Milloin voi sanoa harrastavansa jotain?
Voiko esim. laskettelua sanoa harrastavansa, jos sitä tekee kerran vuodessa tai kahdessa?
Tai jos ottaa suht paljon valokuvia, niin voiko sitä sanoa harrastuksekseen vai miten paljon ja tiheästi pitää kuvata ennen kuin luetaan harrastukseksi?
Ja kuinka paljon pitää ommella, että se on harrastus?
Kommentit (7)
Ite sanon harrastuksiksi niitä asioita joita teen säännöllisesti. Esim. jos jääkiekkovuoro on kerran viikossa ja käyn sielä aina kun mahdollista niin kyllä mä sillon harrastan jääkiekkoa.
Vierailija kirjoitti:
Ite sanon harrastuksiksi niitä asioita joita teen säännöllisesti. Esim. jos jääkiekkovuoro on kerran viikossa ja käyn sielä aina kun mahdollista niin kyllä mä sillon harrastan jääkiekkoa.
Joo, tuohan on ihan selvä harrastus. Mutta miten tuollainen epämääräisempi, jolle ei ole mitään tiettyä sovittua aikaa.
Jos on alan professuuri niin sitten annan pisteen harrastaneisuudesta.
Tottakai voi sanoa harrastavansa laskettelua, vaikka sitä tekisi vain kerran tai pari vuodessa mutta tekee kuitenkin ja se on itselle tärkeää, että pääsee edes harvakseltaan rinteeseen. Jos on lasketellut pari kertaa elämässään ja siitäkin on aikaa, niin sitten ei.
Minä harrastan matkailua, vaikka aikaa ja varaa ei ole kuin 3-5 matkalle/vuosi. Harrastus se on silti, koska heti kun palaan yhdeltä matkalta, alan suunnitella toista, ja se on minulle tosi tärkeää ja jotain, mitä odotan.
Minun mielestäni harrastukseksi voisi kutsua sellaista tekemistä, jota olet tehnyt ja suunnittelet tekeväsi tulevaisuudessa, joko säännöllisesti tai epäsäännöllisesti. Itse lenkkeilen useamman kerran viikossa, joten lasken sen harrastukseksi. Silloin tällöin kudon kun huvittaa, laskisin sen myös yhdeksi harrastuksistani vaikka välillä saattaa olla kuukaudenkin tauko, etten kudo ollenkaan.
Harrastukseksi voi sanoa sen minkä itse kokee harrastukseksi.
Joku voi kokea vaan puuhailevansa satunnaisesti jonkun jutun parissa vaikka tekisi sitä päivittäin.
Toinen kokee harrastavansa vaikka tekee jo. asiaa vain kerran vuodessa.
Harrastus on vapaa-aikaa, iloinen asia. Ei sitä tarvitse ryppyotsaisesti määritellä.
Itse sanoisin harrastavani jotain, jos olisin niin hyvä siinä, että voisin esim. työpaikalla pitää alan kerhoa tai harrastuskerran esimerkiksi virkistyspäivänä tai vaikkapa esiintyä kesäjuhlissa