Vege + seka -pariskunta
Tietysti seurusteluaikana toimii, mutta onnistuuko yhdessä asuessa? Kannattaako yrittää jatkaa? Mies ei todellakaan ole nirso kasvisten suhteen, syö kikhernekeitoksianikin. Mutta rakastaa pihviä ja on tottunut syömään lihaa päivittäin.
Kommentit (22)
Itse olen vegaani, joka asuu sekäsyöjän kanssa. Kun muutimme yhteen, käytin vielä munaa ja maitotuotteita. Meillä homma on mennyt sillä lailla, että minä teen ruuat, joten olen saanut päättää, mitä on ruokana. Tosin olen kanssa ammattikokki, joten siinä mielessä huono esimerkki, koska eihän tää järjestely kaikille toimis.
Mies saa kyllä ostaa ja tuoda lihaa kotiin, muttei näe tarvetta, koska kotona on ruokaa, josta tykkää. Nyt tosin, kun ryhdyin vegaaniksi, pyysin apua sillä tavalla, ettei toisi maitotuotteita ainakaan vähään aikaan, jottei mulla kävisi kiusaus suureksi. Sitten, kun olen tottunut elämään ilman juustoa, niin voi taas sitäkin tuoda. Tosi harvoin kyllä on tuonut näiden yhteisten vuosien aikana edes sitä lihaa kotiin niin epäilen, ettei lehmänmainto tai juustokaan tule hirveästi jääkaappiamme koristamaan, mutta ehdottomasti olen sitä mieltä, että hän saa toimia oman moraalisen koodinsa mukaisesti.
Varmaan kannattaa keskustella asiasta ja selvittää tarkkaan, mitä kasvissyönti sulle merkitsee ja mitä sekasyönti hänelle. Molempien pitää kunnioittaa toistensa valintoja. Jos miehelle liha ei ole osa identiteettiä, mutta kasvissyöjälle se on tosi iso juttu, ni sit ei varmaa lihaa kotiin. Jos kasvissyöjä ei identifioidu ruokavalionsa kautta, mutta sekasyöjä kokee tärkeäksi sen grillimaisteri-diplomin, jonka Atrialta sai -87, niin varmaan pihvejä näkyy arjessa vähän enemmän. Jos molemmille oma ruokavalio on tärkeä, niin tarvitaan paljon ymmärrystä ja kunnioitusta, joten keskinäinen kommunikaatio avainasemassa.
Näistä moraalisista valinnoista joutuu varmaan kaikissa parisuhteissa tekemään joitain myönnytyksiä. Ite oon tämmöne Vihreitä äänestävä vegaani, joka asuu yhdessä maahanmuuttokriittisen persumiehen kanssa, että kai kaikki on mahdollista, jos vaan jaksaa yrittää :D
Miehelle paska nakki tehdä vammaisia lapsia puutosäidin kanssa