Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Weekend-festivaali kesä 2016

Vierailija
11.02.2016 |

Uskaltaako päästää teinitytön sinne tulevana kesänä? Mietin vaan, kun kaikenlaista on tapahtunut täälläkin ja Ruotsistakin festareilta raportoitu.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen teini? Eiks kuitenkin pidä olla vähiintään 15/16 ilman vanhempia? Mitä pelkäät alkoholia, huumeita? Jos se on fiksu teini niin miks ei. 

Vierailija
2/20 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ajattelisin jotain ilmaiskonsertteja kauhulla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen teini? Eiks kuitenkin pidä olla vähiintään 15/16 ilman vanhempia? Mitä pelkäät alkoholia, huumeita? Jos se on fiksu teini niin miks ei. 

Suositusikä on 15v, mutta käytännössä festari on ikärajaton. Enpä kyllä omaa alle 15-vuotiasta päästäisi (siis muutenkaan)

Vierailija
4/20 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisyys päätyä raiskatuksi festareilla on kohonnut huomattavasti viime kesästä. Tosin järjestysmiehiä joudutaan palkkaamaan tuplasti viime vuoteen verrattuna (poliisin vaatimus, että saa luvan järjetää tilaisuuden)

Vierailija
5/20 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Festareilla on aina menossa mukana alkoholi, eikä ikinä voi välttyä toisten tekemiltä virheiltä (raiskaus). En päästäisi, kun en omaakaan 15 vuotiasta päästä. Aikuisten ei tule sallia lasten juomista!

Vierailija
6/20 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin viime kesänä weekendeillä, ja vähän kyllä säälitti kattoo niitä itseäni ~viis vuotta nuorempia.. Tuli siellä monenlaista jätkää ehdottelee meillekin (18-20v) kaikennäköstä, en halua tietää mihin kaikkeen ne 13-15v on päissään suostuneet.

En todellakaan olis itse sen ikäsenä mennyt enkä haluaisi että esim. 15v pikkusiskoni sinne menisi. Ei mun mielestä sen ikäisten paikka ollenkaan.. Ja esim metroa odotellessa se väkijoukko oli jotain aivan järkyttävää, yks tuttuni joutu 'turvamiehenä' olee parille varhaisteinille, tytöt oli itku silmässä pyytäneet että jos vois tulla saattaa heidät kun eivät paniikissa uskaltaneet sinne joukon jatkoksi mennä. Siinäkin mietin että onneks oli pyytänyt sitä, eikä jotain namusetää sillä niitäkin sieltä löytyy..

Vierailija
7/20 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin viime kesänä weekendeillä, ja vähän kyllä säälitti kattoo niitä itseäni ~viis vuotta nuorempia.. Tuli siellä monenlaista jätkää ehdottelee meillekin (18-20v) kaikennäköstä, en halua tietää mihin kaikkeen ne 13-15v on päissään suostuneet.

En todellakaan olis itse sen ikäsenä mennyt enkä haluaisi että esim. 15v pikkusiskoni sinne menisi. Ei mun mielestä sen ikäisten paikka ollenkaan.. Ja esim metroa odotellessa se väkijoukko oli jotain aivan järkyttävää, yks tuttuni joutu 'turvamiehenä' olee parille varhaisteinille, tytöt oli itku silmässä pyytäneet että jos vois tulla saattaa heidät kun eivät paniikissa uskaltaneet sinne joukon jatkoksi mennä. Siinäkin mietin että onneks oli pyytänyt sitä, eikä jotain namusetää sillä niitäkin sieltä löytyy..

Ap ehtikin näköjään jo laittaa aiemmin, kyseessä siis kaiketi 18v. Ihan eri asia mun mielestä kun 15v, kyllä mä sen ikäisen päästäisin, oli osa omistakin kavereista vielä sen ikäisiä kesällä. Ja varsinkin jos kyseessä ihan fiksu nuori niin mikäs siinä, jos joku ihan hulttio niin miettisin ehkä vielä uudelleen.

Vierailija
8/20 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleni ei koske alkoholia/huumeita vaan mietin muiden kävijöiden käyttäytymistä (Köln, Helsingin keskusta uusi vuosi). Nuori on kesällä jo 18 v.

Vierailija
9/20 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mutta eikö ole ihan ok jos ei yövy siellä?vai mihinköhän aikaan se on?mä oon 19 ja mietin että menisin ja tulisin kotiin yöksi.siis en mä tiiä festareista mitään ku en oo ikinä käynyt :D

Vierailija
10/20 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja kyllä siellä varmaan aika villiä porukkaa on...voisko joku festarikävijä valaista?

Vierailija
11/20 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kerta täysi-ikäinen, niin hänhän menee jos haluaa. Ei sinulta suostumusta kysyä tarvitse.

Vierailija
12/20 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

weekendeillä ei voi yötä ollakaan. itse en laskisi ketään alle 18 v:tä alueelle, olin viime vuonna mukana (22v.) ja meno oli todellakin vähintään hurjaa. lisäksi ylempänä mainittu metroon jonotus oli lisäksi kaaoksenomaista ja siellä oli kyllä täydet katastrofinainekset.

Vierailija
13/20 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on siitä kiva festari, että sinne ei jäädä telttoihin kutemaan vaan mennään yöksi muualle.

Vierailija
14/20 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin ja kyllä siellä varmaan aika villiä porukkaa on...voisko joku festarikävijä valaista?

7:n ja 8:n kirjottaneena toistan itseäni sen verran että kyllä siellä tosiaan jos jonkinnäköstä näkyi, tää toisen viime vuonna olleen kommentti on osuva, täysin samaa mieltä...:

Vierailija kirjoitti:

weekendeillä ei voi yötä ollakaan. itse en laskisi ketään alle 18 v:tä alueelle, olin viime vuonna mukana (22v.) ja meno oli todellakin vähintään hurjaa. lisäksi ylempänä mainittu metroon jonotus oli lisäksi kaaoksenomaista ja siellä oli kyllä täydet katastrofinainekset.

En oo muilla festareilla ollut, että en osaa yhtään sanoa minkälainen meininki muihin verrattuna mutta tosiaan kun weekendit taitaa olla oikeestaan ainoat(?) mihin pääsee alaikäisiäkin, niin onhan se meno sen mukaistakin..

Vierailija
15/20 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7:n ja 8:n kirjottaneena toistan itseäni sen verran että kyllä siellä tosiaan jos jonkinnäköstä näkyi, tää toisen viime vuonna olleen kommentti on osuva, täysin samaa mieltä...:

Vierailija kirjoitti:

En oo muilla festareilla ollut, että en osaa yhtään sanoa minkälainen meininki muihin verrattuna mutta tosiaan kun weekendit taitaa olla oikeestaan ainoat(?) mihin pääsee alaikäisiäkin, niin onhan se meno sen mukaistakin..

Weekendit ei todellakaan ole ainoa alaikäisten festivaali (esimerkkinä mainittakoon mm. summer up, joka on nimenomaan nuorille suunnattu), mutta meno oli 5 vuotta ahkerasti festareita kiertäneen silmään aivan omaa luokkaansa. Tuon kokoiseen massatapahtumaan ei mielestäni ole alaikäisillä mitään asiaa, ainakaan ilman huoltajaa. joskus toivoisi että te vanhemmat ottaisitte edes vähän selvää mihin teininne laskette. vaikka se oma mukula olisi kuinka fiksu niin loppujenlopuksi paikalle ei välttämättä tarvita kuin se yksi ääliö. järjestäjät tekee parhaansa tottakai että alueella olisi turvallista, mutta suurimmat riskit (rikokset, alkoholi, huumausaineet) liikkuvat myös festarialueen ympärillä eli siellä, mihin ihmiset yön pikkutunneilla pakkautuvat. viime vuonna siellä pyöri nuoria tyttöjä oikeasti paniikissa, tavarat ja kaverit hukassa ja ympäripäissään.

-13

Vierailija
16/20 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, ei kannata olla huolissaan varsinkaan jos nuori täyttää 18v tänä vuonna. Itse olen syksyllä 17v täyttävä ja viime vuonna olin weekendeillä ensimmäistä kertaa. Fiksuilla nuorilla ei ole siellä mitään vaaraa, itselläni oli kaveriporukka mukana ja ihan todella hauskaa. Kyllä siellä minullekkin joku tarjosi viinaa mutten ottanut, sillä kyllä ne juuri täysikään tulleet känniset nuoret aikuiset on aika rasittavia ja hulvattomia:D luota vain nuoreen ja anna mennä, takaan että hänellä on siellä hauskaa!

Vierailija
17/20 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui en tiennytkään että meno on siellä tollasta :o

Vierailija
18/20 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästäisin jos on fiksu 16v, muuten vasta 17- vuotiaana :)

Vierailija
19/20 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kolmena edellisenä vuonna Weekendeillä käyneenä voin ainakin omasta kokemuksesta sanoa, että miksipä ei. En ymmärrä mitä ihmiset täällä vouhkoaa, jos nuorella on terve järki päässä ei pitäisi olla mitään hätää. Olin itsekin ensimmäisen kerran festareilla 16-vuotiaana ja hyvin pärjättiin kun pidettiin kaverin kanssa yhtä eikä kiinnitetty huomiota kehenkään liian kännissä tai muuten vain sekaisin olevaan tyyppiin. Voihan sitä mennä vain yhdeksi päiväksi ja koska soittoaika ko festarilla loppuu jo klo 24, tulla vaikka vanhemmat sitten hakemaan jostain läheltä niin ei tarvitse turhaa jännittää. Jos nuori vielä on täyttämässä 18, niin joka tapauksessa hän viimeistään täysi-ikäisenä sinne lähtisi koheltamaan. :D

Vierailija
20/20 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin viime vuonna (2016) kaverini (molemmat ollaan poikia) ja äitini kanssa Weekendeillä. Kyllä siellä pärjää kuhan on joku kaveri ja ei mitään alkoholia ajattelekkaan. Itselle tarjottiin 3 kertaa mutta kivempi on esim. Red Bullia kuin kaljaa lipittää. Parhaimmat kaksi päivää moneen vuoteen, nähtiin lempiartistit ja hauskaa oli. Metrollahan ei ole pakko mennä, Rautatientorilta pääsee festivaalibussilla suoraan porttien viereen ja yöllä pois. Taisi olla 6e meno-paluu. Viime vuonna olin 15 ja tänä vuonna mennään kaverin kanssa kahdestaan (molemmat 16).