielestäni aivan aidosti säälittäviä. He eivät pärjäisi ollenkaan niissä olosuhteissa missä minä ja moni muu ollaan pärjätty, ei riittäisi kapasiteetti eikä sosiaaliset taidot. Kivahan se on olla keskenkasvuinen vakivirassa  yksinkertaisessa työssä, pistettäis nämä avoimille työmarkkinoille aivan rehelliseen, raakaan arviointiin niin vois olla että heille kehittyisi vähän tervetullutta itsekritiikkiä.

Vierailija
16/20 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajat yrittävät monesti kaikkia hieman, mutta kohteeksi jää ne arimmat. Esim yksi työkaveri kohdisti kiusaamisensa minuun ja kahteen työtoveriini. Minulle kun aukoi naamaansa, rupesin nauramaan päin naamaa ja totesin, et ootko tosissasi? Ei jatkanut. Työkaveri nro1 kysyi pariin kiusaamisyrityksees, mitä tuolla tarkoitit? Ei jatkanut. Työkavrri nro2 hyvin herttainen, hiljainen ahkera ihminen... Ei sanonut vastaan, sieti kaiken. Kiusasi lähes vuoden kunnes kiusaaja vaihtoi paikkaa.... Suoraan sanoen v*tutti että kuulin asiasta vasta jälkeen päin, kun kiusattu uskalsi minulle kertoa mitä kaikkea oli joutunut kestämään aina kun toiset eivät nähneet. Olis itkenyt, jollei olisi ollut niin vihainen hänen puolestaan. Jos olisi tiennyt jo silloin kun kiusaaja oli paikalla, olisin ollut apuna.

Jos tuntuu, että sinua kiusataan, PUHU siitä ystävillesi, työkavereillesi, pomollesi. Ei ole väärin tuntea ja muutosta ei tapahdu, jos sen hiljaisuudessa sietää.

Vierailija
17/20 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos jatkaa voit nätisti kysyä että sopisiko niin että toistaisi sanomansa ja sinä kuvaisit sen niin voisitte seuraavassa palaverissa porukalla katsoa kuinka työkavereita tulisi kohdella 😍

Voit myös sanoa että työterveyshuollosta ovat kyselleet millainen työilmapiiri työpaikallanne on. Ajattelit, että tässä olisi hyvä esimerkki kuvata ja näyttää kuinka täällä hommat hoidetaan 😍.

Vierailija
18/20 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ei vai.:D Siis se sama pässi, aikuinen joka kiusaa toisen ulkonäöstä. Kännykkää vaan rohkeasti esiin, ei hissuttelua. Sehän on hyvä, jos ääni muuttuu kellossa kuvaamisen myötä, kiusaaja voi miettiä aina että onko sillä nyt video on vai off-asennossa. Hissuttelu ja alistuminen on ravintoa kiusaajalle. Ja ne jotka kiusaamisen näkevät, mutta eivät siihen puutu, tukevat hiljaisella toiminnallaan kiusaamista, tuomittavaa sekin.

Okei noin, että aloittaa kuvaamaan, kun toinen siinä länkyttää, niin voihan siinä ehtiä muutaman sanan saada videolle :) Ei kai sillä niin väliä millä konstilla kiusaamisen saa lopetettua, kunhan toimii (pl. väkivalta). Ymmärrän sen, että kiusatun  voi olla vaikea pitää puoliaan, mutta se voi olla vaan se yksi kerta, kun pitää rohkaista mielensä. Siinä voi sitten olla se, että kiusaaja vaihtaa vaan kohdetta, mutta se ei ole sen edellisen kiusatun vika.

Vierailija
19/20 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskentelen tiiviinä työparina itseäni parivuotta vanhemman miehen kanssa. Hänkin oli minua kohtaan aika ajoin ikävä. Piikitteli jos hänen mielestään laiskottelin. Jos huomasin hänen laiskottelevan, aloin antaa samalla mitalla takaisin (oikeasti annamme mielestäni yhtä paljon tälle työlle). Lopulta taistelimme kuin vanha aviopari. Joudumme työn puolesta myös toisinaan matkustamaan yhdessä. Viimekerralla iltamenoissa, pienessä hiprakassa, päätinkin ottaa uuden lähestymistavan asiaan ihan vain itseäni viihdyttääkseni. Aloin flirttailla hänelle. Yllätyksekseni hän taisi lämmetä asialle, sillä sen jälkeen työilmapiiri on ollut paljon mukavampi. Hän saattaa ottaa paskanakkeja hoitaakseen ilman, että jaksaa mainostaa siitä minulle tai koittaa syyllistää etten minä tee tarpeeksi. Olen kivannäköinen ja hyvä kroppainen, mutta olen aina ajatellut etten käytä sitä aseena työssäni. Paskat, mielummin nykyään vähän lirkuttelen ja hyväntahtoisesti flirttaan niin työt sujuvat paljon leppoisammin. Ehkä se on niin, että siten metsä vastaa miten sinne huudetaan? No miehen manipulointi on aina helpompaa kuin toisen naisen, eli jos työkaverisi on nainen, tapaus on haastavampi.

Vierailija
20/20 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vilkkusilmä kirjoitti:

Itse työskentelen tiiviinä työparina itseäni parivuotta vanhemman miehen kanssa. Hänkin oli minua kohtaan aika ajoin ikävä. Piikitteli jos hänen mielestään laiskottelin. Jos huomasin hänen laiskottelevan, aloin antaa samalla mitalla takaisin (oikeasti annamme mielestäni yhtä paljon tälle työlle). Lopulta taistelimme kuin vanha aviopari. Joudumme työn puolesta myös toisinaan matkustamaan yhdessä. Viimekerralla iltamenoissa, pienessä hiprakassa, päätinkin ottaa uuden lähestymistavan asiaan ihan vain itseäni viihdyttääkseni. Aloin flirttailla hänelle. Yllätyksekseni hän taisi lämmetä asialle, sillä sen jälkeen työilmapiiri on ollut paljon mukavampi. Hän saattaa ottaa paskanakkeja hoitaakseen ilman, että jaksaa mainostaa siitä minulle tai koittaa syyllistää etten minä tee tarpeeksi. Olen kivannäköinen ja hyvä kroppainen, mutta olen aina ajatellut etten käytä sitä aseena työssäni. Paskat, mielummin nykyään vähän lirkuttelen ja hyväntahtoisesti flirttaan niin työt sujuvat paljon leppoisammin. Ehkä se on niin, että siten metsä vastaa miten sinne huudetaan? No miehen manipulointi on aina helpompaa kuin toisen naisen, eli jos työkaverisi on nainen, tapaus on haastavampi.

Tota kestää tasan niin kauan ku mies tajuaa ettei sitä pillua tule saamaan. Kokemusta on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme